Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeikää on alennettava että nuoret saavat töitä

Vierailija
16.02.2026 |

Mielestäni korkea aika vihdoin alentaa eläkeikää, että nuoret saavat töitä.

Työttömyys maassamme on pahin sitten vuoden 2009.

Kommentit (151)

Vierailija
101/151 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi oikein nyt koska eläkeikää juurikin nostetaan.

Vierailija
102/151 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIIN SE ENNEN OLI NUORISO MUTTA TE ITSE SEN PILASITTE JA KIINTIÖT YK . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/151 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi alentaa. Odottelen yhä nelikymppisenä, että "suuret ikäluokat" jäisivät eläkkeelle ja pääsisin töihin. Parikymppisestä saakka olen odotellut milloin pääsen töihin. Minulla on vielä oma eläke tienaamatta. 

Huono on tilanne sinullakin.

Vierailija
104/151 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iäkkäät hoitavat työelämän sillä aikaa kun nuoret ovat kortistossa.

Vierailija
105/151 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso nostaa omat eläke ikänsä tyhmyyttään itseltään ja vanhemmiltaan .  

Vierailija
106/151 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ajassa oikein elätte? Missään ei enää palkata yhtään ketään eläkkeelle lähtijän tilalle. 
Luonnollinen poistuma ja työnantaja on tyytyväinen.

Vierailija
107/151 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VOI EI! Työttömyys! Voi ei!? Töihin kaikki!? Voi ei?! Mikään ei muutu. Piiitkään aikaan. Truha siitä on vatvoa. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂🤣🤣

Lopetahan jo se kannabiksen polttelu.

Vierailija
108/151 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyt 52v, työelämää takana 34 vuotta. Mielelläni antaisin työni jollekin nuorelle, joka sitä tarvitsisi. Hallitus päättänyt, että joudun vielä tekemään töitä 16 vuotta. Mikä järki ???

Vierailija
109/151 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeikää lähestyvien työpäikoista on suuri osa turhia ja poistuvia paikkoja. Eivät ko. työpaikat heidän jälkeensä vapaudu nuoremmille, vaan ne lakkautetaan.

Ne lakkautetaan koska työnantajat eivät halua palkata uusia vaikka tarvetta olisi. Säästäminen menee kaiken edelle nykyään.

Vierailija
110/151 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret voi alkaa yrittäjiksi ja perustaa näin työpaikkoja.

Vierailija
111/151 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
112/151 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä nuoria palkata kuin sitten kun on aivan pakko. Liian vähän kokemusta, liikaa työttömyyttä, lisääntymisiässä, mikä syy ikinä keksitään, että ei tarvitse ottaa nuorta kuuluu omalla työpaikallani.

Ja kyllä, olen lähdössä heti, kun löydän jotain muuta. Tuolla asenteella koittaa päivä, jolloin kukaan ei kelpaa näille töihin.

Vierailija
113/151 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap puhuu kyllä asiaa

Vierailija
114/151 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap puhuu kyllä asiaa

Ei puhu. Homehtuuka te vain töissänne. Itse menen kaljakauppaan heti yhdeksältä.

Vierailija
115/151 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue: Eläkeikää on alennettava jotta minä pääsisin eläkkeelle.

Vierailija
116/151 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomainen aloitus 

Vierailija
117/151 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta.  Tässä on nyt nähty jo 15 vuoden ajan, miten se varsinkin julkisilla menee.  Ystäväni oli töissä pankissa ja laitettiin varhaiselle eläkkeelle,  monen muun kanssa.  Tehtiin "rakenteellisia muutoksia." Tietenkään ei otettu uusia työntekijöitä, kun haluttiin vaan päästä entisistä eroon.  Nyt ei ole pankin konttoriakaan enää täällä.

Omalla työpaikallani (kaupunki) sama juttu, yyteet ja iso määrä ihmisiä pois.  Minun työpisteeseen jäi just minimi määrä työntekijöitä.  Nyt niistäkin on neljä lähtenyt normaalisti eläkkeelle ; ei ketään tilalle.  Ratkaisu on, että vähennetään palveluita.  

Puolison kautta olen seurannut seurakunnan toimintaa.   Siellä sama juttu.  Pois lähtevän tilalle ei ketään, työt vain jaetaan jäljellejääneitten kesken.  Ja mahdollisimman paljon osa-aikaistamisia.  Jos on pakko rekrytä joku, se on aina määräaikaisuus.  Kuka rakentaa tulevaisuuttaan määräaikaisuuksien varaan?

Julkinen puoli, jonka nimenomaan pitäisi huolehtia valtion ja kuntien asukkaiden palveluista, ei toimi vaadittavalla tasolla.  Paikallisen osuuspankin konttorin kassapalvelut on auki kahtena päivänä viikossa kaksi tuntia.  En sanoisi hyväksi palveluksi.  Konttori on aina silloin täynnä erilaisia erityisryhmiä, jotka joutuu odottamaan vuoroaan kohtuuttoman kauan.

Kassaluukkuja on kyllä monta, mutta vain kahdessa palvellaan.

Vierailija
118/151 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläkeikää on nostettu ettei tarvitse maksaa eläkkeitä, moni kuolee jo ennen eläkeikää tai juuri päästyään eläkkeelle

Vierailija
119/151 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kapitalistinen markkinajärjestelmä pitäisi sitten uusia.  Firmoille pitäisi olla tärkeintä työllistää. Ei se osaako työntekijät mitään.

Vierailija
120/151 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeikäiset pois töistä , nää on nähty , kun ollaan vaan tekevinään töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme