Onko raamattu sinusta Jumalan sanaa?
Minusta ei ole, vaan raamattu on ihmisten sanaa Jumalasta.
Kommentit (879)
Jumala on paljon enemmän kuin jokin teksti tai kirja. Raamattu on ihmisestä, ei Jumalasta.
Entäs koraani ? Miksi miettiä tuollaista ?
Hallitsijoiden? 90% profeetoista vanhassa ja Uudessa Testamentissa eli vainossa ja tapettiin marttyyreinä!
Jumala on rakkaus ja täydellisyys, maailmalla eikä millään kirjoilla ole mitään tekemistä sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu on totta. Luottakaa Jumalan sanaan.
Ei kannata keskittyä luottamaan, vaan kannattaa keskittyä noudattamaan Jumalan tahtoa.
19 "sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen."
(Room 7:19)
Roomalaiskirjeen 7. luvussa Paavali kertoo lihan ja Hengen kamppailusta.
Hindu- uskonto on meditoijien veda kirjaan koottuja kirjoituksia. Ne on hallusinaatioiden ja huumeiden välitettyä tietoa joka on demoneilta.
Mormonit- "enkelin" ilmoitus
islam- enkelin ilmoitus
Jehovan todistajat- väittävät että Raamatun alkutekstiin on tullut virheitä, mutta alkuperäinen sana on löydettävissä tekemällä omasta päästä muokattu väännös.
Buddha- elämän filosofia ja itsensä kehittely. Ei tule koskaan valmiiksi eikä etsi Jumalaa vaan itseään.
Kristinusko- ainoa Uskonto joka sanoo olevansa yhden ainoan Jumalan ilmoitus Luomilleen ihmisille, kaikki vaiheet alusta loppuun. Kääntykää pois synneistä kääntäkää katse ajallisista katoavasta iänkaikkiseen katoamattomaan.
Vierailija kirjoitti:
Hindu- uskonto on meditoijien veda kirjaan koottuja kirjoituksia. Ne on hallusinaatioiden ja huumeiden välitettyä tietoa joka on demoneilta.
Mormonit- "enkelin" ilmoitus
islam- enkelin ilmoitus
Jehovan todistajat- väittävät että Raamatun alkutekstiin on tullut virheitä, mutta alkuperäinen sana on löydettävissä tekemällä omasta päästä muokattu väännös.
Buddha- elämän filosofia ja itsensä kehittely. Ei tule koskaan valmiiksi eikä etsi Jumalaa vaan itseään.
Kristinusko- ainoa Uskonto joka sanoo olevansa yhden ainoan Jumalan ilmoitus Luomilleen ihmisille, kaikki vaiheet alusta loppuun. Kääntykää pois synneistä kääntäkää katse ajallisista katoavasta iänkaikkiseen katoamattomaan.
Hindut itse asiassa kieltävät että mikään olisi Jumalan ilmoitus vaan korostavat mitä meediot ovat itse saaneet. Voi vain arvailla sitä lähdettä. Kaikkia muita Jumalia sielä on muttei puhtauden jumalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata keskittyä luottamaan, vaan kannattaa keskittyä noudattamaan Jumalan tahtoa.
19 "sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen."
Kerron nyt hieman tahdosta. Jumalan tahdon noudattaminen on vaikeaa ihan jo siitä syystä, ettei ihminen tiedä eikä voi tietää, mikä se on. Jos ihminen haluaa pyrkiä Jumalan tahdon noudattamiseen, hänen täytyy perustaa toimintansa arvaukseen siitä, mikä se on. Se, minkä ihminen voi tietää, on mitä hän itse tahtoo (ainakin paremmin kuin Jumalan tahdon). Ihmisen ei kuitenkaan pitäisi pyrkiä siihen, mikä hänen omasta mielestään on hyvää. Sellainen ei ole pelastavaa uskoa. Täytyy muistaa tämä: rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. On rakastettava Jumalaa yli kaiken. Jumalan rakastaminen tarkoittaa pyrkimistä Jumalan tahdon noudattamiseen. Ihmisen pitäisi tahtoa eniten sitä, että rakastaa Jumalaa eli pyrkii noudattamaan Jumalan tahtoa. Se on pelastavaa uskoa. Pelastava usko on sitä, että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika eli uskoo, mitä hän sanoo, eli noudattaa tai pyrkii noudattamaan hänen opetuksiaan. Paavali vääristelee asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerron nyt hieman tahdosta. Jumalan tahdon noudattaminen on vaikeaa ihan jo siitä syystä, ettei ihminen tiedä eikä voi tietää, mikä se on. Jos ihminen haluaa pyrkiä Jumalan tahdon noudattamiseen, hänen täytyy perustaa toimintansa arvaukseen siitä, mikä se on. Se, minkä ihminen voi tietää, on mitä hän itse tahtoo (ainakin paremmin kuin J
Tiedämme Hänen sanastaan mikä on hänen tahtonsa. Ei sitä tarvitse arvailla
Vierailija kirjoitti:
Tuo neitsyyden merkitys oli yhteydessä siihen, että se hillitsi väkivaltaisia miehiä, ehkä muista kansoista, ja aviottomien irtolasten syntymistä. Joku järkevänpuoleinen selitys sille täytyy olla, eikä mikään myyttinen neitsyys. Porttojakin oli, mutta miehelle ei ollut kunniallista eikä hyväksi käyttää heitä.
Jumala on alusta asti, luomisesta, tarkoittanut miehen ja naisen perheen perusyksiköksi.
Tähän syntyy lapsia omille vanhemmilleen.
Ette tiedä, vaan arvaatte. Teette siis tulkinnan. Jokainen ihminen tulkitsee sen, mitä hän lukee. Ei ole mahdollista lukea ilman tulkintaa. Luetunymmärtäminen tarkoittaa sitä, miten ymmärtää lukemansa. On lukeminen ja sitten on ymmärtäminen. Ymmärtäminen on ihmisen oma tulkinta. Ihminen lukee tekstin ja se, miten hän ymmärtää sen, on hänen tulkintansa.
Vierailija kirjoitti:
Ette tiedä, vaan arvaatte. Teette siis tulkinnan. Jokainen ihminen tulkitsee sen, mitä hän lukee. Ei ole mahdollista lukea ilman tulkintaa. Luetunymmärtäminen tarkoittaa sitä, miten ymmärtää lukemansa. On lukeminen ja sitten on ymmärtäminen. Ymmärtäminen on ihmisen oma tulkinta. Ihminen lukee tekstin ja se, miten hän ymmärtää sen, on hänen tulkintansa.
Ainoa syy jolle Hänen Sana ei mene ymmärrykseen on että ihminen ei halua muutosta.
Kymmenen käskyä, Naispappeus, Uskon Vanhurskaudessa ja synnistä kääntyminen on todella selkeää. Se mikä on tulkinnan varaista on eskatologia ja Hänen paluunsa mutta se ei ole pelastuksen kannalta olennaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Toistan sanomani: jos laki olisi Raamatun sijaan Koraanista, ei yhdelläkään palstan kristityllä menisi sekuntia kauempaa tuomita laki täysin moraalittomaksi."
Mooseksen laki annettiin alun perinkin laiksi vain silloiselle Israelin valtiolle, jota ei enää ole ja jota ei enää koskaan voi perustaa uudestaan. Ymmärrätkö että kyse on ihan eri asiasta kuin shariasta, joka on ikuinen ja muuttumaton Jumalan laki jonka tulisi olla voimassa kaikkina aikoina kaikissa muslimimaissa?
Jumala Mooseksen lain on laatinut. Miksi sellaisen lain? Ja herran sana ei siis olekkaan ikuinen ja muuttumaton kuten yleensä sanotaan.
Ei ole ollut tarkoituskaan kenellekkään muulle kuin senaikaiselle Israelille tietyt käskyt ja ohjeet.
Kymmenen käskyä on kaikille kaikkialla tarkoitettu ikuiseksi ja muuttumattomaksi ohjeeksi.
Aabrahamin kanssa tehty liitto on ikuinen. Se jatkuu edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Jumala on rakkaus ja täydellisyys, maailmalla eikä millään kirjoilla ole mitään tekemistä sen kanssa.
Mistä sait tiedon siitä?
"Paavali vääristelee asioita. "
Jeesus Kristus valitsi Paavalin apostoliksi. Sanasi ovat härskejä. Etkö hyväksy Jumalan valintaa?
Höpsöt! Jumala on pelkkä satuolento.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerron nyt hieman tahdosta. Jumalan tahdon noudattaminen on vaikeaa ihan jo siitä syystä, ettei ihminen tiedä eikä voi tietää, mikä se on. Jos ihminen haluaa pyrkiä Jumalan tahdon noudattamiseen, hänen täytyy perustaa toimintansa arvaukseen siitä, mikä se on. Se, minkä ihminen voi tietää, on mitä hän itse tahtoo (ainakin paremmin kuin J
Jos et hyväksy Jumala valintaa apostoliksi (Paavali) kuinka sitten haluat noudattaa Jumalan tahtoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa syy jolle Hänen Sana ei mene ymmärrykseen on että ihminen ei halua muutosta.
Kymmenen käskyä, Naispappeus, Uskon Vanhurskaudessa ja synnistä kääntyminen on todella selkeää. Se mikä on tulkinnan varaista on eskatologia ja Hänen paluunsa mutta se ei ole pelastuksen kannalta olennaista.
Ainoa syy ymmärtämättömyyteen, on se, ettei ymmärrä Raamatun tekstien vertauskuvallisuutta.
Ei Jumala tuottaisi niin typeriä juttuja sentään.