Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle 😍

Vierailija
19.02.2026 |

Kaipaus kukoistakoon!

Kommentit (5782)

Vierailija
5321/5782 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gallup: mikä on kaivattunne pyykkikoneen maksimi linkousnopeus?

En ole päässyt hänen pyykkikonettaan tarkemmin tutkimaan. Hän pesee pyykkinsä hyvin itsenäisesti, mutta toiveissa tietenkin, että joskus siellä pyörivät molempien pyykit. Lämpimät terveiset!

Vierailija
5322/5782 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallup: millainen kaivattunne pyykinpesukone on? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5323/5782 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen.

Vierailija
5324/5782 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo perinteiset uskonkäsitykset ja -tuputukset ovat lähinnä modernin maailman ongelmien sivutuote. 

Kristinusko määritteli varhain “oikean opin” ja “harhaopin”, mikä johti pakkokäännytyksiin ja väkivaltaan pakanallisia ryhmiä vastaan Rooman valtakunnan kristillistymisen jälkeen. Kun kristinuskosta tuli valtionuskonto, pakanallisia temppeleitä, ja alueita tuhottiin, pyhiä arkisia rituaaleja kiellettiin ja kulttuureja sulautettiin väkisin kristilliseen järjestykseen. Varhaiset kristilliset opit, kuten supersessionismi (ajatus, että kristityt korvaavat juutalaiset Jumalan kansana), loivat pohjan vuosisataiselle syrjinnälle. Keskiajalla kristinusko muodosti käsitteen Christianitas, jossa kristityt olivat yhteiskunnan ydin ja muut ryhmät kuten vaikka (juutalaiset, muslimit, pakanat) olivat alisteisessa asemassa. Ristiretket oikeutettiin teologisesti “vääräuskoisia” vastaan, mikä johti laajamittaiseen väkivaltaan, pakkokäännytyksiin ja kulttuurien tuhoon. 1800–1900-luvuilla kristilliset lähetystyöt pitivät muita uskontoja “pakanallisina” ja pyrkivät korvaamaan paikalliset uskonnot kristinuskolla. Historiallisesti kristinusko on ollut selvästi eksklusiivinen ja usein väkivaltainen suhteessa muihin uskontoihin. Mutta: Suomi ei ole kristillinen valtio eikä se toivottavasti ole menossakaan siihen suuntaan. Suomi on yksi maailman sekulaareimmista maista. Vaikka äänekäs lähinnä nuorista miehistä ja muutamasta vanhasta patusta koostuva äärikristillinen vähemmistö näkyykin joskus arjessa esm. netissä, niin valtarakenteemme ei ole kristillinen. 

Miksi suomenlipussa on risti?

Miksi vietämme pääsiäistä, joulua, juhannusta?

Miksi suomalainen taidehistoria on monen vuosisadan ajalta käytännössä kirkkotaidetta: puu- ja kivikirkkojen esineistöä?

Miksi keväisin lauletaan suvivirsi?

Miksi moni suomalainen sanonta on peräisin Raamatusta?

Miksi monella suomalaisella on raamatullinen etunimi?

Vierailija
5325/5782 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä 🤍

Vierailija
5326/5782 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole sanottavaa, voi olla hiljaa.

Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin silloinkin voi valita olla hiljaa.

Haukut, lämpöiset tunteet ym. voi lähtettää myös viestillä suoraan tai sanoa kasvokkain. Kaipausketjussa haukkuminen on hieman erikoinen tapa toimia.

Eli sinä olet harhapäissäsi ominut jotain ikäviä sanomisia, ja nyt sitten avaudut tällaisia. Itsellä esim. ei ikinä ole ollut sellainen olo, että mua täällä haukuttaisiin ja muutenkin, kyllä maailmaan sanoja mahtuu. Pitäisi nyt vähän jotain kestää. 

Yleensä se on kyllä niin päin että sen jälkeen kun on vetänyt oman kestokyvyn ihan äärirajoille kaikenlaisen roskan suhteen, kaipaa rauhaa ja mielenrauhaa. Kyse ei ole siitä ettei kestäisi, vaan siitä että vaikkapa keho tarvitsee lepoa. Se, että kommentoidaan katkeralla ja inhottavalla asenteella jokaiseen neutraaliinkin kommenttiin tuntuu aikalailla samalta kuin hevosen ympärillä pyörivät kärpäset. Ne ei ole yhtään mitään, mutta väsyttää kehoa olla siinä. Eri

Mun pointti yritti olla, että mä en rekisteröi täältä mitään erityisen katkeraa ja inhottavaa tekstiä (paitsi sen yhden varatun ukon höynäyttämän naisen irroittelut). Ja toisilla on myös rankempi huumori, mitä ei kaikki tajua. Koetko sä, että sulle voisi joku kirjoittaa inhottavasti ja ehkä tiedostamattakin haet sitä kulmaa täältä?

Vierailija
5327/5782 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen.

Olet ollut hänen asunnossaan. Kutsuttuna vai luvatta? 

Vierailija
5328/5782 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkoinen.

Hopeanharmaapas. Kultu ei tiedä

Vierailija
5329/5782 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koske tikullakaan teidän uskontoihinne.

Tulee se päivä, jolloin on valittava puolensa.

Vierailija
5330/5782 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole päässyt hänen pyykkikonettaan tarkemmin tutkimaan. Hän pesee pyykkinsä hyvin itsenäisesti, mutta toiveissa tietenkin, että joskus siellä pyörivät molempien pyykit. Lämpimät terveiset!

Minun Linkous-Lissussa (Samsungissa) on 1400 rpm. Tietystikin tämä Linkous-Lissun linkousnopeus on tärkeä tieto. Pitihän se nyt minunkin kertoa kun kysytään.

5331/5782 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.powerpark.fi/huvilaitteet/pegasus/

Pyykkikoneesta en tiedä, mutta tällä hän aikoinaan mua linkos 😍 

Pyörimisnopeus tällä on 12 kertaa minuutis akselinsa ympäri 😎

Vierailija
5332/5782 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä saat henkisestä alistamisesta? 

Vierailija
5333/5782 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haukut, lämpöiset tunteet ym. voi lähtettää myös viestillä suoraan tai sanoa kasvokkain. Kaipausketjussa haukkuminen on hieman erikoinen tapa toimia.

Eli sinä olet harhapäissäsi ominut jotain ikäviä sanomisia, ja nyt sitten avaudut tällaisia. Itsellä esim. ei ikinä ole ollut sellainen olo, että mua täällä haukuttaisiin ja muutenkin, kyllä maailmaan sanoja mahtuu. Pitäisi nyt vähän jotain kestää. 

Yleensä se on kyllä niin päin että sen jälkeen kun on vetänyt oman kestokyvyn ihan äärirajoille kaikenlaisen roskan suhteen, kaipaa rauhaa ja mielenrauhaa. Kyse ei ole siitä ettei kestäisi, vaan siitä että vaikkapa keho tarvitsee lepoa. Se, että kommentoidaan katkeralla ja inhottavalla asenteella jokaiseen neutraaliinkin kommenttiin tuntuu aikalailla samalta kuin hevosen ympärillä pyörivät kärpäset. Ne ei ole yhtään mitään, mutta väsyttää kehoa olla siinä. Eri

Mun pointti yritti olla, että mä en rekisteröi täältä mitään erityisen katkeraa ja inhottavaa tekstiä (paitsi sen yhden varatun ukon höynäyttämän naisen irroittelut). Ja toisilla on myös rankempi huumori, mitä ei kaikki tajua. Koetko sä, että sulle voisi joku kirjoittaa inhottavasti ja ehkä tiedostamattakin haet sitä kulmaa täältä?

Tuollaisia katkeria viestejä ei ole osunut ollenkaan omiin silmiin. Onpa jännä. Näin ne mielikuvat syntyy. Tarkoitin sitä että kun kirjoitan viestin ja siihen vastataan tyyliin "sua nyt ei kaipaa kukaan! k uole"

Vierailija
5334/5782 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan oma puoli, enkä tarvitse enää muita.

Vierailija
5335/5782 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä saat henkisestä alistamisesta? 

Totuuden puhuminen ei ole alistamista.

Vierailija
5336/5782 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia katkeria viestejä ei ole osunut ollenkaan omiin silmiin. Onpa jännä. Näin ne mielikuvat syntyy. Tarkoitin sitä että kun kirjoitan viestin ja siihen vastataan tyyliin "sua nyt ei kaipaa kukaan! k uole"

Ai ei ole osunut silmiin? Sähän kirjoitit katkerista ja inhottavista viesteistä ja mä ihmettelin, että miksi rekisteröit ne tai tulkitset viestejä sellaisiksi, että onko sulla jotain omaa ongelmaa ja tartut turhuuksiin. Sinä teit tämän aloituksen, en minä. 

Vierailija
5337/5782 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ihan oma puoli, enkä tarvitse enää muita.

Minä olen kokonainen. Valitsen ketä haluan elämääni. 

Vierailija
5338/5782 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattoisaa aamupäivää kaivatulleni !

Vierailija
5339/5782 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤪

Vierailija
5340/5782 |