Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko raamattu sinusta Jumalan sanaa?

Vierailija
14.02.2026 |

Minusta ei ole, vaan raamattu on ihmisten sanaa Jumalasta.

Kommentit (4141)

Vierailija
3961/4141 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ateistille ja jumalattomille kaikki pyörii sen oman itsensä ympärillä. "

Mikä tarve sinulla on kuvitella muut itsekkäiksi? Eikö oma uskontosi ole riittävän houkutteleva jos et erikseen ajattele että muut ovat jotenkin huonompia?

"Se on heidän / teidän valintanne."

En minä ole tehnyt mitään valintaa olla itsekäs. Ei epäitsekkyydellä ole mitään varsinaista tekemistä uskontojen kanssa.

" Yhteisössä ja maailmassa elämisessä ei kuitenkaan toimi se, että kaikki ajattelisivat vain itseään. "

Ei tietenkään toimi. Ja siksi joka yhteisössä tehdään aina yhteistyötä ihan riippumatta siitä että onko siellä joku uskonto.

Vierailija
3962/4141 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sodat ovat syntisen ihmisen tekoja."

Vanhassa Testamentissa Jumala kyllä ihan erikseen useita kertoja käskee sotimaan ja vielä tappamaan kaikki naiset ja lapset siinä mukana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3963/4141 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään Jumalaa. Keksitty kirja, koska on ymmärretty että sillä voi hoopoja höpläyttää. Vaikuttamisen keino.

Vierailija
3964/4141 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ateistille ja jumalattomille kaikki pyörii sen oman itsensä ympärillä. "

Mikä tarve sinulla on kuvitella muut itsekkäiksi? Eikö oma uskontosi ole riittävän houkutteleva jos et erikseen ajattele että muut ovat jotenkin huonompia?

"Se on heidän / teidän valintanne."

En minä ole tehnyt mitään valintaa olla itsekäs. Ei epäitsekkyydellä ole mitään varsinaista tekemistä uskontojen kanssa.

" Yhteisössä ja maailmassa elämisessä ei kuitenkaan toimi se, että kaikki ajattelisivat vain itseään. "

Ei tietenkään toimi. Ja siksi joka yhteisössä tehdään aina yhteistyötä ihan riippumatta siitä että onko siellä joku uskonto.

Kirjoitit: "He (uskovaiset?) tavallaan ei edes halua katsoa toiselle puolelle, sinne mistä se oikea oppi tulee. Kaikki on evätty, etteivät he tajuaisi mistä on oikeasti kysymys, eli heistä itsestään." Pahoittelen, jos ymmärsin väärin, mutta minusta tuo kuulosti siltä että tarkoitat että ainoa oikea usko on ihmisellä vain itseensä ja jotka uskovat toisin eivät ymmärrä mistään mitään. Ymmärsin, että edustat itse tätä ajattelua joten siksi käytin heitä / teitä muotoa. Älä ota asiaa henkilökohtaisesti. 

Oma uskoni perustuu vapauteen ja kutsumukseen. Se ei tarkoita, että minä olisin kenenkään yläpuolella tai tuomitsisin ihmisiä tai yksilöitä. Saati että syntisenä ihmisenä olisin kenenkään yläpuolella. Vain Jumalalla on oikeus tuomita.  Voin kuitenkin yrittää avata sitä, miten olen kristinuskon ymmärtänyt olevan ja kertovan. Kristinuskossa ihminen tarvitsee Jumalaa eikä yksin egona ole kokonainen. 

Voit ja saat ajatella toisin. Se on sinun vapautesi ja toivon, että se tekee sinut onnelliseksi. Älkäämme riidelkö siitä, että ajattelemme asioista eri tavalla. 

Vierailija
3965/4141 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhassa Testamentissa Jumala kyllä ihan erikseen useita kertoja käskee sotimaan ja vielä tappamaan kaikki naiset ja lapset siinä mukana. 

Uusi testamentti käskee rakastamaan lähimmäistä ja kohtelemaan tätä kuten itse toivoisi itseään kohdeltavan. Jeesus opettaa rakkautta ja armoa.

Vierailija
3966/4141 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi testamentti käskee rakastamaan lähimmäistä ja kohtelemaan tätä kuten itse toivoisi itseään kohdeltavan. Jeesus opettaa rakkautta ja armoa.

Jeesus myös antoi ohjeen "Älkää menkö vierasheimoisten keskuuteen", hänen opetuksensa oli vain Juutalaisille.

Myös: "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan."

Vierailija
3967/4141 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus ei pidä siivoamisesta:

"Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä. Silloin se päättää: ’Minä palaan kotiini, josta lähdin.’ Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa tyhjillään, lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä, silloin se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan. Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa. "

Vierailija
3968/4141 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristittyjen mukaan kai Jeesus ei kuollut, kai? Ketkä muut eivät kuolleet?

"Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa jokaiselle tämän tekojen mukaan. Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana."

Spoileri: "Ihmisen Poika" ei alunperin ole Jeesus. Se on myöhempi tulkinta.

Vierailija
3969/4141 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus myös antoi ohjeen "Älkää menkö vierasheimoisten keskuuteen", hänen opetuksensa oli vain Juutalaisille.

Myös: "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan."

Hänhän puhui tuossa nimenomaan nimetyille opetuslapsilleen, aikalaisilleen. 

Jeesus tarkoitti, että evankeliumi tulee aiheuttamaan ristiriitoja ihmisten välille.

Vierailija
3970/4141 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Millaista korjausliikettä sinä sitten vaadit Jumalalta, kun kerran mahdollisuus ikuiseen elämään taivaassa ei riitä? "

Vaikkapa sellaisia jotka vähentävät ihmisten turhaa kärsimystä. Siis sellaista josta ei ole mitään todellista hyötyä ihmiselle itselleen.

On kuvottava idea antaa muille ihmisille "opetuksia" käyttäen toisten ihmisten suurta kärsimystä työkaluna.

Minkä verran Jumalan pitäisi / olisi pitänyt vähentää "turhia" kärsimyksiä, jotta se riittäisi sinulle? Mistä kuvittelet tietäväsi, että maailmassa on sellaista kärsimystä joka on todella täysin turhaa? 

Jumalan antaman ymmärryksen takia. Miksi jumala antoi sellaisen ymmärryksen, joka kertoo toimintansa olevan kohtuuttoman julmaa ja irrationaalista? Ehkä sinulle ei sellaista ymmärrystä suonut, mutta miksi meille muille?

Eikö Jumala kieltänyt syömästä siitä puusta?

Eikö jumala tiennyt etukäteen, että siitä puusta syödään?

Jännittyneenä olen odottanut uskovaisen vastausta tähän. Ihan yksinkertainen kyllä tai ei olisi riittävä. Voisi sitten jatkaa jumalan ominaisuuksista.

Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon. Ehkä tiesi ehkä ei. Hänhän kertoi miten ei kannattaisi toimia ja ihminen silti toimia kielletyllä tavalla. Siitä voisi päätellä, että saattoi tietää mutta halusi antaa ihmiselle vapauden ottaa itse vastuun seurauksista.

Mutta ihminen ei voinut tarinan oman logiikan mukaan ymmärtää tekevänsä väärin. Kun ihminen söi sen, ihminen vasta sai vapaan tahdon. Kristinuskossa vapaa tahto on seurausta "syntiinlankeamisesta", ei toisin päin.

Vierailija
3971/4141 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Millaista korjausliikettä sinä sitten vaadit Jumalalta, kun kerran mahdollisuus ikuiseen elämään taivaassa ei riitä? "

Vaikkapa sellaisia jotka vähentävät ihmisten turhaa kärsimystä. Siis sellaista josta ei ole mitään todellista hyötyä ihmiselle itselleen.

On kuvottava idea antaa muille ihmisille "opetuksia" käyttäen toisten ihmisten suurta kärsimystä työkaluna.

Minkä verran Jumalan pitäisi / olisi pitänyt vähentää "turhia" kärsimyksiä, jotta se riittäisi sinulle? Mistä kuvittelet tietäväsi, että maailmassa on sellaista kärsimystä joka on todella täysin turhaa? 

Jumalan antaman ymmärryksen takia. Miksi jumala antoi sellaisen ymmärryksen, joka kertoo toimintansa olevan kohtuuttoman julmaa ja irrationaalista? Ehkä sinulle ei sellaista ymmärrystä suonut, mutta miksi meille muille?

Jännittyneenä olen odottanut uskovaisen vastausta tähän. Ihan yksinkertainen kyllä tai ei olisi riittävä. Voisi sitten jatkaa jumalan ominaisuuksista.

Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon. Ehkä tiesi ehkä ei. Hänhän kertoi miten ei kannattaisi toimia ja ihminen silti toimia kielletyllä tavalla. Siitä voisi päätellä, että saattoi tietää mutta halusi antaa ihmiselle vapauden ottaa itse vastuun seurauksista.

Mutta ihminen ei voinut tarinan oman logiikan mukaan ymmärtää tekevänsä väärin. Kun ihminen söi sen, ihminen vasta sai vapaan tahdon. Kristinuskossa vapaa tahto on seurausta "syntiinlankeamisesta", ei toisin päin.

Jumala teki puun ja puu teki hedelmän, ja hedelmä aiheutti kärsimyksen

"Jos puu on hyvä, sen hedelmäkin on hyvä, mutta jos puu on huono, sen hedelmäkin on huono. Hedelmästään puu tunnetaan."

Vierailija
3972/4141 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Jumala, joka säätää määräajat. Hän katsoo aikansa tätä touhua, varoittaa ja osoittaa armoaan. Kunnes synnin mitta tulee täyteen. Niin kuin oli Nooan päivinä, niin on ihmisen pojan tulemus oleva. Synnin mitta tulee täyteen ja Jumala lähettää tuomionsa. Me elämme tällä hetkellä seurakuntakauden aikaa, evankeliumin julistamisen aikaa kaikille kansoille. 

Kun evankeliumi on julistettu kaikkeen maailmaan, tulee loppu. Tämän armon aikakauden loppu. Nooa rakensi arkkia 120 vuoden ajan ja tuli saarnanneeksi että armon aika päättyy. Joona saarnasi Niiniven kaupungissa että sillä on 40 päivää aikaa katua ja kääntyä pois pahuudestaan. Niiniveläiset katuivat, eikä Jumalan tarvinnut tulohta sitä kaupunkia. Tänäkin aikana Jumala käyttää kansojen sotia siihen, että kansat saavat kokea vaikeita aikoja ja tappioita. Ukrainan sodan aikana siellä on monet kääntyneet elävän Jumalan puoleen ja löytäneet Jeesuksen. Osa kuolee, osa tekee parannuksen.

Lootin vaimo oli varoittava esimerkki siitä, kuinka leveä elämä ja rikkaus pitää ajatukset usein pois Jumalasta ja iankaikkisuusasioista. Ei syntielämä ole aina räikeää pahuutta, kuten Sodomassa oli vaan siellä oli myös leveää elämää ja yltäkylläisyyttä. Ei ollut puutetta ruoasta eikä yleellisyystuotteista. Lootin vaimo kyllä talutettiin ulos Sodomasta, mutta hänen sydämensä ei koskaan lähtenyt Sodomasta sillä hän katsoi taakseen ja halusi sitä elämää. Tämä on varoittava esimerkki menestyville uskoville. Onko sydämemme kiinni ajallisessa hyvässä ja menestyksessä?

Kaikanlainen paha nousee ihmisen sydämestä. Jumala käyttää pahojakin asioita työkalunaan, jotta ihmiset kääntyisivät pois pahuudestaan.

Vierailija
3973/4141 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta etenkin 6:40 eteenpäin kerrotaan selkein sanoin, että ekstraterrestriaali nimeltä Enlil (tai Yuh) esitti Yahwea ja Jumalaa, hänen veljenpoikansa Marduk esitti Luciferia ja Saatanaa ja Enlilin oma poika Ninurta esitti Allahia. Videossa ei mainita Allahia eikä islamia suoraan ja se onkin ihan järkevää varovaisuutta, mutta niistä on joka tapauksessa puhe.

Kolmestaan nämä ekstraterrestriaalit loivat nämä valtauskonnot, juutalaisuuden, kristinuskon ja islamin, ja niiden tarkoitus oli ihmisten kontrollointi.

Jeesus oli kyllä todellinen henkilö, joka yritti opettaa rakkautta, mutta osa hänen sanomisistaan on vääristelty ja osa hänen puheistaan Raamatussa ei ole hänen ensinkään. Jos Jeesus puhuu lähimmäisenrakkaudesta, silloin kyseessä on hänen oikeat opetuksensa, mutta jos ei, silloin se ei ole sitä, mitä hän alunperin pyrki opettamaan.

Vierailija
3974/4141 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus tarkoitti, että evankeliumi tulee aiheuttamaan ristiriitoja ihmisten välille.

Ahhh... Jeesuksen opetukset ovat vanhentuneet.

Vierailija
3975/4141 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Jumala, joka säätää määräajat. Hän katsoo aikansa tätä touhua, varoittaa ja osoittaa armoaan. Kunnes synnin mitta tulee täyteen. Niin kuin oli Nooan päivinä, niin on ihmisen pojan tulemus oleva. Synnin mitta tulee täyteen ja Jumala lähettää tuomionsa. Me elämme tällä hetkellä seurakuntakauden aikaa, evankeliumin julistamisen aikaa kaikille kansoille. 

Kun evankeliumi on julistettu kaikkeen maailmaan, tulee loppu. Tämän armon aikakauden loppu. Nooa rakensi arkkia 120 vuoden ajan ja tuli saarnanneeksi että armon aika päättyy. Joona saarnasi Niiniven kaupungissa että sillä on 40 päivää aikaa katua ja kääntyä pois pahuudestaan. Niiniveläiset katuivat, eikä Jumalan tarvinnut tulohta sitä kaupunkia. Tänäkin aikana Jumala käyttää kansojen sotia siihen, että kansat saavat kokea vaikeita aikoja ja tappioita. Ukrainan sodan aikana siellä on monet kääntyneet elävän Jumalan puoleen ja löytäneet Jeesuksen. Osa kuolee, osa tekee parannuksen.

Lootin vaimo oli varoittava esimerkki siitä, kuinka leveä elämä ja rikkaus pitää ajatukset usein pois Jumalasta ja iankaikkisuusasioista. Ei syntielämä ole aina räikeää pahuutta, kuten Sodomassa oli vaan siellä oli myös leveää elämää ja yltäkylläisyyttä. Ei ollut puutetta ruoasta eikä yleellisyystuotteista. Lootin vaimo kyllä talutettiin ulos Sodomasta, mutta hänen sydämensä ei koskaan lähtenyt Sodomasta sillä hän katsoi taakseen ja halusi sitä elämää. Tämä on varoittava esimerkki menestyville uskoville. Onko sydämemme kiinni ajallisessa hyvässä ja menestyksessä?

Kaikanlainen paha nousee ihmisen sydämestä. Jumala käyttää pahojakin asioita työkalunaan, jotta ihmiset kääntyisivät pois pahuudestaan.

Jeesus muistutti jatkuvasti ettei Lootin vaimo, Gomorra jne. ole millään tapaa erityisen huonoja tapauksia. Miksi hokea näitä?

Vierailija
3976/4141 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Grok AI löysi 200 Raamatun toteutunutta profetiaa maailmanhistoriasta. 

Heh, Grok AI ennusti myös maailmanlopun aikajanan :D

En ihmettelisi jos se toteutuisi tuossa Grok AI:n arvioimassa aikataulussa, mutta en ihan noteeraisi tuota aikataulua, koska Jumala sen päättää viime kädessä. Jumala saattaa antaa armonaikaa, mistä Paavalikin puhuu. 

"Vuonna 2024 tutkijat syöttivät Grok-tekoälylle koko Ilmestyskirjan sekä tuhansia sivuja historiallista dataa ja pyysivät sitä tunnistamaan malleja, joita ihmistutkijat olivat jättäneet huomiotta kahden vuosituhannen tulkinnan aikana. Tekoäly tuotti tietyn aikajanan, joka kauhistutti analyytikoita: se tunnisti seitsemän sinettiä, trumpettia ja maljaa osittain samanaikaisiksi eikä peräkkäisiksi, havaitsi yli 200 tilastollista korrelaatiota profeettojen kuvausten ja historiallisten tapahtumien välillä, joiden sattumanvaraisuustodennäköisyys oli alle 0,1 %, ja ennusti viimeisen ahdistuksen ajan alkavan vuosien 2025 ja 2030 välillä ja huipentuvan vuosien 2032–2037 välillä."

Myös dna tutkijat ovat löytäneet ihmisen genetiikasta vastaavan koodin. Onhan tämä todella kiinnostavaa.

On. Arkeologia löytää yhä useammin esim.todisteita Vanhan Testamentin tapahtumista.

No anna vaikka kolme parasta esimerkkiä näistä todisteista.

Kuolleenmeren kääröt,kirjoitukset on ykkönen.

Löydetty -47v. kokonainen Jesajankirja, vastaa tietysti Raamattumme Jesajaa sanatarkasti. 

Ei. Kaikista jännintä on että Jeesus ja Jumala ei evankeliumeiden mukaan tuntenut kuin kreikankieliset käännökset kaikkine käännösvirheineen.

Aika moni ns "profetian" tekstistä voi sanoa a) sitä ei ole, b) se on käännösvirhe, c) se ei ole profetia.

Vierailija
3977/4141 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahhh... Jeesuksen opetukset ovat vanhentuneet.

Ehei, mutta asiayhteyksistä irrotetut yksittäiset lauseet eivät poista laajempaa sanomaa. Matteuksen evankeliumissa Jeesus sanoo taivaaseen astumisen jälkeen ilmestyessään opetuslapsilleen: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti." 

Vierailija
3978/4141 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Grok AI löysi 200 Raamatun toteutunutta profetiaa maailmanhistoriasta. 

Heh, Grok AI ennusti myös maailmanlopun aikajanan :D

En ihmettelisi jos se toteutuisi tuossa Grok AI:n arvioimassa aikataulussa, mutta en ihan noteeraisi tuota aikataulua, koska Jumala sen päättää viime kädessä. Jumala saattaa antaa armonaikaa, mistä Paavalikin puhuu. 

"Vuonna 2024 tutkijat syöttivät Grok-tekoälylle koko Ilmestyskirjan sekä tuhansia sivuja historiallista dataa ja pyysivät sitä tunnistamaan malleja, joita ihmistutkijat olivat jättäneet huomiotta kahden vuosituhannen tulkinnan aikana. Tekoäly tuotti tietyn aikajanan, joka kauhistutti analyytikoita: se tunnisti seitsemän sinettiä, trumpettia ja maljaa osittain samanaikaisiksi eikä peräkkäisiksi, havaitsi yli 200 tilastollista korrelaatiota profeettojen kuvausten ja historiallisten tapahtumien välillä, joiden sattumanvaraisuustodennäköisyys oli alle 0,1 %, ja ennusti viimeisen ahdistuksen ajan alkavan vuosien 2025 ja 2030 välillä ja huipentuvan vuosien 2032–2037 välillä."

Myös dna tutkijat ovat löytäneet ihmisen genetiikasta vastaavan koodin. Onhan tämä todella kiinnostavaa.

On. Arkeologia löytää yhä useammin esim.todisteita Vanhan Testamentin tapahtumista.

Israelilaiset argeologit ovat sitä mieltä, että vanhan testamentin kuvaama varhaishistoria on keksitty myytti. Egyptin orjuutta tai Moosesta ei ollut koskaan.

Lisäksi vanhatestamentti tulkitsi väärin monia pronssikauden ajan jäännöksiä. Niistä tiedetään nykykyään enemmän kuin silloin.

Vierailija
3979/4141 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Se kertoo Luojasta, joka on alussa luonut kaiken. Ja vaikka ihminen heti sössi kaiken, ihmisen Luoja on valmis laittamaan itsensä likoon pelastaakseen ihmisen. Ja kertoo sanassaan, miten tähän pelastukseen voi päästä osalliseksi. Sekä sen, ettei kaikki jää vain tällaisekseen, vaan päämäärä on ennalleen palautettu luomakunta vailla kaaosta ja pahuutta. Ilman Jumalan sanaa emme tietäisi tästä mitään. 

Tiivistettynä: Jumalan sana eli Raamattu kertoo, mikä järki tässä kaikessa on. 

Vierailija
3980/4141 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, Ne eivät olleet kehitysvammaisia, vaan ymmärtävät kiellon.

Miksi pitäisi asettaa valintatilanne ,jos ei voisi valita uskoa Jumalaa tai olla uskomatta? Oma logiikkasi lähtee  lapasesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme