Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kumppani näpäyttelee ja on passiivis-aggressiivinen

Vierailija
12.02.2026 |

Ihan v* raskasta käytöstä... Esimerkiksi eilen UNOHDIN laittaa uuden roskapussin, koska sillä hetkellä oli ns. monta rautaa tulessa. Niin mitä tekee hän: heittää roskat ämpärin pohjalle, mutta ei ystävällisesti viitsi laittaa uutta pussia. Jatkuvaa nälvimistä ja näpäyttelyä... Pahentunut lasten saannin jälkeen. Alan oikeasti olemaan loppu tähän. Jos otan asian puheeksi, niin muuttuu vaan entistä ilkeämmäksi.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin tuollaisesta miehestä! Hyvä isä oli silloin ja on edelleenkin, en vain halunnut katsoa enää vuottakaan kun toinen on päivittäin naama nurinpäin PAITSI jos haluaa ja saa seksiä. Tuollaista ihmeellistä passiivisaggressiivista kuittailua ja suurten, molempiin vaikuttavien päätösten tekemistä ilman minua alkoi esiintyä jo raskauden aikana pahentuen lapsen kasvaessa. Pariterapia ei hänelle kelvannut, siinähän olisi ihan joutunut keskustelemaan asiasta enkä todellakaan usko, että tuo käytös olisi loppunut ihan itsestään.

Parempi näin, lapsen ei tarvitse nähdä tuollaista parisuhdemallia.

Siis juu, juuri tuollaista päätöksentekoa ilman minun mielipidettäni on myös esiintynyt ajoittain. Olen ihan täysin osallistuva perheemme kuluihin ja arjen pyöritykseen, joten siitä ei ole kyse, että mies olisi jollain tavalla enemmän vastuussa asioista. Ap

Vierailija
42/46 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli avoin kommunikointi ei toimi. Jos ei opi muuttamaan tapojaan kannattaa miettiä suhteen katkaisua ennen kuin patoutumat ryöpsähtää kunnolla naamalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin. Tuohan ei sitten tuosta muutu paremmaksi. Pahenee vain. Viimeinen vaihe on fyysinen aggressiivisuus, kiristys ja uhkailu. Mieti tarkkaan kauanko aiot tuota katsoa. 

Jotenkin ahdistaa tämä kaikki. Lapsille on hyvä isä, ei siinä, mutta minulle on oikea kusipää... Ap

Ei ole hyvä isä, jos painaa sinua alas. Tuo bioroskien heittäminen paljaaseen astiaan on yhtaikaa lapsellista ja täysin sairasta. Lapsikin osaa laittaa itse sen uuden pussin. 

Lähde. Heti. 

Vierailija
44/46 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin käy monille miehille lasten saamisen jälkeen. Eivät kestä sitä, että eivät saa enää olla huomion keskipiste. Varsinkin, jos kokevat saavansa liian vähän sksiä, rupeavat tuollaiseksi, ihan kuin se kiukuttelu parantaisi tilannetta. Monet eivät myöskään hahmota, että rankka aika pienten lasten kanssa on väliaikaista ja tilanne kyllä helpottaisi, kun jaksaisivat käyttäytyä ihmisiksi tuon vaiheen yli. 

Jaa a. Enpä tiedä onko kyse tuollaisesti. Hänelle lapset on kaikki kaikessa ja tuntuu itse asiassa siltä, että minä olen se, joka on ohitettu ja sivuutettu joka asiassa. Siis miehen toimesta. Lapset totta kai aina etusijalla, mutta miehellä ei ole mitään halukkuutta oikein kahden keskiseen aikaan, vaikka sitä olisi kyllä helpostikin saatavilla, kun esimerkiksi hänen äitinsä pyytää lapsiamme jatkuvasti yökylään tms. Ap

Hmm. Voisi siis olla ihan hyvä vuoroviikkoisä. Tilanteenne voisi parantua erossa. 

Vierailija
45/46 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on hyvä, jos hän on oikeasti hyvä isä.

Se tarkoittaa, että voit erota paremmalla mielin.

Älä jää tuohon henkisesti väkivaltaiseen suhteeseen.

Tätä olen aidosti pohtinutkin. Itsellä tulisi helpompi hengittää ja todellakin luottaisin siihen, että lapset hän hoitaa aina hyvin. Pakko oli nyt vaan jonnekin avautua, kun v itutti niin tuo roskisjuttu... Ap

Ehdotan, ettet puhu miehelle erosta vielä mitään, vaan tapaat nyt ensin juristin ja mietit, mikä olisi sinulle mieluisin tapa ratkaista ero. Kun asiat selkenevät, laitat vain asiat eteenpäin rullaamaan ja miehelle ilmoitus, ei mitään vatvomisia. 

Jos minä tekisin jotain noin paskamaista kuin tuon roskistempun niin pyytelisin polvillani anteeksi, enkä tiedä jäisikö kumppani siltikään. Jos uskoisi tilapäiseen mielenhäiriöön, niin ehkä. Ja sama toisinpäin. Varmasti lapsiarjessa voi hermo olla välillä kireällä, mutta silti.

Vierailija
46/46 |
12.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen on tyypillinen suorittajamies. Haluaa kaiken olevan täydellistä: työ, koti ja lapset. Haluaa, että muut toimii juuri hänen haluamallaan tavalla, hänen tapansa on oikea. Miten kehtasitkin unohtaa laittaa sen pussin sinne roskikseen!? Siitäs saat typerä ä m  m ä, ensi kerralla ehkä muistat. Onko mahdollisesti työssään esimiesasemassa? Insinööri? 

Itse asiassa on esimiesasemassa ja insinöörikin. On todella tarkka kaikesta. Ap

Minä pidän insinööreistä (heistä, jotka tunnen) mut pelottavan oikeaan osui tämä kirjoittaja😲

Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan