Tyhmähkö kysymys: Onko korrektia kysyä mahdollisesta homoseksuaalisuudesta suoraan?
Ennen kuin menen asiaan, totean, että minulla ei ole mitään homoseksuaalisuutta tai homoseksuaaleja vastaan. Asia olisi minulle aivan "Aha, mitä sitten?"
Olen siis tutustunut jo vuosia sitten mieheni kautta erääseen kohta viisikymppiseen mieheen. Hän on osa mieheni läheisintä ystäväpiiriä. Kun tapasin hänet ensimmäisen kerran, minulle tuli olo, että hän on varmaan homoseksuaali. Olemme usein tekemisissä, ja tuo tunne on vain vahvistunut. Hän ei ole koskaan seurustellut, ja minusta hänessä on joitakin stereotyyppisiä homomiehen piirteitä. Asialla ei olisi minulle muuten mitäön väliä, mutta minusta hän on jotenkin ahdistuneen oloinen. Aivan kuin hänellä olisi sisällä jokin "möykky", ehkä ymmärrätte. Hänellä ei ole oikein läheisiä ystäviä, mikä toki saattaa selittää ahdistunutta vaikutelmaa, mutta ei hänellä siis myöskään ole ketään, kelle puhua. Haluaisin auttaa häntä. Voinko vain jotenkin, suoraan tai epäsuoraan, kysyä asiasta? Vai teenkö itsestäni moukan? Ja näenkö hänessä asioita, jotka sattuvat sopivasti oletukseeni, mutta jotka eivät ole totta? Kiitos asiallisista vastauksista!
Kommentit (107)
Miksi toisen ihmisen seksuaalisuus olisi mitenkään ap:n juttu? Ellei ap:llä ja tuolla miehellä ole keskinäistä vipinää, niin seksuaalisuudella ei ole mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit sanoa hänelle, että jos hänellä on jotain sydämellään, josta haluaa uskoutua, olet valmis tukemaan ja kuuntelemaan. Mutta ei ole kyllä korrektia tuossa tapauksessa kysyä, että "johtuiskohan mahdollisesti tuo sun ahdistus siitä, että olet homo?" Ei edes, vaikka muotoilisit kysymyksen korrektimmin.
Jotain tuon tapaista olenkin ajatellut. Minä ja hän emme vain ole "syntyjä syviä" -väleissä. Täytyy miettiä.
ap
Voi Hyvä Jumala!!! Et todellakaan kysy! Mikä ihme sinua vaivaa??? Hän kertoo itse jos haluaa! Älä verhoile omaa uteliaisuuttasi välittämiseen. Se nimittäin paistaa suoraan läpi. Keskity omaan elämään ja auta jos hän itse sitä pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n toteamukset "Hän on osa mieheni läheisintä ystäväpiiriä" ja "Hänellä ei ole oikein läheisiä ystäviä" ovat keskenään ristiriidassa.
Hän on siis osa sitä porukkaa, jotka tapaavat, kun tapaavat, mutta ei läheisissä väleissä näiden muiden kanssa. Ikään kuin ulkokehällä.
ap
"En ajattele, että asia itsessään olisi ahdistuksen aihe, vaan se, että hän ei ehkä voi vapaasti olla sitä, mitä hän on. "
Siihen voi olla muitakin syitä kuin että sinä et vain ole huomannut kysyä. Hän ei kenties koe vaikka tuota miehesi ystäväpiiriä sellaiseksi jossa voisi olla avoimesti homo. Joku porukasta on voinut vaikka joskus aikanaan vuosiakin sitten vääntää jotain vitsiä homoista ja muut ovat nauraneet. Ja siitä on jäänyt se pelko että ei voi avautua homoudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes kuvittelet että homoseksuaalisuus olisi joku möykky ja ahdistuksen aihe? Ihminen voi olla ahdistunut hyvin monesta asiasta.
En ajattele, että asia itsessään olisi ahdistuksen aihe, vaan se, että hän ei ehkä voi vapaasti olla sitä, mitä hän on.
ap
Ja sinä terapioisit häntä? Ja ongelma poistuisi. Wau!
Älä tunge väkisin muiden elämään.
Olen hetero. Miksi kukaan ei kysy minulta koskaan mitään?!
Vierailija kirjoitti:
Sen varran tuosta "homotutkasta" että se voi olla myös väärässä. Minulle on tullut parikin kertaa vastaan tilanne jossa olen pitänyt itsestäänselvänä että joku mies on homo ja sitten joskus paljon myöhemmin on käynyt ilmi että hänellä on vaimo ja lapsia. Toki se ei aukottomasti mitään todista mutta nykypäivänä kaapissa ja kulissiliitoissa eläviä homoja on (onneksi) jo aika vähän.
Heteromiehet ei ikinä ole väärässä homotutkan kanssa. Naisilla on vaikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
mä en ikinä kysy. Mä kohtelen homoja homoina. Esim. nauran että ettepä te tiedä mitään pimpsuista ja läpsäsen olalle.
M38
Kaikista vähiten orgasmeja saavat hetero- ja biseksuaalit naiset, eli naiset jotka harrastavat seksiä miesten kanssa. Lesbot, homo- bi- ja heteromiehet saavat orgasmeja suurin piirtein yhtä paljon. Mitä voimme oppia: miehet eivät tiedä pimpsuista seksuaalisesta suuntautumisesta huolimatta. Vain lesbot tietävät pimpsuista. Kikkeleistä nauttii eniten miehet.
Vierailija kirjoitti:
"En ajattele, että asia itsessään olisi ahdistuksen aihe, vaan se, että hän ei ehkä voi vapaasti olla sitä, mitä hän on. "
Siihen voi olla muitakin syitä kuin että sinä et vain ole huomannut kysyä. Hän ei kenties koe vaikka tuota miehesi ystäväpiiriä sellaiseksi jossa voisi olla avoimesti homo. Joku porukasta on voinut vaikka joskus aikanaan vuosiakin sitten vääntää jotain vitsiä homoista ja muut ovat nauraneet. Ja siitä on jäänyt se pelko että ei voi avautua homoudesta.
Niin, tuotakin olen ajatellut. Siinä porukassa kyllä kerrotaan typeriä homovitsejä.
ap
Näytä tissit, hiero niitä ja livo huuliasi. Kokeile seisooko hänellä. Näin selvität asian ei-kiusallisella tavalla.
Miksi luulet että hän haluaisi kertoa sinulle yhtään mitään itsestään jos ette kerran ole läheisiä?
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nainen miehiä ei kiinnosta vaan he uskoo että lesbokin parantuu kun saa hieman lempeä. Jos olet mies niin miehet näkee että olet hetero.
Saattaa olla myös esim. pedofiili. Kysy pois.
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole jännittävää ja coolia. Toisin kuin homous joidenkin esim. Ap.n mielestä. Ihana tonkia asioita ja sitten juoruilla niitä "luottamuksellisesti" eteenpäin kertoen miten se just mulle kerto ja miten arvasin asian jne. Eipä tunnu ole van homous apl.ll wht? juttu. Tajuatko itsekkään ettei käytöksesi ole normaalia.
Ap mies hengailee hinurin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes kuvittelet että homoseksuaalisuus olisi joku möykky ja ahdistuksen aihe? Ihminen voi olla ahdistunut hyvin monesta asiasta.
En ajattele, että asia itsessään olisi ahdistuksen aihe, vaan se, että hän ei ehkä voi vapaasti olla sitä, mitä hän on.
ap
Minä ymmärrän hyvin ajatuksesi, ap.
Itse olen hieman yli kuusikymppinen homo ja elänyt tätä asiaa ns. kaapissa.
Olen sinänsä sinut tämän kaapissa olemisen kanssa, mutta tottakai se on monella tapaa vaikuttanut eri asioihin mun elämässäni ja vaikuttaa edelleen. Voisin luetella pitkän listan asioita, mutta en taida nyt tässä siihen ruveta.
Ihmeellistä kyllä, näin vanhaksi olen saanut elää ilman että kukaan perheestä, suvusta, työpaikoilta tai naapurustosta olisi kertaakaan kysynyt sitä suoraan minulta, tästä olen ihmeissäni. Mutta ihmiset on tosipaikan tullen äärimmäisen hienotunteisia. On täysin eri asia töksäyttää asioita netissä kun naamatusten.
Joskus mietin, että kuka kuitenkin tietää homouteni. Lähes kaikkiko, jotka minut tuntevat? Hyvin vaikea sanoa, koska todelliset tunteet ja ajatukset osataan tarvittaessa peittää.
.
Näin keski-ikäisenä homona voin sanoa, että on todella rasittavaa, jos pitää jollekin puolitutulle ruveta homoksi, jotta nämä voivat todistaa, miten se on heille niin kovin ok.
Ja sinäkö olisit se pelastava enkeli, joka hänet vapauttaisi? Edelleen, asia ei kuulu sinulle. Ole normaalin ystävällinen äläkä tyrkytä apua jota ei ole pyydetty.