Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmähkö kysymys: Onko korrektia kysyä mahdollisesta homoseksuaalisuudesta suoraan?

Vierailija
11.02.2026 |

Ennen kuin menen asiaan, totean, että minulla ei ole mitään homoseksuaalisuutta tai homoseksuaaleja vastaan. Asia olisi minulle aivan "Aha, mitä sitten?"

Olen siis tutustunut jo vuosia sitten mieheni kautta erääseen kohta viisikymppiseen mieheen. Hän on osa mieheni läheisintä ystäväpiiriä. Kun tapasin hänet ensimmäisen kerran, minulle tuli olo, että hän on varmaan homoseksuaali. Olemme usein tekemisissä, ja tuo tunne on vain vahvistunut. Hän ei ole koskaan seurustellut, ja minusta hänessä on joitakin stereotyyppisiä homomiehen piirteitä. Asialla ei olisi minulle muuten mitäön väliä, mutta minusta hän on jotenkin ahdistuneen oloinen. Aivan kuin hänellä olisi sisällä jokin "möykky", ehkä ymmärrätte. Hänellä ei ole oikein läheisiä ystäviä, mikä toki saattaa selittää ahdistunutta vaikutelmaa, mutta ei hänellä siis myöskään ole ketään, kelle puhua. Haluaisin auttaa häntä. Voinko vain jotenkin, suoraan tai epäsuoraan, kysyä asiasta? Vai teenkö itsestäni moukan? Ja näenkö hänessä asioita, jotka sattuvat sopivasti oletukseeni, mutta jotka eivät ole totta? Kiitos asiallisista vastauksista!

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hetero. Miksi kukaan ei kysy minulta koskaan mitään?!

Jos olet nainen miehiä ei kiinnosta vaan he uskoo että lesbokin parantuu kun saa hieman lempeä. Jos olet mies niin miehet näkee että olet hetero. 

Tuskinpa, koska "hetero"mies ei välttämättä tajua edes itse olevansa homo. Lue tutkimusartikkeli, jossa siteerataan tutkimusta, jossa todettiin homofoobikkomiesten itseasiassa olevan homoseksuaaleja:

https://www.psychologytoday.com/us/blog/the-big-questions/201106/homoph…

Vierailija
82/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n toteamukset "Hän on osa mieheni läheisintä ystäväpiiriä" ja "Hänellä ei ole oikein läheisiä ystäviä" ovat keskenään ristiriidassa.

Trollit harvoin kykenevät olemaan loogisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap mies hengailee hinurin kanssa?

Heteroiden on sallittua hengata vain heterojen kanssa?

Ei ole kyse sallimisesta vaan mieltymyksistä.

Vierailija
84/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tietenkään kysy. Mitä se sulle kuuluu? Hän varmaankin pyytää apua jos kokee sitä tarvitsevansa. 

Siis homot kokevat tarvitsevansa apua, johonkin, mihin, parantumiseen?

Koetko tarvitsevasi tukiopetusta äidinkielessä? Mielestäni tarvitsisit. Oletko persu?

Vierailija
85/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nainen miehiä ei kiinnosta vaan he uskoo että lesbokin parantuu kun saa hieman lempeä. Jos olet mies niin miehet näkee että olet hetero. 

Tuskinpa, koska "hetero"mies ei välttämättä tajua edes itse olevansa homo. Lue tutkimusartikkeli, jossa siteerataan tutkimusta, jossa todettiin homofoobikkomiesten itseasiassa olevan homoseksuaaleja:

Ennenkuin menemme tuohon tiede artikkeliin meidän tulee ensin löytää tieteellinen lähde siitä että on olemassa sellainen fobia kuin homofobia.

Vierailija
86/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä stereotypisen hinurin tunnistaa kysymättäkin siitä homonasaalista.

Mitä on homonasaalis?

Voi helv. Repesin totaalisesti!!!

Pääsi homonasaalis irti😆😆😆

Vierailija
87/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole korrektia. Ja kuinka seurustelemattomuus liittyy asiaan? Kai hän homonakin olisi seurustellut? Itse en ole koskaan seurustellut ja olen näitä uteluita saanut juuri ihmisiltä, joillehomous olisi ok. Miksi he kuvittelevat,eettä syy seurustelemattomuuteen olisi kaappihomous? Ja miksi edes utelusit, kuinka kuvittelisi auttavasti tätä ihmistä? Kysy mieluummin, onko hän ahdistunut tai voisitko tehdä jotain mikä piristäisi häntä. 

Vierailija
88/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei Tietenkään ole.

(Sensijaan..suomessa) on kuulemma tulossa viralliseksi tulossa kaikkiin synnytyslaitoksiin, UUSI protokolla: missä (dna-tuloksista '++' merkin osuessa..) se tullaan tatuoimaan ao.ihmisen vas.kulmakarvan alapuolelle. 

Helppo kaikkien (ulkopuolisten) nähdä tämä. Läpi elämän. ( Nerokasta. Hyvä edistynyt UUSIsuomi).

Vierailija
89/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kysyä aina kaikkien tuttavien seksuaalisista mieltymyksistä mahdollisimman yksityiskohtaisesti

Kolmikymppiseltä koiranomistajapariskunnalta kannattaa milloin niitä lapsia tulee.

Kaikilta sinkuilta kannattaa kysellä milloin aviopuoliso löytyy.

Ja niin edelleen. 

Silti tuo "oletko mahdollisesti kaapissa oleva homo" - tiedustelu on kyllä pahin. 

Vierailija
90/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä näen niin, että en tunne ihmistä hyvin, enkä voi pitää häntä läheisenä, jos en tiedä hänen seksuaalista suuntautumistaan. Minusta se on niin iso osa ihmistä. En tiedä, kuinka läheisenä ap pitää tuota miestä, joten en siihen ota kantaa, tuleeko hänen udella tuota asiaa. 

Vierailija
91/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Kuulu sulle ap. Ei yksinkertaisesti kuulu sulle.

Vierailija
92/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit sanoa hänelle, että jos hänellä on jotain sydämellään, josta haluaa uskoutua, olet valmis tukemaan ja kuuntelemaan. Mutta ei ole kyllä korrektia tuossa tapauksessa kysyä, että "johtuiskohan mahdollisesti tuo sun ahdistus siitä, että olet homo?" Ei edes, vaikka muotoilisit kysymyksen korrektimmin.

Jotain tuon tapaista olenkin ajatellut. Minä ja hän emme vain ole "syntyjä syviä" -väleissä. Täytyy miettiä.

ap

Anna olla. Jos kerran ette ole syntyjä syviä väleissä, et tee sillä tiedolla yhtään mitään. Vaikuttaa että olet vaan utelias

Vierailija
93/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kysy.

Vierailija
94/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tolla logiikalla joka toinen hetero on homoseksuaali. Homofoobikoksi leimataan helposti syystä ja toisesta.

Vierailija
95/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo minulle kuulu kumpaa sukupuolta kukin köyrii.

Eiköhän tuo sitten viimeistään saunassa selkää pestessä selviä.

M55

Vierailija
96/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä joku tekee makkarissa, ei kuulu muille. Et sä kysy Minnaltakaan, että vetääkö se aviomiestään straponilla perseeseen, tämän ollessa sisäkköasussa köyrettynä kellarin patteriin. Seksihommat on jokaisen yksityisasia. 

Vierailija
97/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran kaikki on luonnollista, voi aivan hyvin kysyä suoraan oletko homo. Kun siinähän ei ole mitään moitetta eikä pahaa, jos peräsuoli kiinnostaa. Kysy.

Vierailija
98/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes kuvittelet että homoseksuaalisuus olisi joku möykky ja ahdistuksen aihe? Ihminen voi olla ahdistunut hyvin monesta asiasta.

En ajattele, että asia itsessään olisi ahdistuksen aihe, vaan se, että hän ei ehkä voi vapaasti olla sitä, mitä hän on. 

ap

Minä ymmärrän hyvin ajatuksesi, ap.

Itse olen hieman yli kuusikymppinen homo ja elänyt tätä asiaa ns. kaapissa. 
Olen sinänsä sinut tämän kaapissa olemisen kanssa, mutta tottakai se on monella tapaa vaikuttanut eri asioihin mun elämässäni ja vaikuttaa edelleen. Voisin luetella pitkän listan asioita, mutta en taida nyt tässä siihen ruveta.
Ihmeellistä kyllä, näin vanhaksi olen saanut elää ilman että kukaan perheestä, suvusta, työpaikoilta tai naapurustosta olisi kertaakaan kysynyt sitä suoraan

Eiköhän ne tiedä. Et varmaan ole naimisissa tai naisten kanssa tekemisissä seurustelumielessä niin osaahan siitä nyt kaikki havaita, että jos on kunnollinen mies, eikä koskaan ollut naista niin ei varmaan välitä naisista. Todennäköisesti joku on nähnyt sinut miehen kanssa joskus ja miten käyttäydyt miesten kanssa.

Vierailija
99/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n toteamukset "Hän on osa mieheni läheisintä ystäväpiiriä" ja "Hänellä ei ole oikein läheisiä ystäviä" ovat keskenään ristiriidassa.

Olisiko oikea kysymys esitettävä omalle puolisolle?

Vierailija
100/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy ootko homo? Jos saat vastauksen "nieletkö", tiedät ettei ole.

Ap yrittää epätoivoisesti olevansa homo. Mikäs siinä. Kukin taaplaa tyylillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän