Työnantaja, mikset ota työtöntä töihin?
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla niin että yritystuista napsaistaa aina pois kun hylkää työttömän työhakemuksen. Se motivoisi vähentämään työttömyyttä
Jos niitä hakemuksia tulee kymmenittäin ja yhden voi ottaa, niin kaikista muistako yritystuet pois? Oletko vähäjärkinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla niin että yritystuista napsaistaa aina pois kun hylkää työttömän työhakemuksen. Se motivoisi vähentämään työttömyyttä
Mistä yritystuista? Suurin osa yrityksistä ei saa mitään tukia.
Kaikki poistot ja verovähennettävät asiat on yritystukea. Ja niitä tosiaan saa kaikki. Yksinyrittäjätkin ostaa omaan kotiinsa kodinkoneita ja lapselle mönkijän jne. Pilvin pimein väärinkäytetään niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelusta huomaa, että työttömät eivät ymmärrä, miten yritys toimii. Luulenpa, että näillä työttömillä besserwissereillä on velkaa, lainaa ja pikavippejä eikä oma elämänhallintakaan ole kunnossa.
No vit*uakos te yrittäjät ja töissä käyvät itkette sitten että heidän pitäs yritys perustaa?
Näinpä, ovat liian huonoja töihin tai yrityksen perustamiseen. Mitä net töissä käyvät itkee sitten kun mikään ei kelpaa.
Vielä itkevät et menkää töihin. Että ne ei itsekkään opiskelemalla niitä omia paikkojansa ole saaneet. :D Ei sais opiskella vaan mennä töihin tietämättömänä johonkin mihin yrittäjät ei ota töihin.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin mielelläni ja moni muukin hakee mutta, osaajia ei löydy.
hae mielummin tekijää! osaaja ei tarkoita sitä, että on motivaatiota. hae tekijää kyllä työ tekijäänsä opettaa, jos vaan jaksat pari viikkoa perehdyttää tai oppisopimus.
Meinaat että johonkin verojuristin hommaan opiskelee parissa viikossa? Haloo.
Meinaat että verojuristiksi hakee joku siivooja vai?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kysyntää. 3 sanaa,vaikea ymmärtää?
Perusta parempi firma jota voi laajentaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole nyt tarvetta tekijälle. Kesälomia tuuraamankin on tulossa tutut, jo pari kesää tehneet opiskelijat.
Ymmärrän. Opiskelijoille voi maksaa alempaa palkkaa, koska nehän saa tienata yli 18000/vuosi ilman tuloveroa. Satoja tuhansia aikuisia ja aikuisia perheellisiä on työttömänä, jotka maksaisivat veroakin. Mutta sinnittelevät 595e korvauksella, koska veroa on peritty 20%. Verotuloja tulee sitä vähemmän, mitä enemmän opiskelijoita on töissä. Ja verokirstusta he saavat kuitenkin muhkean siivun koko opiskelujensa ajan, koska opiskelun maksaa veronmaksajat, ei opiskelija itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos voisin maksaa päivän työstä päivän palkan käteen ilman muita kustannuksia niin palkkaisin heti.
Mulle sopisi tämä loistavasti.
t. työtön
Keräät sitten varmasti myös oman eläkkeesi ja maksat sairaanhoitokulusi kokonaisuudessaan itse, etkä tietenkään tarvitse sitten joskus työttömyyskorvausta kun et halua verojakaan maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusta ihan itse vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusta ihan itse vaan.
Ei mulla ongelmia ole. Jos sinä työntekijöitä haluat ja kukaan ei tule. Oma mokas et sun firma on semmonen et ihmiset ei halua edes opiskella siihen ammattiin. Perusta parempi firma. Joudut pelaamaan sillä mitä on.
Liian kalliita, ulkomailta saa halvempia eivätkä kitise ylityökorvausten perään.
Miksi palkkaisisin loisen, kun voin mennä rekry-sivuille, ja etsiä sopivan työntekijän ja tarjota hänelle isompaa palkkaa ja joustavampia työaikoja, jos hän ottaa lopputilin ja tulee minulle töohin?
Työttömät ovat loisia ja epäkelpoja tekemään 7,5 tuntia töitä.
M36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin heti työntekijöitä töihin jos palkkaamisen kulut olisivat kohtuullisempia. Nykyään jos työntekijälle maksaa palkkaa vaikkapa 4000€/kk niin sen työntekijän täytyy tuottaa tuplasti sen verran jotta palkkaaminen olisi edes plusmiinus nollan arvoista. Sitä vähemmän jos tuottaa, niin yritys menettää rahaa ja se on tie konkurssiin.
Eläkemaksut ja muut kulut ovat aivan liian kovia.
Mikä estää työllistämästä alihankkijoita? Ai niin kun sekin maksaa.
No mitä se alihankkija-status tässä auttaa? Jonkunhan ne sivukulut silti pitää maksaa ja alihankintaa tarjoavan puljun on pakko pitää vastaavasti tuntihinta riittävän ylhäällä, että työnantajan näkökulmasta se on se ja sama.
Halvan alihankkijan varmasti lopulta löytää, mutta silloin se ei enää täytä seuraavia ehtoja. Saa jonkun koijarin, jolla mikään asia ei ole kunnossa.
"Alihankkijan tarkastaminen on välttämätöntä tilaajavastuulain noudattamiseksi ja riskienhallinnan kannalta. Tilaajan on varmistettava, että alihankkija kuuluu ennakkoperintä- ja työnantajarekisteriin, hoitaa veronsa ja eläkemaksunsa sekä noudattaa työehtosopimuksia. Laajemmassa auditoinnissa tarkastetaan toimitusvarmuus ja säädöstenmukaisuus, erityisesti urakointisopimuksissa. "
Vierailija kirjoitti:
Miksi palkkaisisin loisen, kun voin mennä rekry-sivuille, ja etsiä sopivan työntekijän ja tarjota hänelle isompaa palkkaa ja joustavampia työaikoja, jos hän ottaa lopputilin ja tulee minulle töohin?
Työttömät ovat loisia ja epäkelpoja tekemään 7,5 tuntia töitä.
M36
No mitä täällä sitten itket mene sinne rekry sivuille pöljä.
Jos yrittäjillä ei ole varaa ottaa työntekijöitä töihin kun ei ole kulutusta..
Oliko ajatus syyllistää työnantajat päättääjien omista vieheistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin mielelläni ja moni muukin hakee mutta, osaajia ei löydy.
Mikä ala ? Paljonko palkka kk ? Paikkakunta ?
Olen eri, mutta meidän pienessä firmassa on neljä positiota joihin etsitään tekijää, kaikissa palkka yli 6500€/kk. Maailmanlaajuinen haku. Osaavia ei ole.
Lopeta silloin koko firma ja aloita alusta, vähän nöyrempänä. Alat uskoa, että motivoitunut oppii, jos ei vielä osaakaan. Palkankin voit pudottaa järkevälle tasolle, vaikkapa 3700.
Vierailija kirjoitti:
Jos yrittäjillä ei ole varaa ottaa työntekijöitä töihin kun ei ole kulutusta..
Oliko ajatus syyllistää työnantajat päättääjien omista vieheistä?
Ei ole. Jos ei ole varaa ottaa työntekijöitä niin firma on sitten sellainen että se ei ole ajan mukainen ja tarpeeksi tuottava. Vaihtaa alaa tai elää sillä vähällä mitä se firma tuottaa. Voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Yksi hyvä keino olisi samanlainen karenssijärjestelmä kuin työttömillekin. Ellei yritys kasva ja laita vähintään 4 uutta työpaikkaa hakuun avoimeksi kuukaudessa niin yrityksen pitäisi ilmoittautua viranomaisille. Ensimmäinen rangaistus olisi että puolet tuloksesta otetaan heti valtiolle eli sama periaate kuin työttömillekin. Yritykset pitää velvoittaa kasvamaan ja työllistämään kepillä.
Parempi jos kaikki yritykset Suomessa osallistuisivat työllisyyden kehittämisen talkoisiin. Kapitalismin takia ei onnistu millään.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelusta huomaa, että työttömät eivät ymmärrä, miten yritys toimii. Luulenpa, että näillä työttömillä besserwissereillä on velkaa, lainaa ja pikavippejä eikä oma elämänhallintakaan ole kunnossa.
Tarviiko tietää? Ihmiset tekevät yrityksessä töitä oman elannon takia. Tuskin monia kiinnostaa itse yritys.
Käykö täällä oikeesti pöljät konkurssi pesäkkeissään itkemässä että porukka ei tule heille töihin. Eikö ne oikiasti ymmärrä. että ihan sama kuinka paljon ne itkee. ihmiset ei tule ikinä opiskelemaan sitä alaa mitä ne haluaa. Pitää keksiä uusi yritys jos nykyisellä ei tienaa tarpeeksi.
Näinpä, ovat liian huonoja töihin tai yrityksen perustamiseen. Mitä net töissä käyvät itkee sitten kun mikään ei kelpaa.