Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko raamattu sinusta Jumalan sanaa?

Vierailija
14.02.2026 |

Minusta ei ole, vaan raamattu on ihmisten sanaa Jumalasta.

Kommentit (2842)

Vierailija
2621/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.

Jumala ei puhu kymmenessä käskyssä mitään orjista. Käskyt ovat tarkoitettu yleismaailmallisiksi ohjeiksi kaikille kansoille kaikkina aikoina. Loppu.

Kyllä tuo työntekijä on ennen käännetty myös orjaksi. 

Ei ole. Kyllä orjalle on kaikissa Raamatussa käytetyissä kielissä ihan oma sana olemassa. Siitä ei ole epäselvyyttä etteikö orja tarkoittaisi kirjaimellisesti orjaa.

Vierailija
2622/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En kuvittele tietäväni, vaan minä tiedän."

Minä tiedän, että valehtelet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2623/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi koette loukkaavaksi jos kerron tiedostani. Jumala itse on osoittanut minut muita arvollisemmaksi ponnisteluideni tähden, joten ei minua kiinnosta ihmisten sosiaaliset säännöt tai niiden noudattaminen. Minä tiedän, te ette.

Vierailija
2624/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niinhän se menee. Minä kuitenkin tiedän, että Jumala on olemassa."

Miksi sitten kieltäydyt vastaamasta kysymykseen mistä sinä olet tämmöisen ehdottoman varman tietosi saanut?

Vierailija
2625/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten kieltäydyt vastaamasta kysymykseen mistä sinä olet tämmöisen ehdottoman varman tietosi saanut?

Koska en osaa kertoa sitä siten, ettei sitä alettaisi rationalisoimaan ja kiistämään.

Vierailija
2626/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi koette loukkaavaksi jos kerron tiedostani. Jumala itse on osoittanut minut muita arvollisemmaksi ponnisteluideni tähden, joten ei minua kiinnosta ihmisten sosiaaliset säännöt tai niiden noudattaminen. Minä tiedän, te ette.

Millä tavalla Jumala on kertonut sinulle näitä tietoja? Miksi ajattelet sen olevan luotettavaa tietoa?

Vierailija
2627/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkitystä ei ole sillä, mistä tiedän. Tärkeää on toistella sitä mahdollisimman paljon, koska Jumala tahtoo sitä jostakin syystä. Annan teille neuvon, että kannattaa uskoa minun tietävän.

Vierailija
2628/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en osaa kertoa sitä siten, ettei sitä alettaisi rationalisoimaan ja kiistämään.

Tietysti väitteitä yliluonnollisen olennon kanssa kommunikoinnista pidetään kyseenalaisena. Jos minä sanoisin saaneeni varmaa tietoa Thor-jumalalta niin et varmasti uskoisi minua pelkästään tämän väitteen pohjalta.

Vierailija
2629/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla Jumala on kertonut sinulle näitä tietoja? Miksi ajattelet sen olevan luotettavaa tietoa?

Valitettavasti et ole sen tiedon arvoinen. Pyri Jumalan tahdon noudattamiseen, niin ehkä hän kymmenien vuosien ponnistelun palkintona antaa sinulle sen tiedon. Minä olen ansainnut olla erityinen.

Vierailija
2630/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkitystä ei ole sillä, mistä tiedän. Tärkeää on toistella sitä mahdollisimman paljon, koska Jumala tahtoo sitä jostakin syystä. Annan teille neuvon, että kannattaa uskoa minun tietävän.

Tärkeää nimenomaan on miten tiedät jonkin asian. Pelkät väitteet ovat merkityksettömiä ilman mitään keinoa todentaa pitävätkö ne paikkaansa.

Vierailija
2631/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti et ole sen tiedon arvoinen. Pyri Jumalan tahdon noudattamiseen, niin ehkä hän kymmenien vuosien ponnistelun palkintona antaa sinulle sen tiedon. Minä olen ansainnut olla erityinen.

Olet minun silmissäni pelkkä valehtelija.

Vierailija
2632/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeää nimenomaan on miten tiedät jonkin asian. Pelkät väitteet ovat merkityksettömiä ilman mitään keinoa todentaa pitävätkö ne paikkaansa.

Onnea matkaan. Voit vapaasti epäillä, mutta voin antaa neuvoja. Sinun kannattaisi uskoa minuun.

Vierailija
2633/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo joo, tiedetään, että kuvittelet tietäväsi. Yksikään keskustelu ei saa mitään lisäarvoa tuosta sinun väitteestäsi. 

Ehkä noin, mutta minulle on henkilökohtaisesti tärkeää sitä korostaa, koska määrittelen itseni sen kautta. Tässä on kyse minusta, eikä teidän tahtonne keskustella uskonnosta ilman liittymistäni nimenomaan henkilönä osaksi keskustelua ole Jumalan tahdon mukaista.

Ehkä noin, mutta minulle on henkilökohtaisesti tärkeää sitä korostaa, koska määrittelen itseni sen kautta. Tässä on kyse minusta, eikä teidän tahtonne keskustella uskonnosta ilman liittymistäni nimenomaan henkilönä osaksi keskustelua ole Jumalan tahdon mukaista.

Eri

En määrittele itseäni sen kautta. En ole välitä siitä, toivooko joku minun lopettavan kommenttien kirjoittamisen. Aion kirjoittaa niitä kaikesta huolimatta. Muistutan, että tämän keskustelupalstan lukeminen on täysin vapaaehtoista. Minulla on samat mahdollisuudet kommentoimisen kuin kaikilla muillakin.

Vierailija
2634/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän, että valehtelet.

Onnea matkaan.

Vierailija
2635/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.

Jumala ei puhu kymmenessä käskyssä mitään orjista. Käskyt ovat tarkoitettu yleismaailmallisiksi ohjeiksi kaikille kansoille kaikkina aikoina. Loppu.

Kyllä tuo työntekijä on ennen käännetty myös orjaksi. 

Ei ole. Kyllä orjalle on kaikissa Raamatussa käytetyissä kielissä ihan oma sana olemassa. Siitä ei ole epäselvyyttä etteikö orja tarkoittaisi kirjaimellisesti orjaa.

Olet väärässä. 

"Yes, the Ten Commandments (specifically the Tenth Commandment) mention slaves (or "servants" in some translations) as part of the household property that should not be coveted. 

Key Details Regarding Slaves and the Ten Commandments:

The 10th Commandment (Exodus 20:17 & Deuteronomy 5:21): This commandment explicitly forbids desiring a neighbors house, wife, male or female slave, ox, donkey, or any property.

Context: The Hebrew word ebed is used, which can be translated as "slave" or "servant," but it is listed alongside material possessions."

Vierailija
2636/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea matkaan. Voit vapaasti epäillä, mutta voin antaa neuvoja. Sinun kannattaisi uskoa minuun.

Koska kieltäydyt avoimesta keskustelusta on keskustelun jatkaminen turhaa. Voidaan todeta, ettei sinulla ole perusteita uskollesi. Kieltäydyt jatkamasta keskustelua koska olet ajautunut älyllisen epäreheliyyden umpikujaan.

Vierailija
2637/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan ymmärrä, miksi joillain ihmisillä on niin suuri tarve vastustaa sitä, että kerron asiasta. Jumala ei ole osoittanut minua. Jumala ei valinnut minua, vaan minä valitsin Jumalan. Sosiaalisten sääntöjen noudattaminen ei tosiaan kiinnosta minua. Ja kyllä, minä todella tiedän. 

Vierailija
2638/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kaikki ihmiset ole saman arvoisia Jumalan edessä? 

Vierailija
2639/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oikeaa tietoa, jonka olen ansainnut ja saanut Jumalan armosta. Se on täsmällisin vastaus, jonka voin antaa. Jostain syystä vastaukseni ei näytä kelpaavan.

Vierailija
2640/2842 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tosiaan ymmärrä, miksi joillain ihmisillä on niin suuri tarve vastustaa sitä, että kerron asiasta. Jumala ei ole osoittanut minua. Jumala ei valinnut minua, vaan minä valitsin Jumalan. Sosiaalisten sääntöjen noudattaminen ei tosiaan kiinnosta minua. Ja kyllä, minä todella tiedän. 

Koska oikea keskustelu näissä ketjuissa muuttuu vaikeaksi, kun spämmäät viestiäsi joka väliin. 

Olet muiden tiellä, voisi kai sanoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi