Tällaista antikutsua ette varmaan olen vielä kukaan saaneet! Siis ehkä ihan paras vappujuttu ever.
Sain tänään kutsukortin mallisen postilähetyksen henkilöltä, jota en nimestä tuntenut. Kutsun sisällä oli kuitenkin hääsinetti, jossa oli hääparin nimet ja päivä, josta toisen puoliskon nimen perusteella kekkasin lähettäjänkin. Kutsu kuului näin " Aloitamma yhteisen tiemme xxx.2007. Koska haluamme viettää tärkeää päiväämme vain läheisten ystävien ja meitä ja suhdettamme todella kunnioittavien henkilöiden kesken, emme valitettavasti kutsu Sinua ja miestäsi. Kuten varmaan muistat, tila on rajallinen, ja hääparilla on silloin oikeus jättää kutsumatta turhia ihmisiä kun läheisimpiäkin joudutaan karsimaan" .
Kommentit (77)
lapsellista tai viallista sakkia, pilata nyt omat häät suunnittelemalla jotain noin kieroa. kyllä tuohon kannattaisi jotain nyt keksiä vastaukseksi, ehdottomasti. jotain yhtä näsäviisasta, ja tosiaan näytä yhteisille tutuille jotta muutkin huomaavat millainen tyyppi tuo morsmaikku on. mutta ehkä en kannattaisi kuitenkaan ihan hääpaikalla antikutsun kierrättämistä ettei tosissaan mene toisen häät pilalle. (siis jos nyt et halua aivan yhtä alas vajota...)
Tosin ap leimattaisiin ilkeäksi jos hääpari avaa ko. lahjan vieraiden läsnäollessa. Ellet ap laita lähettäjäksi vaikkapa " tiedät varmaan kuka" .
Minä kans ihmettelin omissa häissäni kun ystäväni oli ihmeissään miksen kutsunut meidän yhteistä vanhaa ystäväämme häihini. Syynä oli se, että en ollut ollut missään tekemisissä ko. ihmisen kanssa vuosikausiin. Tuntuisi tyhmältä kutsua ihminen joka ei enää kuulu elämääni. Ja tosiaan, tila on rajallinen, muutenkin sain toppuutella anoppia ettei nyt ihan kaikkia sukulaisia kutsuttaisi...
No en todellakaan, hän on minua noin 10 vuotta nuorempi sukulainen! :D En vain suostunut kutsumaan hänen tyttöystäväänsä häihini, vaikka tämä vartavasten soitti ja haukkui minut moukaksi ja ilkeäksi ja syytti heidän parisuhteensa aliarvioimisesta. Tämä puhelu oli siis eka kerta kun keskustelin koko henkilön kanssa ja jonkin aikaa meni kunnes edes tajusin, missä yhteydessä hänet olisi edes pitänyt kutsua.
ap
Vierailija:
iso laatikko jonka sisällä pelkkä lappunen jossa lukee " ymmärrät varmaan rakas kaukainen sukulaiseni että rahavarani ovat rajalliset ja joudun karsimaan jo tärkeämmistäkin asioista (kuten jokaviikkoinen kampaajakäynti). Ajattelin kuitenkin rakas sukulaiseni muistaa teitä tänä tärkeänä päivänä tällä ihanalla paketilla"
Kerro meille, mitä aiot tehdä, kuinka reagoida? Aiotko kertoa yhteisille sukulaisillennen, sellaisille, jotka on saaneet ihan pro-kutsun? Hääparin vanhemmat, tietääkö ne tästä tempauksesta? Tuleeko tästä suvussa skandaali?
Kävin nauttimasta tästä ihanasta häähuumasta myös tv:n välityksellä. :) Noo totta puhuen ehkä antaa olla tuon jutun tuossa. Tälle nykyiselle morsiamelle ei mennyt silloin aikanaankaan perille, että emme voi tai edes halua kutsua kaikkia kutsuttaviemme tuttavia, ja hän halusi välttämättä nähdä rajauksen henkilökohtaisena loukkauksena. En silloin edes tiennyt koko tyttöystävän olemassaolosta. Mutta ehkä hänellä on nyt hyvä mieli juhlia häitään saamassaan huomion keskipisteessä muistellen miten tyylikkäästi sai viimein kostaa tämän verisen loukkauksen. Mutta onhan tämä juttuna niin hauska, että pakkohan tästä on mainita, kun kysytään miksemme ole tulleet häihin.
ap
mä toivottaisin onnea ja pyytäisin vilpittomästi anteeksi jos kerran koki sen noin loukkaavana ja lahja vielä mukaan. Kokisin asian sillä kuitatuksi enkä enää vaivaisi päätäni asialla.
Mitäs väliä sillä on vaikka ap tunnistettaisiinkin, se kutsun lähettäjähän tässä on mokannut:-)
AP, kiitos että jaoit tämän kanssamme, oli pitkästä aikaa _tosi_ hauska juttu!
ko. pariskunta saa lapsen ja lähettää sulle tiedon että sua ei kutsuta ristiäisiin! :D
Itse jättäisin asian siihen, mutta kertoisin toki tuosta antikutsusta jos joku ottaa puheeksi, esim joku sukulainen kysyy, että saitteko kutsut tai olipa kivat häät, teitä ei näkynyt siellä.
pidin eniten ideasta, jossa onnittellaan ystävällisesti ja selitetään että " ymmärrän hyvin.." ja sit paketista. siis LÄHETTÄÄ, ei tietenkään kuoki.
ylimaireus on aina ärsyttävintä, eikä kukaan voi silti syyttää sua ikäväks tyypiks ;)
hauska juttu.
Ihana ketju kerrassaan. Mä varmaan saattaisin ymmärtää kutsun hivenen väärin ja vastaisin varmaan ennen häitä, että meidän poppoo ja koko keilakerho on tulossa kuokkimaan mahtaviin bileisiin.
Ap, lähetä vastaus kutsuun (eikös niihin ole kuitenkin yleensä tapana vastata ;)), että " Ei se mitään, ymmärrän kyllä. Ehkä sitten seuraavalla kerralla, kun menet naimisiin..." ;)
Vaikkapa näin:
Onnea yhteiselle tiellenne. On hyvä, että voitte juhlia merkkipäiväänne valitsemienne läheisten ystävien ja suhdettanne kunnioittavien henkilöiden kanssa, sillä minulla ja miehelläni on parempaakin tekemistä kyseisenä ajankohtana kuin tulla viemään tilaa kallisarvoisista juhlistanne.
Vierailija:
" Aloitamma yhteisen tiemme xxx.2007. Koska haluamme viettää tärkeää päiväämme vain läheisten ystävien ja meitä ja suhdettamme todella kunnioittavien henkilöiden kesken, emme valitettavasti kutsu Sinua ja miestäsi. Kuten varmaan muistat, tila on rajallinen, ja hääparilla on silloin oikeus jättää kutsumatta turhia ihmisiä kun läheisimpiäkin joudutaan karsimaan" .
Miten joku voikaan olla noin katkera, että kääntyykin jo noin nerokkaaksi. Miks mä en kanssa keksinyt tätä. Antikutsu, loistavaa.
Siis tahtooko joku oikeasti NIIN tulenpalavasti joihinkin häihin, että pitää vielä 6 vuotta niiden jälkeen lähettää joku lapsellinen kostokirje...?! Voi hyvä luoja. Sain ainakin hyvät naurut heti aamusta.
Ap, olet varmaan joku tosi vaikutusvaltainen ja ihailtava henkilö kun sinun häittesi menetys on kirpaissut noin kovasti.
Onkohan häätkin järjestetty ihan vain jotta saataisiin suloinen kosto :-D
ap sinusta yhtä hauskaa kuin meistä? Jos on, niin kiinnitä se jääkaapin oveen piristämään aamujasi.
Siinä olen samaa mieltä, että heillä oli oikeus kutsua kenet halusivat.
Ja että suuttunut sukulainen käyttäytyi lapsellisesti soitellessaan perään 6 vuotta sitten kun eivät saaneet kutsua ja nyt lähettäessään kostokirjeen.
Mutta se, että Ap oli todennut jättäneensä " turhat ihmiset" ja " vähemmän läheiset" pois kutsulistalta! :O Uskomattoman epäkohteliasta ja tylyä! Huh!
Ei mitään " ei oltais tultukaan" juttua, mutta jotenkinhan tuohon pitää reagoida,
Lähetä onnittelukortti jonkun tuttavanne mukana suljetussa kuoressa
Korttiin teksti ilman allekirjoitusta
Ajattelin onnitella, mutten onnittelekaan