Miten laihtua nopeasti 10 kg ? Antakaa kunnollisia toimivia neuvoja.
En kaipaa semmoisia neuvoja, että mene kävelylle ja syö parsaa. Tai jätä sipsit ja suklaalevyt pois ruokavaliosta. Enkä halua kuulla myöskään neuvoa, että vähennä sohvalla löhöilyä ja suoratoistopalvelujen tuijottelua. Tuollaiset neuvot aiheuttavat meissä naisissa vain ahdistusta ja stressiä ja sotkevat herkän hormonitoimintamme ja aiheuttavat meille ahmimishäiriön. Antakaa kunnollisia kehopositiivisia painonpudotusvinkkejä, kiitos!
Kommentit (39)
Ihmiset on pellejä kun ne tanssii tän asian ympärillä. Ehdotetaan vaikka mitä haarahyppyjä ja parsan puputusta. Kaikki tietää miten laihtuu. Et syö, siinä se. Tai syöt tosi vähän, kumpikin toimii. Ei tarvitse suorittaa mitään rituaaleja tai löytää muinaista viisautta joka oli kadonnut.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on pellejä kun ne tanssii tän asian ympärillä. Ehdotetaan vaikka mitä haarahyppyjä ja parsan puputusta. Kaikki tietää miten laihtuu. Et syö, siinä se. Tai syöt tosi vähän, kumpikin toimii. Ei tarvitse suorittaa mitään rituaaleja tai löytää muinaista viisautta joka oli kadonnut.
Mutta ihmiseen on sisään rakennettu halu syödä. Ja mitä herkumpaa evästä, sitä enemmän se sitä haluaa syödä? Joten siihen sitä viisautta tarvitaan. Käskeminen toimii tosi huonosti. tai vain hetken. Sama juttu päihdeongelmaisissa. Vaatii yleensä vähän enemmän jotta asia toteutuu....
Vierailija kirjoitti:
Lopeta nettitrollaaminen ja nouse ylös. Dopamiinikoukusta on mahdollista päästä irti. Ja tarvittaessa asiaan saa apua esim. mieli RY:n ylläpitämiltä mielenterveyspalveluilta.
Ole hyvä. Siinä neuvoja jotka saattaisivat auttaa. Mutta muista. Vaan noudatettu hoito ja otettu lääke auttaa. Tsemppiä!
Pystyt siihen!
Tätä suosittelisin minäkin. Toimiva juttu arjen jaksamiseen. Ja voi painokin pudota, kun ei päivät mene AV mammoja härnätessä.
Hyvä ryhti ja hyvät alusvaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu nettitrollaamisessa. Ja Scrollaamisessa. Monet hyötyisi sen lopettamisesta. Mutta eivät vaan pysty. Mikä heitä auttaisi? Paitsi se että ei vaan trollaa? Kun eivät pysty olemaan ilmankaan... .
Vaikeeta.
Aloitin 12.1.2026, 6 kg pudonnut, 4 neljä ateriaa päivässä, ei alkoholia, ei herkkuja, ei mitään napostelua
Aamiainen ruisleipä kalkkunaleikkeleellä, kylmäsavulohella tai munalla ja hedelmä tai kaurapuuro, marjoja, raejuustoa hedelmä, kahvi.
Lounas: salaatti vähärasvaisella proteeinilähteellä/keitto
iltapäivä: kahvi,
illallinen sama kuin lounas varioiden
iltapala: marjoja, vähärasvaista luonnonjogurttia, kauramuroja.
Huomioi annoskoot. Tästä tulee n 1500 kcal/vrk
Kuntoilemalla laihtuu. Minä poljin kuntopyörää 2 tuntia päivässä niin laihduin 12 kg 2 kuukaudessa. Ei se paino putoa ellei tee mitään, ei se makoilemalla putoa. Minäkin hikoilin joka päivä kunnolla. Mieheni laihtui 30 kg treenaamalla ja polkemalla kuntopyörää.
Vierailija kirjoitti:
Kuntoilemalla laihtuu. Minä poljin kuntopyörää 2 tuntia päivässä niin laihduin 12 kg 2 kuukaudessa. Ei se paino putoa ellei tee mitään, ei se makoilemalla putoa. Minäkin hikoilin joka päivä kunnolla. Mieheni laihtui 30 kg treenaamalla ja polkemalla kuntopyörää.
Paljon saa treenata jos ei mutta mitään ruokavaliossaan... itse olen suht aktiivinen ja isoin tekijä on laihtumisessa on ruoka.
Vasemman jalan amputaatio voi riittää.
Et vaan katsele kaupassa pullaa leivoksia vaan kävelet suoraan kasviksille. Ostat omenaa ja kaalin . Keitä kaalikeiton hitaasti pitkään ilman lihaa. Vihreä paprika ja sipuli. Pippuria. Kalorit on keitto kaikkeen nälkään . Syöt hitaasti rauhallisesti lusikalla pöydän ääressä aina kun tuntuu nälkä . Huomaat että vaikka miten paljon syöt et enää liho etkä turpoaa. Suolaa vain hyvin vähän tai ei yhtään. Kestä tätä pari viikkoa niin ruumiisi alkaa polttaa ylimäärä rasvaa. Kuluttaa. Joten jumppaa hiukan. Rasva sulaa pois.
Sen ajan kun liikkuu ei syö . Silloin kalorit kuluu. Rasva poistuu kun ei syö rasvaa.
Jätä sipsit ja suklaalevyt ruokavaliosta. Lopeta sohvalla löhöily ja suoratoistopalveluiden tuijottaminen ja lähde salille ja lenkille.
Hanki ravinto-ohjelma ammattilaiselta
Aloita säännöllinen kuntosaliharrastus ja hanki sinulle laadittu saliohjelma pt:lta
Vierailija kirjoitti:
Jätä sipsit ja suklaalevyt ruokavaliosta. Lopeta sohvalla löhöily ja suoratoistopalveluiden tuijottaminen ja lähde salille ja lenkille.
Tuota nimenomaan en halunnut kuulla. Tuollaiset neuvot aiheuttavat lihaville naisille ahdistusta ja ahdistusta lievittääksemme alamme ahmia sipsejä ja suklaalevyjä ja löhötä sohvalla : (
AP
Ketoosidieetti on ainoa tapa, jolla pystyy polttamaan rasvaa kehostaan nopeasti ja tehokkaasti -ilman että lihakset surkastuvat tai keho menee paastomoodiin eli säästöliekille. Hiilihydraattien poistaminen ravinnosta on muuten se keino, jolla kaikki kehonrakentajat / fitnessurheilijat tiristävät itsensä kisakuntoon.
Jos ruokavalio on aina ollut ns. perus kotiruokaa tai varsinkin jos on tottunut mättöön, on ketodieetille ryhtyminen kylmiltään kylläkin aika kurja kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon saa treenata jos ei mutta mitään ruokavaliossaan... itse olen suht aktiivinen ja isoin tekijä on laihtumisessa on ruoka.
Kyllä ruokavaliota pitää hiukan muuttaa. Sokeria ei saa syödä. Laihtuminen on kovaa hommaa ja pitää kuntoilla paljon jotta laihtuu. Itse jätin alkoholin pois iin laihduin 34 kg 6 kuukaudessa. Kyllä minä joka päivä kävin salilla kun pääätin laihtua.
Vierailija kirjoitti:
Sen ajan kun liikkuu ei syö . Silloin kalorit kuluu. Rasva poistuu kun ei syö rasvaa.
Tässä ei pidä mikään muu paikkaansa kuin että harva syö samaan aikaan kuin liikkuu.
Ensinnäkin, riittävä rasvan saanti on tärkeää niin rasva-aineenvaihdunnalle kuin elimistön hyvinvoinnille ylipäätään. Rasvahapot ovat myös hormonien esiasteita, hormonitoiminta menee sekaisin liiasta rasvan välttelemisestä.
Toiseksi, liikunnan olennaisin vaikuttavuus painonhallintaan tulee siitä, että säännöllinen treenaaminen saa elimistön perusaineeenvaihdunnan tilaan, jossa kehonkoostumus paranee. Suorituksen aikainen kulutus on toissijaista. Toki, jos harjoittaa aerobista liikuntaa tuntikaupalla päivittäin, kyllähän siinä energiaa kuluu.
Kannattaa sairastua masennukseen ja lakata syömästä. -8 kg kahdessa kuukaudessa
Paastoa paastoa. Olen ollut enimmillään 5 päivää putkeen syömättä ja vasta siinä kohtaa alkoi tajuton väsymys. Ennen sitä oli vain satunnaista nälkää mutta pystyi käymään töissä ja elämään normaalisti.
Joten jos syöt hyvin vähän joka päivä kyllä sä kestät sen. Oikeastihan kroppa ei ole ilman ravintoa paaston aikana vaan se jatkaa syömistä. Se vain syö niitä sun läskejä ja sitä sanotaan laihtumiseksi.