Onko raamattu sinusta Jumalan sanaa?
Minusta ei ole, vaan raamattu on ihmisten sanaa Jumalasta.
Kommentit (820)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko on kaikkien uskontojen jumalat tai ei ollenkaan. Myös Xenu.
Olennaista ei ole se miltä jumala näyttää tai mitä nimeä hän kantaa vaan siitä mitä sanaa hän edustaa.
Tämähän on hyvin sanottu kerrankin jonkun toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olennaista ei ole se miltä jumala näyttää tai mitä nimeä hän kantaa vaan siitä mitä sanaa hän edustaa.
Mitä olisi parasta edustaa?
Eikö nimi ole oleellinen että tietää kenestä on kysymys?
Herra Sebaot on voittoisa kuningas.
Jeesus Kristus on Herra!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tarkoittaa sitä että asia on tärkein ja siihen tulee keskittyä.
Ei ole väliä kuka asian kertoo jos asia on rakkaudellinen.
Jumaluudessa asuu niin paljon kaikkea että emme voi tietääkään. Se joka tuo asiansa tiedoksi kertoo kuka hän on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä asia on tärkein? Sekö että VT on julma ja kummallinen? Onko se Jumalan sanaa vai ei?
Mikä asia on tärkein? Sekö että VT on julma ja kummallinen? Onko se Jumalan sanaa vai ei?
Asia on tärkeämpi kuin se minkä niminen henki asian toimittaa.
Enkelit voivat toimittaa tietoa mutta muutkin henget voivat toimittaa tietoa. Meille voidaan toimittaa tiedoksi myös runoja tai tarinoita.
Kertoja kertoo asiansa ja minä kirjoitan. Ymmärrän kyllä jos asia olisi haitallinen. Tunne ja ymmärrys kertoo minulle onko asia hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Joku epämääräinen henki on toimittanut VT:n asian joka on tärkeä?
Meillä on tarkoituksella mielikuvitus ja huumorintajukin. Elämään on hyvä saada iloa, kepeyttä ja kaikkea hauskaakin. Toisinaan kyllä draamakin on hyvin pidettyä ja kummitustarinatkin suosittuja. Jotkut pitävät myös kauhusta. Iiks! Lue huumorilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku epämääräinen henki on toimittanut VT:n asian joka on tärkeä?
Olen pahoillani mutta en osaa vastata kysymykseesi. Opukset eivät ole minun erikoisalaani. Osaan vastata kyllä aika hyvin itse asioihin ja ottaa kantaa niiden oikeellisuuteen. Olen ateisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se. Luet juutalaisten Raamattua.
Se on 2000v sitten saanut päivityksen Jeesuksen jälkeiseen aikaan. Uusi Testamentti kertoo lihaksitulleesta Jumalasta. Hän otti päällensä maailman synnin.
Kristinusko seisoo juutalaisuuden harteilla.
Koko Raamattu on Jumalan sanaa.
Jumalan viha syntiä kohtaan tulee esille .
Monet ihmiset lukevat Raamattua läpi, maailman kuuluisinta kirjaa. Eilen tunnetut blokkaajatkit alotti katsojille, en olisi uskonut .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusallista on tuo VT. Jumalan sanaa ja niin julmaa sellaista. Täytyy vaan olla kuin ei sitä olisikaan kun ei selittää voi kyselijöille.
Onneksi kenenkään ei tarvitsekaan selittää mitään kenellekään. Tärkeää on miettiä, mitä itse tekee ja miksi.
Tässäpä varsinainen selitys. Ei tarvitse selittää. Eli ei saa kysyä kiusallisia asioita.
Raamattu avautuu tutkittavaksi ja kestää kritiikin tietysti.
kuten kaikki muutkin fiktiiviset kirjat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusallista on tuo VT. Jumalan sanaa ja niin julmaa sellaista. Täytyy vaan olla kuin ei sitä olisikaan kun ei selittää voi kyselijöille.
Onneksi kenenkään ei tarvitsekaan selittää mitään kenellekään. Tärkeää on miettiä, mitä itse tekee ja miksi.
Tässäpä varsinainen selitys. Ei tarvitse selittää. Eli ei saa kysyä kiusallisia asioita.
Raamattu avautuu tutkittavaksi ja kestää kritiikin tietysti.
kuten kaikki muutkin fiktiiviset kirjat.
Jumalan sana on paikka ja historiasidonnainen, eroten siten kaikista muista uskonnoista.