Tyhmähkö kysymys: Onko korrektia kysyä mahdollisesta homoseksuaalisuudesta suoraan?
Ennen kuin menen asiaan, totean, että minulla ei ole mitään homoseksuaalisuutta tai homoseksuaaleja vastaan. Asia olisi minulle aivan "Aha, mitä sitten?"
Olen siis tutustunut jo vuosia sitten mieheni kautta erääseen kohta viisikymppiseen mieheen. Hän on osa mieheni läheisintä ystäväpiiriä. Kun tapasin hänet ensimmäisen kerran, minulle tuli olo, että hän on varmaan homoseksuaali. Olemme usein tekemisissä, ja tuo tunne on vain vahvistunut. Hän ei ole koskaan seurustellut, ja minusta hänessä on joitakin stereotyyppisiä homomiehen piirteitä. Asialla ei olisi minulle muuten mitäön väliä, mutta minusta hän on jotenkin ahdistuneen oloinen. Aivan kuin hänellä olisi sisällä jokin "möykky", ehkä ymmärrätte. Hänellä ei ole oikein läheisiä ystäviä, mikä toki saattaa selittää ahdistunutta vaikutelmaa, mutta ei hänellä siis myöskään ole ketään, kelle puhua. Haluaisin auttaa häntä. Voinko vain jotenkin, suoraan tai epäsuoraan, kysyä asiasta? Vai teenkö itsestäni moukan? Ja näenkö hänessä asioita, jotka sattuvat sopivasti oletukseeni, mutta jotka eivät ole totta? Kiitos asiallisista vastauksista!
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes kuvittelet että homoseksuaalisuus olisi joku möykky ja ahdistuksen aihe? Ihminen voi olla ahdistunut hyvin monesta asiasta.
En ajattele, että asia itsessään olisi ahdistuksen aihe, vaan se, että hän ei ehkä voi vapaasti olla sitä, mitä hän on.
ap
Minä ymmärrän hyvin ajatuksesi, ap.Itse olen hieman yli kuusikymppinen homo ja elänyt tätä asiaa ns. kaapissa.
Olen sinänsä sinut tämän kaapissa olemisen kanssa, mutta tottakai se on monella tapaa vaikuttanut eri asioihin mun elämässäni ja vaikuttaa edelleen. Voisin luetella pitkän listan asioita, mutta en taida nyt tässä siihen ruveta.
Ihmeellistä kyllä, näin vanhaksi olen saanut elää ilman että kukaan perheestä, suvusta, työpaikoilta tai naapurustosta olisi kertaakaan kysynyt sitä suoraan
Ja ensimmäisenä avautuisit asiasta siihen miesporukkaan kuuluvan vaimollejoka heittelee homovitsejä mennen tullen?
Jos mietityttää niin mikset vain kysy et ootko tiennyt et olen homo ja tietääkö muut? Kai tuon voi joltain kysyä ihan normaalisti? Huomattavasti järkevämpi tapa kuin odottaa että joku puolituttu moikka kysyy sinulta ja sitten tiedottaa asiasta mulle "virallisesti".
Mielestäni ei ole korrektia, koska ei seksuaalista suuntautumista kysytä sellaiseltakaan, jonka uumoillaan olevan hetero. Itse heterona en ainakaan tykkäis, jos joku uus tuttavuus kysyisi olenko hetero.
Vierailija kirjoitti:
Et tietenkään kysy. Mitä se sulle kuuluu? Hän varmaankin pyytää apua jos kokee sitä tarvitsevansa.
Siis homot kokevat tarvitsevansa apua, johonkin, mihin, parantumiseen?
Ehkä hän jo kertoo tarinaa pitkin kyliä. "Lussu ei tiennyt että olen homo ja Alko lähentelemään" sinähän et tunne häntä joten mistä tiedät kuinka laajasti tuntee ihmisiä ja mitä heille kertoo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mä en ikinä kysy. Mä kohtelen homoja homoina. Esim. nauran että ettepä te tiedä mitään pimpsuista ja läpsäsen olalle.
M38Ethän sinäkään tiedä pimpsuista ja orgasmin antamisesta naiselle mitään.
Miten tuo argumentti osoitti hänen väitteensä vääräksi? XD
-eri
Vierailija kirjoitti:
"Heteromiehet ei ikinä ole väärässä homotutkan kanssa. Naisilla on vaikeuksia."
Olen kyllä mies ja silti ollut muutamaan kertaan väärässä.
höpöhöpö
Vierailija kirjoitti:
Jos hän on miehesi ystävä, miksi ihmeessä sinun pitäisi tunkeutua hänen asioihinsa?
Pitää tietenkin koska olen nainen, mitä oikein höpötät.
Kysy ootko homo? Jos saat vastauksen "nieletkö", tiedät ettei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tietenkään kysy. Mitä se sulle kuuluu? Hän varmaankin pyytää apua jos kokee sitä tarvitsevansa.
Siis homot kokevat tarvitsevansa apua, johonkin, mihin, parantumiseen?
Joo, just noinhan tuossa sanottiin. Hitto tätä suomalaisten nykylukutaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Voit sanoa hänelle, että jos hänellä on jotain sydämellään, josta haluaa uskoutua, olet valmis tukemaan ja kuuntelemaan. Mutta ei ole kyllä korrektia tuossa tapauksessa kysyä, että "johtuiskohan mahdollisesti tuo sun ahdistus siitä, että olet homo?" Ei edes, vaikka muotoilisit kysymyksen korrektimmin.
Kaikenlainen olettaminen ja sen mukaan toimiminen on junttia ja id io ottimaista. Pelkästään tuosta, että joku alkaa ehdotella, että jos on jotain sydämellään, josta haluaa uskoutua, sisältää oletuksen siitä, että sanoja olettaa toisella olevan jotain sydämellään, josta haluaa uskoutua. Se on loukkaavaa jo itsessään, jos toisella ei mtään sellaista olekaan.
kaikista parasta on vain toimia läsnäolevan tilanteen mukaan. Jos toiselle tulee vaikutelma toisen suruista tai "möykyistä" sisällä, niin se pitää jättää vaikutelmaksi ja toimia sen mukaan mitä toinen ulospäin sanoo.Pitää osata antaa ihmisten olla rauhassa möykkyineen tai ei-möykkyineen. Jos haluaa välttämättä saada toisen uskaltautumaan kertomaan "möykyistää", niin parasta siihen on sellainen, että avautuu itse omista "möykyistään". Sitten toinen saa siitä mahdollisuuden miettiä haluaako avautua omistaan ja haluaako avautua juuri sille, jonka kanssa keskustelee.
Asialla ei muuten mitään väliä, mutta itse olen ollut romanttisesti kiinnostunut kolmesta eri tytöstä/naisesta, jotka pelaavatkin vähän eri jengissä - olisi ollut hyvä tietää, niin olisi voinut kalibroida ajatukset kaveri-asteelle.
Vierailija kirjoitti:
Asialla ei muuten mitään väliä, mutta itse olen ollut romanttisesti kiinnostunut kolmesta eri tytöstä/naisesta, jotka pelaavatkin vähän eri jengissä - olisi ollut hyvä tietää, niin olisi voinut kalibroida ajatukset kaveri-asteelle.
Vaikka olisivatkin samassa jengissä se ei tarkoita että heidän kiinnostus olisi kohdistunut sinuun joten eipä asialla ole mitään merkitystä.
Jos haluat osoittaa hänelle, että olisit hyvä ja luotettava ystävä, jos hän haluaa uskoutua, voisit kertoa itsestäsi jotain henkilökohtaista ja näin osoittaa, että sinä luotat häneen henkilökohtaisten asioittesi kanssa. Hän voi sitten halutessaan peilata sinun käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on hetero mies sillä ei ole mitään merkitystä. Vaikka naiset niin luulee. Eli me kyllä saadaan nainen toiseen joukkueeseen jos halutaan.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoa sille pimppiäsi, sillä sen näkee.
No ei näe.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä stereotypisen hinurin tunnistaa kysymättäkin siitä homonasaalista.
Mitä on homonasaalis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen varran tuosta "homotutkasta" että se voi olla myös väärässä. Minulle on tullut parikin kertaa vastaan tilanne jossa olen pitänyt itsestäänselvänä että joku mies on homo ja sitten joskus paljon myöhemmin on käynyt ilmi että hänellä on vaimo ja lapsia. Toki se ei aukottomasti mitään todista mutta nykypäivänä kaapissa ja kulissiliitoissa eläviä homoja on (onneksi) jo aika vähän.
Heteromiehet ei ikinä ole väärässä homotutkan kanssa. Naisilla on vaikeuksia.
Pikemminkin päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Ap mies hengailee hinurin kanssa?
Heteroiden on sallittua hengata vain heterojen kanssa?
Mitä sinä sillä tiedolla teet, jos asia on sille "aha, mitä sitten?"
Tämä aloitus saa provotutkani värähtelemään. Aloittajakin liukeni sopivasti paikalta, kuten trollit aina kun aloituksensa ottaa tulta alleen.