Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötkö usein "muun maan" ruokaa?

Vierailija
14.02.2026 |

Tuli mieleen kun kävin Lidlissä hamstraamassa vitasia-tuotteita Aasian-viikoilta ja lautasellakin juuri tofu kung po :D Että kyllä syön usen muuta kuin perinteisiä suomalaisten makuun. Ei ole pikkulapsiakaan niin saa hifistellä.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä hölmö. Reagoin ainoastaan outoon olettamukseen että lapsille ei voi antaa maust

-> Missään ei lukenut niin etteikö lapsille voisi antaa mausteista ruokaa vaan kehittelit tämän aivan itse ja vedit siitä herneet nenään.

Vierailija
22/44 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tein riisipuuroa ja tänään aamulla keitin kahvia, muun maan syömistä ja juomista molemmat kun ei täällä Suomessa riisi eikä kahvi kasva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ai ostamalla LIDLStä EINEKSIÄ nykyään hifistellään.... 

Minäkin hifistelin mutta S-kaupasta. Hifistelin Italialaisilla herkkuruoilla, eli Saarioisten roiskeläpillä. 

Onhan nykyään skodatkin "ökyautoja" joten mikä jottei. 

Vierailija
24/44 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsistä hölmö. Reagoin ainoastaan outoon olettamukseen että lapsille ei voi antaa maust

-> Missään ei lukenut niin etteikö lapsille voisi antaa mausteista ruokaa vaan kehittelit tämän aivan itse ja vedit siitä herneet nenään.

Mikä sun ongelma on? Mene lenkille ja palaa sitten keskustelemaan. 

Vierailija
25/44 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä "hifistelyä" se muka on? Täysin typerää mielestäni ajatella, että oman maan ruokaresepti on ainoa ruokamahdollisuus.

Tarkoitin hifstelyllä sitä että ei tarvitse tehdä lasten makuun ruokia ja budjettikin on ruhtinaallisempi kuin kotiäidillä

??

Meillä lapset syövät samaa ruokaa?? Aikoinaan 1v:n lempiruokaa oli riisi ja hapanimelä chilikastike. Lastelasten herkkua vahvimmat juustot ja chorizomakkara. 

Kai kotiäidillä on mies maksamassa jos on varaa olla kotona?

Kaikki ruuat voi tehdä halvallakin, hyvin harvoin meillä annoshinta nousee edes 2 euroon!

Vierailija
26/44 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusruuanlaitossa ei ole suuria eroja missään päin, mausteissa ja joissakin lisäkkeissä. Keittämällä ja paistamalla valmistetaan niin lihaa, kalaa kuin jotain tärkkelyspitoista täydennykseksi. 

Vierailija
27/44 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin kun ei ole varaa kotimaiseen.

Vierailija
28/44 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tässähän keskustelen. Olen ap kirjoittaja ja vastailen minulle tulleisiin kommentteihin. Odotin kyllä vähän jotain reseptinvaihtotyyppistä ideoiden jakamista mutta voidaan me keskustella rivien väleistäkin.

Vierailija
29/44 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut mainitsivat erikseen ettei ole lapsia perheessä joten voivat vapaasti nauttia niitä Lidlin etnisiä eineksiä. Lapsille tekisivät makaronilaatikkoa. Jossa ei siis ole mitään vikaa, mutta lasten on ihan hyvä tottua muihinkin makuihin. 

Vierailija
30/44 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä "hifistelyä" se muka on? Täysin typerää mielestäni ajatella, että oman maan ruokaresepti on ainoa ruokamahdollisuus.

Tarkoitin hifstelyllä sitä että ei tarvitse tehdä lasten makuun ruokia ja budjettikin on ruhtinaallisempi kuin kotiäidillä

??

Meillä lapset syövät samaa ruokaa?? Aikoinaan 1v:n lempiruokaa oli riisi ja hapanimelä chilikastike. Lastelasten herkkua vahvimmat juustot ja chorizomakkara. 

Kaikki ruuat voi tehdä halvallakin, hyvin harvoin meillä annoshinta nousee edes 2 euroon!

Kumma juttu että mun pikkulasten äiti -työkaverit eivät todella tuo evääkseen saati kotona kokkaile mitään chroizoja niin tämä näyttää olevan palstan poikkeus että ruokaan ja ruoanlaittoon uhrataan paljon resursseja lastenhoidon ja työssäkäynnin lisäksi.

Vierailija
31/44 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomattavasti useammin syön muun maan ruokaa kuin suomalaista perinne ruokaa.  Esim. pastaa, pizzaa, paellaa, risottoa, hampurialisia, intialaista, sushia, kiinalaista, korealaista jne. tulee syötyä paljon useammin kuin karjalanpaistia. 

Vierailija
32/44 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tässähän keskustelen. Olen ap kirjoittaja ja vastailen minulle tulleisiin kommentteihin. Odotin kyllä vähän jotain reseptinvaihtotyyppistä ideoiden jakamista mutta voidaan me keskustella rivien väleistäkin.

Et keskustele vaan vit tuilet. 

Vierailija
33/44 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut mainitsivat erikseen ettei ole lapsia perheessä joten voivat vapaasti nauttia niitä Lidlin etnisiä eineksiä. Lapsille tekisivät makaronilaatikkoa. Jossa ei siis ole mitään vikaa, mutta lasten on ihan hyvä tottua muihinkin makuihin. 

Edelleenkään en kirjoittanut näin. Olet kyllä sanojen vääntämisen mestari, ei voi muuta sanoa.

Vierailija
34/44 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että kaikki maailman lapset syövät vain suomalaista kotiruokaa?

Vierailija
35/44 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hifistelyä saksalaisilla säilykkeillä, jep jep. Kasarilla ruokaostoksia tehneet varmaan muistavat sen, että silloiset länsisaksalaiset säilykkeet olivat kauppojen bulkeimpia tuotteita. Niitä tuli ostettua vain silloin, kun rahasta oli todella pulaa. Itse olen huomannut, että ei noiden saksalaisten säilykkeiden taso kovin paljon ole noussut noista vuosista, ehkä ovat jollakin tavalla syömäkelpoisia.

Vierailija
36/44 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On lapsia ja olen tehnyt paljon muun maan ruokia. Miksei lapsille voisi tehdä kiinalaista ruokaa? 

Marinoit ne lapset mausteilla ja täysin turhilla maustekastikkeilla, jotka ovat täynnä lapsille sopimattomia lisäaineita.

Vierailija
37/44 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

??

Kumma juttu että mun pikkulasten äiti -työkaverit eivät todella tuo evääkseen saati kotona kokkaile mitään chroizoja niin tämä näyttää olevan

On kyllä kumma juttu että kaikki maailman pikkulasten äidit eivät ole sinun työkavereitasi tai käyttäydy identtisesti heidän kanssa. Todella kummallista kaiken kaikkiaan. 

Vierailija
38/44 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein tulee tehtyä intialaista ja kreikkalaista. Lapset ovat jo isoja ja tottuneet syömään monipuolisesti mausteista ruokaa. 

Vierailija
39/44 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteisiä suomalaisia ruokia ( lihapullia, paistettua lohta, maksalaatikkoa jne.) pari kertaa viikossa, muuten "ulkomaan" ruokia jos niiksi lasketaan täysjyvänuudelit, täysjyväriisi, täysjyväcouscous, kaikki pastat, chilillä maustetut broilerit, kookosmaitoon tehdyt keitot ja kastikkeet, tofu, tempeh, uunibataattilohkot, herkkutattirosotto, mausteinen linssikeitto, munakoisoruuat, shaksuka, paistetut kampasimpukat, valkosipulikatkaravut, pangasius-kalafileet ja tonnikalafileet .

Suomeksi: syöt pakastekalaa. Tuo haimonni on täysin turha kala Suomessa, vastaavantyylinen kotimainen tuore kala on kaikin puolin parempaa eli hauki.

Vierailija
40/44 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just söin Janssonin kiusausta ja jälkiruuaksi tiramisua. Muun maan ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän