Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Purra ehdottaa: Maahanmuuttajat palkattomiin töihin sosiaalitukien saamiseksi

Kommentit (669)

Vierailija
401/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on huono tapa koskea herpesrakkulaa ja jos pakotetaan siivoojaksi sairaalaan niin voi vahingossa koske ovipainiketta.

Et sinä sinne sairaalaan pääse ilman asianmukaista koulutusta siivoamaan. Risuja osaa tienvarresta kaikki kerätä. Pistetään puolustusvoimilta pari nohevaa miestä konekiväärien kanssa vahtimaan. Jo alkaa homma sujumaan!

Vierailija
402/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on huono tapa koskea herpesrakkulaa ja jos pakotetaan siivoojaksi sairaalaan niin voi vahingossa koske ovipainiketta.

Et sinä sinne sairaalaan pääse ilman asianmukaista koulutusta siivoamaan. Risuja osaa tienvarresta kaikki kerätä. Pistetään puolustusvoimilta pari nohevaa miestä konekiväärien kanssa vahtimaan. Jo alkaa homma sujumaan!

Voihan sitä koulutuksen käydä, mutta ei niitä ohjeita tarvitse töissä noudattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen. En osta ainuttakaan herpeslaastaria. Pitää vain toivoa, että en vahingossa koske huulessa olevaa herpestä ja sen jälkeen vaan nappuloita, vesiautomaattia, kärryn kahvoja, itsepalvelukassan nappuloita kaupassa.

Googlaa typhoid mary niin näet miten käy jos levittää tautia.

Ei työtön joudu maksamaan korvauksia, vaikka oikeus määräisi, koska ei ole tilillä rahaa. Pitkäaikaistyöttömiä ei oteta töihin.

Tautipesä työtön lukitaan laitokseen loppuelämäkseen jos ei tajua olla levittämättä tautejaan.

Ja sitten ne koskee vahingossa herpesrakkulaan ja hoitajia kasvoihin.

Vierailija
404/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tässä voitaisiin siirtyä malliin, että ne jotka kannattavat vastikkeetonta sosiaaliturvamallia rahoittavat sitä ja ne jotka eivät, maksavat suhteessa vähemmän. Mun on äärimmäisen vaikea nähdä miksi minun pitää olla muiden kirkasotsaisten ideologian rahoittajana tai miksi muiden pitäisi tukea minua jos mulla menee huonosti.

Samalla voidaan siirtyä malliin, jossa 5%/BKT:sta "turvallisuuteen"-kannattajat voivat maksaa täysimääräisesti Usan pyssyt ja Israelin lingot. Itse en halua rahoittaa sentilläkään näitä sotarikollisia, eikä velkarahaa saa luonnollisestikaan käyttää.

Vierailija
405/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä suorittaa myös hygieniapassin, mutta eri asia on noudattaako sitä töissä. Riippuu palkan suuruudesta.

Vierailija
406/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työvelvoite hyvä, mutta ilman palkkaa ei kenenkään pidä joutua töihin. Kuulostaa vähän orja meinigille. Tuollainen vain lisää eriarvoisuutta, mutta sehön taitaa ollakin persujen tarkoitus.

"...ilman palkkaa..."

"Maahanmuuttajat palkattomiin töihin sosiaalitukien saamiseksi"

Vasemman puolen kulkijoiden logiikka, tai sen puute, on joskus pysäyttävää.

Vierailija
407/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaakohan tuo pershuorien saastaihmisjätepaskaläjäsaksilehmä ehdottaa samalla, kun Tanskan mallista ulisee vastaavaa työvelvoitetta, että nostetaan työttömyysturva samanlaiseksi kuin Tanskassa, eli siellä se etu, jota vastaan joutuu töihin voi olla jopa 90 % palkan tasosta. Meillä tuo sama prosentti on luokkaa 30 %.

Ja umpipaska ehdotus tuo tietenkin muutenkin on, mutta mitä noin tyhmältä läjältä silkkaa paskaa kuten purra voi muuta odottaakaan. Kehtaa vielä sanoa, että voisivat tehdä vaikka siivousta, kun se ei vie oikeaa työtä keneltäkään. Tuossa kusinen saastavaltiovarainministeri ei ole itse tehnyt päivääkään mitään oikeaa työtä ja edes ilkeää sanoa, että siivous ei ole oikeaa työtä. Kuka tuollaista oksettavaa sontaa äänestää? Ihmisenä tuota ei voi pitää.

Sä oot ulosannistas ja mielipiteestäs päätellen varmasti tosi hyödyllinen ihminen tälle yhteiskunnalle 😂

Vierailija
408/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen tempputyöllistäminen oli Neukkulassa ihan arkipäivää. Eikös Purran pitänyt olla "äärioikeistolainen" ?

Vierailija
409/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai mitä jos otetaan maahan vain ne, kenellä on jo työpaikka ja/tai tarpeeksi varoja itsensä elättämiseen ja määrätään sos.tuet pelkästään syntyperäisille Suomen kansalaisille. Tämä on muuallakin maailmassa käytössä. Olisi ihan mielenkiintoista nähdä, millä tavalla tuo sos.tukien kannustama mmuutto muuttuisi, kun selviäisi, ettei tukia tule. Ei Suomi houkuttele suomalaiselle yhteiskunnalle hyödyllisiä, työkykyisiä ihmisiä. Lähdettäisiin ainakin siitä, ettei ulkomailta tulijat saa mitään lapsilisiä. 

Täytyy muistaa, että Suomi on todella pieni maa väestön suhteen, ja kun yhä suurin osa väestöstä jää eläkkeelle (ja loput ei työllisty), me ei voida elättää enää ulkopuolelta tulijoita. Ei se ole meidän velvollisuus, eikä se tule toimimaan pitkässä juoksussa. Minkä takia tämä on mennyt siihen, että muualta tulijoita pitää elättää suomalaisten hyvinvoinnin kustannuksella? Mmuuttokeskustelu on lähtenyt jo väärille raiteille siinä vaiheessa, kun mietitään, mitä me voidaan antaa. Se pitäisi mennä niin, että kysytään mitä nämä ulkopuolelta tulijat voivat tehdä suomalaisen yhteiskunnan hyväksi. Veikkaan, ettei tule kovin pitkää listaa. 

Vierailija
410/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsisikö pitkäaikaistyötön rintamalle. En ole käynyt armeijaa. En välttämättä tunnista ketä on omaa armeijaa ja ketä venäjän.

Ei sulle asetta tietenkään sinne anneta.

ps.Oisko tolla et sä et käyny armeijaa jotaki seuraussuhdetta myös siihen et oot pitkäaikaistyötön.

Vierailija
411/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra ehdottaa asiaa, mikä hänellä itselläänkin on seuraavien ek-vaalien jälkeen edessä.

Vierailija
412/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tässä voitaisiin siirtyä malliin, että ne jotka kannattavat vastikkeetonta sosiaaliturvamallia rahoittavat sitä ja ne jotka eivät, maksavat suhteessa vähemmän. Mun on äärimmäisen vaikea nähdä miksi minun pitää olla muiden kirkasotsaisten ideologian rahoittajana tai miksi muiden pitäisi tukea minua jos mulla menee huonosti.

Samalla voidaan siirtyä malliin, jossa 5%/BKT:sta "turvallisuuteen"-kannattajat voivat maksaa täysimääräisesti Usan pyssyt ja Israelin lingot. Itse en halua rahoittaa sentilläkään näitä sotarikollisia, eikä velkarahaa saa luonnollisestikaan käyttää.

Periaatteessa ymmärrän pointtisi ja pystyn pinnistelemällä pitämään pohdintaasi loogisena.

Asiassa on kuitenkin kaksi eroa. 

1) Kansainvälistä hyväntekeväisyyttä tehdään "kivan fiiliksen" saamiseksi. Pakolaisia eivät ota kaikki maat, vaan eniten pakolaisten eteen tekee "valkoisen miehen tuskaa" kärsivät länsimaat. Esimerkiksi Turkki nippa nappa sietää (ei maksa koulutusta etc.) Syyrian pakolaisia ja kaikki potkitaan heti rajan yli kun ammuskelu loppuu. Miksi me piittaamme enemmän syyrialaisista kuin turkkilaiset ja muut kulttuuriltaan samankaltaisemmat maat?

2) Maanpuolustusta pitävät yllä kaikki maat. Maanpuolustukseen hankitaan asiantuntijoiden päätösten perusteella. Oletko kuullut kuinka V-ihreä V-asemmistohallitus kehui kuinka tekevät päätökset asiantuntijoiden apua käyttäen? Pitäisikö Suomeen hankkia aseet poliittisilla sylillä vai sillä mitä asiantuntijat ehdottavat?

Vierailija
413/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että meillä on rohkea nainen valtionvarain ministerinä nyt. Odotan kauhulla seuraavaa hallituskautta.

Vierailija
414/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen 9€ kuntouttavassa ollut jo vuoden, koska olen työtön.

miksi maahikset eivät joudu kuntouttavaan?

Vierailija
415/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossakin on kyse vaan persuideologiasta eikä muusta. Yhtään pitemmälke ei järki riitä. Tämä nimittäin ampuisi suoraan omaan nilkkaan monella tavalla. Ilmaisia orjia jipii! Tanskassa työttömyyskorvaus on isompi, mutta tätä tuskin mainitaan, koska eihän nyt meille sellasta!

vasemmisto kehumassa taas Tanskan mallia. Sitten varmaan hyväksyt Tanskan työvoimamallin parin päivän irtisanomisaikoineen, joka on on mahdollistanut pk-sektorin kasvun -> työttömyys aleni, jolloin on ollut varaa nostaa tukia.

Suomen julkistalous on siinä tilanteessa, ettei mihinkään tukien korotuksiin ole varaa. Suomen julkinen velkasuhde on nyt kasvanut pari vuosikymmentä ja on yli 80 %:ia. Tanskan on 30 %:ia. 

Täällä vasemmisto vertailee Tanskan tilanteeseen 😂🤣ei ole vasemmistopopulismilla mitään rajaa

Vierailija
416/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkäaikaistyötön suomalainen ja haluaisin meillekin valtion järjestämää työtä, sairauksia toki on paljon että sopivaa työtä voi olla vaikea keksiä. Eläkkeelle ei pääse alle 60 vuotiaana

Niin mun mielestä ku sota tulee niin teidät pitäs ensin laittaa rintamalle eikä meitä hyväkuntosia nuoria perheenisiä joilla on työpaikat. 

Pitkäaikaistyötön nainen ei ole käynyt armeijaa.

Miksei?

Vierailija
417/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täällä puhutaan orjuudesta, niin mun mielestä orjuutta on se että me yhä vähenevä veronmaksajien joukko joudumme kustantamaan tätä oleskeluyhteiskuntaa. Etenkään ei kiinnosta kustantaa sitä jollekin afrikkalaiselle.

Vierailija
418/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsisikö pitkäaikaistyötön rintamalle. En ole käynyt armeijaa. En välttämättä tunnista ketä on omaa armeijaa ja ketä venäjän.

Ei sulle asetta tietenkään sinne anneta.

ps.Oisko tolla et sä et käyny armeijaa jotaki seuraussuhdetta myös siihen et oot pitkäaikaistyötön.

Olen nainen. Onko purra käynyt armeijan.

Okei syön sitten rintamalla kaikki ruoat niin on tekemistä.

Vierailija
419/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun täällä puhutaan orjuudesta, niin mun mielestä orjuutta on se että me yhä vähenevä veronmaksajien joukko joudumme kustantamaan tätä oleskeluyhteiskuntaa. Etenkään ei kiinnosta kustantaa sitä jollekin afrikkalaiselle.

Eläkkeitä maksetaan 40 miljardia. Me ei kyllä eläkeläisiä tulla hoitamaan. Valtio hoitaa tai jättää hoitamatta.

Vierailija
420/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdään talvella, kun ei voi kerätä risuja? Siirretään lunta paikasta A paikkaan B ja seuraavana päivänä paikasta B paikkaan A. Eestaas, eestaas väki voimakas!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän