Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Purra ehdottaa: Maahanmuuttajat palkattomiin töihin sosiaalitukien saamiseksi

Kommentit (669)

Vierailija
361/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut valtion virastossa palkkatuella ja perään sain sijaisuuden. Täysin sama työ.

Osasitko suomea?

Vierailija
362/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttavaan voidaan laittaa 18-vuotiaasta 69-vuotiaaseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti madollismman monen jotka tällaista kannattaa perheet ja nuoret tulevat näistä päätöksistä kärsimään tulevina vuosina

Vierailija
364/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työvelvoite hyvä, mutta ilman palkkaa ei kenenkään pidä joutua töihin. Kuulostaa vähän orja meinigille. Tuollainen vain lisää eriarvoisuutta, mutta sehön taitaa ollakin persujen tarkoitus.

Sinä et näe sosiaalietuuksia rahana vaikka ne rahoitetaan meidän kaikkien muiden työssäkäyvien ja yrittäjien hiellä ja verellä tienaamista rahoista?

Vierailija
365/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut sairaalassa tuo palkkapapereiden silppurointi. Sairaalat on hyvinvointialueen. Kyseessä oli kaupungin yksikkö.

Voi voi. Että ihan palkkapapereita. Uskokoon ken tahtoo. Palkkapaperit on palkkatoimistolla.

Kyllå kaupungillakin on kaiken maailman ulosotto-ja maksusuunnitelmapapereita, joita voi nähdä palkattomat harjoittelijat tai vankilasta vapautuneet vangit. 

Mitä papereita? Olen ollut kaupungilla reilut 5 vuotta, enkä ole tuollaisia papereita nähnyt. Meillä on nykyisin olemassa tietokoneet. Jos jotain tulostetaan ja postitetaan, ne laitetaan koneella automaattiseen tulostus/postituspalveluun, ei niitä enää kaupungilla fyysisesti konttorissa tulosteta. Arkisto on eri asia, jossa on vanhoja papereita. Ei sinne ar

Riippuu varmaan kaupungin yksiköstä.

Vierailija
366/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan käytä siivousaineita, jos ei ole rahaa palkkaakaan maksaa.

Minua ei kiinnosta onko ihmiset jotain ylempiarvoisia, minä en niitä kumartele.

Voin pestä wc-harjalla mukit, josta juo toimitusjohtajat. Ei minua kiinnosta ihmisten ammattiarvot.

Ei ole kiinnostuksen puutetta vaan kateutta ja puhdasta ilkeyttä.  
Työssä perseilijöille voisi lätkästä karenssit.

Vierailija
367/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän voidaan irtisanoa sairaita ja koska et pysty normi työhön niin kuntouttavaan.

Vierailija
368/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjänä kannatan ilmaisia työntekijöitä. Voi antaa potkut kalliille vakkareille.

Minä tulen sinulle ilmaiseksi töihin.

Varaudu tosin miljoonavahinkoihin, kun kömpelyyttäni teen kaikenlaisia "virheitä"...

Vierailija
369/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työvelvoite hyvä, mutta ilman palkkaa ei kenenkään pidä joutua töihin. Kuulostaa vähän orja meinigille. Tuollainen vain lisää eriarvoisuutta, mutta sehön taitaa ollakin persujen tarkoitus.

Sinä et näe sosiaalietuuksia rahana vaikka ne rahoitetaan meidän kaikkien muiden työssäkäyvien ja yrittäjien hiellä ja verellä tienaamista rahoista?

Hiellä ja verellä xD 

Vierailija
370/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti madollismman monen jotka tällaista kannattaa perheet ja nuoret tulevat näistä päätöksistä kärsimään tulevina vuosina

Toiveesi tulee toteutumaan. Juuri viime viikolla Microsoftin duunari edusti, että tekoäly korvaa valkokaulustyöläiset 1 1/2 vuoden kuluttua. No tämähän ei ole totta, mutta kun menee 15 vuotta niin työttömyys lienee Suomessa noin päälle miljoonan luokkaa ja banaanivaltioon muuntautuminen vahvasti meneillään.

Vierailija
371/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan käytä siivousaineita, jos ei ole rahaa palkkaakaan maksaa.

Minua ei kiinnosta onko ihmiset jotain ylempiarvoisia, minä en niitä kumartele.

Voin pestä wc-harjalla mukit, josta juo toimitusjohtajat. Ei minua kiinnosta ihmisten ammattiarvot.

Ei ole kiinnostuksen puutetta vaan kateutta ja puhdasta ilkeyttä.  
Työssä perseilijöille voisi lätkästä karenssit.

Koetko olevasi jotenkin ylempiarvoinen toimitusjohtajana, se on vain sun omassa päässä. Muita ei kiinnosta eikä kumarrella sua. Päinvastoin sua pidetään ilkeänä, et maksaisi muille palkkaa. Sun muki pestään vessaharjalla. 

Vierailija
372/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjänä kannatan ilmaisia työntekijöitä. Voi antaa potkut kalliille vakkareille.

Minä tulen sinulle ilmaiseksi töihin.

Varaudu tosin miljoonavahinkoihin, kun kömpelyyttäni teen kaikenlaisia "virheitä"...

Eikö tietokoneita saa pestä vedellä?

Vierailija
373/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa nyt edes tuo juttu!! Tämäkin keskustelu on niin masentava luokaton ja vtuttaa että teilläkin kaikilla tukiloisilla on äänioikeus. Tuon jutun tärkein lause on tämä:

Suomi eroaa muista Pohjoismaista juuri siinä, että sosiaaliturvamme keskittyy passiiviseen rahan jakamiseen.

Tähän ei ole enää varaa, eikä Suomi voi olla koko Afrikan sosiaalitoimisto. Jopa muut pohjoismaat ovat sen jo tajunneet.

Vierailija
374/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kunnioita lääkäreitä tippaakaan. Jos on pakko mennä laitoshuoltajaksi niin voin pestä niiden mukin vessaharjalla.

Vierailija
375/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa nyt edes tuo juttu!! Tämäkin keskustelu on niin masentava luokaton ja vtuttaa että teilläkin kaikilla tukiloisilla on äänioikeus. Tuon jutun tärkein lause on tämä:

Suomi eroaa muista Pohjoismaista juuri siinä, että sosiaaliturvamme keskittyy passiiviseen rahan jakamiseen.

Tähän ei ole enää varaa, eikä Suomi voi olla koko Afrikan sosiaalitoimisto. Jopa muut pohjoismaat ovat sen jo tajunneet.

Mutta valtiolla voidaan maksaa isoja palkkoja. Jos menen siivoojaksi ely-keskukseen pesen taukomukit vessaharjalla.

Vierailija
376/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole rasitsi, mutta näin valkoisena työttömänä kannatan ehdotusta, koska tämä varmistaisi sen, että vain värilliset joutuvat tekemään siivous ja muita roska töitä, ja meille valkoisille tulisi tarjolle kaikenlaisia laadukkaampia työ vaihto ehtoja. 

Eli et arvosta meitä siivoojia etkä roskakuskeja? Sinun mielestäsi nämä ovat paskatöitä? No huku sitten paskaan ja sairastu!

Vierailija
377/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on huono tapa koskea herpesrakkulaa ja jos pakotetaan siivoojaksi sairaalaan niin voi vahingossa koske ovipainiketta.

Vierailija
378/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoälyltä kysyin tukien suuruutta: 

Tanskan uudessa mallissa (heinäkuu 2025) sosiaaliturvan määrä riippuu siitä, täyttääkö hakija tiukat oleskelu- ja työssäoloehdot. Ne, jotka kuuluvat 37 tunnin työvelvoitteen piiriin, saavat yleensä

vähimmäistukea.

Etuuksien määrät (bruttona ennen veroja) vuonna 2025:

Vähimmäistaso (Mindstesats): Noin 6 789 DKK (n. 910 €) kuukaudessa. Tätä maksetaan tyypillisesti niille, joilla on työvelvoite, koska he eivät täytä vaatimusta 9 vuoden oleskelusta Tanskassa viimeisen 10 vuoden aikana.

Perustaso (Grundsats): Noin 7 205 DKK (n. 965 €) kuukaudessa. Tämä on tarkoitettu alle 30-vuotiaille, jotka täyttävät oleskeluehdot.

Korotettu taso (Forhøjet sats): Noin 12 498 DKK (n. 1 675 €) kuukaudessa. Tämän saaminen edellyttää vähintään 30 vuoden ikää (tai 25 vuotta ja pitkä työhistoria) sekä oleskeluehtojen täyttymistä. 

Huomioitavaa:

Lisät: Huoltajilla on oikeus lapsilisiin, jotka ovat vuonna 2025 noin 2 784 DKK (n. 370 €) lasta kohden.

Verotus: Sosiaalietuudet ovat Tanskassa veronalaista tuloa. Esimerkiksi vähimmäistuesta jää verojen jälkeen käteen noin 5 800 DKK (n. 780 €).

Työskentely: Uudessa mallissa on mahdollista ansaita pientä lisätuloa ilman, että se leikkaa tukea välittömästi (vapaatulo vähimmäistasolla on 5 200 DKK/kk). 

Vierailija
379/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on huono tapa koskea herpesrakkulaa ja jos pakotetaan siivoojaksi sairaalaan niin voi vahingossa koske ovipainiketta.

Lääkäri ei suostunut kirjoittamaan estolääkettä.

Harmi.

Vierailija
380/669 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusteiltaan OK ehdotus. Tänne ei tarvitse kenenkään tulla, jos ei ole työpaikkaa valmiina. Me emme voi olla 5 miljoonaisena kansana mikään yleinen sosiaalitoimista, vaikka vasemmisto niin luuleekin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi