Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko raamattu sinusta Jumalan sanaa?

Vierailija
14.02.2026 |

Minusta ei ole, vaan raamattu on ihmisten sanaa Jumalasta.

Kommentit (867)

Vierailija
341/867 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuolla ole vähäisintäkään merkitystä, kun sanoin, että jos yksikin tunteva olio joutuu ikuiseen kidutukseen, se on täydellinen moraalinen katastrofi verrattuna siihen, että mitään luomista ei olisi tapahtunut. Se, että jokainen tunteva olio onnistuisi helvetin välttämään on käytännössä niin mahdotonta, että melkein voisi sanoa sen olevan periaatteessakin mahdotonta.

Sillä ei ole mitään merkitystä, mikä/kuka on se helvettiin joutuva tunteva olio, tai mikä on joutumisen syy.

Nämä ovat hankalia kysymyksiä. Pari ajatusta, jotka eivät ole loppuun asti mietittyjä.

Jumala on järjestänyt sen, että Jeesuksen "kyydissä" pääsee hänen luokseen. Jeesus kärsi aivan hirvittävän kuoleman ihmiskunnan puolesta. A1

Se toinen paikka on ero Jumalasta. 

Jospa tuo kuumempi paikka on (aivan hirvittävä, kyllä! ) yksilölle annettu o

Kaikki kamaluus mitä voi tapahtua, tapahtuu tämän fyysisen elämän aikana. Kuoleman jälkeen on rauha ja rakkaus. Näin minulle henkilökohtaisesti kerrotaan henkimaailmasta käsin.

Vierailija
342/867 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi uskovaiset eivät voi pitää uskoaan omana tietonaan saati että pitää alkaa tuomitsemaan muita? Jeesus tuskin olisi vailla uskonnottomien verorahoja.

Kuka tuomitsee? Jos sinut on ihminen tuominnut, se ei ole hänen hommansa vaan Jumalan. 

Lähetyskäsky on sen kertomista, että velat saa anteeksi. Siis synnit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/867 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kamaluus mitä voi tapahtua, tapahtuu tämän fyysisen elämän aikana. Kuoleman jälkeen on rauha ja rakkaus. Näin minulle henkilökohtaisesti kerrotaan henkimaailmasta käsin.

On henkiä ja henkiä. 

Toisten tehtävä on eksyttää sinut. Valoja päälle!

Vierailija
344/867 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On henkiä ja henkiä. 

Ei minua voi eksyttää muutoin kuin salaamalla tekemisiä taustalla. Olen kulkenut pitkän matkan ja auttanut muita paljon joten ethän yritä haitata kulkuani turhan takia. Kuuntele minua että kuulostanko minä järkevältä.

Vierailija
345/867 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On henkiä ja henkiä. 

Ei minua voi eksyttää muutoin kuin salaamalla tekemisiä taustalla. Olen kulkenut pitkän matkan ja auttanut muita paljon joten ethän yritä haitata kulkuani turhan takia. Kuuntele minua että kuulostanko minä järkevältä.

Eri

Et kuulosta järkevältä. Ajattelusi vaikuttaa sekavalta. 

Vierailija
346/867 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On henkiä ja henkiä. 

Eri

Et kuulosta järkevältä. Ajattelusi vaikuttaa sekavalta. 

Sinusta aina kaikki vaikuttaa sekavalta. Kannattaa tehdä ongelmillesi jotakin eikä kerätä niitä lisää.

Vierailija
347/867 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä jankutus lähenee jo rienaamista.

SIUNATKAA ITSENNE

Vierailija
348/867 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesuksen käynti Egyptissä jäänyt lukematta sitten kirjoista mutta se on ihan ääneen kerrottua tarinaa.  Jeesus syntyi Betlehemissä mutta he pakenivat Egyptiin lastenmurhaaja Herodesta.  

Näistä kumpiakaan ei ole oikeasti tapahtunut. 

Muistutan, että Jeesus on kaikkialla. Onko tuo huutelu ihan viisasta

Vierailija
349/867 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi uskovaiset eivät voi pitää uskoaan omana tietonaan saati että pitää alkaa tuomitsemaan muita? Jeesus tuskin olisi vailla uskonnottomien verorahoja.

Mielestäni velvollisuus on pelastaa teidät tietämättömät.

Olkaa nöyriä pienuudessanne

Vierailija
350/867 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista nyt niin en voi sanoa, raamattu voi olla myös Taivaan isän sanoja paljon herrasta puhutaan raamatussa, herra eli Taivaan isä, eli jumalan isä

Jumala on Kaikkivaltias. Pyhä Henki on Jumalan toimiva mieli. Jeesus on Jumalan ainoa Poika joka meni vapaaehtoisesti ristillä kuolemaan jotta me saamme Elämän. Jota ikävä kyllä emme kaikki osaa kunnioittaa, rakastamisesta puhumattakaan. Pyhä kirja on alun alkuaan profeettojen aikaansaannosta jotka elivät Jeesuksen aikaan.

Tämän päivän Raamattua on moneen kertaan paikattu ja uusittu. Vanha testamentti puhuu alkuajoista jo ennen Jeesusta ja uudempi puoli käsittelee niitä muistiinpanoja joita on Jeesuksen elämästä.

Vierailija
351/867 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Raamatun 10 käskyä ovat järkeenkäypä elämänohje. Myös  "tee muille sama kuin haluat itsellesi tehtävän" on hyvää itsetutkiskelua. Isäni toisen avioliiton mukana sain kolme Mooseksen uskoa tunnustavaa minua vanhempaa sisarusta. Nyt vanhempana minulla on katolinen miniä. Kenenkään kanssa ei ole tullut riitaa uskonasioista.

Vierailija
352/867 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Ikuista, muuttumatonta, virheetöntä ja kirjaimellista Jumalan Sanaa, ollut aina ja ikuisesti. 

Suosittelen tutustumaan raamatun historiallis-kriittiseen tutkimukseen. Jos raamattua väitetään joksikin virheettömäksi totuudeksi, silloin sen pitää kestää myös kriittistä tarkastelua.

Suosittelen perehtymään historiallis kieliopilliseen tulkintaan. (Historical-grammatical method)

Vierailija
353/867 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys, ei tietenkään ole. Ihan yhtä hyvin voisi väittää, että vauva.fi on Jumalan sana. 

Vierailija
354/867 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhällä henkellä täytettyä Jumalan pyhää sanaa on.

Vierailija
355/867 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalsta on kieroutunut,pahan henken lähde.Hyvä ja paha pitää  nähdä totuudessa.

Vierailija
356/867 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka tuomitsee? Jos sinut on ihminen tuominnut, se ei ole hänen hommansa vaan Jumalan. 

Lähetyskäsky on sen kertomista, että velat saa anteeksi. Siis synnit. 

Pidä käskyt omana tietonasi äläkä häiritse kunnon ihmisiä.

Vierailija
357/867 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos huomaa että talo on tulessa, niin hiippailetko hiljaa ulos ja jätät muut tuhon omaksi, vai yritätkö saada mahdollisimman monen hereille ja pelastautumaan?

Niin, todellinen viharikos on katsoa vierestä ja nauraa partaansa kun kansa kulkee kohti ikuista kadotusta. 

Vierailija
358/867 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Jumalan sanaa! Ja Jumala myös pitää huolen sanastaan, joten on varmasti luotettavaa ja turvallista tietoa. 

Vierailija
359/867 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mind games ja Jumalan torjuminen miksi ihminen kieltää sen minkä tietää?

Mind games tarkoittaa käytöstä, jossa toista ohjataan ja manipuloidaan ajattelemaan tai toimimaan tietyllä tavalla usein niin, että totuus hämärtyy ja ihminen alkaa perustella itselleen jotain, minkä haluaa olevan totta.

Kristillisessä ajattelussa tähän liittyy Paavalin ajatus siitä, että ihmisellä on sisäinen tieto Jumalasta, mutta sitä voidaan torjua ja painaa alas (Room. 1:1921). Ajatus ei ole, että jokainen osaisi automaattisesti teologiaa, vaan että Jumalan todellisuus on jollain tasolla ilmeinen ja silti ihminen voi rakentaa itselleen suojamuureja: ylpeys (en tarvitse), pettymys (jos Jumala olisi), halu elää ilman tilivelvollisuutta, tai ympäristön vaikutus (fiksut sanoo ettei ole).

Siksi joskus käy niin, että ihminen elää kuin Jumalaa ei olisi mutta kriisin hetkellä mind games murtuu. Tähän viittaa vanha sanonta ei ole ateisteja juoksuhaudoissa (usein liitetty toisen maailmansodan aikaan): kun kuolema tulee lähelle, moni huutaa spontaanisti: Herra auta! Samalla on reilua todeta, että kaikki eivät muutu kriisissä uskoviksi on myös sotilaita, jotka pysyvät ateisteina. Pointti ei siis ole todistaa ketään vääräksi, vaan kuvata ilmiö: ihmisen sydän voi kovettua, mutta se voi myös avautua.

Ja tässä on se henkilökohtainen taso, jonka itse kuvaan [kokenut]: joskus lapsena tai ympäristössä opetetaan älä usko, se on satua ja se voi olla kuin mielen peli, joka estää katsomasta suoraan. Mutta kun ihminen tulee Herran Jeesuksen luo, moni huomaa jälkeenpäin: en minä etsinyt vain väitettä, vaan armoa ja totuutta. Kristillisesti kyse ei ole vain argumenteista, vaan siitä että Jumala kutsuu ja ihminen voi joko torjua tai nöyrtyä ja vastaanottaa.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mind_games

Vierailija
360/867 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olisi itsekästä ja julmaa jättää kertomatta niin hyödyllisestä asiasta muille. Ei pidä sekoittaa valtionkirkkoa joka verottaa ja uskoa keskenään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän