Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko puolison syödä sitä ruokaa mitä tarjotaan? Mielestäni näin on

Vierailija
12.02.2026 |

Ärsyttää todella puolison käytös. Koska valikoi noita tekemiäni ruokia. 

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitatko siis tarkoituksella puolison inhokkiruokia? Miksi,

koska olen feministi ja hyvien ruokien tekeminen on patriarkaatin sortoa.

Vierailija
42/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei syö niin ei syö. Hankkii sitten itse itselleen mieleisensä eväät. Ei vaikuttaisi muhun mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse yleensä kysyn puolisolta mikä hänelle maistuisi tai vähintäänkin ehdotan. Jos tämän jälkeen sanoo, ettei syö, niin silloin on tietysti aika huono juttu. Lapset saa syödä sitä, mitä eteen laitetaan tai hommat ruokansa muualta/itse.

Meillä säntö on se että kokki tekee omia mieliruokiaan. Tämä on ainut kestävä ratkaisu. Kuka uhriutuu tekemällä toisen mieliruokaa?

En ikinä esim. tee tuota kanariisvuokaa koska en pidä siitä.

Se että kokki tekee omaa mieliruokaansa on sen takia että on edes joku joka on tyytyväinen ruokaan.

ap

Vau...ja seuraavassa kommentissa esittää, että toisen pitäisi olla kohtelias ja omata hyvää tahtoa. Ei teidän ongelma ole ruoka, teidän ongelma on se, että sinä olet todella itsekeskeinen ja hiukan vielä yksinkertainen.

Vierailija
44/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teetkö oikeasti tietoisesti sellaista ruokaa josta tiedät ettei miehesi pidä? 

Jopas. No kyllähän sitä varmaan söisi mutta mitään järkeähän toiminnassa ei ole. 

Vierailija
45/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat itsellesi vain sen pihvin ja jos tulee kyselemään osingoille, niin tuumaat että kun ei viimeksikään syönyt on niin et uskaltanut ostaa haaskiin menoa varten. 

Meillä se, joka ruokaa laittaa, päättää mitä tekee. Tietysti toiveita otetaan huomioon myös, mutta lopullinen päätäntävalta on kokilla. Kaikki syövät sitä sitten mukisematta. Paitsi kerran jäi syömättä kun sokeripurkki putosi kalakeittoon. Se oli sen verran pahaa että suosiolla tilasimme pitsaa tilalle. 

Vierailija
46/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä syödään sitä mitä on tehty ellei erikseen ole muuta sovittu. Toiveita ruuan suhteen saa esittää ja joskus niitä tuleekin. Ja välillä vaihdetaan kokkia ettei ala kyllästyttää. 

Vierailija
47/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nieletkö?

Vierailija
48/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

No en mä ainakaan pakottaisi, aikuinen miäs kuitenkin 😄

Jos aikuinen "miäs" ei syö kaikkia ruokia mitä tarjotaan, niin sano yksikin syy miksi hänelle pitäisi tarjota olleenkaan niitä mieliruokiaan? Jos tämä mies tykkää naudanlihapihvistä, niin miksi tarjoaisin tätä hänelle?  Jos ei sitten muukin ruoka kelpaa.

ap

Lapsellista kostomentaliteettia. Jos mies ei syö jotain ruokaa, silloin hänelle ei kannata sitä tarjota. Jos haluat että miehesi syö sinun tekemääsi ruokaa, tee sellaista mikä hänelle maistuu. Jos et tee, hyväksy se että hän hakee ruokansa muualta. 

Vierailija
49/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmi, ettet osaa tehdä hyvää ruokaa.

opettele tekemään parempaa.

Vierailija
50/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyn vastaus (ei tekoälyn)

Tee sitä ruokaa mistä pidät. Kysy puolisolta etukäteen, että syökö hän. Että tiedät tehdä oikean määrän.

Vierailija
51/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruoka tehdään ja on tarjolla. niin oma vika jos kuolee jääkaapin viereen. Itse olen aina kiittänyt jos nainen tekee ruokaa. On se sen verran mukavaa kuiten. Vielä oli ihan hyvä kokkikin viimeksi. Mielellään tiskasin astiatkin.

Vierailija
52/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kysäisepä mieheltä, mitä ruokaa hän haluaa syödä.

En ole ap mutta minäpä kysäisin aikanaan useankin kerran (ex-mieheltä), kun vastaus oli aina ihan sama niin tein mitä tein (siis ihan kunnon ruokaa, kerran kokeilin tehdä neljää eri vaihtoehtoa) mutta eipä kelvannut. Grilliltä haki ateriansa.

Kas kummaa että on ex.

Vierailija
53/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiveruokapäivä jokaiselle kerran viikossa. Ei tarvi aina olla sama.

Vierailija
54/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aikuinen "miäs" ei syö kaikkia ruokia mitä tarjotaan, niin sano yksikin syy miksi hänelle pitäisi tarjota olleenkaan niitä mieliruokiaan? Jos tämä mies tykkää naudanlihapihvistä, niin miksi tarjoaisin tätä hänelle?  Jos ei sitten muukin ruoka kelpaa.

ap

Jos rakastaa toista, ni haluaa olla mieliksi 😃

Plus en ittekään syö mitä vaan 

Siis, et rakasta jos et toisen mieliksi hänen laittamaa syö? 

Vierailija
55/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies söisi makkara- ja liharuokia joka päivä mutta syö myös kiitettävästi kasviksia, hedelmiä jne. Olen alkanut tehdä enemmän kasvisruokia muutenkin ja yllättäen hänen suosikiksi on noussut kasvissosekeitto ja pitseriasalaatti. Toki haukkaa sitten muuten makkaraa , kun alkaa hiukoa :)  Tekee myös itse joitakin perusruokia ja syön ne mukisematta, ihan hyviä. Suunnittelemme n.viikon ruuat etukäteen  niin tiedetään, mitä on tulossa. Ollaan jo eläkkeellä, pääasia että syödään. 

Vierailija
56/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä, miksi pitäisi ? Jos mies tekee uunimakkaraa ja lohkoperunoita enkä syö kumpaakaan, niin pitäisikö syödä ? 

Kyllä parisuhteessakin kuuluu sen verran olla perus kohteliaisuutta, että syö jos toinen sinulle laittaa. Tietysti, jos se toinen tietää, että noita inhoat niin sitten ei myöskään niitä sinulle laita. 

Vierailija
57/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia on ,että on syötävää. Nyt ei pidä valikoida. Kaikilla ei ole ruokaa.

58/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos rakastaa toista, ni haluaa olla mieliksi 😃

Plus en ittekään syö mitä vaan 

Siis, et rakasta jos et toisen mieliksi hänen laittamaa syö? 

Jos rakastaa, ni ymmärtää ettei se toinen välttämättä halua syödä kaikkea 🤭

Vierailija
59/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse yleensä kysyn puolisolta mikä hänelle maistuisi tai vähintäänkin ehdotan. Jos tämän jälkeen sanoo, ettei syö, niin silloin on tietysti aika huono juttu. Lapset saa syödä sitä, mitä eteen laitetaan tai hommat ruokansa muualta/itse.

Meillä säntö on se että kokki tekee omia mieliruokiaan. Tämä on ainut kestävä ratkaisu. Kuka uhriutuu tekemällä toisen mieliruokaa?

En ikinä esim. tee tuota kanariisvuokaa koska en pidä siitä.

Se että kokki tekee omaa mieliruokaansa on sen takia että on edes joku joka on tyytyväinen ruokaan.

ap

Vau...ja seuraavassa kommentissa esittää, että toisen pitäisi olla kohtelias ja omata hyvää tahtoa. Ei teidän ongelma ole ruoka, teidän ongelma on se, että sinä olet todella itsekeskeinen ja hiukan vielä yksinkertainen.

Eikö se ole riittävän kohteliasta että tekee toiselle ruokaa? Jos toisella on niitä ehdottomia mieliruokiaan, niin miksi ei voisi tehdä niitä ihan itse? Saisi juuri sellaista, mitä se oma herkkusuu kaipaa. Olisi mausteet kohdillaan ja paistettu ja keitetty juuri kuten oma mieli sanoo.

Meinaat että pitäisi heittäytyä lätäkön päälle, että puoliso pääsisi kuivin jaloin yli? Mielestäni simenet katkeroitumiselle, enkä ketään tähän kehoita.

ap

Vierailija
60/111 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Kai sinäkin syöt mukisematta miehen valmistaman läskisoossimakkaraa, joka on paistettu paksussa ihrassa ja päälle ripulikastiketta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme