Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En laihdu koska kroppa menee heti säästöliekille : (

Vierailija
14.02.2026 |

Syön ateriat kotiruokaa lautasmallin mukaan ja useita pieniä välipaloja noin 2 tunnin välein ja päivittäin 500 gr kasviksia ja hedelmiä.

Mut aina kun olen ollut dietillä pari päivää, kroppa tekee stopin. Olen ihan turvoksissa ja paino nousee, ei laske. Olen vuodessa lihonnut 2,5 kg. Olen ihan epätoivoinen, kun painoa on 115 kg ja pituus 162 cm enkä laihdu.

Mitä mä voisin tehdä kun yritän laihtua terveellisesti?

Kommentit (168)

Vierailija
21/168 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla veren sokerit heittelee niin tulee huono olo jos en syö säännöllisesti. Ja eiks säännöllinen syöminen just laihduta?

Aamupala kotona klo 6.30 puuroa, reissaria juustoa tai leikkelettä ja tomaattia ja teetä, iso lasi maitoa.

Välipala töissä klo 9.00 reissarivoikkarit mitkä teen kotona valmiiksi samat päällyset kuin aamulla, hedelmä ja kahvia

Lounas työpaikkaruokalassa linjastolta: lämminruoka ja iso lautanen salaattibuffasta. Maitoa juomaksi. Joskus sorrun jälkkäriin, jos enempi hedelmäpainotteinen.

Kahvi kahvihuoneessa ja välipala klo 14 reissarileivät ja rahkaa.

Päivällinen kotona keitto esim sose, nakki tai jauhelihakeitto ja reissarit juustolla ja tomaattia. Maitoa iso lasi.

Klo 19 iltatee ja reissaria juustolla tai leikkeleellä.

iltapala rahkaa, hedelmää, pähkinöitä, tummaa suklaata mitä kaapissa sattuu olemaan.

Ap

Jos tää on totta, niin en ihmettele, ettet laihdu. Sä syöt tosi paljon, liian usein ja paljon leipää. 

Opettele laskeen kaloreita ja vähennä alle 2000:een. Monet laihduttaa 1500kcla:lla. Vähennä leipä max 2 palaa per pv.

Pätkäpaasto ja vhh auttaa monia laihtumaan ja tasaa verensokereita. Berberiini-lisäravinne auttaa sokereihin myös.

Jatkuvan syömätarpeen taustalla voi olla myös esim. matala ferritiini, kuten itsellä. Söin tummaa suklaata 12h välein, jotta jaksoin. Jatkuva suklaan syönti loppui rautainfuusioon.

Lihavilla ihmisillä on myös aina insuliiniresistenssi, mihin auttaa vhh.

Vierailija
22/168 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä aloitus provo, onhan? Miten aloittaja on tuunannut ruokavaliotaan verrattuna siihen "lihottavaan" syömiseen, jos tuo esimerkkipäivä on käsitys laihduttavasta ruokavaliosta?

Hei ap! Leivät ja välipalat pois, ja tilalle kasviksia ja proteiinia. Myös hyvän rasvan lähteet näyttivät olevan aika vähissä. Aterioille kalaa, oliiviöljyä, avokadoa jne. Leipää ihan maksimissaan 1-2 maltillista siivua päivässä. Kuitua saa lisäämällä vaikka rahkan sekaan chiansiemenia tai psylliymkuitua.

Vuorokauteen yksi pidempi syömättömyyden jakso esim. yö jatkettuna joko aamusta tai illasta - vähintään 10 tunnin pätkäpaasto on jo hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/168 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy huuto nauraa, kun jotkut vastaa ihan tosissaan tähän todella törkeään provoon. Heh, heh. 

Vierailija
24/168 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan kaltaiset ovat niitä, jotka selvisivät ja jatkoivat sukua, kun ennen oli suuria nälänhätäkausia aina silloin tällöin. Elimistö säilöö jokaisen kalorin. Mulla on ihan sama, lisäksi on raskaat luut.

Vierailija
25/168 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla provo. Kuka syö kahden tunnin välein?  Itse syön aamupalan, lounaan, pienen välipalan ennen illan koiran lenkitystä/juoksulenkkiä ja lapsen harrastuskuskauksia. Ja sitten illalla kotiin tultua ruoan. Yleensä noin 19-07 kokonaan syömättä ihan luontaisesti. Joskus pidempäänkin, jos lapsella ei ole treenejä ja syödään iltaruoka aiemmin. 

Vierailija
26/168 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä ehdotetaan paastoa ihmiselle, jolle tulee huono olo jo parin tunnin syömättömyyden jälkeen? Itse kävisin lääkärissä tutkituttamassa veriarvot ja kysymässä fiksumpia neuvoja. Ei mitään vhh-huuhaata ja keto-propagandaa.

Vierailija
27/168 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla veren sokerit heittelee niin tulee huono olo jos en syö säännöllisesti. Ja eiks säännöllinen syöminen just laihduta?

Aamupala kotona klo 6.30 puuroa, reissaria juustoa tai leikkelettä ja tomaattia ja teetä, iso lasi maitoa.

Välipala töissä klo 9.00 reissarivoikkarit mitkä teen kotona valmiiksi samat päällyset kuin aamulla, hedelmä ja kahvia

Lounas työpaikkaruokalassa linjastolta: lämminruoka ja iso lautanen salaattibuffasta. Maitoa juomaksi. Joskus sorrun jälkkäriin, jos enempi hedelmäpainotteinen.

Päivällinen kotona keitto esim sose, nakki tai jauhelihakeitto ja reissarit juustolla ja tomaattia. Maitoa iso lasi.

iltapala rahkaa, hedelmää, pähkinöitä, tummaa suklaata mitä kaapissa sattuu olemaan.

Ap

Ihan järkyttävä määrä ruokaa päivässä. Syöt varmaan päivässä saman verran kuin minä kolmessa. Toisekseen, miksi juot jatkuvasti maitoa? 

Vierailija
28/168 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehon nesteet voi heitellä 1-2 kg helposti, joten vaakalukemat antaa suuntaa vasta viikkotasolla. Oikeita päätelmiä voi tehdä kuukauden välein. 

Säästöliekki on asianaan kyllä olemassa, mutta yksilötasolla sen toteaminen on aika vaikeaa.

Jos lasket SUUNNILLEEN syömäsi kalorit, sillä pääsee hyvään alkuun. 

Arvioi oma kulutus netin avulla REHELLISESTI

Kalori ei ole vain kalori, vaan koostumus ratkaisee myös. Liittyy ruoan imeytymiseen, ja näläntunteeseen.

Tässä muutama asia tuumailtavaksi OSARATKAISUNA.

Vierailija
29/168 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä ehdotetaan paastoa ihmiselle, jolle tulee huono olo jo parin tunnin syömättömyyden jälkeen? Itse kävisin lääkärissä tutkituttamassa veriarvot ja kysymässä fiksumpia neuvoja. Ei mitään vhh-huuhaata ja keto-propagandaa.

Täytyy olla todella paljon pielessä, jos tulee huono olo parin tunnin syömättömyyden jälkeen. Toisaalta myös ihmisellä voi olla vaan ihan naurettavan huono epämukavuuden sietokyky.

Vierailija
30/168 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee kyykkyä ja maastavetoa raskailla painoilla. Loppuu säästöliekit siihen paikkaan.

AP:llahan on ne raskaat painot jo omasta takaa, jos painaa yli 100 kg. Kyykkyjä ja muuta liikettä kropan omalla painolla saattais riittää. Mutta siis paljon liikuntaa, ja hyötyliikuntaa myös, välimatkat pyöräillen ja kävellen. Vähän paastoa että kroppa saa joskus huilata. Noilla vois käynnistyä. Itsellä vaatii myös lämpimät aurinkoiset kesäkelit. Pakkasilla kaikki ruoka jämähtää kroppaan kiinni.

Vierailija
31/168 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuossa myös mene ihan älyttömästi rahaa ruokaan, kun syö noin paljon. 

Vierailija
32/168 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla provo.

Mietinpä huvikseni, mitä itse syön tyypillisenä päivänä. Olen keski-ikäinen nainen.

Ei aamiaista, vain maitokahvi

Lounas: keitto, salaatti tai pasta

Välipala: ei mitään tai joskus esim. banaani

Päivällinen: keitto, salaatti tai esim. Kalaa tai kanaa

Illalla fiiliksen mukaan usein jogurtti-pähkinäsössöä, hapankorppua juustolla tms. Tätä pari kertaa.

Ruokajuomana aina vesi.

En oikein ymmärrä ap:n mättöä.

Vierailija
33/168 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ravintosisällön näkökulmasta sulla voi olla ihan hyvät syömiset. Toinen asia sitten on kalorit. Entä jos pitää samat syömiset, mutta pienempiä määriä. Pienentää reissarien määrää, vaihtaa maidon veteen esim. 

Vierailija
34/168 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöliekki  =  ratkaisu nälänhätään

Vierailija
35/168 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siinähän on hyvä metsurin ruokalista. Menee varmasti paljon pölliä kasaan päivän mittaan.

Vierailija
36/168 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla provo.

Mietinpä huvikseni, mitä itse syön tyypillisenä päivänä. Olen keski-ikäinen nainen.

Ei aamiaista, vain maitokahvi

Lounas: keitto, salaatti tai pasta

Välipala: ei mitään tai joskus esim. banaani

Päivällinen: keitto, salaatti tai esim. Kalaa tai kanaa

Illalla fiiliksen mukaan usein jogurtti-pähkinäsössöä, hapankorppua juustolla tms. Tätä pari kertaa.

Ruokajuomana aina vesi.

En oikein ymmärrä ap:n mättöä.

Provohan se mullakin tuli heti mieleen. Mutta jos nyt ajatellaan tää hyvän kautta.  AP painaa aika paljon, vertaa omaan painoosi. Eli ne syömiset ei oo vertailukelpoisia välttämättä.

Noi määrät on kyllä isoja munkin mielestä, mutta ei mahdottomia. Jotenkin toi reissarit 5 kertaa päivässä, ja painon pudotus ?

Vierailija
37/168 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syöt ruokaa JA reissaria, rahkaa JA reissaria? Reissari on ateria.

Vierailija
38/168 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap alapeukuttelee

Vierailija
39/168 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä säästöliekkiä on tutkittu ihan tieteellisesti ja suurimmillaankin sen vaikutus on vain pari sataa kilokaloria vuorokaudessa, eli yhden voileivän verran. Vaikka olisit minkälaisessa virransäästötilassa niin ei se painonpudotusta estä! Tarvittaessa syöt sen yhden voileivän verran vuorokaudessa vähemmän.

Vierailija
40/168 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi syöt ruokaa JA reissaria, rahkaa JA reissaria? Reissari on ateria.

Lämpimästä ruuasta katoaa kaikki kalorit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä