Tällaista antikutsua ette varmaan olen vielä kukaan saaneet! Siis ehkä ihan paras vappujuttu ever.
Sain tänään kutsukortin mallisen postilähetyksen henkilöltä, jota en nimestä tuntenut. Kutsun sisällä oli kuitenkin hääsinetti, jossa oli hääparin nimet ja päivä, josta toisen puoliskon nimen perusteella kekkasin lähettäjänkin. Kutsu kuului näin " Aloitamma yhteisen tiemme xxx.2007. Koska haluamme viettää tärkeää päiväämme vain läheisten ystävien ja meitä ja suhdettamme todella kunnioittavien henkilöiden kesken, emme valitettavasti kutsu Sinua ja miestäsi. Kuten varmaan muistat, tila on rajallinen, ja hääparilla on silloin oikeus jättää kutsumatta turhia ihmisiä kun läheisimpiäkin joudutaan karsimaan" .
Kommentit (77)
Tämän vapun paras juttu :-)
En yhtään ihmettele, että onko tälläistä oikeasti olemassa, koska rakkaan mieheni vähemmän rakkaassa suvussa olen nähnyt miltein vastaavaa. Ei nyt ole anti-kutsuja lähetelty, mutta miltein.
Esim mieheni täti muistaa edelleen sen, ettei häntä kutsuttu erään serkkutytön häihin vuonna 1995 (pienet ja intiimit häät) vaikka hän oli hoitanut ko serkkutyttöä tämän olessa vauva. Joka ikisessä sukujuhlassa tämä vääryys pitää mainita. Ei sinne muitakaan tätejä kutsuttu, mutta kun tämä kyseinen täti tosiaan oli kakskytviis vuotta sitten HOITANUT tätä morsianta lapsena, johan se on ehdoton edellytys hääkutsuun vaikka viimeiseen kymmeneen vuoteen ei olla nähtykään.
Me saatiin pisteet kotiin kun tajuttiin kutsua pikkuserkutkin aveceineen meidän häihin. En sitten tiedä oliko oikeasti sen arvoista kun en heitä tuntenut, mutta ainakaan ei tarvi vuosikymmeniä kuunnella moitteita suvun taholta.
Aivan mahtava xD!!!!!
Voi, kun tää morsian lukis tämän ketjun..
Ap:n housuissa lähettäisin jonkin peruslahjan tai vähintään nätin onnittelukortin kera lämpimien onnittelujen.
Sitähän se morsian (?) oikeen toivoo, että ap lähtisin peliin mukaan, ja sit se sais peitota ap:n. Mutta kun ap käyttäytyy aivan, kuin tuollaiset antikutsut olis normaalia käytöstä, niin se vesittää tarkoitetun sodan parhaiten ja saa lähettähän tuntemaan itsensä typeräksi. Ja lisäksi ap saa pisteet kotiin kauniista käyttäytymisestä.
Jos olisin ap minä vastaisin kutsuun kyllä :D toisaalta siitä saattaa saada sitten elinikäisen vihollisen itselleen... :)
Itse ostaisin sen rumimman ja hirveimmän posliinijoutsenparin minkä löytäisin ja paketoisin sen isoimpaan ja näyttävimpään sellofaani-hörselöpakettiin minkä saisin aikaiseksi ja iskisin vielä nitojalla kiinni äklöimmän hääkortin minkä löytäisin ja sisälle tietysti viesti imelimpäänällösävyyn :)
Lahjapöydän ehdoton kruunu :)
käyttäytyä itse kuin aikuinen. Ja joko olla reagoimatta mitenkään tai laittaa asiallisen lahjan ja onnittelut. Voin vaan kuvitella, miten sitä morsmaikkua hävettää parin vuoden päästä, sitten kun se itse on kasvanut aikuiseksi.
oikeesti sydämellinen ja vilpittömän (no joo..) ystävällinen käytös nyt ap:n taholta tehoaisi kaikkein parhaiten. ja jättäisi vänisijälle koklailla kolme mahdollista tapaa reagoida:
-hän voi jättää postitetun lahjan noteeraamatta kokonaan ja olla se outo tyyppi joka lähettää vittuilupostia eikä kiitä saamistaan lahjoista.
-hän voi lähettää kiitoskortin ja olla se outo tyyppi joka lähettelee vittulupostia mutta lahjat kyllä kelpaa.
-hän voi turhautuneena lähettää lisää vittuilupostia tyyliin " eksä tajuu tyhmä ap että se oli vittuilua se eka kortti kun mä oon niin tosi juonekas kostonenkeli" , ja sekös ois oikeesti tosi outoo XD ja mahtavaa!
Vierailija:
Siinä olen samaa mieltä, että heillä oli oikeus kutsua kenet halusivat.
Ja että suuttunut sukulainen käyttäytyi lapsellisesti soitellessaan perään 6 vuotta sitten kun eivät saaneet kutsua ja nyt lähettäessään kostokirjeen.Mutta se, että Ap oli todennut jättäneensä " turhat ihmiset" ja " vähemmän läheiset" pois kutsulistalta! :O Uskomattoman epäkohteliasta ja tylyä! Huh!
Eli kostaja on kyllä tyly ja lapsellinen, mutta niin on Ap:kin ollut alunperin. Ja melkoisen ajattelematon tai ihan vain hölmö.
Hän sai esikoisen ja oli äitiyslomalla. Tein vuorotyötä ja minulla oli monesti viikolla vapaata. Kävin kaverini luona joskus päivällä kylässä ja ihastelemassa vauvaa. Kaverini mies kävi ruokatunnilla syömässä. Olin sukulainen tämän miehen kanssa vielä.
Kaverini sitten sanoi minulle, ettei toivo minun käyvän kylässä, koska miestä häiritsee kun heidän kotonaan käy kaikenmaailman ihmisiä häiritsemässä.
Ei tarvinnut sen jälkeen enää odotella minua kylään. Toisen lapsen jälkeen soitteli usein kylään kun oli niin yksinäinen.
Kun sain omia lapsia, en kutsunut häntä ristiäisiin enkä mihinkään. Olin ollut hänen esikoisen ristiäisissä pääemäntänä ja hoisin koko keittiöruljanssin yksin, vaikka alkuperäinen tarkoitus oli, että kaverini sisko olisi se, joka hoitaa vastuun.
Kun he erosivat, kysyin tältä sukulaismieheltä, että ihanko tosi hän oli niin sanonut kun kävin heillä kylässä. Ei kuulemma ollut sanonut. Olikin ihmetellyt, että miksi en enää pitänyt heihin yhteyttä.
Kummasti tuollaiset " kaikenmaailman ihmiset" jää mieleen.
kuin se kun tuttavpiirin yksi pariskunta lähetti kutust matti maikäläinen+ avec-tekstillä mutta sitten kun olisi ilmoittanut avecin mukaan niin se ei käynyt,kun eihän se avec siinä kutsussa tarkoita mitään.....
Tämä oli tämän toisen osapuolen oma päätelmä, että " aha, siis joku muu on tärkeämpi sulle kun mä, siis mä oon ihan turha ylimääränen sun häissäsi jne" ja kun siihen yritti selitellä, että ei nyt tietenkään noinkaan, mutta varmaan ymmärrät että jokainen kutsuu ensisijaisesti läheisimpiä ystäviään ja tuttaviaan, asia käännettiin noin. Minulla ei siis ollut mitään syytä jättää tätä yhtä kutsumatta, kuten hän halusi asian henkilökohtaisena välinpitämättömyytenä tulkita. Ei tosin syytäkään, kun en tiennyt koko ihmisestä, enkä edes siitä, että pääkutsuttu eli sukulaispoika oli hiljan muuttanut pois lapsuudenkodistaan. En todellakaan sanoisi kenellekään ihmiselle noin töykeästi ja rumasti, mutta sanoinpa miten vain, asia haluttiin niin kääntää. Niin ja myös odotan koko ajan heidän eroavan ja varmaan myös sitä toivonkin kun kutsun vaan hänen avomiehensä juhliin.
Että silleen.
Ap
postitse " lahjan ja kortin" . Onnittelukortiksi valitsisin ilmaiseksi saadun Pirkka-mainoksella ja K-kaupan logolla varustetun mainoskortin. Lahjaksi laittaisin Yves Rocherin ilmaisia minimeikkinäytteitä. Korttiin kirjoittaisin " Onnea ja siunausta tuoreelle avioparille. Tämä vaatimaton lahjamme kuvastakoon antikutsussannekin kuvailemaanne välistämme suhdetta" .
Vierailija:
jotenki niin tonkkoa ruveta selittelemään miksi hän ei voi tulla. mutta laita nätti lahja.
Vierailija:
Ja tuossa kutsussa kerratuin sanoin tätä tilannetta yritin selitellä henkilölle, joka odotti 6 vuotta suloista kostoaan.
ei noin vaan ap ei ollut kutsunut omiin häihinsä kaukaisempaa sukulaispoikaa avecin kera, kun ei edes tiennyt pojalla tyttöystävää olevankaan. Ap kertoi jo joutuneensa karsimaan läheisempienkin aveceista. Sukulaispojan tytsiystävä (tämä antikutsun lähettänyt morsmaikku) sitten päätti soittaa ap:lle vinkuen kutsua häihin jolloin ap oli joutunut selittelemän miksi ei avec-kutsua tullut...
jos et laita mitään tämä kyseinen henkilö kuvittelee että hän " voitti" ja laittoi sulle jauhot suuhun.
Mikään ei ärsyttäisi ja kismittäisi kostokirjeen lähettäjää eniten. Ja ystävällinen, hieman ymmärtäväinen hymy päälle nähdessänne.