Kuuluuko puolison syödä sitä ruokaa mitä tarjotaan? Mielestäni näin on
Ärsyttää todella puolison käytös. Koska valikoi noita tekemiäni ruokia.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
No en mä ainakaan pakottaisi, aikuinen miäs kuitenkin 😄
Jos aikuinen "miäs" ei syö kaikkia ruokia mitä tarjotaan, niin sano yksikin syy miksi hänelle pitäisi tarjota olleenkaan niitä mieliruokiaan? Jos tämä mies tykkää naudanlihapihvistä, niin miksi tarjoaisin tätä hänelle? Jos ei sitten muukin ruoka kelpaa.
ap
Kai sinäkin syöt mukisematta miehen valmistaman läskisoossimakkaraa, joka on paistettu paksussa ihrassa ja päälle ripulikastiketta?
Minä kyllä söisin, jos toinen hyvää hyvyyttään sellaista minulle laittaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nirsoiletko sinä vuorostasi miehen laittamille ruoille, vai syötkö kiltisti kaikkea, mitä hän laittaa?
Syön kaikkea mitä tarjotaan. En kuitenkaan useana päivänä peräkkäin näitä "ei mieliruokia", vaan keksin tarpeen vaatiessa jotain muuta itselleni. Esim. kana-riisivuokaa syön vain yhtenä päivänä.
ap
"kana-riisivuokaa"... Jos tuo on se perustaso, niin hyi hvetti. Kuullostaa joltain todella Pirkka-safkalta. Kai käytät vielä paljon aromisuolaa tmv.?
Kana tai (tumma)riisi itsessään on ihan ok. Mutta kaikenlaiset "vuoat" ja laatikot on aina kyllä sellaista säästömössä, että jää itselläkin lähtökohtaisesti edes maistamatta.
Raaka-aineiden kuuluu maistua sellaisenaan.
Luulisi kumppanien kykenevän keskustelemaan mitä kumpikin haluaa syödä tai voidaanko yhdessä kokeilla jotain uusiakin juttuja.
"Jos rakastaa, ja toinen on nähnyt vaivaa sinunkin ruoan eteen, niin tietysti sitä kuuluu syödä.
Se toinen taas tietysti ei vasiten tee toiselle inhokkiruokia."
Maistaisin ainaki, mutta jotain sushia en kyllä saisi syötyä ku ehkä puoli palaa 😅
Meillä voi olla samana päivänä kahta eri ruokaa. Esim. eiliseltä jäänyttä pastaa minulle ja miehelle tänään tehtyä hernekeittoa josta itse en välitä. Huomenna mies syö keitonloput ja itse teen vaikka lohisalaatin itselleni.
Mun mielestä kysymys kuuluu oikeestaan et miks joku ei söis puolison tekemää ruokaa. Ei aikuisten kuulu nirsoilla
Emäntä parkui kuin sanoa hänelle suoraan että tää on täyttä paskaa.
Tosin emäntäni 99 %isesti on mestariruallahoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän riipu siitäkin mitä miehelle tarjoat. Esim. maksapihvejä ei kukaan ole velvollinen syömään.
Eikä tillilihaa.
no nämähän on herkkua, vielä kun saisi kesäkeittoa ja silakoita, niin namskis
Puolisoni tekee useammin ruokaa kuin minä.
Olen aina sanonut hänelle, että tekisi sitä ruokaa mistä itse pitää. En ikimaailmassa vaatisi häntä kokkaamaan minun mieliruokiani. Toisaalta syön kaikkia ruokia, että helppoa esittää tuo että tekisi niitä ruokia mistä itse pitää.
ap
Jos ei halua syödä, niin on syömättä tai laittaa itse sellaista ruokaa mitä haluaa syödä.
Et voi pakottaa toista syömään. Vai meinaatko, että jos toinen tarjoaa sulle jotain sellaista ruokaa, mitä et halua, niin hänellä on oikeus pakottaa sut syömään
Sillä nyt ei ole minulle mitään merkitystä mitä puolisoiden ap:n mielestä kuuluu tehdä muille kuin puolisolle itselleen.
Aion tästä lähtien piestä vegetaristi vaimoni jos ei syö laittamiani liharuokia. Ei kuitenkaan ole mistään allergiasta esim hänellä kysymys vaan tuo on ihan vain nirsoilua ettei syö lihaa
Miten tuosta asiasta voi saada kahden aikuisen välille ongelman???
Mä teen useammin ruuan kun oon parempi kokki. Jos teen molemmille, osaan kyllä tehdä molemmille kelpaavia ruokia. En itse syö pihviä tms, joten kun miehen tekee mieli pihviä, paistaa sen itse ja tekee lisukkeet ja minä teen mitä tekee itse mieli. Toki sovitaan miten mennään. Mies syö myös mielummin jämät jääkaapista ja pakkasesta ja minä teen silloin itselleni sitä ruokaa, josta mies ei pidä ( tofu yms).
Voidaan silti syödä yhdessä jos ei ole työmenoja tms. vaikka olisi lautasella eri ainekset.
On siis ihan outo ajatus, että tekisin meille yhteiseksi ruuaksi lähinnä omia mieliruokiani kun maailmassa on ainakin tuhat yhteistä ruokaa molemmille.
En ikinä voisi seurustella nirsoilijan kanssa. Ruoanlaitto on minulle rakas harrastus, ja myös tapani osoittaa rakkautta. Olen siinä myös hyvä. Jos olisin pari päivää touhunnut keittiössä tuntikausia ja sitten toinen nyrpistelisi, niin kyllä se tuntuisi aivan suoralta vittuilulta. Onneksi oma mieheni hyvällä ruokahalulla syö laittamaani, ja myös tekee kaikki ruokaostokset. Aina muistaa kiittää ruoasta ja myös kehua että tekipä rakas taas maistuvaa ja pussaa päälle.
Näitä pieniä parisuhteen juttuja meillä nämä. Mies osoittaa rakkautensa pienillä teoilla, kuten sen ostoslistan tarkalla noudattamisella ja kiitoksilla ruoasta, ja minä teen parhaani, että meillä on aina maistuvaa ruokaa ja molemmille syöminen on iloinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Jos aikuinen "miäs" ei syö kaikkia ruokia mitä tarjotaan, niin sano yksikin syy miksi hänelle pitäisi tarjota olleenkaan niitä mieliruokiaan? Jos tämä mies tykkää naudanlihapihvistä, niin miksi tarjoaisin tätä hänelle? Jos ei sitten muukin ruoka kelpaa.
ap
Jos ruoka jota teen ei kelpaa ollekaan niin tehköö itse ruokansa. Eli en tarjoaisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua syödä, niin on syömättä tai laittaa itse sellaista ruokaa mitä haluaa syödä.
Et voi pakottaa toista syömään. Vai meinaatko, että jos toinen tarjoaa sulle jotain sellaista ruokaa, mitä et halua, niin hänellä on oikeus pakottaa sut syömään
Kyllä minä ainakin kohteliaisuudesta söisin jos mies jotain laittaisi vaikken niin pitäisikään. Kiittäisin myös kauniisti. En hetkeäkään katselisi ihmistä jolla ei tuollaisia perustavanlaatuisia käytöstapoja olisi.
Toki parisuhteessa sitä myös tietää jos toisella on jotain inhokkeja, ja sitten niiden laittamista välttää. En esim koskaan miehelleni tuota täällä mainittua naudanlihapihviä laittaisi, koska tiedän että välttelee punaista lihaa.
Oliko jo läpikäyty siis nämä asiat:
-Mitä ruokaa teet, jota miehesi ei syö?
-Mitä ruokaa hän haluaisi syödä?
Ja ovatko nämä toisensa pois sulkevat vaihtoehdot? Lisukkeet esim Riisin / perunan suhteen voivat olla hyvin vaihtelevat pienellä vaivalla jopa samalla aterialla.
Toki trollailultahan tämä taas vaikuttaa, mutta koitetaan nyt ratkaista ongelma
"Jos rakastaa, ja toinen on nähnyt vaivaa sinunkin ruoan eteen, niin tietysti sitä kuuluu syödä.
Se toinen taas tietysti ei vasiten tee toiselle inhokkiruokia."
Maistaisin ainaki, mutta jotain sushia en kyllä saisi syötyä ku ehkä puoli palaa 😅
Mitä vikaa sushissa on? Syötkö graavilohta?
Jos rakastaa, ja toinen on nähnyt vaivaa sinunkin ruoan eteen, niin tietysti sitä kuuluu syödä.
Se toinen taas tietysti ei vasiten tee toiselle inhokkiruokia.