Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko puolison syödä sitä ruokaa mitä tarjotaan? Mielestäni näin on

Vierailija
12.02.2026 |

Ärsyttää todella puolison käytös. Koska valikoi noita tekemiäni ruokia. 

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän riipu siitäkin mitä miehelle tarjoat. Esim. maksapihvejä ei kukaan ole velvollinen syömään.

Tämä on mieheni lempiruokaa. 

Vierailija
22/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nirsoiletko sinä vuorostasi miehen laittamille ruoille, vai syötkö kiltisti kaikkea, mitä hän laittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän riipu siitäkin mitä miehelle tarjoat. Esim. maksapihvejä ei kukaan ole velvollinen syömään.

Puoliso voi lämmittää vaikka makkaran mikrossa itselleen maksapihvin syömisen sijasta.

Vierailija
24/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita puoliso käymään kaupassa ostamassa ne ruoka-aineet, joista haluaa ruuan laitettavan. Voi myös itse sitten valmistaa tuon ruuan.

Vierailija
25/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yleensä kysyn puolisolta mikä hänelle maistuisi tai vähintäänkin ehdotan. Jos tämän jälkeen sanoo, ettei syö, niin silloin on tietysti aika huono juttu. Lapset saa syödä sitä, mitä eteen laitetaan tai hommat ruokansa muualta/itse.

Vierailija
26/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies on aina vähän ennakkoluuloinen minun tekemiäni ruokia kohtaan. Vähän maistaa ja ottaa lisäksi voileipää ja leikkeleitä. Yhdessä on oltu jo kohta 30 vuotta, ja ei hän koskaan moiti ruokiani. Itse tekemiään ja lastemme tekemiä ruokia syö ihan normaaleja annoksia. Mutta minun tekemää aina vain maistaa. Ainoastaan hernekeitto ja lasagne ovat sellaisia ruokia, joita uskaltaa syödä kunnolla.

Vierailija
27/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai pitää :) onneksi mun mies ei valita, syö mitä tarjoan. En ole armoitettu kokki, joten aina ei voi onnistua. Hänellä on työkaverina mies, jonka vaimon ruuat ei kelpaa ja käy ulkona syömässä. Minusta tosi törkeää, olen loukkaantunut hänen vaimonsakin puolesta.

Vierailija
28/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nirsoiletko sinä vuorostasi miehen laittamille ruoille, vai syötkö kiltisti kaikkea, mitä hän laittaa?

Syön kaikkea mitä tarjotaan. En kuitenkaan useana päivänä peräkkäin näitä "ei mieliruokia", vaan keksin tarpeen vaatiessa jotain muuta itselleni. Esim. kana-riisivuokaa syön vain yhtenä päivänä.

ap

Vierailija
29/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin hän joka päivä on naudanlihapihviä vailla. Tee edes joskus sitä lemppariruokaa. Meillä 5 hengen perhe.Kerran viikossa saa jokainen lempiruokaansa.

Vierailija
30/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse yleensä kysyn puolisolta mikä hänelle maistuisi tai vähintäänkin ehdotan. Jos tämän jälkeen sanoo, ettei syö, niin silloin on tietysti aika huono juttu. Lapset saa syödä sitä, mitä eteen laitetaan tai hommat ruokansa muualta/itse.

Meillä säntö on se että kokki tekee omia mieliruokiaan. Tämä on ainut kestävä ratkaisu. Kuka uhriutuu tekemällä toisen mieliruokaa?

En ikinä esim. tee tuota kanariisvuokaa koska en pidä siitä.

Se että kokki tekee omaa mieliruokaansa on sen takia että on edes joku joka on tyytyväinen ruokaan.

ap

Vierailija
31/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kysäisepä mieheltä, mitä ruokaa hän haluaa syödä.

En ole ap mutta minäpä kysäisin aikanaan useankin kerran (ex-mieheltä), kun vastaus oli aina ihan sama niin tein mitä tein (siis ihan kunnon ruokaa, kerran kokeilin tehdä neljää eri vaihtoehtoa) mutta eipä kelvannut. Grilliltä haki ateriansa.

Vierailija
32/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies on aina vähän ennakkoluuloinen minun tekemiäni ruokia kohtaan. Vähän maistaa ja ottaa lisäksi voileipää ja leikkeleitä. Yhdessä on oltu jo kohta 30 vuotta, ja ei hän koskaan moiti ruokiani. Itse tekemiään ja lastemme tekemiä ruokia syö ihan normaaleja annoksia. Mutta minun tekemää aina vain maistaa. Ainoastaan hernekeitto ja lasagne ovat sellaisia ruokia, joita uskaltaa syödä kunnolla.

Miksi hän ei syö tekemiäsi ruokia? Mitä erikoista niissä on? En ymmärrä. Aikuisen maku"nystyrät" on sen verran kehittyneet, että pystyy syömään kaikkea jos hiukankaan on hyvää tahtoa ja on kohtelias käytökseltään.

ap

Vierailija
33/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä säntö on se että kokki tekee omia mieliruokiaan. Tämä on ainut kestävä ratkaisu. Kuka uhriutuu tekemällä toisen mieliruokaa?

Se että kokki tekee omaa mieliruokaansa on sen takia että on edes joku joka on tyytyväinen ruokaan.

ap                 Oletpas itsekäs.  

Vierailija
34/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä molemmat tekee omat ruokansa. Jos tekisin omia ruokiani miehelle, ei hän niitä söisi, ja jos hän tekisi minulle, en söisi. Sen verran eri ruokavaliot meillä, eikä kyllä tästä(kään) olla koskaan kinaa saatu aikaiseksi, kun on ollut päivän selvää alusta saakka, että molemmat hoitaa oman ruokansa.

Vierailija
35/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies syöny aina mitä olen laittanu. Nyt oon ollu kipiänä punkan pohjalla, kova influenssa niin mies tehny ruoan. Pitää toimia kumpaankin suuntaan

Vierailija
36/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ehkä te ette sovi yhteen.

Vierailija
37/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap suhtautuu kumppaniinsa kuin lapseen. Aikuisen ihmisen ei kuulu tehdä yhtään mitään, vaikka sinä ap niin sanoisit. Sinun mielipiteesi ei ole mikään ainoa oikea. Sinun pitäisi keskittyä omaan syömiseesi. Ja jos ruoka ei kelpaa, niin jätä tekemättä, mutta lopeta se aikuisen ihmisen kontrolloiminen.

Vierailija
38/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että vanhempi väki on tottunut syömään sitä, mitä tarjotaan. Ei ole ollut vara valita eikä pahemmin rahaakaan aikoinaan. Perus kotiruokaa, pottua ja soosia ruokana.  Joskus olen miettinyt, mitä ruokia nykyään valmistetaan kotona. Tuntuu, että lapsenlapset välillä ovat kranttuja ruokien suhteen...tav.jauhelihakastike kyllä maistuu ja sitä usein toivovatkin vierailuilla.

Vierailija
39/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkosyömistä ei ole, mutta eipä pidä ap:n hermostua, jos mies käy ravintolassa syömässä hyvin pihvin ja jättää vaimon kasvissosekeittoineen kotiin.

Vierailija
40/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kuulemma syö mitä eteen kannetaan,mieluummin päätän itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme