Työskentelen hevosalalla, haluatko kysyä jotain?
Mulla on hetki aikaa.
(En vastaa meetvurstijuttuihin, koska ne ovat vain niin väsyneitä. 1) Hevosen lopettaminen ja sen lihan syöminen ei ole mulle mikään tabu, vaan ihan tavallista. 2) Kotimaisessa meetvurstissa ei ole yleensä hevosenlihaa, koska Suomessa teurastetaan kaupalliseen käyttöön niin vähän hevosia.)
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikki hevoset heppoja?
Heppoja ja hepsuja, ainakin meillä töissä.
Ap
Paljonko on kuukausipalkkasi? Kuulutko ammattiliittoon?
Vierailija kirjoitti:
Osta miult hevoonen?
No, ostatsie?
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa! Olen miettinyt itsekin hevosalaa ja olen miettinyt, kannattaako. Kerro ihmeessä alasta!
Miten palkkaus? Elättääkö itsensä? Onko helppo saada täysiä työtunteja? Työllisyystilanne? Työolot yleensä? (olen lukenut, että sairaana pitäisi tehdä töitä eikä ole sunnuntailisiä)
Jos lähtisin opiskelemaan alaa, niin minne kannattaisi lähteä ja miksi?
Mä oon kuukausipalkkalainen, ja se on harvinaisuus. Mulla on pieni palkka, mutta tulot on säännölliset. Alan työpaikkoja ei ole ihan valtavasti, mutta jos on ahkera ja hyvä työntekijä, niin töitä kyllä saa. Riippuu toki, millaiseen ammattiin haluaa. Mulla on sunnuntailisät. Se, mihin oppilaitokseen kannattaa hakea, riippuu siitä, mihin suuntautuu. Jos vaikka haluat ratsastuksenopettajaksi tai -ohjaajaksi, niin varmasti Ypäjä ja Hingunniemi. Jos hevosenhoitajaksi, niin luulisin, että on aika sama. Paperi on ihan hyvä olemassa, mutta tärkeintä on, että sulla on kokemusta.
Mä oon itse tehnyt aivan eri hommia aikaisemmin ja tullut tälle alalle harrastuksen kautta ja pikku hiljaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hai sie, myy miulle hyvä hevonen?
Myyt sie?
Eiksiult löydy hyvvää hevost?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on alassa parasta ja mikä ikävintä?
Parasta tietty hevoset! Ikävintä on se, kun hevoset hajoaa, vaikka ne on ostotarkastuksessa todettu terveiksi, ja sitten on taas uuden hankinta edessä. Ja tietenkin se, kun joutuu lopettamaan hevosia, varsinkin, kun on nuori hevonen kyseessä. Tosi paljon niistä hevosista kantaa huolta, kun ne eivät voi omia asioitaan ajaa.
Ap
Onko zeebra vangiksi naamioitu hevonen?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on kuukausipalkkasi? Kuulutko ammattiliittoon?
Pari tonnia. En kuulu, työttämyyskassaan.
Ap
Onko mustalaisillla hevosia samalla paikkakunnalla?
Ei voi olla totta, en voi vastata viesteihin, vaan menee sensuuriin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiva ketju.
Mukava kuulla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Asutko Orimattilassa?
En asu.
Ap
Joko olet hankkinut ajokortin, oman?
Paljonko maksaa hevosen ylläpito kuukaudessa noin? Tallipaikka, heinät jne.
Kuka on se Suihke jota Mikko Alatalo panee kainaloon Maalaispoika -kappaleessaan?
Myyt sie?