Onko raamattu sinusta Jumalan sanaa?
Minusta ei ole, vaan raamattu on ihmisten sanaa Jumalasta.
Kommentit (820)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala tarvitsee ihmisiä toimimaan maan päällä sillä hän ei itse pysty tekemään samoja asioita kuin me ihmiset. Samoin kuin me tarvitsemme Jumalaa sillä me ihmiset emme kykene samoihin asioihin kuin Jumala. Yhteistyössä kaikki sujuu parhaiten. Jos ei haluaisi yhteistyöhön Jumalan niin määrätessä, ihminen saattaa protestoida.
Mihin perustuen väität tällaista?
Normaaliin ymmärrykseen elämästä.
Vanha kunnon mutu?
No kieltämättä vaatii ymmärrystä. Harjoittelemalla sinäkin saatat ehkä onnistua.
Ihminen voi saada lohtua siitä että Odin näkee ja kuulee kaiken; Hän voi olla lintu ikkunallasi tai vanha vastaantuleva mies ketä et edes huomaa. Hän tietää mitä teet ja elätkö kunniattomasti ja minkä arvoinen elämäsi on. Hän on väsymätön etsijä ja tiedon haltija. Häntä kumartavat ne jotka arvostavat oikeudenmukaisuutta, kunniaa ja arvokkuutta. "Kun astut Valhallassa Odinin saliin, hänen ilonsa ja riemunsa valaisevat koko salin" "Jos suututat Hänet, saat niskaasi hirvittävän raivon".
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin näkemyksesi, arvioin asiaa ja päätin toimia jatkossakin siten kuin itse parhaaksi näen.
Kyllä, näin sinun on annettukin tehdä koko ajan. Me muutkin teemme koko ajan samoin.
Jutun pihvi onkin se, että niillä omilla arvioinneilla ja toimilla on seurauksia, jotka saattavat olla kohtalokkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin näkemyksesi, arvioin asiaa ja päätin toimia jatkossakin siten kuin itse parhaaksi näen.
Kyllä, näin sinun on annettukin tehdä koko ajan. Me muutkin teemme koko ajan samoin.
Jutun pihvi onkin se, että niillä omilla arvioinneilla ja toimilla on seurauksia, jotka saattavat olla kohtalokkaita.
No kannattaa nyt sitten katsoa mihin päin kuljet.
Ei, Raamattu on miesten kirjoittamaa tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala tarvitsee ihmisiä toimimaan maan päällä sillä hän ei itse pysty tekemään samoja asioita kuin me ihmiset. Samoin kuin me tarvitsemme Jumalaa sillä me ihmiset emme kykene samoihin asioihin kuin Jumala. Yhteistyössä kaikki sujuu parhaiten. Jos ei haluaisi yhteistyöhön Jumalan niin määrätessä, ihminen saattaa protestoida.
Vanha kunnon mutu?
No kieltämättä vaatii ymmärrystä. Harjoittelemalla sinäkin saatat ehkä onnistua.
Perusteeton ylemmyydentunto ei ole kovin viehättävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kannattaa nyt sitten katsoa mihin päin kuljet.
Sinun ei tarvitse huolehtia minusta. Toivottavasti pystyt huolehtimaan itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha kunnon mutu?
Perusteeton ylemmyydentunt
Lopeta se sitten ja tämä alati jatkuva kiusantekosi. Jätetään keskustelu tähän. Hyvää päivänjatkoa.
Kiusallista on tuo VT. Jumalan sanaa ja niin julmaa sellaista. Täytyy vaan olla kuin ei sitä olisikaan kun ei selittää voi kyselijöille.
Vierailija kirjoitti:
Kiusallista on tuo VT. Jumalan sanaa ja niin julmaa sellaista. Täytyy vaan olla kuin ei sitä olisikaan kun ei selittää voi kyselijöille.
Onneksi kenenkään ei tarvitsekaan selittää mitään kenellekään. Tärkeää on miettiä, mitä itse tekee ja miksi.
Raamattu on Jumalan sanaa ja Jeesus on olemassa tuntui sinusta miltä tuntui.
Siunausta, Jeesus rakastaa sinua!
Raamattu on totta.
Luottakaa aina Raamatun sanaan.
Uskokaa kolmiyhteiseen Jumalaan ja tehkää parannus synneistänne niin pelastutte kadotukselta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kenenkään ei tarvitsekaan selittää mitään kenellekään. Tärkeää on miettiä, mitä itse tekee ja miksi.
Tässäpä varsinainen selitys. Ei tarvitse selittää. Eli ei saa kysyä kiusallisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu on totta.
Luottakaa aina Raamatun sanaan.
Miksi poliitikot lainailevat Raamatun tekstejä omiin tarkoituksiinsa? Eihän se ole mitenkään hyväksyttävää, että yksittäisiä Raamatun lauseita ja säkeitä käytetään toisia ihmisiä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä varsinainen selitys. Ei tarvitse selittää. Eli ei saa kysyä kiusallisia asioita.
Raamattu avautuu tutkittavaksi ja kestää kritiikin tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Ei, Raamattu on miesten kirjoittamaa tekstiä.
Mitä vikaa miehissä on?
Vierailija kirjoitti:
Tänä päivänä kun maailma makaa kasvoillaan, toivottomuuden keskellä saamme lohtua muistelemalla kuinka Heimdall, Aasojen urhoollinen Jumala sekä Asgårdin suojelija, katsoo meitä alas Himinbjörgin Taivaskallioilta.
Ragnarökin tuhossa voimme lohduttautua sillä, että Loki, juonittelija ja panettelija, tulee saamaan surmansa Heimdallin toimesta.
Herra Sebaot on voittoisa kuningas.