Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et kaiva etukorttejasi valmiiksi esiin kun tulet kassalle?

Vierailija
13.02.2026 |

Miksi alat kaivella niitä vasta kun myyjä on kertonut summan?

Tai jos jokin etukortti ei olekaan mukanasi, miksi uhriudut ja kiukuttelet siitä myyjälle? Oma mokasihan se on.

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen asiakas saa käyttää kassalla aikaa sen verran kuin on tarpeellista. Oletko semmoinen mulle heti kaikki tänne -tyyppi?

Vierailija
62/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassoilla pitäisi olla eri jonot töissäkäyville ja työttömille, saataisiin sählärit samaan jonoon kelalappujensa kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siirrän tavarat hihnalta takaisin ostoskärryyn, vilautan etukortin ja maksan ostokset. Vasta kassan jälkeen pakkaan tavarat rauhassa sivummalla kassiin. Näin pääsen nopeasti seuraavan asiakkaan tieltä pois ja saan ostokset oikeassa järjestyksessä kassiin tai reppuun. 

Vierailija
64/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin huokaillaan äänekkäästi edellä olevan korvaan, saatetaan jopa hiukan tuupata kärryillä kantapäälle, koska mulla on kova kiire, mutta sitten kun oma vuoro koittaa, niin kas kummaa äppi ei toimikaan ja tunnuslukukin on hukassa 

Vierailija
65/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minkä hinton takia pakkaat vielä kamojasi kun on maksun aika?

Pakkaan ensin ja maksan sitten.

Vierailija
66/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran omantunnonarvoa oltava ettei kaikessa kyyristele muita. 

Vierailija
67/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne kauppaan ei kannata mennä ollenkaan jonottelemaan, jos elämä on muutamasta sekunnista kiinni 

Vierailija
68/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä siirrän tavarat hihnalta takaisin ostoskärryyn, vilautan etukortin ja maksan ostokset. Vasta kassan jälkeen pakkaan tavarat rauhassa sivummalla kassiin. Näin pääsen nopeasti seuraavan asiakkaan tieltä pois ja saan ostokset oikeassa järjestyksessä kassiin tai reppuun. 

Minä en ajattele seuraavaa asiakasta.

Vierailija
69/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska niiden kaiveluun menee muutama sekunti. Pakkaan mieluummin ostoksia ennen korttien vilauttelua.

Tällaiset ihmiset on todella rasittavia.

Usein naisia ja vanhoja sellaisia.

Sitten vasta kaivetaan kuvetta kun loppusumma on sanottu ja siinä sitten kaikkien odottaessa etsitään kortteja.

En mä ainakaan niitä erityisemmin etsi vaikka en kortteja pidä kädessä koko kauppareissun ajan. Otan laukusta lompakon ja sieltä tarvittavat kortit, ja jos sulla ei ole aikaa odottaa sitä muutamaa sekuntia, niin kannattaa tilata ostokset kotiin.

Vierailija
70/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minkä hinton takia pakkaat vielä kamojasi kun on maksun aika?

Pakkaan ensin ja maksan sitten.

Maksan ensin ja pakkaan sitten 

Vierailija
71/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän itsepalvelukassaa. Ei tarvitse olla jonossa teidän hermoheikkojen kanssa. Maksan ja pakkaan miten haluan.

Ite en ikinä, en tee kassojen työtä ilmaiseksi ja sit pitäis vielä laittaa kuittikin johonkin koneeseen, että portti aukeaa, ei ole ees nopeampaa, kun ostoksia paljon.

Vierailija
72/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa käynti ei ole mikään kilpailusuoritus 

Vierailija
73/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut käyttää käteistä niin ei tarvitse kaivella kortteja eikä viivyttää hätähousujen kassajonossa seisomista.

Vierailija
74/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on k-etukortti intergroitu Debit korttiin, vaikka harvoin tarvitsen sitä. Tokmannin klubikortti käytän vain kun on jotain klubikortilla tarjouksessa, tänään herkullisia hillomunkkeja 6 kpl 2,5 euroa ja paperisia biojätepusseja miinus 25 %.

Vierailija
75/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut käyttää käteistä niin ei tarvitse kaivella kortteja eikä viivyttää hätähousujen kassajonossa seisomista.

Niin minäkin. Mulla on iso kolikkokukkaro josta kaivan tasarahan. Ei tarvitse kassan antaa vaihtorahoja. Siinäkin säästyy muutama sekuntti.

Vierailija
76/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta Bonus kortti vingautetaan ennen käteismaksua myöskin.

Vierailija
77/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana (ja sosiaalisten tilanteiden kammoisena) hermoilin aina sitä, että olen muka muiden tiellä, vaikka olin itsekin maksava asiakas. Posket punaisina, sydän hakaten ja kädet tutisten kortit putoili käsistä, tavarat lenteli kun pakkasin niitä niin pikavauhtia, lopputulos ei varmasti ollut yhtään nopeampi vaikka yritin jotain kassalla asioinnin maailmanennätystä.

Nyt nelikymppisenä en kertakaikkiaan suostu enää hermoilemaan. Henkilökohtainen mittapuuni on, että kädet eivät saa tutista eikä tavarat putoilla. Tähän kuuluu se, että avaan lompakkoni vasta sitten, kun on maksamisen aika. Kortteja ei tarvitse etsiä mistään, siinähän ne on suoraan näkyvillä.

Vierailija
78/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin laitetaan ostokset hihnalle, siirtyessäsi niitä pakkaamaan, käytät etukortin lukijassa, sitten pakkaat ostoksiasi kasseihin. Kun näet, että kassahenkilö vetää viimeisiä ostoksiasi, siiirryt maksupäätteelle, maksat ja pakkaat loput ostoksesi.

Näinhän sen pitäisi mennä. Mikä siinä on niin vaikeaa?

Ei voi, kun se seuraava on siirtynyt jo sen maksulaitteen kohdalle, vaikka ei ole edes sen vuoro maksaa.

Joo, näin on käynyt, Kysyin kerran eräältä kiilaajalta että aiotko maksaa minunkin ostokseni niin tajusi perääntyä,

Vierailija
79/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on hauska katsoa kun kassalla on töissä henkilö, joka todellakin saa jonot kasvamaan koska hänellä ei ole minnekään kiire. Siihen vielä joku äimistelijä asiakkaaksi joka ei muista kortin tunnuslukua niin kyllä kestää. Oikeasti nykyään näkee iäkkäämpiä ihmisiä jotka ovat kuin ensimmäistä kertaa kaupassa, kaikki näyttää niin hankalalta. No alkava muistisairaus tietenkin monilla syynä.

Vierailija
80/121 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan mene pakkaamaan tavaroita ennen maksua ja etukortin leimausta.

Maksu tapahtuu ripeästi ja pakkaaminenkin sujuu varsin sujuvasti.

Ei ole syytä hiihdellä edestakaisin kassan ja pakkaamisen välillä, eikä kaadu se puoliksi täytetty ostoskassi siinä

kapealla tasolla.

Asiasta toiseen, onko Lidlissä vielä maksupäätteet myös siellä hihnan päässä ja käytettävissä kun on pakannut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi