Kuuluuko puolison syödä sitä ruokaa mitä tarjotaan? Mielestäni näin on
Ärsyttää todella puolison käytös. Koska valikoi noita tekemiäni ruokia.
Kommentit (159)
Meillä keskustellaan ruokalistasta.
Jos perheessä on lapsia, niin en hyvällä katsoisi tuollaista "hyi yök kalakeittoa, mä tilaan itselleni pizzan".
Jos ei ole lapsia, niin ehkä enemmän keskustelua ruoista, mieltymyksistä, estoista, mielipahasta mikä tulee kun teet miehelle ja hän torjuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. Tänään halusin tehdä thai wokkia sour sweet kastikkeella, mutta tiedän, ettei mieheni söisi sitä kuin vähän silmän lumeeksi ja jäisi tietysti nälkäiseksi. Joten laitoin hänelle kärkkärinakkeja ja verilättyjä. Riisikin meni siinä samassa, kun oli punajuurisalaattia.
Meillä on yli 50vuotta vanha liitto ja olen kyllä oppinut hänen makunsa tuntemaan. Hän tykkää puuhailla tässä talon töissä eikähän sitä nyt viitsi hyvää tuulta pilata kinastelemalla pikkujutuista.
Mitä ovat kärkkärinakit?
Aika kiittämätöntä, jos ei syö mitä tarjotaan. Pitää hänenkin olla diplomaattinen ja osata ehdottaa, jos on esim. liikaa/liian vähän suolaa. Vaikka "muuten hyvää mutta...."
Meillä mies tekee kaikki ruuat ja aina olen syönyt, vaikken ole aina tykännyt. En ole halunnut pahoittaa hänen mieltään.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
No en mä ainakaan pakottaisi, aikuinen miäs kuitenkin 😄
No jos aikuinen mies ei halua itse tehdä ruokaa niin silloin pitää syödä sitä mitä pöytään tuodaan. Jos kokkaa itse silloin voi valita.
Eiköhän tuo yksin asuvana ihan itse kokkaile. Ja jos asuttais yhdes, tekisin sellaista, mistä tykätään molemmat 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitatko siis tarkoituksella puolison inhokkiruokia? Miksi,
No varmaankin siksi, että hän itse pitää niistä. Ihan kuin olisi tärkeämpää että puoliso saa mieleisiään ruokia, kuin että itse saa.
Mä olen kanssa tätä miettinyt, että harvoin saa laittaa sellaista ruokaa mistä itse oikeasti tykkäisi.
Enemmän on menty vuosikymmeniä niin, että vaikka minä olen se, joka aina kokkaan niin miehen lemppareilla mennään.
Nyt oon jokunen kerta sanonut miehelle, että jos haluaa syödä niitä omia lempiruokiaan saa tehdä itse ja minä teen niinä päivinä niitä omia lempiruokia joita en muuten saa koskaan.
Mies ei suostu edes maistamaan tomaattikeittoa tai linssikeittoa ja ne kummatkin on minun lemppareita. Siihen tuore itseleivottu sämpylä kylkeen ja on nam.
Ja intialainen ruoka on myös suosikkejani, mutta mies ei tykkää yhtään.
Tekisin ihan erilaisia ruokia, jos saisin tehdä sitä mitä haluan ja mitä ite tykkäisin syödä.
Onko väärin, että se joka kokkaa joutuu aina tyytymään ruokaan josta ei niin välitä ja se joka aina tulee valmiiseen pöytään saa aina syödä sitä mitä haluaakin.
Suostuisiko joku mies tekemään aina vaan vaimonsa lempiruokia? Ja jättäisi omat lempiruokansa kokonaan tekemättä?
Vierailija kirjoitti:
Ap, kysäisepä mieheltä, mitä ruokaa hän haluaa syödä.
Terveisiä 50-luvulta! 🤯
Ap voi sanoa, että tee itte ruokas, jos ei kelpaa.
Omille nuriseville teineille olen sanonut, että keittiö on täysin vapaata aluetta, että kuka vaan voi tulla tekemään ruokaa, en pane vastaan. En minä nyt sentään mikään tilausravintola ole, jolta tilataan kullekin mieleistä. Se joka joutuu ruoan kantanmaan kaupasta ja yksin valmistamaan, niin se päättää mitä syödään. Toki välillä kyselen, jos omat ideat on loppu.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos toinen ei suostu edes maistamaan niitä ruokia mitä toinen taas haluasi tehdä?
Joutuuko toinen sitten kokonaan luopumaan noista ruuista? Vaikka ne olisi juuri sitä, mitä toinen haluaa.
I
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta en minä ainakaan jaksa enkä halua alkaa tekemään kaalikääryleitä, vaikka ne on miehen herkkua. En itse voi sietää kaaliruokia ja hajukin on tekovaiheessa niin kamala että yäk.
Mies saa tehdä itse tai ostaa kaupasta, mutta eipä tuo ole niitä kertaakaan ostanut.
Ja harvoin olisi aikaa alkaa tekemään molemmille omat ruuat, enkä oikein ymmärrä, miksi minun pitäisi tehdä useampaa ruokaa vain sen takia, että mies ei halua syödä sitä mitä minä laitan, koska ei viitsi itse kokata ollenkaan.
Väärinhän se on toista vaatia kokkaamaan kahta eri ruokaa samalle aterialle jos ei itse viitsi tehdä sitä yhtäkään.
Toki mies saa kieltäytyä syömästä eteen tuotua ruokaa, mutta sitten pitää itse laittaa sitä mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos toinen ei suostu edes maistamaan niitä ruokia mitä toinen taas haluasi tehdä?
Joutuuko toinen sitten kokonaan luopumaan noista ruuista? Vaikka ne olisi juuri sitä, mitä toinen haluaa.
I
Miksi ruokalistasta keskustelu tarkoittaisi että kummankaan täytyy luopua mistään ruoista?
Miksi pariskunnan olisi pakko syödä aina samaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos perheessä on lapsia, niin en hyvällä katsoisi tuollaista "hyi yök kalakeittoa, mä tilaan itselleni pizzan".
Jos ei ole lapsia, niin ehkä enemmän keskustelua ruoista, mieltymyksistä, estoista, mielipahasta mikä tulee kun teet miehelle ja hän torjuu.
Jep, lapsille ainakin esimerkkinä pitää näyttää että kaikkea otetaan ja syödään edes jonkin verran. Todellakaan kranttuilun ja yököttelyn esimerkkiä ei saa vanhemmat näyttää.
Mitä nää jutut on että miehelle pitää tehdä jotain muuta mieleistä? Kyllä miehet osaa itsensä ruokkia, vaikka voileivillä jos ei muuta.
Sinähän syöt ne tai itket ja syöt..ah flashback lapsuudesta.
Tosimies syö mitä eteen kannetaan ja nukkuu sotilaallisesti vaikka paljaalla maalla. Mutta ei sillä, että tahallaan tekisin hänen elämäänsä hankalaksi. Vaari söi aina kaiken mitä mummu eteen kantoi. Heillä oli uskomaton toistensa kunnioitus ja mummu palveli kaiken eteen ja lusikan käteen!
Jos ruokani olisi toistuvasti pahaa, niin ottakoon mies itse johdon ruokahuollosta. Parisuhteessa todellakin kommunikoidaan ja sovitaan asioista.
Eihän kenenkään (aikuisen) ole pakko syödä yhtään mitään. Mutta jos perheessä tehdään ruokaa niin silloin nyt on oletus että kaikki syö sitä. Miksi toisaalta tehdä ruokaa sitten jota joku jäsen inhoaa? Osaako puoliso edes esittää ruokatoiveita sitten vai valittaako vasta kun ruoka valmis? Älä nyt ainakaan passaa sitten eri ruokia hänelle. Jos ei kelpaa niin tehkööt itse muuta.
Paremminkin ärsyttävää ap sinun käytös.
Miksi laitat ruokaa, mikä ei miehellesi maistu?
Tai laittakaa sit kumpikin itse omat pöperönne.🤷
Tietenkin.
Ei kai kukaan kehtaa kieltäytyä laitetusta ruoasta. Vaihtoon. Visko ruoka päin pläsiä ja komenna siivoamaa. Lähde ovesta ulos jonnekin. Palaat nukkumaan.