Tällaista antikutsua ette varmaan olen vielä kukaan saaneet! Siis ehkä ihan paras vappujuttu ever.
Sain tänään kutsukortin mallisen postilähetyksen henkilöltä, jota en nimestä tuntenut. Kutsun sisällä oli kuitenkin hääsinetti, jossa oli hääparin nimet ja päivä, josta toisen puoliskon nimen perusteella kekkasin lähettäjänkin. Kutsu kuului näin " Aloitamma yhteisen tiemme xxx.2007. Koska haluamme viettää tärkeää päiväämme vain läheisten ystävien ja meitä ja suhdettamme todella kunnioittavien henkilöiden kesken, emme valitettavasti kutsu Sinua ja miestäsi. Kuten varmaan muistat, tila on rajallinen, ja hääparilla on silloin oikeus jättää kutsumatta turhia ihmisiä kun läheisimpiäkin joudutaan karsimaan" .
Kommentit (77)
lähettäisin heille häälahjaksi yhden (!) satiinipussilakanasetin, tai jotain muuta yhtä koomista.
Mulle ei tullut mieleenikään, että näitä olisi postitettu laajemminkin.
ap
Kuka kuvittelee, että pitäisi informoida niitä, joita ei kutsuta?
tuskin siinä lukisi että meillä on oikeus olla kutsumatta turhia ihmisiä. Ihan kuin jostain lakikirjasta. Jos sillä yritettäisiin mairitella lahjoja, siinä lukisi että " valitettavasti emme voi tilanpuutteen takia kutsua kaikkia rakkaita ja läheisiä, kuten sinua armas aune-täti, mutta onneksi pankkitilillämme on vielä tilaa, joten tässä numberi jos haluat muistaa meitä tärkeänä päivänämme"
omien häidensä alla!! jos tämä juttu on totta, kuulostaa kyllä aika uskomattomalta.
Vierailija:
tuskin siinä lukisi että meillä on oikeus olla kutsumatta turhia ihmisiä. Ihan kuin jostain lakikirjasta. Jos sillä yritettäisiin mairitella lahjoja, siinä lukisi että " valitettavasti emme voi tilanpuutteen takia kutsua kaikkia rakkaita ja läheisiä, kuten sinua armas aune-täti, mutta onneksi pankkitilillämme on vielä tilaa, joten tässä numberi jos haluat muistaa meitä tärkeänä päivänämme"
Vierailija:
Lähettäisin antivastauksen : ) Kutsuihinhan on tapana vastata
Eli ap on minusta moukka ja hyvä kun näkee miltä tuntuu kun tulee kohdallen.
Vierailija:
huvittavalta farssilta tää mun mielestä kuulostaa ja nimenomaan niin että se moukka on tää nyt naimisiin menevä morsmaikku :-)
Kysyn jos tämä on todellista
Onko lähettäjä sukua?
Ystävätär kenties?
Oletko käyttänyt lähettäjästä mainintaa " turha ihminen" jonkun kuullen?
Tuossahan on selvää vittuilua ja " kutsu" on suorastaan loukkaava. Itse en reagoisi tuohon mitenkään hänen suuntaansa vaan näyttäisin sen kaikille yhteisille tutuille ilman muuta.
mä rupean kanssa lähettelemään tiedoksiantoja tekemisistäni..
" meillä vietetään vapun kunniaksi railakkaita illanistujaisia tänään klo. 19 alkaen, kuitenkaan emme nyt kutsu teitä minkä varmaan ymmärrätte kun tekään ette silloin vuonna 2001 kutsuneet meitä teille ja jälkeenpäin kuultiin että oli ollu mahtavat perunasalaatit ja kaikki. no, toivottavasti ymmärrätte!"
" heippa! oltasi tulossa sinne teillepäin nyt kesällä eikä ainaskaan teitä haluta tavata kun tekin kuulemma olitte täällä käymässä silloin 6 vuotta sitten suvena ettekä pyytäny meitä edes kahville saatika tulleet meillä käymään"
Vierailija:
Vierailija:
mä rupean kanssa lähettelemään tiedoksiantoja tekemisistäni.." meillä vietetään vapun kunniaksi railakkaita illanistujaisia tänään klo. 19 alkaen, kuitenkaan emme nyt kutsu teitä minkä varmaan ymmärrätte kun tekään ette silloin vuonna 2001 kutsuneet meitä teille ja jälkeenpäin kuultiin että oli ollu mahtavat perunasalaatit ja kaikki. no, toivottavasti ymmärrätte!"
" heippa! oltasi tulossa sinne teillepäin nyt kesällä eikä ainaskaan teitä haluta tavata kun tekin kuulemma olitte täällä käymässä silloin 6 vuotta sitten suvena ettekä pyytäny meitä edes kahville saatika tulleet meillä käymään"
ja ap tosiaan, laita vaan vastaus että " ei me oltais kuitenkaan tultu kun tiedetään et teillä on aina tarjolla laihat boolit" .
Me mennään kesällä salaa maistraatissa vihille, pilaisko se yllätyksen jos kaikille lähetetään antikutsut?
Voiko tämmöisiä ihmisiä olla oikeasti!!? X D Että oikein vuositolkulla suunnittelevat muhevaa kostoa kummin serkun kaimalle! Mahtava juttu. Ei muuta kun kopiot antikutsusta hääpaikalle kiertämään ja jotkut saavat hyvät naurut!
Olen muuten ehdottomasti vastaavien antikutsujen puolella. Tästedes jokaisista grillibileistä ja kissanristiäisistä lähetetään antikutsut kaikille ei-niin-hyville-tutuille!
Omissa häissäni tuli kanssa noottia mummoltani, jonka kanssa en ollut ollut tekemisissä sitten vuoden -85 (häämme oli v. -93). Että kun en ollut kutsunut kaikkia serkkujani (joita nähnyt viimeeksi alle kouluikäisenä) ja heidän perheitään!! Häissä oli siis alle 100 vierasta ja tosiaan vaan ihan lähisuku ja kaverit. Mummonkin taisin kutsua säälistä...
Voin kuvitella bridetzillan, joka hioo sopivan viileän vittumaista antikutsua, on varmaan naikkareilla oikein keskustellut ja saanut tukea!
iso laatikko jonka sisällä pelkkä lappunen jossa lukee " ymmärrät varmaan rakas kaukainen sukulaiseni että rahavarani ovat rajalliset ja joudun karsimaan jo tärkeämmistäkin asioista (kuten jokaviikkoinen kampaajakäynti). Ajattelin kuitenkin rakas sukulaiseni muistaa teitä tänä tärkeänä päivänä tällä ihanalla paketilla"
sopivaan ohjelmaan! On kyllä huimaa, ihan ufoa!
Vierailija:
ap, ootko nainu tuon lähettäjän puolison kanssa?
Ok, ne oli joskus samaa kaveriporukkaa, mutta naimisiin mennessäni en ollut vuosiin ollut yhteydessä tähän poikapuoliseen kaveripiiriin... Tän kaverin mielestä mun häät ois ollu kiva juhla, vähän kuin luokkakokous, tavata vanhoja tuttuja. Juu, mutta minusta oli parempi, etteä mun hääjuhlassa oli vain sulho, jonka kanssa olin ollut sängyssä :-)
" paljon onnea yhteiselle taipaleelle! oli mukava saada tieto häistänne, ja ilman muuta ymmärrämme ettei jokaista läheistäkään ole mahdollista kutsua juhliin, tämä sama ongelmahan meilläkin oli aikanaan :) silloin ymmärsin että järjestelymme aiheuttivat mielipahaa, ja onkin erityisen mukava kuulla ettei näin vanha asia enää tuota murhetta (ja hassua se toki olisikin). tässä meiltä pieni muistaminen teille, ja vielä kerran tuhannesti onnea!"