Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluatteko kuulla elämästäni Sveitsissä?

Vierailija
19.02.2026 |

Kysykää mitä vaan! Vastaan seuraavan puolen tunnin ajan.

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäkielisellä alueella asut?

Vierailija
62/115 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö huumeongelma on isoissa kaupungissa paha tai onko se saatu joillain keinoin hallintaan? Vetävätkö edelleen heroiinia vai mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllästyitkö jo kaikkiin maksuihin, päiväkodista kouluun? Vai elätkö edelleen hypessä?

Mulla ei ole lapsia : ) Ja ei maksut täällä mitään ihmeellisiä ole. Rahaa jäänyt säästöön vuosien varrella ihan kivasti.

Ap

Vierailija
64/115 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yksi naapuri joka pimpotteli ovikelloa ja kertoi kuinka rikas sveitsiläinen poikaystävä lähetteli hänelle kymppitonneja ä, jotka tämä sitten pelasi uhkapeleistä. 
Ja paskan marjat. Joku rikas sveitsiläinen ei olisi sen tyypin kanssa ollut tai lähetellyt senttiäkään.

Miten ihmeessä ihmiset monesti luulee, että mä uskon niiden tarinoihin? Hehheh vielä nytkin monet luulee, että  eräät  karmivat rikokset ja sabotoinnit on jäänyt multa huomaamatta? Hilpeää! 

Sitten  epätoivoisasti yritetään vielä syyllistää siitä että jos on tajunnut  jotsin ei epätoivoisasti uritä kertoa tai uskotella muulle,  miten  asiat on. Buhahaa ihan kun ne syylliset ja heidän tekonsa olisi sivuseikka koko kuviossa ? Merkillistä. 

Tuo on  hilpeää kun eivät tajua, että eivät ollenkaan tiedä mitä tiedän.  Harvoin suoraan sanon: Älä puhu paskaa, vaikka tiedän sen. . 

Vierailija
65/115 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kauan olet asunut siellä?

11 vuotta. Välillä olin vuoden Suomessa.

Ap

Onko sulla Sveitsin kansalaisuus?

Ei ole. Vaatii 10 vuoden asumisen C-luvalla josta viimeiset viisi yhtäjaksoisesti. Mulla tulee edellytykset täyteen vuoden päästä ja haen kyllä heti.

Ap

Vierailija
66/115 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli tuntia meni jo, etkä ole kysynyt vielä mitään minulta.

T. Toijalalainen

Vierailija
67/115 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siellä niinkallista kuin väitetään?

No on täällä melko hintavaa. Ruoka ei varmaan ole paljon kalliimpaa kuin Suomessa, asuminen taas on jos asuu vuokralla.

Ap

Mutta kait liksat ovat paremmat? 

Minun palkka oli 7600 CHF kunnes vaihdoin alaa ja aloin opiskella. Nyt noin 3400 CHF

Ap

Vierailija
68/115 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt koskaan C000p-kaupassa? 

Coop? No tottakai.

Ap

Vierailija
69/115 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt tylsemmässä kaupungissa kuin Zürich? Minä en. Toijalakin paljon eloisampi menomesta. :)

Vierailija
70/115 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suomalaisten määrä lisääntynyt siellä viime vuosina? Entä muiden ulkomaalaisten (esim Britannia, Norja)?

Vierailija
71/115 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

>Ruoka ei varmaan ole paljon kalliimpaa kuin Suomess

Ai ruoka ei ole kalliimpaa kuin Suomessa?? Asutko edes siellä?

Mulla ei ole kokemusta ruuan hinnasta Suomessa, mutta olen kuullut et hirmu kallista on.

Ap

Vierailija
72/115 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko suunnitelmissa muuttaa takaisin Suomeen?

Ei ole. Minun elämä on täällä.

Ap

Minun elämä? Häpeä, kun puhut tuolla tavalla.

Vierailija
73/115 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kautta hait ja sait työpaikan? Oliko kontakteja Sveitsin suuntaan jo valmiiksi?

Ihan opiskelujen ja aikaisemman työn kautta. Toki työpaikka on vaihtunut näiden vuosien aikana.

Ap

Vierailija
74/115 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäkielisellä alueella asut?

Ranskan

Ap

Vierailija
75/115 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö huumeongelma on isoissa kaupungissa paha tai onko se saatu joillain keinoin hallintaan? Vetävätkö edelleen heroiinia vai mitä?

Enpä tiedä onko paha vai ei. Enkä tiedä yhtään narkomaanien mieltymyksistä.

Ap

Vierailija
76/115 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt tylsemmässä kaupungissa kuin Zürich? Minä en. Toijalakin paljon eloisampi menomesta. :)

En kaipaa menomestoja. Ja Zürichissä olen käynyt ehkä viisi kertaa.

Ap

Vierailija
77/115 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllästyitkö jo kaikkiin maksuihin, päiväkodista kouluun? Vai elätkö edelleen hypessä?

Mulla ei ole lapsia : ) Ja ei maksut täällä mitään ihmeellisiä ole. Rahaa jäänyt säästöön vuosien varrella ihan kivasti.

Ap

Eli elät hypessä. Jos sulla olisi perhe, ajattelisit toisin. 

Vierailija
78/115 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet asuvasi jossain, missä et oikeasti edes asu? Ja miksi kuvittelet, että kuvitelmasi kiinnostaisi täysin tuntemattomia? Vastaus; Haluat päteä, kuten valitettavan moni muukin.

Se että sinä olet asunut koko elämäsi Pihtijoella ei tarkoita että muut ihmiset jumittaisivat synnyinkaupungissa mamman helmoissa kuolemaansa asti. 

Vierailija
79/115 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

>Ruoka ei varmaan ole paljon kalliimpaa kuin Suomess

Ai ruoka ei ole kalliimpaa kuin Suomessa?? Asutko edes siellä?

Mulla ei ole kokemusta ruuan hinnasta Suomessa, mutta olen kuullut et hirmu kallista on.

Ap

Sanoit aiemmin, ettei varmaankaan paljon kalliimpaa kuin suomessa. Sveitsissä ruoka on paljon kalliimpaa eli asutko edes sveitsissä?

Vierailija
80/115 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko suomalaisten määrä lisääntynyt siellä viime vuosina? Entä muiden ulkomaalaisten (esim Britannia, Norja)?

En osaa yhtään sanoa. En seurustele suomalaisten kanssa, ne tulee ja menee. Mulla on yksi suomalainen ystävä joka on asunut täällä 1990-luvulta. Ystävät sveitsiläisiä ja ranskalaisia.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi