Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö teitäkin kun monissa työhakemuksissa vaaditaan nykyään jokin videoklippi itsestä?

Vierailija
11.02.2026 |

Mua ärrsyttää

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vaan että näkee heti ulkoisen habituksen. Turha ottaa haastatteluun asiakaspalvelutehtävään jotain nenärenkaista naamatatuoitua jäppistä tai "blondia" josta näkee jo heti ettei "jaksa" tehdä töitä koko päivää

Sä tuskin oot rekrytoija. 

Vierailija
42/49 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen osallistunut uusien työntekijöiden rekrytointiprosesseihin jo noin20 vuoden ajan. Työnantaja vaatii aina videon hakijoilta. Olen katsonut varmaan satoja videoita, enkä ole koskaan huomannut niistä olevan mitään hyötyä. Ne eivät tuo esille mitään sellaista, mikä ei työhakemuksesta ja haastattelusta selviäisi. Sen sijaan ne väkisinkin ohjaavat huomion ulkonäköön, vaikka sillä ei ole merkitystä työsuorituksen kannalta. Hakemus ja haastattelu sen sijaan ovat molemmat tärkeitä. 

Sellainen voimafantasia siellä tänään 🤣🤣🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä.

Näkee heti, että onko nainen vasemmistolainen miesvihaaja, jos sillä on lyhyet, siniset hiukset ja nenärengas.

Kukaan ei halua vasemmistolaista pilaamaan työpaikan ilmapiiriä.

Vierailija
44/49 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä 2021 tuli 12 haastattelukysymystä videolla ja piti vastata 12 videolla. Oli lisäksi teams-haastattelu ja soveltuvuustesti. Tulin valituksi vaikka olin 58v megaläski. Mulla oli 20v kokemus alalta.

Vierailija
45/49 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen osallistunut uusien työntekijöiden rekrytointiprosesseihin jo noin20 vuoden ajan. Työnantaja vaatii aina videon hakijoilta. Olen katsonut varmaan satoja videoita, enkä ole koskaan huomannut niistä olevan mitään hyötyä. Ne eivät tuo esille mitään sellaista, mikä ei työhakemuksesta ja haastattelusta selviäisi. Sen sijaan ne väkisinkin ohjaavat huomion ulkonäköön, vaikka sillä ei ole merkitystä työsuorituksen kannalta. Hakemus ja haastattelu sen sijaan ovat molemmat tärkeitä. 

Kertoo ehkä enemmän sinusta, jos 20v kokemuksen jälkeen olet edelleen tätä mieltä.

Vierailija
46/49 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en tule koska noin vähää en saanut edes 10v sitten vastavalmistuneena.

Pitäisikö sääliä? Senkus pysyt nykyisessä työssäsi. 

Vierailija
47/49 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole yhtään sometiliä, eikä kuvaa/videota netissä. En soittele videopuheluita, en snäppää, tiktokkaa enkä laittele dmää enkä ääniviestejä. 

...

Jos olisin itse työnantaja, en palkkaisi henkilöä jolle videon teko olisi ehdoton no-go. Jos jo tässä asiassa noustaan vastahankaan, mikä on seuraava asia missä ollaan pänkkejä? M43

Itse kerrot, ettet soita videopuheluita, et snäppää, et tiktokkaa jne. ja sitten kyselet "mikä on seuraava asia missä ollaan pänkkejä?" Itsehän sinä olet "pänkki" noiden asioiden suhteen. 

Vierailija
48/49 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole yhtään sometiliä, eikä kuvaa/videota netissä. En soittele videopuheluita, en snäppää, tiktokkaa enkä laittele dmää enkä ääniviestejä. 

...

Jos olisin itse työnantaja, en palkkaisi henkilöä jolle videon teko olisi ehdoton no-go. Jos jo tässä asiassa noustaan vastahankaan, mikä on seuraava asia missä ollaan pänkkejä? M43

Itse kerrot, ettet soita videopuheluita, et snäppää, et tiktokkaa jne. ja sitten kyselet "mikä on seuraava asia missä ollaan pänkkejä?" Itsehän sinä olet "pänkki" noiden asioiden suhteen. 

Mutta työpaikkailmoituksessa ei niitä pyydettykään. M43

Vierailija
49/49 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain paikkaa, johon vaadittiin esittelyvideo, hakuaika oli juuri umpeutumassa. Juttelin rekrytoijan kanssa että kannattaako vielä hakea, hän oli aidosti kiinnostunut ja oikein pyysi hakemaan toimea. Hiukset ja meikki viimeisen päälle ja sitten nopeasti videon teko. Soitin peräänkin ja rekrytoija kehui hakemustani ja videota. Myöhemmin huomasin, että lähettämästä ei  videosta puuttui ääni. Eivät olleet varmasti edes katsoneet sitä, että ihan turha vaiva :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän