Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmähkö kysymys: Onko korrektia kysyä mahdollisesta homoseksuaalisuudesta suoraan?

Vierailija
11.02.2026 |

Ennen kuin menen asiaan, totean, että minulla ei ole mitään homoseksuaalisuutta tai homoseksuaaleja vastaan. Asia olisi minulle aivan "Aha, mitä sitten?"

Olen siis tutustunut jo vuosia sitten mieheni kautta erääseen kohta viisikymppiseen mieheen. Hän on osa mieheni läheisintä ystäväpiiriä. Kun tapasin hänet ensimmäisen kerran, minulle tuli olo, että hän on varmaan homoseksuaali. Olemme usein tekemisissä, ja tuo tunne on vain vahvistunut. Hän ei ole koskaan seurustellut, ja minusta hänessä on joitakin stereotyyppisiä homomiehen piirteitä. Asialla ei olisi minulle muuten mitäön väliä, mutta minusta hän on jotenkin ahdistuneen oloinen. Aivan kuin hänellä olisi sisällä jokin "möykky", ehkä ymmärrätte. Hänellä ei ole oikein läheisiä ystäviä, mikä toki saattaa selittää ahdistunutta vaikutelmaa, mutta ei hänellä siis myöskään ole ketään, kelle puhua. Haluaisin auttaa häntä. Voinko vain jotenkin, suoraan tai epäsuoraan, kysyä asiasta? Vai teenkö itsestäni moukan? Ja näenkö hänessä asioita, jotka sattuvat sopivasti oletukseeni, mutta jotka eivät ole totta? Kiitos asiallisista vastauksista!

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla myös esim. pedofiili. Kysy pois. 

Tää on niin totta. Ja todennäköisemmin aiheuttaa enemmän ahdistusta kuin homous. Onko ap.l lapsia? Miten ajattelit vapautta hänet pedofilian tuomasta ahdistuksesta? Jos löysit niin kestä kaikki mitä vastaan tulee. Kaikilla ei ole pieniä ongelmia jotka ohitetaan vain hyväksymällä ja kannustamalla.

Vierailija
42/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hetero. Miksi kukaan ei kysy minulta koskaan mitään?!

Se ei ole jännittävää ja coolia. Toisin kuin homous joidenkin esim. Ap.n mielestä. Ihana tonkia asioita ja sitten juoruilla niitä "luottamuksellisesti" eteenpäin kertoen miten se just mulle kerto ja miten arvasin asian jne. Eipä tunnu ole van homous apl.ll wht? juttu. Tajuatko itsekkään ettei käytöksesi ole normaalia.

Jep. Nämä ihmiset ovat myös heitä jotka kertovat kovin mielellään siitä kuinka helposti ihmiset heille "avautuvat".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä hänen mahdollinen suuntautumisensa sulle kuuluu? Ei yhtään enempää kuin hänelle se, mistä seksiasennosta sinä eniten tykkäät.

Aikuismainen tapa reagoida olisi kysyä, onko hänellä kaikki hyvin. Jos ei, niin haluaako hän puhua asiasta.

Melkoista, että teet tuollaisia johtopäätöksiä ja vielä keksit, että hänellä on ongelmana seksuaalisuus :DDD

Yhtä hyvin voi olla, että hän ahdistuu sinun seurastasi. Tungettelustasi, kyttäämisestäsi tai ties vaikka lähentelystäsi.

Vierailija
44/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on mies. Kukaan nainen ei ole noin saatanan tollo. 

Vierailija
45/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ollut tyhmähkö kysymys, vaan ihan rehellisesti tyhmä kysymys.

Vierailija
46/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap mies hengailee hinurin kanssa?

homot hengailee keskenään.

Vierailija
47/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes kuvittelet että homoseksuaalisuus olisi joku möykky ja ahdistuksen aihe? Ihminen voi olla ahdistunut hyvin monesta asiasta.

Moni hompsankekkale inhoaa homppeliuttaan ja syystäkin.

Vierailija
48/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä typerä aloitus kuin minä ja veljeni lapsina. Kävi näin: 

Löysimme äidin makaamasta etukuistilta sekavana ja keksimme, että hänellä on auringonpistos. Joten yritimme hoitaa hänet varjoon ja tuoda vettä ja höpötimme auringonpistoksesta, vaikka kysymys oli siitä, että hän oli kävellyt päin katosta roikkuvaa valurautapataa, jossa kasvoi pelargonioita ja tyrmännyt itsensä sillä vahingossa.

Ei pidä olettaa mitään, ap.  Sen minä ja veljeni opimme alle kouluikäisinä.

Vierailija
49/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes kuvittelet että homoseksuaalisuus olisi joku möykky ja ahdistuksen aihe? Ihminen voi olla ahdistunut hyvin monesta asiasta.

Moni hompsankekkale inhoaa homppeliuttaan ja syystäkin.

Vain te edelleen kaapissa piileskelevät heikkoegoiset pikku persut.

Vierailija
50/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hei, olen itse joutunut elämään vuosia kaapissa. Jq voin kertoa, että pahin mahdollinen tilanne ikinä olisi ollut jos joku olisi kysynyt, että olenko lesbo! Siihen olisin voinut reagoida vain yhdellä tavalla.

Eli kiistämällä asian äärimmäisen jyrkästi ja loukkaantumalla kysyjälle verisesti! Jos tuo mies elää kaapissa (paino sanalla jos, et voi tietää) hän haluaa olla siellä. Ja suoraan kysyminen asiasta olisi painajainen hänellekin. 

Vierailija
51/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuilla on siis homomöykky kurkussa ja se ahdistaa ja panee käyttäytymään kuin apina, ok.

Vierailija
52/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä en ikinä kysy. Mä kohtelen homoja homoina. Esim. nauran että ettepä te tiedä mitään pimpsuista ja läpsäsen olalle.
M38

Ethän sinäkään tiedä pimpsuista ja orgasmin antamisesta naiselle mitään.

Vierailija
53/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Heteromiehet ei ikinä ole väärässä homotutkan kanssa. Naisilla on vaikeuksia."

Olen kyllä mies ja silti ollut muutamaan kertaan väärässä.

Vierailija
54/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuossa tilanteessa korrektia kysyä. Eikä myöskään korrektia väännellä tälläisiä provoja.

Vierailija
55/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on miehesi lähsisimpiä ystäviä, niin kai miehesi tietää onko vai ei. Kysy mieheltäsi jos kerran on pakko saada tietää.

Oman mieheni ystäväpiirissä on mielestäni vähän hassu tilanne, jossa kaikki tietävät, että yksi on homo, mutta siitä ei ole kyseisen ihmisen kanssa koskaan keskusteltu. Hän ei ole itse ottanut asiaa puheeksi, joten muutkaan eivät ole. Kaverin homous on muille ok, ovat ystäviä 30 vuoden takaa, joten kai siihen on niin totuttu ettei tarvitse puhua.

Asia ei kuulu minulle mitenkään, joten ei ole tullut mieleenkään alkaa siitä kenellekään puhumaan, varsinkaan kaverille itselleen.

Vierailija
56/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä stereotypisen hinurin tunnistaa kysymättäkin siitä homonasaalista.

Vierailija
57/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunut asiasta miehesi kanssa? 

Jos he kerran ovat ystäviä mutta sinä et ole kyseisen miehen ystävä, olisi miehesi asia jutella hänen kanssaan "haluatko puhua jostakin aiheesta syvällisemmin ja luottamuksella?" 

Vierailija
58/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle vinkki, että ei tarvitse kysyä, vaan voit pienillä teoilla tehdä selväksi, että teidän talossa saa olla avoimesti sellainen kuin on. Laita esim. Sateenkaarilippu seinälle, Tom of Finland-tyynyt sohvalle, soita Abbaa ja sipsin ja kaljan tilalla tarjoile salaattia ja spritzer. 

Vierailija
59/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap mies hengailee hinurin kanssa?

En tiedä miksi minun pitäisi välittää kaverieni seksuaalisestasuuntautumisesta. Olivat he heteroita tai homoja, niin he eivät minua kiinnosta siinä mielessä. 

Vierailija
60/107 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa sille pimppiäsi, sillä sen näkee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi