Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso muuttui lasten saannin myötä

Vierailija
11.02.2026 |

Ollaan asuttu 3 vuotta yhdessä, ja tehtiin ihan toivottu lapsi. Raskausaikana seksi alkoi tippua pois, ja synnytyksen jälkeen sitä ei ole ollut lainkaan. Vauva on nyt 8kk.

Muutenkin avopuolison asenne muuttui heti synnytyksen jälkeen paljon etäisemmäksi ja kylmäkiskoisemmaksi. Lapsi kyllä tuntuu kiinnostavan, mutta parisuhde ei. Hoidan kyllä vauvaa ja teen oman osani kotitöistä, mutta silti tuntuu kuin olisin vieraana omassa asunnossani.

Onko muuta vaihtoehtoa kuin laittaa lusikat jakoon, vai muuttuuko tästä vielä? Muita samassa tilanteessa olleita?

Kommentit (215)

Vierailija
101/215 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vaihtoehtoa, siis olettaen, että asiasta on jo selkeästi puhuttu ja olet ilmaissut tyytymättömyytesi vaimollesi:

1. Otat itsellesi rakastajan, mieluiten vaimosi suostumuksella

2. Otat eron

Kenenkään ei tule jäädä seksittömään avioliittoon. Vaimosi on epäonnistunut tehtävässään vaimonasi, ja sinulla on hyvä syy lähteä lätkimään. Seksin evääminen on henkistä väkivaltaa ja tosiasiallisesti osoitus siitä, ettei kumppanisi enää halua sinua, ja pitää sinua vastenmielisenä. Ei kenenkään tarvitse jäädä noin ikävään tilanteeseen. On myös vaarana se, että jos vaimosi ei sinulta hae seksiä, hän hakee sitä jostain muualta. 

Vierailija
102/215 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni täällä kommentoi että miehen pitää van olla ilman seksiä, vaikka tässä se seksi ei ollut missään vaiheessa se pääasia. AP sensijaan kommentoi, että vaimonsa kohtelee häntä kylmästi, välinpitämättömästi, kuin häntä ei kaivattaisi. Kuinka moni oikeasti kokee että se on ok käytöstä kumppanilta ja montako vuotta sitä pitää sietää? Ilman lasta puhuttaisiin jo henkisestä väkivallasta. 

No voi hellanlettas, miestä kohdellaan välinpitämättömästi kuin häntä ei kaivattaisi. Henkistä väkivaltaa ihan. Miksi miestä ei kaivata? Jos minua ei kaivata jossain, missä haluaisin olla tervetullut, mietin kyllä sitä omaa käytöstäni, että voisinko tehdä jotain toisin, jotta minua kaivattaisiin ja oikein odotettaisiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/215 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen seksielämän ulkoistamista siksi aikaa kunnes rupee kumppania seksi taas kiinnostamaan.
Sä saat seksielämän ja kumppani saa olla haluamassaan rauhassa ilman seksiä, kaikki voittaa, eikö? :) 

Tämä on kyllä loistava ratkaisu ongelmaan. Itsellä on vakkari fwb jonka kanssa nähdään kerran viikossa. Mä oon tyytyväinen ja lasten äiti on tyytyväinen kun ei ole ketään kinuamassa seksiä. Pelkkää voittoa 👌

- Eli sun lapsellas on äiti, mutta sulla ei ole vaimoa? Kukaan tuossa ei voita. Vaimovalinta mennyt perseelleen...

Vierailija
104/215 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap mies vai nainen? Ei käynyt ilmi aloituksesta.

Se on ihan järjellä pääteltävissä. 

Vierailija
105/215 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni tosiaan klassisesti niin, että miehelle läheisyys tarkoitti seksiä. Hän lähestyi minua vain jos halusi seksiä, ja perus halailu/pusut johti aina lääppimiseen. Minulta meni valitettavasti kaikki seksihalut vauvavuotena. En minä halunnut sitä, ja olisin halunnut haluta miestä, mutta se ei vaan onnistunut. Kyllä me saatiin tilanne selvitettyä puhumalla, mutta oli se kummallekin vaikeaa aikaa. En halunnut hylätä miestä, eikä mies tajunnut miksi en yhtäkkiä halunnutkaan seksiä. 

Vierailija
106/215 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naisella on paikat palautunut, niin sehän vaan tekee hyvää molemmille.

Vierailija
107/215 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt osaa sanoa, mikä juuri teidän suhteessa mättää, mutta tuossa 8 kk iässä yleensä vauvan unet huononee. Synnytyksen jälkeinen hormoniryöppy on jo laskenut ja valvominen ja jatkuvat huonot yöunet kuormittavat. Lapsi huusi kaikki yöt. Itse olin tuossa vaiheessa valmis tyyliin luovuttamaan lapsen kasvatuslaitokselle. Vuoden täytettyään rupesi yhtäkkiä nukkumaan yöt ja lisäksi kahden tunnin päiväunet. Mikään yhden yön nukkuminen ei tilannetta korjannut, aloin tuntea oloni suunnilleen ihmismäiseksi vasta lapsen täyttäessä kolme. Toki kumppani pitää ottaa huomioon, mutta parisuhde oli kyllä aika taka-alalla ne alkuvuodet. Sitä on myöhemmin korjailtu ja käyty kipukohtia läpi. Nyt lapsi on koululainen ja meillä on jo ihan kivasti aikaa olla yhdessä. Läheisyys palautui vähitellen.

Se on ihan hullua, että jotkut miehet odottaa seksiä jo muutaman kuukauden jälkeen. I

Olen nainen ja odotin sitä seksiä. 8 kuukautta on jumalauta yli puoli vuotta. 

Vierailija
108/215 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt osaa sanoa, mikä juuri teidän suhteessa mättää, mutta tuossa 8 kk iässä yleensä vauvan unet huononee. Synnytyksen jälkeinen hormoniryöppy on jo laskenut ja valvominen ja jatkuvat huonot yöunet kuormittavat. Lapsi huusi kaikki yöt. Itse olin tuossa vaiheessa valmis tyyliin luovuttamaan lapsen kasvatuslaitokselle. Vuoden täytettyään rupesi yhtäkkiä nukkumaan yöt ja lisäksi kahden tunnin päiväunet. Mikään yhden yön nukkuminen ei tilannetta korjannut, aloin tuntea oloni suunnilleen ihmismäiseksi vasta lapsen täyttäessä kolme. Toki kumppani pitää ottaa huomioon, mutta parisuhde oli kyllä aika taka-alalla ne alkuvuodet. Sitä on myöhemmin korjailtu ja käyty kipukohtia läpi. Nyt lapsi on koululainen ja meillä on jo ihan kivasti aikaa olla yhdessä. Läheisyys palautui vähitellen.

Ap vaikuttaa kärsimättömältä, epäempaattiselta ja itsekeskeiseltä. Kyllä näitä asioita voi toki yrittää selittää, mutta jos ihminen ei luonnostaan tajua niin tulee suhde tästä eteenpäinkin olemaan melkoista tervanjuontia. Että ehkä se ero on ihan hyvä vaihtoehto. Pääsevät molemmat uudelle raiteelle.

Vierailija
109/215 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko et ole nainen, tai sinä et kykene empatiaan tai asettumaan jonkun toisen saappaisiin, jotka eivät ole identtiset omien saappaittesi kanssa.

Vierailija
110/215 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä laittaisin lusikat jakoon, ihan siis sen takia että miehiä vihaava spermaviemäri kirjoittelee miesvihapalstalle porsittuaan.

Spermasäiliö (M) siellä kirjoittelee ;)

Vierailija
111/215 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja odotin sitä seksiä. 8 kuukautta on jumalauta yli puoli vuotta. .

Miten ne miehet sinkkuna ollessaan kestävät vuosia ilman seksiä, kun eivät kaikki sitä saa, mutta lapsen saatuaan parisuhteessa muuttuvat kuin pikkukakaroiksi, joiden pitää heti saada seksiä tai pakko erota?

Vierailija
112/215 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko et ole nainen, tai sinä et kykene empatiaan tai asettumaan jonkun toisen saappaisiin, jotka eivät ole identtiset omien saappaittesi kanssa.

Lässyn lässyn

Vierailija
113/215 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä loistava ratkaisu ongelmaan. Itsellä on vakkari fwb jonka kanssa nähdään kerran viikossa. Mä oon tyytyväinen ja lasten äiti on tyytyväinen kun ei ole ketään kinuamassa seksiä. Pelkkää voittoa 👌

- Eli sun lapsellas on äiti, mutta sulla ei ole vaimoa? Kukaan tuossa ei voita. Vaimovalinta mennyt perseelleen...

Lasten tekemiseen ei tarvita naimisiin menoa. Perhe-elämässä ei tarvitse kärvistellä selibaatissa jos on ymmärtäväinen puoliso joka antaa luvan seksielämän harjoittamisen toisen kanssa kunnes halunsa palaavat. Itsekkäät elämän ankeuttajat ajattelee tietysti toisin. 

Vierailija
114/215 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla jokin muu syy olla lapsesi äidin kanssa parisuhteessa kuin toive siitä, että seksielämänne vielä joskus heräisi eloon?

Jos ei ole muuta syytä, laita lusikat jakoon.

Yhteinen lapsi on huono tekosyy jäädä kuolleeseen suhteeseen.

Vierailija
115/215 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe-elämässä ei tarvitse kärvistellä selibaatissa jos on ymmärtäväinen puoliso joka antaa luvan seksielämän harjoittamisen toisen kanssa kunnes halunsa palaavat. Itsekkäät elämän ankeuttajat ajattelee tietysti toisin. 

Vierailija
116/215 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne miehet sinkkuna ollessaan kestävät vuosia ilman seksiä, kun eivät kaikki sitä saa, mutta lapsen saatuaan parisuhteessa muuttuvat kuin pikkukakaroiksi, joiden pitää heti saada seksiä tai pakko erota?

Ehkä koska odotuksena on, että parisuhde tuo mukanaan läheisyyttä, mukaan lukien seksiä. Totta kai on paljon pahempi olla ihmisen kanssa, jonka kanssa kuuluisi harrastaa seksiä kuin vain olla yksinään, jolloin mitään odotusta ei olekaan. Seksin evääminen on henkistä väkivaltaa ja raaka osoitus siitä, ettei kumppani enää halua sitä. Kenenkään, miehen tai naisen, ei pidä tyytyä tuollaiseen tilanteeseen.

Vierailija
117/215 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhe-elämässä ei tarvitse kärvistellä selibaatissa jos on ymmärtäväinen puoliso joka antaa luvan seksielämän harjoittamisen toisen kanssa kunnes halunsa palaavat. Itsekkäät elämän ankeuttajat ajattelee tietysti toisin. 

Itsekkäät ihmiset eivät heti seurustelun alussa sano, että jos seksi loppuu viikon jälkeen niin tulee ero.
Miksi valehtelette ettekä vaan kerro totuutta? Löytäisitte siten oikean kumppanin, joka on kanssasi samaa mieltä.

Vierailija
118/215 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta se on parisuhde loppuu lapsen saantiin. Itse maksat kaikki laskut ja sitten alkaa vielä valitus ettet osallistu lapsen hoitoon vaikka äippä omii lapsen itselleen. Päivähoitomaksut tulee iskälle ja äippä saa lapsilisät siinä sitä tasa arvoa. Odotin kolme vuotta ja sitte alko jo niin pakottaa että pakko hommata muualta seksiä ja nauttia kun vielä muna toimii. 

Vierailija
119/215 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä koska odotuksena on, että parisuhde tuo mukanaan läheisyyttä, mukaan lukien seksiä. Totta kai on paljon pahempi olla ihmisen kanssa, jonka kanssa kuuluisi harrastaa seksiä kuin vain olla yksinään, jolloin mitään odotusta ei olekaan. Seksin evääminen on henkistä väkivaltaa ja raaka osoitus siitä, ettei kumppani enää halua sitä. Kenenkään, miehen tai naisen, ei pidä tyytyä tuollaiseen tilanteeseen.

Hups nyt sulla meni ihan väärin päin. Seksiin pakottaminen on sitä väkivaltaa, ei suinkaan sen evääminen.
Ei mikään ihme, että kumppaneidesi halut sinua kohtaan lopahtavat tuollaisen asenteen kanssa.

Vierailija
120/215 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen seksielämän ulkoistamista siksi aikaa kunnes rupee kumppania seksi taas kiinnostamaan.
Sä saat seksielämän ja kumppani saa olla haluamassaan rauhassa ilman seksiä, kaikki voittaa, eikö? :) 

Toi vakkari pano on kyllä hyvä. Itsellä sellainen etsinnässä mutta käyn ammattilaisella kerran kuukaudessa. Kuulemma perheelliset miehet ovat ykkösasiakasryhmä sinkkumies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi