Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko raamattu sinusta Jumalan sanaa?

Vierailija
14.02.2026 |

Minusta ei ole, vaan raamattu on ihmisten sanaa Jumalasta.

Kommentit (4714)

Vierailija
4681/4714 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja silloin Jumalan ulkopuolella on kaikkea sitä, mitä Jumala ei ole. Ihminen jonka alkuperä ja tarkoitus on olla Jumalan yhteydessä, voi hyvin kun hän on siinä. Ihminen voi pahoin jos irrottaa itsensä tarkoituksestaan olla Luojan yhteydessä. 

Kiinnitäpä huomiota tähän:

Ihminen voi pahoin jos irrottaa itsensä tarkoituksestaan olla Luojan yhteydessä.

Eli siis omaa syytä, ei Jumalan syytä.

Tuo kuulostaa siltä, mihin olen itse välistä taipuvainen. Ja se ei ole hyvä minulle, kun irrottaudun hänestä. Onko se se syntinen luonto? 

Vierailija
4682/4714 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala on ehdottoman hyvä mutta ihmisen mieli ei aina halua ymmärtää. Ongelma on siis ihmisen eikä Jumalan päässä.

Jumala loi mielen ja mieli luo pahan ja hyvän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4683/4714 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on olemassa Jumala, hän on syypää kaikkeen kärsimykseen, koska kaikki on hänen luomaansa. Ei siis ole mitään syytä olla hänen puolellaan ikinä.

Tottakai on syyllinen, hän johtaa tätä maapalloa mutta ehkä ihmistenkin tulisi hieman katsoa peiliin. Luotan johtajaan, hän saa ihmiset kipuilemaan ja maailmaa taas muuttumaan. Me olemme luoneet tämän kaaoksen ihan itse.

"Luotan johtajaan" - tämähän on tosiaan teikäläisille tyypillinen virhe.

Vierailija
4684/4714 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silloin Jumalan ulkopuolella on kaikkea sitä, mitä Jumala ei ole. Ihminen jonka alkuperä ja tarkoitus on olla Jumalan yhteydessä, voi hyvin kun hän on siinä. Ihminen voi pahoin jos irrottaa itsensä tarkoituksestaan olla Luojan yhteydessä. 

Kiinnitäpä huomiota tähän:

Ihminen voi pahoin jos irrottaa itsensä tarkoituksestaan olla Luojan yhteydessä.

Eli siis omaa syytä, ei Jumalan syytä.

Tuo kuulostaa siltä, mihin olen itse välistä taipuvainen. Ja se ei ole hyvä minulle, kun irrottaudun hänestä. Onko se se syntinen luonto? 

No voi olla sitäkin mutta ei kukaan sinua pakotakaan uskomaan. Ehkä olet tutkivalla polulla. Ajatteleminen on hyvä asia ja Jumala sallii ihmisen ajatella. Hän saattaa antaa myös ajattelemisen aihetta. Emme ole koskaan yksin vaikka päättäisimme olla uskomatta Jumalaan ihan kokonaan, aina meillä on omat auttajamme kaikesta huolimatta. 

Vierailija
4685/4714 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on olemassa Jumala, hän on syypää kaikkeen kärsimykseen, koska kaikki on hänen luomaansa. Ei siis ole mitään syytä olla hänen puolellaan ikinä.

Tottakai on syyllinen, hän johtaa tätä maapalloa mutta ehkä ihmistenkin tulisi hieman katsoa peiliin. Luotan johtajaan, hän saa ihmiset kipuilemaan ja maailmaa taas muuttumaan. Me olemme luoneet tämän kaaoksen ihan itse.

"Luotan johtajaan" - tämähän on tosiaan teikäläisille tyypillinen virhe.

Luotan itseeni. 

Vierailija
4686/4714 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala on ehdottoman hyvä mutta ihmisen mieli ei aina halua ymmärtää. Ongelma on siis ihmisen eikä Jumalan päässä.

Jumala loi ihmisen ja ihminen kehittyy ihmisten kanssa. Vastuunkantoa tarvitaan.

Vierailija
4687/4714 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikessa päästään aina siihen kysymykseen että miksi Jumala viitsi luoda yhtään mitään kun näki kuinka tässä käy. Voihan ihminen aina syyttää Jumalaa. Kaikesta luomistyöstä kuitenkin todetaan että se oli hyvä. Oli vain itsenäisellä ajattelulla varustettuja olentoja, jotka pystyivät ajattelemaan itse, päättelemään itse ja valitsemaan itse.

Ajattelu pyörii lopulta kehää ja sormemme osoittaa kohti Jumalaa. Kyllä mieluummin kinastelen Luojan kanssa ja silti olen yhteydessä häneen, kuin jäisin kiukuttelemaan olemassaoloani (niin typerää kuin se onkin). Kun kerran Jumala itse tuli elämään yhden ihmiselämän ajaksi luomalleen planeetalle ja näyttämään millä tavalla Luojaan voi olla yhteydessä, niin siitä on hyvä pitää kiinni. Ja varsinkin kun on nähnyt miten se toimii eikä raukea tyhjiin.

Vierailija
4688/4714 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala loi maailman. 

Maailma lankesi synnin orjuuteen. 

Jeesus voitti synnin ja kuoleman vallan. 

Jos Jumala on kaikkivaltias, hän on syypää kaikkeen. Kas, hänestä on silloin kaikki lähtöisin, ei sitä mikään muuta.

Syytät Jumalaa saatanan teoista. 

Kaikkivoipa jumala sallii saatanan teot. Joten jumala on vastuussa niistä. Se on teille luulevaisille vaikea käsittää. Johtuu indoktrinaatiosta.

Vierailija
4689/4714 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa ei kerrota yhdestäkään ihmisestä, joka olisi pelastunut rukoilemalla pelastusrukouksen. 

Voitko selvittää mikä ero on ihmisellä joka on uskossa ja ihmisellä joka ei ole uskossa?

Selasin keskustelua ja tämä pisti silmään. Itse  ajattelen ja ymmärrän Raamatusta että uskossa olevalla on Jeesus sydämessä. Silloin Hänen henkensä on ihmisen sisällä ja johdattaa ihmistä. Herra tuntee omansa ja Herran oma tuntee Herransa. Uskovalla on siis Pyhän Hengen sinetti sisimmässä. Ei-uskovalla tätä ei ole. 

Uskova on siis harhainen.

Eikö valheessa eläminen ole nimenomaan harhassa olemista? Kun nappaa psykedeelisen napin ja näkee outoja, niin se on harhaa eikä todellisuutta. Paholainen on valheen isä ja osaa viedä harhaan ja pitää ihmistä harhassa.

Jeesus sanoi olevansa totuus. Ja totuus tekee ihmisen vapaaksi. Siitä siis puuttuu harha ja valhe.

Vierailija
4690/4714 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä maailmasta sanotaan että se on pahan (paholaisen vallassa). Jeesus ei kieltänyt etteikö näin ole silloin, kun paholainen näytti Jeesukselle kaikki maailman valtakunnat ja rikkaudet ja tarjosi niitä Jeesukselle jos vain Jeesus olisi kumartanut paholaista. Jeesus ei siihen halpaan tarjoukseen tarttunut, koska Jumala on kuitenkin se, joka on paholaisenkin yläpuolella. 

Vierailija
4691/4714 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala loi maailman. 

Jos Jumala on kaikkivaltias, hän on syypää kaikkeen. Kas, hänestä on silloin kaikki lähtöisin, ei sitä mikään muuta.

Syytät Jumalaa saatanan teoista. 

Kaikkivoipa jumala sallii saatanan teot. Joten jumala on vastuussa niistä. Se on teille luulevaisille vaikea käsittää. Johtuu indoktrinaatiosta.

Mikä on se saatana jota tarkoitat?

Vierailija
4692/4714 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä maailmasta sanotaan että se on pahan (paholaisen vallassa). Jeesus ei kieltänyt etteikö näin ole silloin, kun paholainen näytti Jeesukselle kaikki maailman valtakunnat ja rikkaudet ja tarjosi niitä Jeesukselle jos vain Jeesus olisi kumartanut paholaista. Jeesus ei siihen halpaan tarjoukseen tarttunut, koska Jumala on kuitenkin se, joka on paholaisenkin yläpuolella. 

Meitä voidaan testata kyllä.

Vierailija
4693/4714 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin hetkellä koko maailma on meille testiä. Jumala katsoo mitä valintoja teemme.

Vierailija
4694/4714 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkimaailmassa ei ole mitään pahaa mutta meille voidaan esiintyä missä hahmossa tahansa ja voidaan puhua mitä tahansa. 

Vierailija
4695/4714 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa ei kerrota yhdestäkään ihmisestä, joka olisi pelastunut rukoilemalla pelastusrukouksen. 

Voitko selvittää mikä ero on ihmisellä joka on uskossa ja ihmisellä joka ei ole uskossa?

Selasin keskustelua ja tämä pisti silmään. Itse  ajattelen ja ymmärrän Raamatusta että uskossa olevalla on Jeesus sydämessä. Silloin Hänen henkensä on ihmisen sisällä ja johdattaa ihmistä. Herra tuntee omansa ja Herran oma tuntee Herransa. Uskovalla on siis Pyhän Hengen sinetti sisimmässä. Ei-uskovalla tätä ei ole. 

Uskova on siis harhainen.

Eikö valheessa eläminen ole nimenomaan harhassa olemista? Kun nappaa psykedeelisen napin ja näkee outoja, niin se on harhaa eikä todellisuutta. Paholainen on valheen isä ja osaa viedä harhaan ja pitää ihmistä harhassa.

Jeesus sanoi olevansa totuus. Ja totuus tekee ihmisen vapaaksi. Siitä siis puuttuu harha ja valhe.

Paholaisen suuri sumutus on se, ettei sitä itseään ole olemassa. 

Vierailija
4696/4714 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala loi ihmisen ja ihminen kehittyy ihmisten kanssa. Vastuunkantoa tarvitaan.

Kyllä, mutta ei ole ihmisen hyvä olla yksinänsä, minä teen hänelle avun, joka on hänelle sopiva.

Vastuu on syntiä. Se on syyllistämistä. Ihminenhän syytti mieltä eli piti mieltä vastuullisena ja mieli edelleen ylpeyttä. 

Toisaalta ei ihminen voi antaa syntejä anteeksi, ilman mieltä.

Vierailija
4697/4714 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Kertoisitko meillekin, mistä nämä katolisen kirkon määritelmät kyseisille sanoille löytyy”

No vaikka heti siitä linkistä joka tänne laitettiin muutama sivu sitten. Heti sen alussa kerrottiin ero vakavan synnin ja kuolemansynnin välillä. 

Tarkoitat siis tätä linkkiä: https://www.catholic.com/qa/missing-mass-on-a-holy-day-of-obligation

Siinä ei sanota, että vakavan synnin ja kuolemansynnin välillä olisi mitään eroa. Jos väität muuta, ole hyvä ja anna suora lainaus linkistä niin kerron miksi olet väärässä.

Vierailija
4698/4714 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala vain näyttää meille mitä olemme menneet tekemään tässä maailmassa. Rajat tulivat vastaan ja alkoi suuri puhdistus joka on tuonut pahammekin esille näkyvästi.

Harhaista puppua.

Vierailija
4699/4714 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala loi maailman. 

Jumala on kaikkivaltias ja kaikki on suhteellista.

Olematon ei voi olla kaikkivaltias.

Vierailija
4700/4714 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala loi maailman. 

Jumala on kaikkivaltias ja kaikki on suhteellista.

Tiesikö kaikkivaltias ja kaikkitietävä maailman luodessaan syntiinlankeemuksen seurauksineen etukäteen? Osaatko vastata tähän? Haluatko edes pohtia kysymystä?