Mietin hakemista suurkeittiölle töihin vaikka olen töissä sairaanhoitajana
Alan n. 17 vuoden jälkeen olla melkoisen kypsä hoitoalaan enkä tule jaksamaan etenkään henkisesti tätä työtä eläkeikään asti. Olen nyt siis 45v. Mulla on lähihoitajan ja sairaanhoitajan koulutukset ja teen töitä sairaanhoitajana ikäihmisten parissa. On myös kokin koulutus, mutta huonona puolena se, että ei ole pahemmin työkokemusta tästä alasta. Toki opettelemalla asiat oppii ja mieleen varmasti muistuisi tekemällä töitä.
Nyt olisi auki paikka suurkeittiölle ja mietin ihan tosissani hakemista tuohon työhön. Toki kokeneemmat menee mun edelle, mutta onko sitten paljon hakijoita täällä tuppukylässä.
Kuukausipalkka on toki monta sataa euroa pienempi, mutta kyllä olisi sitten myös veroprosentti pienempi. Teen kuitenkin tällä hetkellä 80% työaikaa, että siinä mielessä palkkaero ei olisi kauhean suuri nykytilanteeseen. Eri asia sitten jos vertaa kokopäiväisen työn palkkaan. Hoitoalalla voisi sitten tehdä keikkaa viikonloppuisin ja ehkä välillä arki-iltaisin koska tuo suurkeittiön työ olisi vain arkisin.
Työ suurtalouskeittiöllä on fyysisesti raskasta, mutta henkisesti se olisi helpompaa kuin sairaanhoitajan työ. Siinä ei kyllä mitään toki häviä, jos hakee työtä. Joku voi ehkä ajatella, että olen hullu kun tällaisia suunnittelen ja haaveilen, että omaa jaksamista tässä mietin.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vähäänkään osaat olla symppis niin olet missä tahansa asiakaspalvelussa kultakimpale. En ymmärrä miksi hoitajia ei ohjata suoraan aspaan!
-Merkonomi taloushallinto.
Ei ole ap yhtään symppis viestiensä perusteella. Toivottavasti ei ole tuollainen työpaikalla
No kyllä minuakin ärsyttäisi jos tultaisiin typeryyksiä laukomaan.
Mikäs siinä. Palkkahan on keittiöalalla on todella huono hoitoalaan verrattuna. Voi olla vaikeaa jaksaa sen päälle keikkailla vielä viikonloppuisin.
Miksi et perustaisi vaikka omaa pitopalveluyritystä?
Vierailija kirjoitti:
Ei luoja mikä aivopieru. Ap kertoo haluavansa vähemmän stressaavan työn ja sä ehdotat yrittäjyyttä tuollaisella alalla! Haloo nyt taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei luoja mikä aivopieru. Ap kertoo haluavansa vähemmän stressaavan työn ja sä ehdotat yrittäjyyttä tuollaisella alalla! Haloo nyt taas.
Oman pitopalvelun pyörittäminen voi olla vähemmän stressaavaa, koska voit itse määritellä aikarajat ja valita, millaisia tilaisuuksia otat vastaan. Pienemmässä mittakaavassa raaka-aineiden hallinta on yksinkertaisempaa ja voit valmistaa ruokia omalla tavallasi, mikä antaa tilaa luovuudelle ja tekee työstä antoisampaa.
Hah. Ei sinne noin vain mennä töihin. Hankkisit vaikka tutkinnon ekana. Ei sh tutkinnolla voi ruokajuttuja tehdä. Naurattaa, että luulet noin. Ehkä kannattaa etsiä helpompaa työtä
Vierailija kirjoitti:
Hah. Ei sinne noin vain mennä töihin. Hankkisit vaikka tutkinnon ekana. Ei sh tutkinnolla voi ruokajuttuja tehdä. Naurattaa, että luulet noin. Ehkä kannattaa etsiä helpompaa työtä
Sä voisit opetella lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Idiootti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vähäänkään osaat olla symppis niin olet missä tahansa asiakaspalvelussa kultakimpale. En ymmärrä miksi hoitajia ei ohjata suoraan aspaan!
Ei ole ap yhtään symppis viestiensä perusteella. Toivottavasti ei ole tuollainen työpaikalla
Voi snif. Te jotkut vit un ääliöt luulette, että täällä pitää käyttäytyä ystävällisesti paskoja ihmisiä kohtaan.
Seuraan Tiktokissa tiliä jossa nainen lähti sairaanhoitajan hommista tiskariksi Norjaan. Oikein tyytyväiseltä vaikuttaa. Arkisumua on tilin nimi.
Voi olla oikein hyvä vaihtoehto. Hyppäsin taloushallinnosta trukkikuskiksi eikä ole ollut pää kipeä sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi snif. Te jotkut vit un ääliöt luulette, että täällä pitää käyttäytyä ystävällisesti paskoja ihmisiä kohtaan.
T. Hoitaja
Palkka ei tipu muutamilla satasilla vaan melkein tonnilla, harkitse nyt vielä.
Vierailija kirjoitti:
Palkka ei tipu muutamilla satasilla vaan melkein tonnilla, harkitse nyt vielä.
Käytännössä häviää myös esimerkiksi hälyrahat jos sellaisia on saanut. Lisät voi olla muutenkin huonommat, tesistä riippuen.
"Alan n. 17 vuoden jälkeen olla melkoisen kypsä hoitoalaan enkä tule jaksamaan etenkään henkisesti tätä työtä eläkeikään asti. Olen nyt siis 45v."
Jos rajoitat itseäsi ajattelemalla, että 45-vuotias ei ole enää henkisesti sopiva sairaanhoitajaksi, sinun on muutettava ajattelutapaasi. Varsinkin jos olet vanhustenhoitoon erikoistunut sairaanhoitaja, kysyntää on aina. Tämä ala ei ole kuin IT-ala, jossa monet ihmiset voivat harkita eläkkeelle jäämistä 40-vuotiaana. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että jos et yksinkertaisesti enää pidä sairaanhoitajan työstä, voit ehdottomasti harkita alan vaihtamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään muuta kuin hakemus sisään. Jos et edes yritä kadut myöhemmin ja tulee niitä "entä jos..."
Pitää nyt vielä silti miettiä. Siinä kun menisi mun täydet lomat ja mulla on jo elokuulle varattuna ulkomaanmatka. Toki omaa jaksamistaan pitää miettiä, kun kerran hoitoala tympii.
Ap
Palkaton loma voi hyvinkin onnistua sopimalla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suurkeittiö? Itse tykkään pienemmistä, että voi tehdä kaiken itse. Suurkeittiöllä määrät on niin isoja, että ne kauhotaan lapioilla, mitataan vaa'alla ja koneet tekee. Se on mielestäni tylsempää.
Teen itse keittiöllä ja hoitoalalla ja keittiötöiden ilmapiiri on 100x parempi.
No olisiko vaikka siksi, että paikka on auki suurkeittiölle. Ei täällä tuppukylässä mitään kunnon ravintoloita ole. Kyllä mä tiedän mitä työ suurtalouskeittiöllä on, kyllä mulla vähän kokemusta on ja olen aikoinaan tehnyt työharjoitteluita. Ei mua kiinnosta ravintolakeittiö vaan suurtalouskeittiö olisi juuri hyvää rutiininomaista työtä.
Ap
Hyvä idea! Olet onnekas kun sinulla on monta ammattia. Ymmärsin että asut tai työpaikka olisi "tuppukylässä". Soita sinne työpaikkaan esihenkilõlle ja kerro tilanteestasi. Pienellä paikkakunnalla asioita voi usein mutkattomasti kysellä ja vaikka piipahtaa katsomassa ennen kuin pistät hakemuksen postiin.
Täällä päin on kokeista huutava pula.
Noita lomia nyt ei kannata miettiä ollenkaan. Suurin osa ajasta on arkea. Mieti millaista haluat et sun arki on.
En nää että häviäisit mitään. Hoitoalalle varmaan pääsee takaisin jotenkin, ainakin norjaan, jos tulisit tulokseen, ettei keittiöala ole hyvä.
Jos palkka ei oo kriittinen sun taloudelle, siitä vaan. Mun anoppi oli töissä suurtalouskeittiössä, ja viihtyi.