Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saa mielen ja kehon rauhoittumaan ylivirittyneisyydestä?

Vierailija
13.02.2026 |

Tilanne on se, että olen todella väsynyt kun en saa oikein nukuttua, mutta en pysty rauhoittumaan, koko ajan surraa miljoona ajatusta ja tekemätöntä asiaa päässä ja on levon olo. Olisi tärkeää saada edes viikonloppuna levättyä mutta miten sanoa se pikkuoravatilassa olevalle keholle.

Kommentit (201)

Vierailija
101/201 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna 18. pvä ilmainen esittelyluento netissä, paikka tulee varata:

https://tm-fi.org

Vierailija
102/201 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piri rauhoittaa energisimmänkinn ADHD-vieterin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/201 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Add täällä hei. Avanto ja sauna rauhoittaa mut. Pää tyhjenee aivan totaalisesti kun miettii vain että hitto ko on kylmää vettä ja sen jälkeen sit saunassa viimeistään iskee se kunnon endorfiini-autuus. Melatoniinikin hätätapauksessa, jotta saa kierteen poikki. 10 min Joogavideot Youtubesta. Puiden halailu paikassa johon ei kuulu liikenteen melu. Tai sit ihan vaan uimahalliin vesijuoksemaan tunniksi rinkiä. Ja puhelin helvettiin koko päiväksi. 

Vierailija
104/201 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinen eläkevaari, 68v, ylivirittyy kun ajan autolla kotiin, erityisesti illan mittaan yhdistyksen kuukausikokouksesta. Ei onnistu iltalääkkeiden ja toimien jälkeen mennä vaimon viereen nukkumaan.

Täytyy vähintään puoli tuntia-tunti lukea lehtiä tai, ihme kyllä, lukea nettiuutisia kunnes vireys laskee ja saavuttaa seestyneen tilan. Silloin alkaa kello jo lähennellä keskiyötä jolloin muutenkin alkaa väsyttämään.

Sinänsä ei ole ongelma kun tietää miten kannattaa toimia.

Vierailija
105/201 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauna, terva ja viina. Ja sitten voi lukea Seitsemää veljestä tai Paavo Väyrysen muistelmia päälle jos tarpeen.

Vierailija
106/201 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palleahengitys. Opettele ja keskity vain siihen. 10 sarjoissa ja jatka niin kauan kunnes helpottaa. 

Mahalla hengittäminen on niin hyvä tapa hengittää muutenkin. Rintarangalla hengittäminen jännittää hartioita ja kaulaa ja leukaa.

Vierailija
107/201 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Uni

- Luonto

- Hiljaisuus

- Yksin oleminen

- Syvähengitys

- Tietoinen läsnäolo

Vierailija
108/201 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sauna, terva ja viina. Ja sitten voi lukea Seitsemää veljestä tai Paavo Väyrysen muistelmia päälle jos tarpeen.

Jos nuo ei auta, niin joku neuvostoliittolainen elokuva pyörimään, on muuten T. Y. L. S. Ä. Ä.  ja mieli rauhoittuu, parhaassa tapauksessa uni tulee vartissa.

Vierailija
109/201 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä meidän -rukous ja Herran siunaus. Rukous rauhoittaa ja auttaa, kunhan on oikea osoite. Ei esim. hähmäinen "universumi" vaan kolmiyhteinen Luoja, persoonallinen Jumala, joka loi sen universumin ja jolla on käytössään kaikki valta ja voima. Hän todella haluaa auttaa. Hän vain odottaa, että ihminen ottaa häneen yhteyttä ja silloin alkaa tapahtua. Jos ei muuta voi sanoa, riittää kuiskauskin: "Auta Jeesus". Jopa pelkkä ajatuskin riittää, kunhan se tulee nöyrästä sydämestä, sillä Jumala näkee sydämeen eikä häntä voi kukaan huijata.

Vierailija
110/201 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin

Ei sano mitään

Istumssn sohvalle

Vessaan terskalle

Syö.ään pöyälle

Nukkumaan sängylle

Mies 55v

Vierailija
111/201 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos yrittäisit rentoutua. Hyviä keinoja ovat ulkoilu, luonnossa liikkuminen, hiihtely meren jäällä, musiikin kuuntelu ja hyvän ruoan syöminen. Itse söin äsken kaksi itse tehtyä lakkahillolaskiaispullaa kahvin kanssa ja pääsin mukavasti palautumistilaan työpäivän jälkeen.

Vierailija
112/201 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännölliset palleahengitysharjoitukset, jooga ja matala annostus masennuslääkkeitä! Tämä combo toimi minulla ja leposyke laski 20 pykälää.

Vierailija
113/201 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanouduin! Johan helpotti.

Vierailija
114/201 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avanto ilman saunaa, lyhyt lämmin suihke ainoastaan.

Vierailija
115/201 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on norjalaisia melatoniinikapseleita joissa on mukana kärsimyskukkaa, tuntuu auttavan nimenomaan huolestuneisuuteen. 

Vierailija
116/201 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

NATO-sotilailla on sellainen kikka että mennään kylkiasentoon, halataan kivääriä ja nukahdetaan alle 30 sekunnissa. Vaatii varmastikin harjoittelua.

Vierailija
117/201 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keissi bissee.

Vierailija
118/201 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse, tanssi, sauno.

Vierailija
119/201 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan ajatukset pois mieltä vaivaavista asioista seksin tai masturboinnin avulla. Jotta kykenen seksiin tai masturboimaan vaatii taas sitä, että keskitän ajatukseni itseäni kiihottaviin ajatuksiin ja pystyn olemaan läsnä tässä hetkessä ja tilanteessa ja edellyttää että tilanne ei ole esimerkiksi puolison tarpeiden tyydyttämistä vaan minun tarpeiden tyydyttämistä ja läheisyyttä. 

Muutoin ylivireän tunteen ja kierrokset alas saan keskittämällä asiat yhteen asiaan ja kuuntelemalla musiikkia nk. "nollat päällä".  Mutta itselleni orgasmi on kaikkein paras tapa saada elimistöön dopamiinia ja sen myötä hyvänolon tunne joka karkottaa ikävät ajatukset.

Vierailija
120/201 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi ainoastaan asian syvempi ymmärtäminen, ei kikkakolmoset. Piti palauttaa itseni ns maanpinnalle, eli ymmärtää miten pieni olen maailmankaikkeudessa, ja että elämä tuppaa järjestämään asiat tavalla tai toisella vaikka mitä tekisin, tai vaikka en tekisi mitään. 
nukkuminen parani kun kysyin itseltäni voinko tehdä tälle asialle jotain tässä sängyssäni klo 3 am, ja ahdistukseen se että ainoa hetki missä pystyn elämään on tämä hetki, ei eilinen tai huominen. Nimesin myös huoli puolituntisia, eli vaikka klo 17 - 17.30, jolloin saan pyöritellä ja murehtia niin paljon kuin kerkeän, mutta muina aikoina en. Parhaani teen, ja sen vain täytyy riittää minulle ja muille.