Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et kaiva etukorttejasi valmiiksi esiin kun tulet kassalle?

Vierailija
13.02.2026 |

Miksi alat kaivella niitä vasta kun myyjä on kertonut summan?

Tai jos jokin etukortti ei olekaan mukanasi, miksi uhriudut ja kiukuttelet siitä myyjälle? Oma mokasihan se on.

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän itsepalvelukassaa. Ei tarvitse olla jonossa teidän hermoheikkojen kanssa. Maksan ja pakkaan miten haluan.

Minä en koska ostan aina kaikki punalaputetut  tuotteet ja niitä ei voi maksaa siinä,

Vierailija
82/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus on hauska katsoa kun kassalla on töissä henkilö, joka todellakin saa jonot kasvamaan koska hänellä ei ole minnekään kiire. Siihen vielä joku äimistelijä asiakkaaksi joka ei muista kortin tunnuslukua niin kyllä kestää. Oikeasti nykyään näkee iäkkäämpiä ihmisiä jotka ovat kuin ensimmäistä kertaa kaupassa, kaikki näyttää niin hankalalta. No alkava muistisairaus tietenkin monilla syynä.

Eikö elämä olekin mielenkiintoista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kaiva etupyypyytäsi valmiiksi esiin kun tulet kassalle? Miksi sinun muuten pitää tulla aina kassalle, etkö voi roiskia jonnekin muualle?

Vierailija
84/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksukortti/etukortti pysyy tietenkin taskussa siihen asti kun maksun aika on. Koska muutenhan se olisi tiellä pakatessa ostoksia. 

Höntti

Vierailija
85/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiire mihinkään.

Vierailija
86/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä siirrän tavarat hihnalta takaisin ostoskärryyn, vilautan etukortin ja maksan ostokset. Vasta kassan jälkeen pakkaan tavarat rauhassa sivummalla kassiin. Näin pääsen nopeasti seuraavan asiakkaan tieltä pois ja saan ostokset oikeassa järjestyksessä kassiin tai reppuun. 

Mulla on sama juttu. En ole tuuminut sitä enempiä, mutta kai se pakkaileminen menee levollisesti sivummalla. jos on auto, vien kärryn suoraan auton takakontin eteen, jossa on pari kassia. Jos on reppu ym, ne vaatii vähän asettelua, silloin kun on fillarilla, eli aika usein. En ole kai miettinyt koko asiaa, ennen kuin nyt.

Vierailija
87/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te ap ja muut kiireiset ehditte lojumaan vauva-palstalla. Ja vielä kirjoittelemaan kommentteja. 

Vierailija
88/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ensin ladon ostoksia hihnalle ja sitten pakkaan niitä. Kortit kädessä pakkaaminen on hankalaa. Kun kassahenkilö on skannannut kaikki tuotteet menen maksamaan.

Sen bonuskorkin voi skannata ENNEN kuin alkaa pakkaamaan niitä ostoksia. Minä skannaan sen heti kun eka ostos on rekisteröitynyt, tai kun olen siitä ohi kulkemassa. 

Vierailija
89/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin laitetaan ostokset hihnalle, siirtyessäsi niitä pakkaamaan, käytät etukortin lukijassa, sitten pakkaat ostoksiasi kasseihin. Kun näet, että kassahenkilö vetää viimeisiä ostoksiasi, siiirryt maksupäätteelle, maksat ja pakkaat loput ostoksesi.

Näinhän sen pitäisi mennä. Mikä siinä on niin vaikeaa?

Tämä.

Ei tässä ole mitään vaikeaa normaalijärkiselle ihmiselle joka ei omaa narsistisia piirteitä.

Vierailija
90/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te ap ja muut kiireiset ehditte lojumaan vauva-palstalla. Ja vielä kirjoittelemaan kommentteja. 

Koska hoidamme kassa-asioinnin järkevästi, jää meillä aikaa vaikka ja mihin.

Vierailija
91/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kaivelu haittaa, kunhan se tehdään ennen maksua. Se haittaa, että korttia kysyttäessä vastataan suoraan, ettei sitä ole ja sitten maksun ja tavaroiden pakkaamisen jälkeen aletaan sitä lompakkoa kaivelemaan ja se kortti löytyykin. Siinä sitten pitäisi muiden vuorolla alkaa uudestaan palvelemaan. T. Myyjä

Vierailija
92/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kaivelu haittaa, kunhan se tehdään ennen maksua. Se haittaa, että korttia kysyttäessä vastataan suoraan, ettei sitä ole ja sitten maksun ja tavaroiden pakkaamisen jälkeen aletaan sitä lompakkoa kaivelemaan ja se kortti löytyykin. Siinä sitten pitäisi muiden vuorolla alkaa uudestaan palvelemaan. T. Myyjä

Sanot että meni jo, ei sitä enää saa näkyviin koneelle.

Vierailija
93/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot että meni jo, ei sitä enää saa näkyviin koneelle.

Ohjaan heidät infoon. En ihan periaatteesta ala heitä uudestaan siinä palvelemaan. 

Vierailija
94/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ensin ladon ostoksia hihnalle ja sitten pakkaan niitä. Kortit kädessä pakkaaminen on hankalaa. Kun kassahenkilö on skannannut kaikki tuotteet menen maksamaan.

Sen bonuskorkin voi skannata ENNEN kuin alkaa pakkaamaan niitä ostoksia. Minä skannaan sen heti kun eka ostos on rekisteröitynyt, tai kun olen siitä ohi kulkemassa. 

Miksi? Siinähän tulee täysin tarpeeton ylimääräinen työvaihe. En keksi mitään järkevää syytä näyttää samaa korttia kahteen eri kertaan maksupäätteelle.

Vierailija
95/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä väliä sillä on? Bonuskortin skannaaminen kestää noin sekunnin. Kätevimminhän se käy niin, että maksaessa ottaa kaikki tarvittavat kortit esille eikä sähellä korttien kanssa heti alussa ja sitten lopussa uudelleen.

Vierailija
96/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kiire mihinkään.

Joskus on kiire, kun voi myöhästyä bussista ja seuraavaa ei enää mene.

Vierailija
97/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan pakata yhdellä kädellä. Käyttäisit hyvää kestokassia.

Minkä ihmeen takia pitäisi pakata yhdellä kädellä? :D Jotta voi pitää kortteja kädessä koko toimituksen ajan ja säästää 5 sekuntia?

No ei kaikki löydä sitä korttia käsilaukun pohjalta lompakosta sekunneissa. Nämä hitaimmat voisivat ainakin etsiä sen kortin valmiiksi. 

Mut tosiaan siitä kassakäyttäytymisestähän ihmisen luonteen tuntee.

Vierailija
98/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain k kaupan etuja, koska ne on ladattu kortilleni valmiiksi. Mitään s sovelluksia en ala kassalla availla tai kuponkeja tms.

Vierailija
99/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulla on aikaa kyykyttää kaltaisiasi kuspäitä. Senkus stressaat itsesi hengiltä kaupan kassalla. Minä en aio stressata.

Vierailija
100/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaan pakata yhdellä kädellä. Käyttäisit hyvää kestokassia.

Mutta sinulla on sentään kaksi toimivaa kättä?

On mulla ollut käsi kipsissäkin peräti jo kaksi kertaa. Onneksi olen yksikätisenä yhtä nopea pakkaamaan. Harvapa pakkaamiseen kahta kättä tuntuu tarvitsevan. Katsopa seuraavalla kerralla kaupassa, kuinka ihmiset pakkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi