Tatuoinnit laskevat naisen arvoa miesten silmissä
Henry Laasanen on tutkinut ja huomannut tatuointien laskevan miesten kiinnostusta naisiin. Tatuoituja naisia pidetään helppoina ja likaisina. Huo-rah-tavina. Likaisina
Kommentit (1277)
Ei laske arvoa, ainakaan minun silmissäni. Miksi ylipäätään puhutaan naisista kuin joistain autoista, joiden arvo alenee? Veikkaisin, ettei ole naisille kovin suuri menetys tällaiset miehet.
Vierailija kirjoitti:
Tatuoitu yksinhuoltaja. Oksennus tulee kun ajatteleekin sellaista hirvitystä!
Fantasiansa kullakin. Itse en ajattele asioita, jotka oksettaa. Masokismiksi tuota vissiin kutsutaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen puhe on vain merkki tyhmyydestä ja ilkeydestä, ja sellainen yhdistelmä tuskin on kovin monen naisen mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Älä ajattele. Ajattelu ei taida oikein sopia sulle.
Miksi pitää hikeentyä mielipiteistä ja alkaa haukkumaan? Joku tykkää tatuoiduista, toiselle se on ehdoton nounou. Toisten ei ole pakko pitää vaikka itse tatskoistaan tykkäisikin. Toki torjutuksi tuleminen satuttaa - ei voi pakottaa tykkäämään vaikka itse toisesta kiinnostuisikin.
Tatuoimaton nainen kelpaa lähtökohtaisesti kaikille, tatuointi joillekin turn off. Laasanen on siis oikeassa, tatuointi rajaa mahdollisuuksia parisuhde- ja työmarkkinoilla. Se on fakta jolle ei voi yhtikäs mittään!.
Tatuoinnit olivat aikaisemmin kertomus ihmisen omasta elämästä, ihoon oli saatettu kuvata elämän koettelemuksia ja itselle tärkeitä asioita, oman persoonallisuuden vahvistukseksi. Tatuoitu ihminen herätti huomiota omaperäisyydellään, osin se myös kertoi elämänurasta ja raskaistakin valinnoista.
Nykyään tunnusomaista on tullut tatuointien muuttuminen enemmistön pintamuodiksi, ja se saattaa ennemminkin kertoa käyttäjästään sellaista, ettei ajattele omaa itseään ja yksilöllisyyttään, vaan seurailee ilman omaa tahtoa muiden asettamia trendejä. Hieman pulleankalvakka isun ja äitylin kanssa turvallisessa pumpulissa kasvanut tyllerö, kapinallinen tramp stamp tatuoituna alaselkään...ei se ainakaan kerro aikuisuudesta eikä arvostelukyvystä.
Se, että ei ole tatuointeja tai napakoruja tai kielipulttia tai nenärengasta, on nykyään julkilausuma omasta itsenäisestä ajattelusta, silläpä erottuu massasta paremmin.
Että muoditkin näin kääntyvät päälaelleen.
Vierailija kirjoitti:
Äläpäs provoile!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen puhe on vain merkki tyhmyydestä ja ilkeydestä, ja sellainen yhdistelmä tuskin on kovin monen naisen mieleen.
Ei ole kyllä kaikkien miestenkään mieleen.
Lähinnä jätän pois kaveripiiristäni tuollaiset.
Ja olen niitä jotka eivät arvosta tatuointeja.
Luulen, ettei kovin moni tatuoinnin ottaja ole kiinnostunut siitä, että jonkun mielestä se ei ole kaunis. Onko lihansyöjä kiinnostunut siitä, jos joku kasvissyöjä ei arvosta hänen ruokavaliotaan? Onko punttia nostava ihminen ihminen huolissaan siitä, että joku saattaa tykätä siroista? Onko putkimies huolissaan siitä, että joku arvostaa vain akateemisia ammatteja? Luulen, että pääasiassa vastaus kaikkiin näihin kysymyksiin on, että ei ole.
Miehen arvoa ne lisäävät. Varsinkin alastoman naisen kuvat käsivarressa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia taitaa olla myös niin että tatuoinnit laskevat naisen arvoa myös naisten silmissä.
Ja lisäksi vielä että kohtuulliset tatuoinnit miehellä eivät niin paljoa laske miehen arvoa naisten silmissä.
Arvoa? Mitä helvetin arvoa? Mun silmissä jokainen mies, joka liittää naisiin sanan arvo, on arvoton. Jokainen saa tykätä tai olla tykkäämättä, ihan sama. Mut mikään arvokysymys tämä ei ole.
"Tykkääminen" on kylläkin arvottamista...
Arvottaminen ei ole sama, kuin laittaa ihmiselle arvo. Ihminen on jotain ihan muuta, kuin se, mitä iholla näkyy.
Niin ehkäpä tässäkin keskustelussa pitäisi eritellä että onko kyse ihmisarvosta vai jostain muusta kuten arvosta parisuhdemarkkinoilla.
Joo, eipä tatuoinnit suinkaan ihmisarvoon vaikuta.
Useampaan muuhun arvoon kylläkin, esmes arvoon työmarkkinoilla jos on näkyviä tatuointeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä onko joku vieraan miehen mielestä vaimomatskua? Minun mielestäni naisten pitäisi miettiä ennemminkin onko tuleva mies sulhomatskua kuin sitä onko itse. Kun molemmat tekevät niin ja toiveet kohtaavat, voi syntyä hyvä parisuhde.
Miehet usein miettii, mitä mieltä kaverit on tyttiksestä. Monille tärkein kriteeri on kavereiden ihailu tai kateus.
Häpeän karttaminen on kylläkin noita mainitsemiasi kriteereitä tärkeämpi. Jo pelkkä ajatus joutua häpeämään on voimakas kannustin valinnoille.
Vierailija kirjoitti:
Ei laske arvoa, ainakaan minun silmissäni. Miksi ylipäätään puhutaan naisista kuin joistain autoista, joiden arvo alenee? Veikkaisin, ettei ole naisille kovin suuri menetys tällaiset miehet.
Jaa miksikö? No se on sitä esineellistämistä.
Minä en edes harkitse tutustumista tatuoituun mieheen, minusta monet isot tatuoinnit on alatyylisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tatuoimaton nainen kelpaa lähtökohtaisesti kaikille, tatuointi joillekin turn off. Laasanen on siis oikeassa, tatuointi rajaa mahdollisuuksia parisuhde- ja työmarkkinoilla. Se on fakta jolle ei voi yhtikäs mittään!.
Yksikään mies ei lähtökohtaisesti kelpaa kaikille naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksikään mies ei lähtökohtaisesti kelpaa kaikille naisille.
Tuo on totta. Kaikkein ronkelimpia palstalla ovat kehopositiiviset naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä onko joku vieraan miehen mielestä vaimomatskua? Minun mielestäni naisten pitäisi miettiä ennemminkin onko tuleva mies sulhomatskua kuin sitä onko itse. Kun molemmat tekevät niin ja toiveet kohtaavat, voi syntyä hyvä parisuhde.
Miehet usein miettii, mitä mieltä kaverit on tyttiksestä. Monille tärkein kriteeri on kavereiden ihailu tai kateus.
Mistä olet tuollaisen päätelmän keksinyt? Omassa kaveripiirissä en ole tuollaista ajattelua keneltäkään havainnut. Toki keskivertatavalliset miehet ovat pariutuneet keskivertojen tavallisten naisten kanssa, joten kenelläkään ei ole ollut syytä keulia.
Tatuoituna naisena olen tutkinut miesten kiinnostusta minuun. Aina on kiinnostusta riittänyt ja ihan "kunnollisilta" miehiltä.
Kumpi meistä on oikeassa, minä vai Laasanen?