Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietin hakemista suurkeittiölle töihin vaikka olen töissä sairaanhoitajana

Vierailija
18.02.2026 |

Alan n. 17 vuoden jälkeen olla melkoisen kypsä hoitoalaan enkä tule jaksamaan etenkään henkisesti tätä työtä eläkeikään asti. Olen nyt siis 45v. Mulla on lähihoitajan ja sairaanhoitajan koulutukset ja teen töitä sairaanhoitajana ikäihmisten parissa. On myös kokin koulutus, mutta huonona puolena se, että ei ole pahemmin työkokemusta tästä alasta. Toki opettelemalla asiat oppii ja mieleen varmasti muistuisi tekemällä töitä. 

Nyt olisi auki paikka suurkeittiölle ja mietin ihan tosissani hakemista tuohon työhön. Toki kokeneemmat menee mun edelle, mutta onko sitten paljon hakijoita täällä tuppukylässä.

Kuukausipalkka on toki monta sataa euroa pienempi, mutta kyllä olisi sitten myös veroprosentti pienempi. Teen kuitenkin tällä hetkellä 80% työaikaa, että siinä mielessä palkkaero ei olisi kauhean suuri nykytilanteeseen. Eri asia sitten jos vertaa kokopäiväisen työn palkkaan. Hoitoalalla voisi sitten tehdä keikkaa viikonloppuisin ja ehkä välillä arki-iltaisin koska tuo suurkeittiön työ olisi vain arkisin. 

Työ suurtalouskeittiöllä on fyysisesti raskasta, mutta henkisesti se olisi helpompaa kuin sairaanhoitajan työ. Siinä ei kyllä mitään toki häviä, jos hakee työtä. Joku voi ehkä ajatella, että olen hullu kun tällaisia suunnittelen ja haaveilen, että omaa jaksamista tässä mietin.

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään muuta kuin hakemus sisään. Jos et edes yritä kadut myöhemmin ja tulee niitä "entä jos..."

Vierailija
2/83 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajaksi opiskelu on IHANAA! Olen 46 ja tehnyt aiemmin töitä lähihoitaja. Se oli kamalaa ja raskasta. Mutta nyt! Opiskelu on monipuolista ja voin opintojen jälkeen työskennellä vaikka ja missä. Ja mennä vaikka muihin Pohjoismaihin töihin. Tunnen olevani etuoikeutettu että saan opiskella terveyttä ja hyvinvointia. Olen oppinut ymmmärtämään kehon toimintoja kunnolla ja osaan auttaa myös rakkaimpiani. Palkka on vähintään kohtalainen kaikkien kokemuslisien kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään muuta kuin hakemus sisään. Jos et edes yritä kadut myöhemmin ja tulee niitä "entä jos..."

Pitää nyt vielä silti miettiä. Siinä kun menisi mun täydet lomat ja mulla on jo elokuulle varattuna ulkomaanmatka. Toki omaa jaksamistaan pitää miettiä, kun kerran hoitoala tympii.

Ap

Vierailija
4/83 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajaksi opiskelu on IHANAA! Olen 46 ja tehnyt aiemmin töitä lähihoitaja. Se oli kamalaa ja raskasta. Mutta nyt! Opiskelu on monipuolista ja voin opintojen jälkeen työskennellä vaikka ja missä. Ja mennä vaikka muihin Pohjoismaihin töihin. Tunnen olevani etuoikeutettu että saan opiskella terveyttä ja hyvinvointia. Olen oppinut ymmmärtämään kehon toimintoja kunnolla ja osaan auttaa myös rakkaimpiani. Palkka on vähintään kohtalainen kaikkien kokemuslisien kanssa. 

No tuo on sun mielipiteesi. Mä olen halunnut kokonaan pois hoitoalalta jo jonkun aikaa. Olen niin kyllästynyt koko alaan eikä asia miksikään muuta työpaikkaa vaihtamalla koska en haluaisi enää olla hoitoalalla.

Ap

Vierailija
5/83 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vähäänkään osaat olla symppis niin olet missä tahansa asiakaspalvelussa kultakimpale. En ymmärrä miksi hoitajia ei ohjata suoraan aspaan!
-Merkonomi taloushallinto.

Vierailija
6/83 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten ihmeessä sairaanhoitajan tutkinnolla olisi pätevä työskentelemään suurkeittiössä?

Vierailija
7/83 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miten ihmeessä sairaanhoitajan tutkinnolla olisi pätevä työskentelemään suurkeittiössä?

Ehkä kannattaisi lukea mun aloitusviesti kunnolla, kun kerron erittäin selkeästi, että mulla on myös kokin koulutus. En ole mikään idootti joka kuvittelee sairaanhoitajan koulutuksella pääsevänsä keittiölle töihin. 

Ap

Vierailija
8/83 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vähäänkään osaat olla symppis niin olet missä tahansa asiakaspalvelussa kultakimpale. En ymmärrä miksi hoitajia ei ohjata suoraan aspaan!
-Merkonomi taloushallinto.

Ohjata suoraan aspaan? Miten kukaan noin vain ohjaa ketään mihinkään työhön? Eikä kaikki hoitajat voi olla aspassa töissä.

Ap

Vierailija
9/83 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue aloitus uudestaan. Ap: lla on myös kokin koulutus.

Vierailija
10/83 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajat ovat akateemisia kun ovat valmistuneet amk/yamk. Suurkeittiössä on duunareita kun se kokki ei ole akateeminen koulutus. 

Vierailija
11/83 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki toki toki

Vierailija
12/83 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajat ovat akateemisia kun ovat valmistuneet amk/yamk. Suurkeittiössä on duunareita kun se kokki ei ole akateeminen koulutus. 

Eivät ole akateemisia.

Vierailija
13/83 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne, ap.

Hae ihmeessä.

Vierailija
14/83 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole akateemisia, luulevat olevansa /haluavat olla.

Vierailija
15/83 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitse vielä. Työpäivät ovat tiivistahtisia, ja tauot aikataulutettuja. Siellä ei luuria ehdi räpläämään eikä somea päivittämään.

Vierailija
16/83 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajat eivät ole akateemisia. Akateemisesti koulutetut tulee yliopistosta. Sairaanhoitaja on duunari. Älä luo taas ikävää mainetta hoitoalan ihmisiä kohtaan.

Ap

Vierailija
17/83 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole akateemisia, luulevat olevansa /haluavat olla.

Eikä luulla vaan se on vain teidän hoitajia haukkuvien harhaa. Sairaanhoitajat eivät ole akateemisia. Jos haluaa itselleen akateemisen tutkinnon, niin sitten pitää hakea yliopistoon ja päästä sinne sisällekin.

Ap

Vierailija
18/83 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkitse vielä. Työpäivät ovat tiivistahtisia, ja tauot aikataulutettuja. Siellä ei luuria ehdi räpläämään eikä somea päivittämään.

Niin, että sairaanhoitaja työkö ei muka ole tiivistahtista, tauot aikataulutettuja ja omaa puhelinta ehtii muka räpläämään. Todella tympeää tuo olettaminen hoitoalan töistä.

Ap

Vierailija
19/83 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet noin tyhmä?

Vierailija
20/83 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suurkeittiö? Itse tykkään pienemmistä, että voi tehdä kaiken itse. Suurkeittiöllä määrät on niin isoja, että ne kauhotaan lapioilla, mitataan vaa'alla ja koneet tekee. Se on mielestäni tylsempää.

Teen itse keittiöllä ja hoitoalalla ja keittiötöiden ilmapiiri on 100x parempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme