Miksi ehtoollisella pitää kuvitella että syö ja juo jeesuksen lihaa ja verta?
Miksi pitää olla ihmisuhri, mitä kristittyjen jumala siitä kostuu? Kun hänenhän säännöt ne on niin miksi hän vaati ihmisuhrin?
Kommentit (90)
Ihan pihalla nuo uskovaiset on. :D
Vierailija kirjoitti:
Vanha testamentti on täynnä veren juomista, lapsiuhreja ja muuta epsteinkamaa. Sieltähän ne ideat on otettu, jahvelta.
Kaikki Lähi-idän uskonnot ovat sadistisia.
Ei tarvitse kuvitella, ehtoollisella viini muuttuu Jeesuksen vereksi ja öylätti lihaksi ihan konkreettisesti. Kannibalisti on ihan OYKAY!
Jeesuksen seuraaja on uskon kautta osallinen Jeesuksen ristinkuolemasta. Ihmiselle on annettu näitä konkreettisia tekemisiä jotta elämä Jeesuksessa on helpommin ymmärrettävissä. Syömme eli olemme osallisia Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemiseen. Ja kasteessa kuvainnollisesti haudataan vanha syntinen ihminen ja ylös vedestä nousee uusi syntielämän hylännyt ihminen.
Joh. 6:50 "Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi."
Ja vielä; Joh. 6:54 - Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. (Ylösnousemus on mukana tässä osallisuudessa!)
Ap, mistä sinä tuollaista olet saanut päähäsi?
Vierailija kirjoitti:
Ihan pihalla nuo uskovaiset on. :D
Kyllä se on niin päin että uskovaiset ovat sisällä näissä uskon ydinasioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha testamentti on täynnä veren juomista, lapsiuhreja ja muuta epsteinkamaa. Sieltähän ne ideat on otettu, jahvelta.
En muista veren juomista missään. Baal epäjumalalle viiltelyä ja epäjumala Molokille uhrattuja lapsia kylläkin. Eli paholaisen palvontamenoja, jotka uskovalta kiellettiin.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi katoliset uskovat, että ehtoollisenjaon yhteydessä ko viini ja leipä todellakin muuttuvat Kristuksen vereksi ja lihaksi - ei siis vain hänen muistolleen ja symbolisesti.
Katolinen kirkko opettaa, että ehtoollisella leipä ja viini muuttuvat todelliseksi Jeesuksen Kristuksen ruumiiksi ja vereksi. Tätä oppia kutsutaan transubstantiaatioksi (aineenmuuttumiseksi).
Onkohan joku laskenut, montako kiloa Jeesusta on historian aikana syöty?
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse kuvitella, ehtoollisella viini muuttuu Jeesuksen vereksi ja öylätti lihaksi ihan konkreettisesti. Kannibalisti on ihan OYKAY!
Täällä on juuri nostettu mitä Raamatussa lukee. Miksi vielä sen jälkeen nostat tätä magiiggabullshittiä esiin? Et vissiin edes lue muiden kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on juuri nostettu mitä Raamatussa lukee. Miksi vielä sen jälkeen nostat tätä magiiggabullshittiä esiin? Et vissiin edes lue muiden kommentteja.
Nuole sinä Mursu Parsaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista veren juomista missään. Baal epäjumalalle viiltelyä ja epäjumala Molokille uhrattuja lapsia kylläkin. Eli paholaisen palvontamenoja, jotka uskovalta kiellettiin.
Ympäryskansojen juttuja. Epäjumalien palvontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kuitenkin katolisen kirkon virallinen oppi, että ehkä sitä siks nostetaan esiin.
Juutalaisiltakin on veren syöminen ehdottomasti kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kuitenkin katolisen kirkon virallinen oppi, että ehkä sitä siks nostetaan esiin.
Muistaakseni katolisen kirkon ehtoollinen on leipää. Papit juovat viinin. Korjatkaa, jos olen väärässä. (Olen protestantti. )
Vierailija kirjoitti:
Jeesuksen seuraaja on uskon kautta osallinen Jeesuksen ristinkuolemasta. Ihmiselle on annettu näitä konkreettisia tekemisiä jotta elämä Jeesuksessa on helpommin ymmärrettävissä. Syömme eli olemme osallisia Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemiseen. Ja kasteessa kuvainnollisesti haudataan vanha syntinen ihminen ja ylös vedestä nousee uusi syntielämän hylännyt ihminen.
Joh. 6:50 "Mutta tämä on se leipä, joka tulee alas taivaasta, että se, joka sitä syö, ei kuolisi."
Ja vielä; Joh. 6:54 - Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä. (Ylösnousemus on mukana tässä osallisuudessa!)
Tämä on todella sairasta, hyi helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus oli Marian avioton poika. Miksi uskovaiset palvoo tuota yhdenillanjutun tuotosta?
Jeesus ei ole koskaan ollut ihminen vaan vertauskuva. Siksi sen kerrotaan syntyneen neitsyestä, jotta se ymmärrettäisiin.
Jeesus on symboli sille, miten Jumala on Pyhän hengen kautta lihassa, hmisessä, jokainen Jeesusta seuraava on Jumalan luomus itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Uskikset on kannibaaleja.
Viini ja leipä. Mikä niissä on kannibaalia? Sen Jeesus itse asetti ehtoolliseksi.
Emme syö naapurin Markkua. Tätäkin on ollut jossain uskonnoissa. Ei missään tapauksessa kristinuskossa.
Vierailija kirjoitti:
Eli jumal rakasti sinua niin paljon että loi ihmisuhhrin omasta lapsestaan, jotta sinä pelastuisit. Ja jumala siis itse loi nämä säännöt. Ei mitään järkeä.
Silkkaa pahuutta
Kuvitella?
On erilaisia ehtoollisnäkemyksiä. Jotkut uskovat magiikkaan että leipä ja viini oikeasti muutuisivat Jeesukseen ruumiiksi ja vereksi mutta se on siis maagista ajattelua eikä totta.
Ehtoollinen on muistoateria. "Tehkää tämä minun muistokseni."
Ja vielä: "Niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tästä maljasta, te siis julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kun hän tulee."
Jeesuksen ristinkuolema ja lunastustyö on uskon synin ydin. Siksi sitä tapahtumaa muistellaan yhä uudelleen. Ja hänen kuolemaansa julistetaan itselle ja muille ehtoolliseen osallistuville, että Jeesuksen sovitustyö on voimassa edelleen jokaisen uskovan kohdalla.
Se miksi Jumala vaati uhrin, ei ehkä ihmiselle 100% selviä ennen kuin taivaassa. Mutta Jumala toteaa Raamatussa että ilman verenvuodatusta ei ole syntien anteeksiantoa. Jonkun oli kuoltava. Jonkun synnittömän.