Vaatimattomin ruoka jota olet joutunut syömään
Eli vaatimattomin ruoka rahapulan pakottamana?
Itse olin nuorena niin rahaton että söin viikkokaupalla keitettyjä perunoita jotka tilsitty haarukalla, siihen vähän maitoa ja suolaa. Muuta ei ollut.
Kommentit (77)
Paahtoleipää ja kananmunaa. Hyvää ja ravitsevaa.
Kuivahtaneita ruosleipäviipaleita paistettiin pannulla voissa. Oli itse asiassa aika hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Pelkkää makaronia/riisiä joskus voita tai ketsuppia lisukkeeksi ja juhlapäivänä ranskalaisiaperunoita ( pakasteesta ei mäkkäristä). Tämä opiskelijana ja työttömänä ysärillä🥳.Jotenkin huvittaa tänä päivänä kun köyhä syö mitä halvalla saa saadakseen nälän pois niin "parempi väki" kauhuissaan liian vähästä proteiinista.
Köyhät syö mäkkäriä kun eivät osaa/ viitsi tehdä ruokaa itse. Lapsena syötiin perunavell, puuroja, leipäkannikoita pannulla voissa paistettuina, kanamunaa yms. Ei ollut terveellistä ja ihmekö tuo kun en ole aikuisena terve. Vihanneksia vitamiineja olisi pitänyt saada. Ei jaksanu äiti tehdä ruokaa eikä käydä kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Punajuurimuhennos, silakkapihvit.
Saispa silakkapihvejä. Herkkujen herkku.
Makarooni ketsupilla. Joskus oli myös lisäksi juustoraastetta. Hyvää oli. Eniten kuitenkin puuro vaatimattomista. Xtran puuro 39 senttiä, niin aika halvalla pääsee. Syön myös näitä, vaikka olisikin hyvä raha tilanne😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskanleipä oli yhdessä vaiheessa todella halpaa 90-luvulla, joten sitä tuli syötyä kuukauden verran kun oli rahat todella tiukassa.
Kasarilla Helsingissä aamulla ennen töitä ranskanleipää ja lauantaimakkaraa aamukahvin kanssa. Hyvää oli.
Olikin vähän eri ranskikset siihen aikaan. Näitä nykyisiä muovipusseissa hautuneita ei syö sikakaan vinkumatta.
Lapsuuden kodissa meillä syötiin joka päivä perunaa eri muodoissa.
Tänä päivänä en pysty sietämään perunaa missään muodossa.
En ikinä osta perunaa kotiin.
Kaapit on nyt täynnä nuudelipaketteja.
Vähän ahdistaa, kun tietää miten vähän niissä on ravinteita, mutta minkäs mahtaa.
Ehkä seuraavaksi perunoita.
Syön laiskuuttani välillä vaatimattomasti. Makaronia, paistettu kananmuna ja lenkkiä.
Lapsena tuli paljon syötyä pelkkää perunaa suolalla, sekä makaronia joko ketsupilla tai margariinilla.
Perunavelli lapsuudenkodissa. Tuohan on vain vedellä jatkettua perunamuusia.
Vierailija kirjoitti:
Syön laiskuuttani välillä vaatimattomasti. Makaronia, paistettu kananmuna ja lenkkiä.
Samoin. Tänään paistoin wokkipannussa kaalia ja sipulia öljyssä. Kaveriksi leipää voilla.
"Perunavelli lapsuudenkodissa. Tuohan on vain vedellä jatkettua perunamuusia."
Perunavelli tehdään maitoon. Jos teillä tehtiin veteen, se on vain laihaa perunamuusia.
Lapsena keitettyä maitoa, johon pilkottu leivänpalasia, olisiko ollut leipäressua tms.
Mykyrokka, makaronivelli, riisivelli.
Just tänään mietin, että lapsena tuli paljon syötyä ruisleipää, jossa pelkkää sipulia päällä. Olivat musta hyviä, enkä silloin edes tajunnut että tais olla äidillä hieman rahat vähissä.
Kaurapuuro. Keitetyt perunat maistuu siihen verrattuna suorastaan gourmelta