Olen ostanut tänä talvena jo neljä säkillistä.auringonkukansiemeniä linnuille.
Neljä 20 kilon säkillistä. Lintuja käy kymmenittäin syömässä niitä ja ainakin yksi orava.
Yksi säkki maksaa Tokmannilla noin 25€ ja nyt on vasta helmikuu.
Viime talvena riitti kaksi säkillistä koko talveksi.
Kommentit (5)
Nyt on niin kylmä. Mitä lintuja siellä käy?
Täällä lounaisessa Suomessa tänään
-punatulkkuja
-mustarastaita
-talitiaisia, töyhtötiaisia, sinitiaisia ja yksi kuusitiainen
-keltasirkkuja
-tikli
-käpytikka
-2 närheä
Vierailija kirjoitti:
Minä en yleensä ruoki, vain kun pakkasta on kunnolla. Yritän, että luonto pärjäisi omillaan ilman minua, mutta kyllä -25 pakkasella alkaa säälittää nuo pikkulinnut ja oravat miksei hiiret ja myyrätkin. Auringonkukansiemeniä annan samoin, nyt ehkä ostan jotain talia jos talvi vielä jatkuu, saavat rasvaa..
Ja kauriit, peurat ja rotat.
Minä käyn välillä antamassa siemeniä sorsillekin. Tuntuu kelpaavan mainiosti.
Minulla on talitankoja ja -palloja ja pähkinää. Viimeksi mainittua menee nyt kovilla pakkasilla puolisen litraa päivässä. Tanko kestää muutaman viikon ja neljän pallon kavalkadi vähän pidempään. Näkyvillä ollut ainakin talitiaisia, sinitiaisia, keltasirkkuja, mustarastaita, närhiä, harakoita ja oravia. Muitakin, en tunnista kaikkia. Hangen jäljistä päätellen ainakin jänikset tai rusakot ovat vierailleet, samoin joitain pikkupiipertäjiä luokkaa hiiret/myyrät ym. Saako kaupoista suolatonta rasvaa nykyään (pakastettua sian kamaraa tms.)? Tämä keskisessä Suomessa.
Minä en yleensä ruoki, vain kun pakkasta on kunnolla. Yritän, että luonto pärjäisi omillaan ilman minua, mutta kyllä -25 pakkasella alkaa säälittää nuo pikkulinnut ja oravat miksei hiiret ja myyrätkin. Auringonkukansiemeniä annan samoin, nyt ehkä ostan jotain talia jos talvi vielä jatkuu, saavat rasvaa..