Kun kumppani näpäyttelee ja on passiivis-aggressiivinen
Ihan v* raskasta käytöstä... Esimerkiksi eilen UNOHDIN laittaa uuden roskapussin, koska sillä hetkellä oli ns. monta rautaa tulessa. Niin mitä tekee hän: heittää roskat ämpärin pohjalle, mutta ei ystävällisesti viitsi laittaa uutta pussia. Jatkuvaa nälvimistä ja näpäyttelyä... Pahentunut lasten saannin jälkeen. Alan oikeasti olemaan loppu tähän. Jos otan asian puheeksi, niin muuttuu vaan entistä ilkeämmäksi.
Kommentit (46)
Kuinka nopeaan menit yhteen ja teit lapset?
Pitäisi olla useampi vuosi ennemmin vain yhdessä että paljastuu oikea luonne.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka nopeaan menit yhteen ja teit lapset?
Pitäisi olla useampi vuosi ennemmin vain yhdessä että paljastuu oikea luonne.
Oltiin ennen esikoista yhdessä 4 vuotta, esikoinen nyt 6-vuotias. Ap
Sillä on toinen. Yrittää päästä helpolla,että sinä ottaisit eron ja hän pääsisi uhriutumaan.
Kaverilla on ongelmia itsensä kanssa. Veikkaisin näin. Olin itsekin melkoinen kusipää ja riesa tuonne neljänkymmenen ikään asti. Parin kolmen epäonnistuneen suhteen, joista yksi avioliitto, heräsin siihen tosiasiaan, että käytökseni oli narsistista ja kaikkiaan kusipäistä. En ole narsisti mutta käytöksessäni oli vahvasti sellaisia piirteitä. Silloin aloin perehtyä alan kirjallisuuteen, eli siis miten elää toisen ihmisen kanssa, ja mitä se edellyttää minulta. Pohjakosketuksen jälkeen asioita kyllä oppii, mutta ongelma pitää itse tunnustaa ja myös olla halu kasvaa siitä eroon. Mutta omalla painollaan asiat eivät muutu.
Sitten seuraava veikkaus on, että miehen seksuaaliset halut on suuntautunu muualle, joko raskauskilojen takia, tai sitten muusta syystä. Joka tapauksessa, monet miehet kohtelevat kauniisti ainoastaan niitä naisia, joita himoitsevat, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin käy monille miehille lasten saamisen jälkeen. Eivät kestä sitä, että eivät saa enää olla huomion keskipiste. Varsinkin, jos kokevat saavansa liian vähän sksiä, rupeavat tuollaiseksi, ihan kuin se kiukuttelu parantaisi tilannetta. Monet eivät myöskään hahmota, että rankka aika pienten lasten kanssa on väliaikaista ja tilanne kyllä helpottaisi, kun jaksaisivat käyttäytyä ihmisiksi tuon vaiheen yli.
Jaa a. Enpä tiedä onko kyse tuollaisesti. Hänelle lapset on kaikki kaikessa ja tuntuu itse asiassa siltä, että minä olen se, joka on ohitettu ja sivuutettu joka asiassa. Siis miehen toimesta. Lapset totta kai aina etusijalla, mutta miehellä ei ole mitään halukkuutta oikein kahden keskiseen aikaan, vaikka sitä olisi kyllä helpostikin saatavilla, kun esimerkiksi hänen äitinsä pyytää lapsiamme jatkuvasti yökylään tms. Ap
Kuulostaa tutulta. Pikkulapsiarkeni keskellä aikoinaan kärsin myös puolison veemäisestä käytöksestä, hänhän olikin se hankalin ja työläin lapsi. Työ, päiväkoti, kauppa, ruuanlaitto ja kaiken ruuhkan keskellä aikuisen miehen lapsekas kiukuttelu. Ihan h*tin uuvuttavaa. Lasten syntymä muutti lähes kertaheitolla ihanan, sympaattisen, empaattisen ja rakastavan miehen kärttyisäksi huomionkipeäksi vauvaksi. Mukaan tuli myös fyysistä väkivaltaa, minkä keskellä sinnittelin aikani (mukamas lasten takia), mutta lopulta en vain enää jaksanut: ero.
Eroa. En olisi hetkeäkään ilkeän kanssa parisuhteessa, saati samassa asunnossa. Roskapussin voisi laittaa siksi ettei vahingossa heitä sinne.
"Sitten seuraava veikkaus on, että miehen seksuaaliset halut on suuntautunu muualle, joko raskauskilojen takia, tai sitten muusta syystä. Joka tapauksessa, monet miehet kohtelevat kauniisti ainoastaan niitä naisia, joita himoitsevat, valitettavasti."
No, enpä viitsisi kommentoida mitään, mutta taidan silti. Raskauskiloja nyt ei enää ole ja kyllä minä olen ihan sopusuhtaisissa mitoissa. Hän ei ole. Täytyy kyllä sanoa, että omat haluni on tipotiessään tämän hänen kusipäisyyden takia, ei ison vatsansa. Ap
Sehän on hyvä, jos hän on oikeasti hyvä isä.
Se tarkoittaa, että voit erota paremmalla mielin.
Älä jää tuohon henkisesti väkivaltaiseen suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla on ongelmia itsensä kanssa. Veikkaisin näin. Olin itsekin melkoinen kusipää ja riesa tuonne neljänkymmenen ikään asti. Parin kolmen epäonnistuneen suhteen, joista yksi avioliitto, heräsin siihen tosiasiaan, että käytökseni oli narsistista ja kaikkiaan kusipäistä. En ole narsisti mutta käytöksessäni oli vahvasti sellaisia piirteitä. Silloin aloin perehtyä alan kirjallisuuteen, eli siis miten elää toisen ihmisen kanssa, ja mitä se edellyttää minulta. Pohjakosketuksen jälkeen asioita kyllä oppii, mutta ongelma pitää itse tunnustaa ja myös olla halu kasvaa siitä eroon. Mutta omalla painollaan asiat eivät muutu.
Hienoa kuulla, että jotkut miehet kykenevät itsetutkiskeluun ja omien käytösvinoumien tunnistamiseen ja myöntämiseen. Hatunnosto. Oma exäni oli myös käytökseltään narsisti - vain minä, minä ja minä oli tärkeä lasten syntymän jälkeenkin. Liehui kodin ulkopuolella, toki töissä, mutta sen lisäksi baareissa ja matkoilla samaan aikaan kun minä oli pienokaisten kanssa yksin kotona. Kotona vaati palvelua, oli kuin yksi lapsi muiden joukossa, ei viitsinyt ottaa vanhemmuutta haltuunsa, ei paneutunut lapsiin. Eron jälkeen lapset yllättäen olivatkin maailman tärkeimmät asiat, saattoi ollakin, mutta lapsia käytti myös häikäilemättömästi manipuloinnin ja vallankäytön välineenä minun suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista! Miten silloin näit oman käytöksen? Oliko se siis oman käsityksen mukaan oikeutettua? Kossain oli juttu tästä, että esim. yleisesti hankalana koetut työkaverit eivät tunnista hankaluutta itsessään.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on hyvä, jos hän on oikeasti hyvä isä.
Se tarkoittaa, että voit erota paremmalla mielin.
Älä jää tuohon henkisesti väkivaltaiseen suhteeseen.
Tätä olen aidosti pohtinutkin. Itsellä tulisi helpompi hengittää ja todellakin luottaisin siihen, että lapset hän hoitaa aina hyvin. Pakko oli nyt vaan jonnekin avautua, kun v itutti niin tuo roskisjuttu... Ap
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi hänellä on tapana jatkuvasti ohjeistaa ja keksiä ihmeellisiä sääntöjä, mutta eipä noudata niitä aina itsekään... Älkää tehkö kuten minä, vaan miten minä sanon. Hyi helkkari... Ap
Kuulostaa mun faijalta, jonka ainakin yks terapeutti diagnosoi narsistiksi.
Pelasta itsesi, ap.
P.s vaikka mies on sun läsnäollessa lapsille mukava, se voi olla ihan erilainen kun oot poissa. Mun faija perseili meille lapsille just sillon kun äiti ei ollut näkemässä.
Vierailija kirjoitti:
"Sitten seuraava veikkaus on, että miehen seksuaaliset halut on suuntautunu muualle, joko raskauskilojen takia, tai sitten muusta syystä. Joka tapauksessa, monet miehet kohtelevat kauniisti ainoastaan niitä naisia, joita himoitsevat, valitettavasti."
No, enpä viitsisi kommentoida mitään, mutta taidan silti. Raskauskiloja nyt ei enää ole ja kyllä minä olen ihan sopusuhtaisissa mitoissa. Hän ei ole. Täytyy kyllä sanoa, että omat haluni on tipotiessään tämän hänen kusipäisyyden takia, ei ison vatsansa. Ap
Tuttua tuokin. Itsellä arki oli sen verran työlästä töineen ja lasten- ja kodinhoitoineen sekä aikuisen miehen uhmakohtauksineen että seksi ei ollut ensimmäisenä mielessä illalla sänkyyn kääriytyessä. Etenkin miehen jatkuva paska käytös ja sittemmin väkivalta veivät tyystin kiinnostukseni seksiin. Siinä vaiheessa oli jopa ihan sama, mikäli mies löytäisi jonkun toisen, ihan lopussa jopa toivoin sitä että saisin itse olla rauhassa :D . No mutta pääsin kiusasta kaikkinensa eroon erotessani. Toki miehen kiusa ei eroon loppunut. Hän jatkoi kiusaamista lasten kautta. Mutta ainakin sain fyysistä etäisyyttä häneen ja se jo sinänsä oli helpotus.
Erosin tuollaisesta miehestä! Hyvä isä oli silloin ja on edelleenkin, en vain halunnut katsoa enää vuottakaan kun toinen on päivittäin naama nurinpäin PAITSI jos haluaa ja saa seksiä. Tuollaista ihmeellistä passiivisaggressiivista kuittailua ja suurten, molempiin vaikuttavien päätösten tekemistä ilman minua alkoi esiintyä jo raskauden aikana pahentuen lapsen kasvaessa. Pariterapia ei hänelle kelvannut, siinähän olisi ihan joutunut keskustelemaan asiasta enkä todellakaan usko, että tuo käytös olisi loppunut ihan itsestään.
Parempi näin, lapsen ei tarvitse nähdä tuollaista parisuhdemallia.
Kuulostaa tutulta. Noin se alkoi. 22 vuotta myöhemmin olen työkyvytön ptsd:n ja ahdistuksen vuoksi. Olen vihdoin eronnut. En katsele päivääkään angry mania kodissani enää koskaan.
Mies on sinulle kateellinen jostakin?
Tällainen on tyypillinen suorittajamies. Haluaa kaiken olevan täydellistä: työ, koti ja lapset. Haluaa, että muut toimii juuri hänen haluamallaan tavalla, hänen tapansa on oikea. Miten kehtasitkin unohtaa laittaa sen pussin sinne roskikseen!? Siitäs saat typerä ä m m ä, ensi kerralla ehkä muistat. Onko mahdollisesti työssään esimiesasemassa? Insinööri?
Vierailija kirjoitti:
Tällainen on tyypillinen suorittajamies. Haluaa kaiken olevan täydellistä: työ, koti ja lapset. Haluaa, että muut toimii juuri hänen haluamallaan tavalla, hänen tapansa on oikea. Miten kehtasitkin unohtaa laittaa sen pussin sinne roskikseen!? Siitäs saat typerä ä m m ä, ensi kerralla ehkä muistat. Onko mahdollisesti työssään esimiesasemassa? Insinööri?
Itse asiassa on esimiesasemassa ja insinöörikin. On todella tarkka kaikesta. Ap
Jaa a. Enpä tiedä onko kyse tuollaisesti. Hänelle lapset on kaikki kaikessa ja tuntuu itse asiassa siltä, että minä olen se, joka on ohitettu ja sivuutettu joka asiassa. Siis miehen toimesta. Lapset totta kai aina etusijalla, mutta miehellä ei ole mitään halukkuutta oikein kahden keskiseen aikaan, vaikka sitä olisi kyllä helpostikin saatavilla, kun esimerkiksi hänen äitinsä pyytää lapsiamme jatkuvasti yökylään tms. Ap