Vaimo ei innosta
Avioseksi on tylsää pakkopullaa. Ollaan oltu naimisissa 9 vuotta, ja ainoa lapsi on esikoulussa. Raskauden aikana seksi loppui ja olin pari vuotta ilman. Sen jälkeen olen yrittänyt aloittaa seksielämää uudelleen, mutta huonoin tuloksin.
Seksi ei kovasti tunnu vaimoa kiinnostavan, itseäni kyllä. Ne halut eivät vaan enää kohdistu häneen. Sama kun yrittäisi jotain siskoa tai miespuolista työkaveria rakastella.
Hän teki pari aloitetta lähiaikoina ja totesin, ettei kiinnosta. Nyt on kovin loukkaantunut, vaikka itse aikoinaan torjui aloitteen ainakin 100 kertaa.
Onko kenelläkään vuosien jälkeen seksittömyys/frigidi suhde toipunut, vai pitääkö todeta että tämä oli tässä, alkaa pakata kamoja ja etsimään uutta seuraa. Ikää vasta 34, en ole valmis selibaattiin. Tuntuu, että viriilit vuodet valuvat hukkaan tällaisessa suhteessa.
Kommentit (246)
"Varsinkin vielä lapsen saamisen jälkeen, jolloin on normaalia, että nainen menettää kiinnostuksen seksiin. On myös normaalia, että se palaa joidenkin vuosien päästä, esimerkiksi juuri nyt, kun lapsi alkaa olla niin iso, että menee kohta kouluun. Vaimosi on siis kaiken kirjoittamasi perusteella täysin normaali. Sinulla on ollut epärealistiset odotukset. Jos haluat kumppanisi toimivan ja olevan kuin mies, ala suhteeseen miesten kanssa.
PS. Naiset eivät lähes koskaan "pihtaa", mikä tarkoittaa seksistä kieltäytymistä tahallaan, vaikka oikeasti haluttaisi. Naisten halu on biologisesti usein erilaista kuin miesten. Ap kantaa kaunaa vaimolle, koska hän on normaali nainen, eikä kuin mies."
Siis... Tämä! Kun olen etsinyt seuraa ja olen siis itse lapseton nainen ja lapsettomana pysyn niin hitto että siellä oli osa eronneista -tai pettämisreissulla olevista jotka nyt meni hylkyyn heti - aivan harhaisia siitä miten naisen seksuaalisuus toimii.
Uskoisin että jos minä haluaisin lapsia ja niitä sitten siunaantuisi niin koska olen todella seksuaalisesti aktiivinen ja kinky niin seksitauko ei välttämättä olisi hirveän pitkä mutta että sellainen varmasti tulisi ja jos mies ei ymmärtäisi olla tukena vauvajutuissa ja pistää omia halujaan siksi aikaa sivuun niin jäisikö lie pysyväksi se tauko.
Miehen pitäisi siinä keskittyä vauvaan ja äitiin ja kun on sopivia hetkiä niin tuoda esille että vaimo on edelleen haluttava, pohjustaa sitä seksielämää myöhemmälle. Sen sijaan osa miehistä heittäytyy itse ihan vauvaksi tunnehaavoineen ja loukkaantuu verisesti, että pitäisi ottaa miehen rooli. Enkä sano pilkatakseni vaan joku torjunnan haava siellä omassa itsetunnossa on.
No, en luonnollisestikaan halua olla miesten kanssa jotka puhuvat existään, etenkään lastensa äidistä millään tavoin rumasti. Ellei nyt sitten olisi joku tosi painava syy kuten pettäminen ja päihdesekoilu, mutta että haukutaan toisen muuttunutta kehoa ja hormonitoimintaa, pyh.
Vierailija kirjoitti:
"Varsinkin vielä lapsen saamisen jälkeen, jolloin on normaalia, että nainen menettää kiinnostuksen seksiin. On myös normaalia, että se palaa joidenkin vuosien päästä, esimerkiksi juuri nyt, kun lapsi alkaa olla niin iso, että menee kohta kouluun. Vaimosi on siis kaiken kirjoittamasi perusteella täysin normaali. Sinulla on ollut epärealistiset odotukset. Jos haluat kumppanisi toimivan ja olevan kuin mies, ala suhteeseen miesten kanssa.
PS. Naiset eivät lähes koskaan "pihtaa", mikä tarkoittaa seksistä kieltäytymistä tahallaan, vaikka oikeasti haluttaisi. Naisten halu on biologisesti usein erilaista kuin miesten. Ap kantaa kaunaa vaimolle, koska hän on normaali nainen, eikä kuin mies."
Siis... Tämä! Kun olen etsinyt seuraa ja olen siis itse lapseton nainen ja lapsettomana pysyn niin hitto että siellä oli osa eronneista -tai pettämisreissulla olevista jotka nyt meni hylkyyn heti - aivan harhaisia siitä miten naisen seksuaa
Sun kaltainen nainen ei mitään miestä saisikaan. Joten ei huolta.
"Sun kaltainen nainen ei mitään miestä saisikaan. Joten ei huolta."
Ihan hyvin on miehiä ollut tarjolla ja yksi hyvähän riittää.
Jos ainoana vaihtoehtona olisi joku huonoitsetuntoinen ja naisia ymmärtämätön eroisä niin sitten olisi myös parempi olla yksin.
Vierailija kirjoitti:
Näihin ketjuihin tuli ihan asiallisia ja rakentaviakin vastauksia, joissa ymmärretään seksin ja läheisyyden merkitys parisuhteelle. Voi olla, että palstalta on ylläpidon ja muiden seikkojen takia porukka häipynyt, ja trollit jäivät jäljelle...
Sain nukuttuani hieman ajatuksia jäsenneltyä, ja aion puhua suoraan vaimolleni. Aion kertoa sen, että hän on niin pitkään laiminlyönyt tätä elintärkeää osa-aluetta parisuhteessa, että oma halukin on häntä kohtaan kuollut, ja kysyä mitä hän olisi YHDESSÄ valmis vielä tekemään. Aion myös hieman kuulustella, että oliko se alkuvuosien halu ja orgasmit pelkkää teeskentelyä. Jos oli, suhde on siinä. En mennyt tietoisesti naimisiin aseksuaalin kanssa, ja minulla on vielä terveitä elinvuosia jäljellä, ja mahdollisuus ihan hyväänkin parisuhteeseen.
Em. asioiden käsittely pariterapiassa voisi olla hyvä ajatus, jos hän siihen suostuu.
Redditissä oli vastaavia ketjuja useita (
Alku oli ihan lupaava, tosin sinuna en ryhtyisi kuulustelemaan vaimoasi edes hiukankaan. (Jotenkin tuo asenne, että ajattelet että sinulla on joku oikeus kuulustella, nostaa karvat pystyyn.) Ilman muuta pitää puhua suoraan, ja lähteä YHDESSÄ työstämään asiaa pariterapiaan.
Tuosta loppuosasta sanoisin, että on yksi asia valittaa Redditissä ja toinen ratkoa ongelmia tosielämässä. Suosittelen jälkimmäistä. Onnea matkaan!
Vierailija kirjoitti:
"Sun kaltainen nainen ei mitään miestä saisikaan. Joten ei huolta."
Ihan hyvin on miehiä ollut tarjolla ja yksi hyvähän riittää.
Jos ainoana vaihtoehtona olisi joku huonoitsetuntoinen ja naisia ymmärtämätön eroisä niin sitten olisi myös parempi olla yksin.
Joku mies taas esiintyy naisena.
Vierailija kirjoitti:
"Ap kylläkin kirjoitti, että vaimo on alkanut tehdä aloitteita seksiin vauva-ajan jälkeen, mutta ap itse torjuu ne, koska hän on vihainen vaimolle, joka ei jaksanut seksiä vauva-ajan huuruissa. Jos ap haluaa pelastaa suhteen, hänen on mentävä yksilöterapiaan käsittelemään vihan- ja katkeruudentunteitaan, jotka estävät häntä haluamasta seksiä vaimon kanssa"
Vauva-ajan huuruissa kun lapsi ajaa polkupyörällä... Aika pitkät huurut! Ja aloitteita on tullut vasta äskettäin 2 kpl.
Hyvä että on tullut, tarkoittaa että vaimosi vielä tykkää sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ap kylläkin kirjoitti, että vaimo on alkanut tehdä aloitteita seksiin vauva-ajan jälkeen, mutta ap itse torjuu ne, koska hän on vihainen vaimolle, joka ei jaksanut seksiä vauva-ajan huuruissa. Jos ap haluaa pelastaa suhteen, hänen on mentävä yksilöterapiaan käsittelemään vihan- ja katkeruudentunteitaan, jotka estävät häntä haluamasta seksiä vaimon kanssa"
Vauva-ajan huuruissa kun lapsi ajaa polkupyörällä... Aika pitkät huurut! Ja aloitteita on tullut vasta äskettäin 2 kpl.
Jaahas. Olipa kerran Marjatta ja Kalevi. Seksiä ei ollut harrastettu 50 vuoteen, jonka jälkeen Marjatta totesi Kaleville, että teepäs nyt temput, olen valmis.
"Hyvä että on tullut, tarkoittaa että vaimosi vielä tykkää sinusta"
No kiva. Itseäni kiinnostaa kuin kilo paskaa.
Sanoin, ettei tämä suhde oikein toimi, ja että pitää miettiä vaihtoehtoja. Kerroin, että minusta tämä on kämppäkaverisuhde nykyisellään, ja hän otti itseensä. Sanoi ainakin suostuvansa pariterapiaan, katsotaan mitä sieltä löytyy.
"Miehen pitäisi siinä keskittyä vauvaan ja äitiin ja kun on sopivia hetkiä niin tuoda esille että vaimo on edelleen haluttava, pohjustaa sitä seksielämää myöhemmälle"
Tein tätä kolmen vuoden ajan saaden pelkkiä pakkeja. Jaksaisitko itse naisena järkätä kahdenkeskistä aikaa, treffi-iltoja ja aloitteita kolme vuotta, tullaksesi lähes aina torjutuksi?
Kokemukseni mukaan nainen olettaa miehen olevan aina valmis ja loukkaantuu verisesti sen ainoan kerran kun nainen itse tekee aloitteen.
Vierailija kirjoitti:
"Hyvä että on tullut, tarkoittaa että vaimosi vielä tykkää sinusta"
No kiva. Itseäni kiinnostaa kuin kilo paskaa.
Sanoin, ettei tämä suhde oikein toimi, ja että pitää miettiä vaihtoehtoja. Kerroin, että minusta tämä on kämppäkaverisuhde nykyisellään, ja hän otti itseensä. Sanoi ainakin suostuvansa pariterapiaan, katsotaan mitä sieltä löytyy.
Kyllä sinua todellakin kiinnostaa, kun jaksat tännekin kirjoitella ja kaivella Redditejä yms. Mutta pidät sinnikkäästi kiinni loukkaantumisen tunteestasi. Hyvä että menette terapiaan. Onnea matkaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas. Olipa kerran Marjatta ja Kalevi. Seksiä ei ollut harrastettu 50 vuoteen, jonka jälkeen Marjatta totesi Kaleville, että teepäs nyt temput, olen valmis.
Mutta Kalevi oli edelleen herne tukevasti syvällä molemmissa sieraimissa, ja kieltäytyi. Oppiipahan! Kalevi eli keskipitkän ja katkeran elämän. Kukaan ei jäänyt kaipaamaan. Sen pituinen se.
Tulee mieleen taannoinen tyttöystävä, joka 16 tunnin työvuoron jälkeen halusi seksiä, kun itse halusin vaan nukkua. Kauhea ulina siitäkin seurasi. Oli todella haluttava, siinä kohtaa kun univaje on melkoinen, ei vaan pysty.
Siinä oli eri asiasta kyse. Nyt on todellista haluttomuutta, joka nimenomaan kohdistuu vaimoon. Jos parisuhteen intohimo ja seksi on kuin kasvi, yritin satoja kertoja kastella sitä, ja hän kaatoi vedet maahan. Annoin tämän tapahtua, ja katselin vierestä kun kasvi kuihtui ja kuoli. Nyt kun olen viemässä ruukkua kompostiin, hän juoksee vierellä itkien kastelukannun kanssa.
Näin hahmotan tilanteen itse.
"Mutta Kalevi oli edelleen herne tukevasti syvällä molemmissa sieraimissa, ja kieltäytyi. Oppiipahan! Kalevi eli keskipitkän ja katkeran elämän. Kukaan ei jäänyt kaipaamaan. Sen pituinen se"
Ideanahan tässä on olla päätymättä Kaleviksi. Kokonaan kuiva kausi on kestänyt kaksi vuotta, ja huono tilanne on ollut jo 7v ajan. Kalevi odotti kahden vuoden sijaan 50, ei olisi kannattanut. Kannattiko sinusta?
Oliko se kädenlämpöinen kämppistely sen arvoista? Miettiikö sitten kiikkustuolissa valintoja ja elämätöntä elämää vähän laajemmin?
Tragediahan tässä on, että eihän Kalevilla edes seiso enää kun koko vehjettä ei ole viiteen vuosikymmeneen käytetty.
"Kyllä sinua todellakin kiinnostaa, kun jaksat tännekin kirjoitella ja kaivella Redditejä yms. Mutta pidät sinnikkäästi kiinni loukkaantumisen tunteestasi. Hyvä että menette terapiaan. Onnea matkaan"
Siis vaimo kiinnostaa seksuaalisesti kuin em. vertaus. Elämän jatko kyllä kiinnostaa, siksi pohdinkin aktiivisesti vaihtoehtoja.
Ja tottakai olen loukkaantunut. Etkö itse vastaavassa tilanteessa olisi? Toinen irtisanoutuu parisuhteesta ja alkaa kämppikseksi, kyllä se syö ihmistä.
Vai onko nyt yhtäkkiä niin, että minulla ei ole oikeutta tunteisiin tai tarpeisiin suhteessa, koska olen mies?
Ap o kyllä hieno esimerkki täydellisestä luuserista. Mutta voimia vittumaiseen loppuelämään.
Vierailija kirjoitti:
Ap o kyllä hieno esimerkki täydellisestä luuserista. Mutta voimia vittumaiseen loppuelämään.
Ai jos en jää seksittömään suhteeseen, olen luuseri? Selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaihtamallahan se paranee. Älä tuhlaa enää hetkeäkään vaimosi kanssa.
Varmaan paranee, mutta lapsen kanssa kuviot monimutkaistuvat. Mitään keinoja saada totaalisen kuollut seksielämä elpymään? Onko ketään, jota puoliso on uudelleen alkanut kiinnostaa, jos kiinnostus ehti välissä kokonaan hävitä?
Yhtään esimerkkiä tästä ei ketjussa toistaiseksi ollut. Haukkumista ja syyllistämistä senkin edestä.
Kysyn vielä kerran: onko ketään, joka olisi saanut totaalisen kuolleen seksielämän elpymään, erityisest jos haluja puolisoa kohtaan ei ollut. Jos kyllä, mitä keinoja käytit?
Ap, sinä kirjoitat ristiin eri kommenteissasi.
Tässä viimeisimmässä kommentissa kirjoitat ikäänkuin, että tämä onntässä, etkä enää haluakaan pelastaa liittoasi ja saada seksiä toimimaan.
Aiemmin kirjoitit, että
"Aion kertoa sen, että hän on niin pitkään laiminlyönyt tätä elintärkeää osa-aluetta parisuhteessa, että oma halukin on häntä kohtaan kuollut, ja kysyä mitä hän olisi YHDESSÄ valmis vielä tekemään."
Siitä tulee kuva, että haluaisit saada vaimon haluamaan.
Jos olet kerran päättänyt, että et enää ikinä voi haluta vaimoasi ja haluat erota, niin sitten eroatte. Käytte tänään erokeskustelun ja päätätte huoltajuudesta ja käytännön asioista.
Se on kuitenkin sinulta väärin ja turhaa syyttää vaimoasi siitä, että hän olisi sinua huijannut ja ikäänkuin huvikseen "pihtaisi". Tietysti hän alussa halusi sinua, kun käytydyit rakastavasti ja hurmaavasti häntä kohtaan. Kun lopetit käyttäytymästä niin (tuo halveksuntasi ja vihasi paistaa sinusta, usko pois), niin siksi häntäkään ei haluttanut. Varsinkin vielä lapsen saamisen jälkeen, jolloin on normaalia, että nainen menettää kiinnostuksen seksiin. On myös normaalia, että se palaa joidenkin vuosien päästä, esimerkiksi juuri nyt, kun lapsi alkaa olla niin iso, että menee kohta kouluun. Vaimosi on siis kaiken kirjoittamasi perusteella täysin normaali. Sinulla on ollut epärealistiset odotukset. Jos haluat kumppanisi toimivan ja olevan kuin mies, ala suhteeseen miesten kanssa.
PS. Naiset eivät lähes koskaan "pihtaa", mikä tarkoittaa seksistä kieltäytymistä tahallaan, vaikka oikeasti haluttaisi. Naisten halu on biologisesti usein erilaista kuin miesten. Ap kantaa kaunaa vaimolle, koska hän on normaali nainen, eikä kuin mies.