Tyhmähkö kysymys: Onko korrektia kysyä mahdollisesta homoseksuaalisuudesta suoraan?
Ennen kuin menen asiaan, totean, että minulla ei ole mitään homoseksuaalisuutta tai homoseksuaaleja vastaan. Asia olisi minulle aivan "Aha, mitä sitten?"
Olen siis tutustunut jo vuosia sitten mieheni kautta erääseen kohta viisikymppiseen mieheen. Hän on osa mieheni läheisintä ystäväpiiriä. Kun tapasin hänet ensimmäisen kerran, minulle tuli olo, että hän on varmaan homoseksuaali. Olemme usein tekemisissä, ja tuo tunne on vain vahvistunut. Hän ei ole koskaan seurustellut, ja minusta hänessä on joitakin stereotyyppisiä homomiehen piirteitä. Asialla ei olisi minulle muuten mitäön väliä, mutta minusta hän on jotenkin ahdistuneen oloinen. Aivan kuin hänellä olisi sisällä jokin "möykky", ehkä ymmärrätte. Hänellä ei ole oikein läheisiä ystäviä, mikä toki saattaa selittää ahdistunutta vaikutelmaa, mutta ei hänellä siis myöskään ole ketään, kelle puhua. Haluaisin auttaa häntä. Voinko vain jotenkin, suoraan tai epäsuoraan, kysyä asiasta? Vai teenkö itsestäni moukan? Ja näenkö hänessä asioita, jotka sattuvat sopivasti oletukseeni, mutta jotka eivät ole totta? Kiitos asiallisista vastauksista!
Kommentit (107)
Voit sanoa hänelle, että jos hänellä on jotain sydämellään, josta haluaa uskoutua, olet valmis tukemaan ja kuuntelemaan. Mutta ei ole kyllä korrektia tuossa tapauksessa kysyä, että "johtuiskohan mahdollisesti tuo sun ahdistus siitä, että olet homo?" Ei edes, vaikka muotoilisit kysymyksen korrektimmin.
Et tietenkään kysy. Mitä se sulle kuuluu? Hän varmaankin pyytää apua jos kokee sitä tarvitsevansa.
Kannattaa kysyä aina kaikkien tuttavien seksuaalisista mieltymyksistä mahdollisimman yksityiskohtaisesti
Miksi edes kuvittelet että homoseksuaalisuus olisi joku möykky ja ahdistuksen aihe? Ihminen voi olla ahdistunut hyvin monesta asiasta.
Älä kysy ihan suoraan. Kysy että ootko niitä poikia...
Vierailija kirjoitti:
Voit sanoa hänelle, että jos hänellä on jotain sydämellään, josta haluaa uskoutua, olet valmis tukemaan ja kuuntelemaan. Mutta ei ole kyllä korrektia tuossa tapauksessa kysyä, että "johtuiskohan mahdollisesti tuo sun ahdistus siitä, että olet homo?" Ei edes, vaikka muotoilisit kysymyksen korrektimmin.
Jotain tuon tapaista olenkin ajatellut. Minä ja hän emme vain ole "syntyjä syviä" -väleissä. Täytyy miettiä.
ap
Kysy kuin gunnery sergeant Hartman. Do you suck dicks? I bet you could suck a golfball through a garden hose!
Ap:n toteamukset "Hän on osa mieheni läheisintä ystäväpiiriä" ja "Hänellä ei ole oikein läheisiä ystäviä" ovat keskenään ristiriidassa.
Miksi ihmeessä kysyisit? Jos sänkyyn haluat hänen kanssaan niin vasten mielisyyteen sinua kohtaan voi olla muitakin syitä kuin homous. Eli asialla ei silloinkaan olisi mitään merkitystä. Vai pelkäätkö että miehesi pelehtii hänen kanssa? Ni siltikään se ei ole tuon miehen ongelma vaan sinulla ja miehelläsi voi olla puhuttavaa.
Ei tarvii kysyä kun kysyt hetero mieheltä niin ne osaa aina sanoa onko joku homo.
Jos hän on miehesi ystävä, miksi ihmeessä sinun pitäisi tunkeutua hänen asioihinsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain tuon tapaista olenkin ajatellut. Minä ja hän emme vain ole "syntyjä syviä" -väleissä. Täytyy miettiä.
ap
No älä sitten tyrkytä apuasi jos se ei tunnu luontevalta. Voit verrata miltä tuntuu jos hän alkaa kysellä sinulta oletko kenties trasvestitti yms.
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes kuvittelet että homoseksuaalisuus olisi joku möykky ja ahdistuksen aihe? Ihminen voi olla ahdistunut hyvin monesta asiasta.
En ajattele, että asia itsessään olisi ahdistuksen aihe, vaan se, että hän ei ehkä voi vapaasti olla sitä, mitä hän on.
ap
No se on täsmälleen sama kuin että voiko ihmiseltä kysyä hänen heteroseksuaalisuudestaan. Mitä sinä sillä teet?
Vierailija kirjoitti:
Jos hän on miehesi ystävä, miksi ihmeessä sinun pitäisi tunkeutua hänen asioihinsa?
Eli hänen miehensä on kaapihomo.
Miten joku voi tosissaan edes miettiä tällaista? Että onko ok mennä utelemaan tuttavan seksuaalista suuntautumista??
Ap. Olet utelias 💩. Voi luoja mikä Tynkkynen ja laupias ihminen. Keksi tekemistä ja lopeta tuollainen analysointi.
Sen varran tuosta "homotutkasta" että se voi olla myös väärässä. Minulle on tullut parikin kertaa vastaan tilanne jossa olen pitänyt itsestäänselvänä että joku mies on homo ja sitten joskus paljon myöhemmin on käynyt ilmi että hänellä on vaimo ja lapsia. Toki se ei aukottomasti mitään todista mutta nykypäivänä kaapissa ja kulissiliitoissa eläviä homoja on (onneksi) jo aika vähän.
Jos asia on sinulle "aha, mitä sitten", niin minkä ihmeen takia asiaa pitäisi lähteä kysymään? Vallankin jos ette ole edes mitenkään läheisissä väleissä.
mä en ikinä kysy. Mä kohtelen homoja homoina. Esim. nauran että ettepä te tiedä mitään pimpsuista ja läpsäsen olalle.
M38