Ei kiinnosta enää some, ei materia, ei raha, ei päihteet, ei ihmiset, ei statukset, ei uutiset etc. Asun lähes tyhjässä kämpässä.
Somen poistin. Ylimääräisen materian raivasin pois. Ei minulla aivan tyhjä asunto ole mutta en tarvitse tänne paljoakaan. Sänky, pesukone, ruokapöytä jne. Ei vain ole kiirettä tai kiinnostusta haalia mitään. Rahaa tulee sen verran että pärjään. Teen töitä sen verran kun haluan. Uutisia en enää lue lainkaan enkö katso tv:tä. Joskus kuuntelen äänikirjoja tai podeja mutta siinäpä se. Ihmiset eivät kauheasti kiinnosta. Välitän kyllä enkä ole mitenkään töykeä mutta en vain jaksa mitään epäaitoa tai vain olemisen vuoksi seurustelua. Viihdyn hyvin yksin. En ole masentunut ja voin hyvin. Tämä maailma ei vain suurilta osin kiinnosta minua enää.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Juu, mutta mee kirjastoon ja lainaa Eckhart Tollen joku teos. Ollaan kaikki matkalla kotiin. Ja muista, et elä elämääsi, vaan elämä elää sinua. Onnea matkaan!
Coelhon koko tuotanto kannattaa myös ehdottomasti kahlata läpi yhä uudestaan, uudestaan ja uudestaan.
Vauvan sivuilla palloilet? Itse koen tämän ikävänä, täällä on niin paljon pelkkää pahuutta ja negatiivisuutta. Ehkä joskus illalla viriää ihania mukavia keskusteluja hetkeksi, kunnes joku piruuttaan tulee pilaamaan kaiken.
Jos joku lähettää hyvän ja positiiisen viestin, se liiskataan oitis.
Minun pitää päästä tosiaan tästä irti.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä keskustelupalstat on myös somea.
Tavallaan ei, koska sosiaalisen median alustoilla on se oma someprofiili jonka avulla verkostoidutaan. Ne ovat myös medioita, sillä uutispalvelut ja yritykset käyttävät niitä. Keskustelupalstat ovat keskustelupalstoja, etenkin anonyymit. Somealustat puolestaan eivät ole edes alunperin tarkoitettu keskustelulle, Twitter etenkin oli siihen alkujaan melko hankala merkkirajoitusten ja kommenttien seuraamisten osalta.
Mun mielestä on kiinnostavaa, kun löytää ihmisiä jotka ovat todenneet saman, kuten nyt vaikkapa tässä ketjussa. Ihan sama lähteekö talous nousuun vai ei, koska en kaipaa enää kulutusjuhlaa. Miten turhalta tuntuukin sellainen elämä, mitä joskus nuorempana vietti. Että vapaalla piti päästä shoppailemaan ja sitten oli muka onnellinen, kun tuli kotiin miljoonan muovikassin kanssa. Ihanaa kun voi nykyään ostaa vain tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on kiinnostavaa, kun löytää ihmisiä jotka ovat todenneet saman, kuten nyt vaikkapa tässä ketjussa. Ihan sama lähteekö talous nousuun vai ei, koska en kaipaa enää kulutusjuhlaa. Miten turhalta tuntuukin sellainen elämä, mitä joskus nuorempana vietti. Että vapaalla piti päästä shoppailemaan ja sitten oli muka onnellinen, kun tuli kotiin miljoonan muovikassin kanssa. Ihanaa kun voi nykyään ostaa vain tarpeeseen.
Jep!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
+ Vauvapalstalla olet klo 07-23. 👀
Käyn täälläkään enää harvoin. Ei oikein ole samaistuttavia juttuja tai mielenkiintoisia aiheita. Ap
Poistu vaan reilusti kokonaan, vai etkö kykene?
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Lisäisin tuohon vielä että katkaisee kaikki välit suomalaisiin naisiin, niin elämänlaatu paranee.
Minkämaalaiset naiset sinulle sitten kelpaavat? Vai tarkoitatko että elämänlaatusi paranee kun katkaiset välit myös omaan äitiisi, isoäitiisi, siskoosi, vaimoosi ja tyttäreesi?
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Lisäisin tuohon vielä että katkaisee kaikki välit suomalaisiin naisiin, niin elämänlaatu paranee.
Elämänlaatu paranee, kun päästää irti kaikesta turhasta ja typerästä katkeruudesta. Ja katsoo peiliin todeten, että sielläkin on armoa tarvitseva ihminen.
Olet somessa koko ajan. Tämä on somea
Itselläni vähän sama. On vain sänky, puhelin ja keittiötarvikkeet. Ainoa mitä hamstraan, ovat kirjat. Seiniä täyttävät kirjahyllyt jotka notkuvat täynnä kirjoja. Mielenterveyden säilyttämiseksi käyn juoksemassa pitkiä, noin 10-20 km lenkkejä. On rautainen kunto, on rautainen kirjaviisaus.
Ei suinkaan sulla ole joku kasvain päässä- Se voi vaikutta kyllä tuolla tavalla. Kun nyt siellä tyrmässä vielä opettelet olemaan syömättä käy kuin mustalaisen hevosen, se kuoli. Jos nin ihmisiä ja elämää inhoat se on sitten lopullinen ratkaisu. Oliskohan sun parasta mennä ensin lääkäriin. Vois löytyä muitakin ratkaisuja.
Masentunut ja elämäniloton harvemmin tunnustaa/tunnistaa itsessään noita piirteitä.
Ymmärrän esim. somen poisjättämisen. Mutta minimimalismin viemiben äärimmilleen ja jättää itselleen pöytä, pesukone ja sänky ei kuulosta normaalilta. Mitä podin kuunteleminen tuo sinulle...Sehän on pureskeltu ja palasteltu kapea näkymys jostakin aiheesta.
Tuntemiani masentuneita ja burnoutissa olevia ihmisiä yhdistää se, että he eivät katso uutisia.
Vierailija kirjoitti:
Masentunut ja elämäniloton harvemmin tunnustaa/tunnistaa itsessään noita piirteitä.
Ymmärrän esim. somen poisjättämisen. Mutta minimimalismin viemiben äärimmilleen ja jättää itselleen pöytä, pesukone ja sänky ei kuulosta normaalilta. Mitä podin kuunteleminen tuo sinulle...Sehän on pureskeltu ja palasteltu kapea näkymys jostakin aiheesta.
Tuntemiani masentuneita ja burnoutissa olevia ihmisiä yhdistää se, että he eivät katso uutisia.
Miksi uutisia pitäisi katsoa? :D
No täällä somessahan sä märiset nytkin.
Eli ihmiskontaktit vauvapalstalta, podeista ja äänikirjoista. 🥴
Vierailija kirjoitti:
Eli ihmiskontaktit vauvapalstalta, podeista ja äänikirjoista. 🥴
Käyn töissä, joskus soittelen sukulaisten kanssa tai vanhojen tuttavien kanssa. En jaksa kovin sosiaalista elämää. Pidän enemmän aidosta yhteyden tunteesta sen sijaan, että pitäisi olla varsinaisesti sosiaalinen ja puhua niin kauheasti. Täällä ei ole paljon mitään minulle mutta joskus kirjoittelen kun tahdon tietää miten muut asioita kokevat elämässään.
Tiedä miksi mutta tunnen, että näin minun kuuluukin olla. Oma rauha ja seura on tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi woke-naiset on hommanneet teille täydet oikeudet homosteluun. Anna mennä vaan!
Mun mielestä keskustelupalstat on myös somea.