Eläkeikää on alennettava että nuoret saavat töitä
Mielestäni korkea aika vihdoin alentaa eläkeikää, että nuoret saavat töitä.
Työttömyys maassamme on pahin sitten vuoden 2009.
Kommentit (151)
iso eläke päätös sairaille ja eläkeputki vanhoille.
ne vanhat jotka haluaa jatkaa töitä ,vois tehdä osa aikaa tai jatkaa työtä.
se että nuoret sais työn ja mahdollisuuden asuntoon ja perheeseen olis hyvä asia.
se että sairaat saatasiin eläkeelle työttömyys tilastoista ja sairaslomilta auttais asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Työ on orjuutta, josta ihmiset pitää pyrkiä vapauttamaan eikä pakottamaan siihen.
Niin kai, mutta millä sitten eletään?
Joskus varhaisina aikoina ihmiset keräili, viljeli maata ja metsästi elääkseen. Työtä se oli sekin. Ikinä ei leipä suuhun itsekseen lennä.
Sinulla lienee joku malli siihen, miten kaikki maailman ihmiset voisivat elää mukavasti tekemättä mitään?
Vierailija kirjoitti:
Nuorten työttömyys on kovassa kasvussa ja eläkeikää vaan nostettiin.
Presidentti Kekkosen aikaan olisi jo julistettu kansallinen hätätila.
Niin varmaan. Paskapuhetta
Vierailija kirjoitti:
Paras aloitus pitkään aikaan. Eläkkeelle jo 58v niin markkinat keskittyy nuorempiin, ahneille eläkkeen siirtäjille sanktioita, eläkkeellä ei saa tehdä edes osa-aikatöitä vaan 58-> oitis pihalle ja sakkoja jos se ylitetään.
Tämä olisi aivan mahdollista suomessa jos olisi tahtotilaa korjata asioita.
olisin valmis jäämään jo nyt 52 vuotiaana, eläkettä on kertynyt se 2000 euroa kuukaudessa. Enempää en enää tarvitse, talo ja autot maksettu.
Vierailija kirjoitti:
Minä nyt 52v, työelämää takana 34 vuotta. Mielelläni antaisin työni jollekin nuorelle, joka sitä tarvitsisi. Hallitus päättänyt, että joudun vielä tekemään töitä 16 vuotta. Mikä järki ???
Olet vielä itsekin nuori, joka tarvitsee työtä elääkseen. Sun pitäisi olla iloinen siitä, että sait työpaikan. Kaikilla suinkaan ikäisillä ei sitä ole.
Sähän olet niitä onnekkaita nuoria ihmisiä, jotka on saaneet töitä.
Ongelma ei ole eläkeikä vaan kotimaisen kysynnän puute.Myös työnantajien pitäisi saada tarpeeksi osaavat työntekijät.
Eihän missään firmassa enää edes eläköityvien tilalle palkata ketään. Dumpataan hommat hoidettavaksi nuoremmille. Sitten vanhuuslomilta voi eläkeläiset taivastella kuinka ennen oltiin niin ahkeria eikä nykynuorista ole mihkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeikää lähestyvien työpäikoista on suuri osa turhia ja poistuvia paikkoja. Eivät ko. työpaikat heidän jälkeensä vapaudu nuoremmille, vaan ne lakkautetaan.
Mistä helvetistä sinä tiedät mitä työtä eläkeikää lähestyvät tekevät? Minun alallani kaikki tekevät töitä vielä yli 70-vuotiaina.
Mikä sellainen ammatti muka on?
Vierailija kirjoitti:
Paras aloitus pitkään aikaan. Eläkkeelle jo 58v niin markkinat keskittyy nuorempiin, ahneille eläkkeen siirtäjille sanktioita, eläkkeellä ei saa tehdä edes osa-aikatöitä vaan 58-> oitis pihalle ja sakkoja jos se ylitetään.
Tämä olisi aivan mahdollista suomessa jos olisi tahtotilaa korjata asioita.
Tämä heti käyttöön! Kannatan vahvasti. Nuoret töihin ja vanhat tekemään hyväntekeväisyyttä. Ensimmäisenä työkyvyttömät eläkkeelle.
Eläkkeelle siirtyneiden tilalle ei taloudellisista ja tuotannollisista syistä palkata uusia työntekijöitä, vaan työt organisoidaan uudelleen. Lienee monella alalla tuttu tiedote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi alentaa. Odottelen yhä nelikymppisenä, että "suuret ikäluokat" jäisivät eläkkeelle ja pääsisin töihin. Parikymppisestä saakka olen odotellut milloin pääsen töihin. Minulla on vielä oma eläke tienaamatta.
Tiedoksesi: suuret ikäluokat ovat jo aikoja sitten siirtyneet eläkkeelle
Sarkasmin ymmärtäminen ei taida kuulua vahvuuksiisi.
Edes keski-ikäisiä ei oteta töihin mutta eläkeikäiset pidetään siellä hautaan asti kunnes jäljellä on vain työkokemattomia nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi alentaa. Odottelen yhä nelikymppisenä, että "suuret ikäluokat" jäisivät eläkkeelle ja pääsisin töihin. Parikymppisestä saakka olen odotellut milloin pääsen töihin. Minulla on vielä oma eläke tienaamatta.
Voit melkein turvallisesti olettaa että ei koskaan. Työpaikat annetaan m-muuttajille tai sitten korvataan tekoälyllä.
Eläkeikää pitää nostaa. Eläkevarat eivät riitä, ja 2010- luvulla syntyneille 30% palkasta meneekin sitten jo eläkkeiden maksamiseen.
Itse tein omat säästösuunnitelmat, eläkepajatso on tyhjentynyt kauan ennen kuin minä pääsen siitä hyötymään.
Suuret ikäluokat kuittaavat 4,4 kertaa enemmän eläkkeitä kuin mitä kassoihin maksoivat. 70-luvulla syntyneet saavat 2,7 kertoimella, 80- luvulla syntyneet saavat öbaut saman verran kuin mitä sinne maksoivat ja 2000-luvulla syntyneet saavat joitakin senttejä maksamaansa euroa kohden. Kyseinen pyramidihuijaus on siis luhistunut tuota ennnen.
Sanotaan näin, että toivon pääseväni ajoissa eläkkeelle mutta tiedän joutuvani työskentelemään vielä 16-18 vuotta. Näin 52-vuotiaana sitä on kuitenkin syntynyt x-sukupolven myöhäisempään puoliskoon. Näin onnistuin syntymään väliinputoajaksi. 90-luvun lamasta lähtien on jatkuvasti juuri omalle kohdalle osunut näitä heikennyksiä, irtisanomisia jne. Kuvittelin nuorempana pääseväni eläkkeelle jo 63-vuotiaana, mutta eläkeikää nostettiin jo kerran roimasti, eläkeputki poistettiin ja ties mitä. Eläkeikää nostetaan seuraavan 10 vuoden aikana vielä roimasti. Se on enemmän kuin varmaa. Kun lopulta saavutan eläkeiän, voinkin mennä suoraan krematorion ovelle koputtelemaan.
Vierailija kirjoitti:
iso eläke päätös sairaille ja eläkeputki vanhoille.
ne vanhat jotka haluaa jatkaa töitä ,vois tehdä osa aikaa tai jatkaa työtä.
se että nuoret sais työn ja mahdollisuuden asuntoon ja perheeseen olis hyvä asia.
se että sairaat saatasiin eläkeelle työttömyys tilastoista ja sairaslomilta auttais asiaa.
Eläkeläinen maksaa enemmän kuin työtön. Siksi ei suostuta päästämään edes rollan kanssa kulkevia eläkkeelle.
Sopii mulle. Olen juuri täyttänyt 60 ja mieluusti jäisin eläkkeelle kun eläkekertymänikin on ihan kohtuullinen.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeikän alentaminen johtaa vain siihen, että entistä useampi eläkeläinen on töissä. Ei nuoret halua tehdä töitä, he haluavat vain palkan.
Niin, onhan siinä eroa työntekijällä ja palkannauttijalla.
Vierailija kirjoitti:
Jokaiselle nuorelle minulla on vain yksi neuvo: hanki koulutus Suomessa ja sen jälkeen häivy ulkomaille niin pian kuin suinkin.
Siis lisää kiihtyvyyttä suomalaisen yhteiskunnan joutsenlauluun.
Nuoret yrittäjiksi?
Lupaatko ryhtyä asiakkaaksi sitten?
Eikös niitä starttirahoja maksettu aikanaan juuri tätä varten? Mitäs kävi? Täälläkin toimi pieni elintarvikekioski juuri sen ajan, kun sitä starttirahaa maksettiin, sitten loppui. Kuitenkin sinä kauppakin jonkun verran kävi, ilmeisesti ei kuitenkaan riittävästi. Nuori nainen sitä sen aikaa yritti pitää.
Toivottavasti ei kovin moni joutunut vaikeuksiin, yritystoiminta on aina riskialtista.