Kuuluuko puolison syödä sitä ruokaa mitä tarjotaan? Mielestäni näin on
Ärsyttää todella puolison käytös. Koska valikoi noita tekemiäni ruokia.
Kommentit (113)
En ole sellaiseen ruokaan vielä törmännyt, josta osaava kokki ei hyvää saisi aikaiseksi. Huono kokki sitten taas onnistuu pilaamaan melkein minkä vaan.
Meillä laitetaan ruokia, jotka maistuvat molemmille.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
No en mä ainakaan pakottaisi, aikuinen miäs kuitenkin 😄
Jos aikuinen "miäs" ei syö kaikkia ruokia mitä tarjotaan, niin sano yksikin syy miksi hänelle pitäisi tarjota olleenkaan niitä mieliruokiaan? Jos tämä mies tykkää naudanlihapihvistä, niin miksi tarjoaisin tätä hänelle? Jos ei sitten muukin ruoka kelpaa.
ap
Sä olet oletettavasti tuon aikuisen miehen rakas kumppani. Jos tiedät mitkä ovat hänen inhokkiruokiaan, miksi ehdoin tahdoin kokkaat niitä etkä niitä, mistä hänkin pitää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän riipu siitäkin mitä miehelle tarjoat. Esim. maksapihvejä ei kukaan ole velvollinen syömään.
Eikä tillilihaa.
Saisipa tillilihaa.. nam
"Eikö se ole riittävän kohteliasta että tekee toiselle ruokaa? Jos toisella on niitä ehdottomia mieliruokiaan, niin miksi ei voisi tehdä niitä ihan itse? Saisi juuri sellaista, mitä se oma herkkusuu kaipaa. Olisi mausteet kohdillaan ja paistettu ja keitetty juuri kuten oma mieli sanoo.
Meinaat että pitäisi heittäytyä lätäkön päälle, että puoliso pääsisi kuivin jaloin yli? Mielestäni simenet katkeroitumiselle, enkä ketään tähän kehoita.
ap"
Ei. Ei ole yhtään kohteliasta laittaa ruokaa, mitä tietää toisen inhoavan. Tuossa ei ole mitään kohteliasta. Se on likimain vit*uilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
No en mä ainakaan pakottaisi, aikuinen miäs kuitenkin 😄
Jos aikuinen "miäs" ei syö kaikkia ruokia mitä tarjotaan, niin sano yksikin syy miksi hänelle pitäisi tarjota olleenkaan niitä mieliruokiaan? Jos tämä mies tykkää naudanlihapihvistä, niin miksi tarjoaisin tätä hänelle? Jos ei sitten muukin ruoka kelpaa.
ap
Kai sinäkin syöt mukisematta miehen valmistaman läskisoossimakkaraa, joka on paistettu paksussa ihrassa ja päälle ripulikastiketta?
Minä kyllä söisin, jos toinen hyvää hyvyyttään sellaista minulle laittaisi.
Niin varmaan, söisit ripulikastiketta. Juujuu,
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni tekee useammin ruokaa kuin minä.
Olen aina sanonut hänelle, että tekisi sitä ruokaa mistä itse pitää. En ikimaailmassa vaatisi häntä kokkaamaan minun mieliruokiani. Toisaalta syön kaikkia ruokia, että helppoa esittää tuo että tekisi niitä ruokia mistä itse pitää.
ap
ELi hän kokkaa yleensä. Ja sen kerran kun sä kokkaat, kokkaat hänen inhokkiruokiaan. Eli käytännössä hän joutuu tekemään ruokansa aina itse. Reilua?
Ei kukaan sinun paskojasi halua syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua syödä, niin on syömättä tai laittaa itse sellaista ruokaa mitä haluaa syödä.
Et voi pakottaa toista syömään. Vai meinaatko, että jos toinen tarjoaa sulle jotain sellaista ruokaa, mitä et halua, niin hänellä on oikeus pakottaa sut syömäänKyllä minä ainakin kohteliaisuudesta söisin jos mies jotain laittaisi vaikken niin pitäisikään. Kiittäisin myös kauniisti. En hetkeäkään katselisi ihmistä jolla ei tuollaisia perustavanlaatuisia käytöstapoja olisi.
Toki parisuhteessa sitä myös tietää jos toisella on jotain inhokkeja, ja sitten niiden laittamista välttää. En esim koskaan miehelleni tuota täällä mainittua naudanlihapihviä laittaisi, koska tiedän että välttelee punaista lihaa.
Nythän oli tilanne se, että ap kokkasi miehen inhokkiruokia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos jättäisit tekemättä niitä ideologista kasvis tai vegaani ruokia ja alkaisit tekemään tavallisia ravitsevia ruokia?
Ei ap kertonut tekevänsä kasvisruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyykin muistaa tämä seuraavan kerran kun teen kunnon liharuokaa itselle niin sakon kasvissyöjä tyttöystävälle että kyllä sinun pitää syödä lihaan kun minä sitä valmistin
Miksi tekisit toiselle sellaista jota tiedät että ei syö? Oletko täysi mulkku?
Eihän tuo kirjoittaja ole oikeasti noin tekemässä. Hän yrittää vääntää ap:lle rautalangasta, miten naurettavasti ap käyttäytyy. Eikö tuo muka ollut itsestään selvää?
Puolisoni arvostaa ruoanlaittotaitoani, ja tykkää aina, vaikka tekemäni ruoka ei olisikaan joka kerralla hänen lempiruokaansa. Hän itse ei laita koskaan ruokaa, mutta pääasiassa tekee ruokaostokset, ja yhdessä mietitään mitä halutaan syödä ja suunnitellaan ostokset sen mukaan. Syömme arkena aina aamiaisen ja illallisen yhdessä, viikonloppuisin syömme joskus ravintoloissa.
Kaveri kertoi, että hänen nykyinen miehensä ei syö kuin jauhelimössöä. Päivästä toiseen samaa. eli tekee kahdesti viikossa satsin ja siitä sitten mies syö. Nainen lapsineen syö uutta ruokaa lähes päivittäin ja sitten saavat tappelun aikaiseksi, kun ei nakit ja muusi kelpaakaan, kun mies mussuttaa nistipataansa.
Kuulemma välillä tappelevat parikin tuntia lasten kanssa, kun ne on niin nirsoja! Suurin nirsoilija istuu pöydässä ja lapsia syyllistetään ja kiusataan oikein kunnolla.
Luojan kiitos, että mulla ja miehellä on aina nää ruokailuasiat olleet yhteneväiset! En mäkään syö kaikkea mistä mies tykkää ja päinvastoin. Teen pääosin ruokia, jotka maistuu kaikille. Viikonloppuisin ja lomilla syödään kunkin herkkuruokia yhdessä.
Yleensä eilisiä syödään seuraavan päivän lounaalla ja jos vielä jää, niin sitten jompi kumpi syö vielä päivällisellä. Silloin toinen tekee itselle ja lapsille uutta ruokaa. esim tänään mies tekee aasialaista, kasviksia, naudansuikaletta, kookoskastikkeessa ja nuudelia. Mä en voi sietää kookosta, joten syön toissapäiväistä jauhelikastiketta, kasviksia ja nuudelia. Yhtä aikaa istutaan pöytään, eikä tämä ole lapsille ongelma. He ovat tyytyväisiä, että vaikka jauhelihakastike lemppareita onkin, niin eipä tarvii TAAS syödä sitä. Asiasta ei tehdä mitään numeroa, vaan ollaan miehen kanssa asia keskusteltu ja sitten hommat hoituu. Tähderuuatkin pitää syödä pois, ettei mene hukkaan!