Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolustusvoimat ohjeistaa, mitä varusteita reserviläisten kannattaa hankkia. Mutta onko suurimmalla osalla suomalaisista varaa hankkia näitä

Kommentit (146)

Vierailija
81/146 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä työikäisillä ole omistusasuntoa Suomessa. Koti voi olla vaikka vuokrakoti Norjassa. 

Jokainen, jolla on omistusasunto puolustaa itse omaa kotiaan.

Vierailija
82/146 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset saa itse puolustaa omistusasuntojaan. Ei meillä työikäisillä ole omistusasuntoa Suomessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/146 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me jäädyttiin pakkasella pysäkeillä työmatkat . Ohuet vaatteet ilman pipoa. Talvella mentiin pyörällä ja ilman hattua.  Töissä oli sisälläkin kylmä villatakista huolimatta.  Suomessa on uskontojen auto ja mopo jengejä . Kyllä niillä kalsarit on. 

Vierailija
84/146 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset saa itse puolustaa omistusasuntojaan. Ei meillä työikäisillä ole omistusasuntoa Suomessa. 

Niin eihän eläkeläiset olekaan ollut työikäisiä ! 

Vierailija
85/146 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä lista niistä tarpeista mitä tuossa mainittiin nimeltä ja arvioni millä summalla saa Suomessa ihan kelvollisen, ja osan kohdalla hintahaitari kuinka paljon siihen saa halutessaan törsättyä helposti.

Talvimakuupussi = 200-1200€

Retkikeitin = 25-200€

Kenttälapio = 70€

Taistelukypärä = 550-2000€
Luotiliivi = 300-750€

Maastokengät = 200€

Alusvaatteet = 30-200€ (merinovilla sukat, alushousut, aluspaidat, aluskertastot jne.)

Kello = 30-180€
Puukko = 40-190€

= 1445€ vs. 4990€

Onhan tuo nyt melkoinen summa, varsinkin jollekin tuilla elävälle tai pienpalkkaiselle. Mutta reservistä kyllä saa perustarvikkeet, ne ei vaan ole sitten välttämättä sitä uusinta, teknisintä ominaisuutta tai priimakunnossa. Armeijastakin on tullut vähän sellaista rikkaiden poikien välineurheilua. Tietää kuka on tuonut mukanaan omat vaatteet ja kengät, kun ei hytise kylmissään, eikä ole jalat rakoilla.

Vierailija
86/146 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä lähden sotaan niin armeijan pitää hankkia ne minulle.

Minä en hanki yhtään mitään tai en tule sotimaan.

Vierailija
87/146 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalsarit mukaan ja sukkia. Polvisuojat.  Parempi makuupussi. Tennarit. Juoksukengät.  Verkkarit.  Sienikirja ja retkikattila. Kani ja jänis pyydykset sekä onki ja katiska. Tulukset  sytkäri ja särkylääke. 

Vierailija
88/146 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustusmenot jopa 35 prosenttia tällainen olisi sota Suomessa

Mahdollisuudet selviytyä erilaisista sotavaihtoehdoista riippuvat varautumisesta.

Osa väestöstä voi joutua olemaan hyvinkin kurjissa oloissa, ja tietyn pisteen jälkeen sisäiset jännitteet voivat kasvaa huomattavastikin. Isoissa kaupungeissa sisäinen turvallisuus voi heikentyä, ja velkaantuminen on erittäin voimakasta. Monen perushyödykkeen kuten energian, ruuan ja lääkkeiden riittävyys voi olla uhattuna. Perusoikeuksia joudutaan rajoittamaan eikä kaikista voida pitää huolta.

Tähän voidaan varautua kasvattamalla valuuttavarantoa ja turvaamalla maksuliikennettä kriisitilanteissa. Varavalmiuksien maksamiseen ja minimitoimeentuloon tulee kehittää esimerkiksi prepaid-korteilla ja minimirahoitusjärjestelmillä, jotka kohdistuvat elintärkeisiin toimintoihin. Varmuusvarastointia kriittisillä aloilla kuten lääkkeissä, polttoaineissa ja elintarvikkeissa tulisi laajentaa ja liikenneinfrastruktuuria varsinkin pohjoisessa kehittää. Evakuointeja tulisi suunnitella ja harjoitella laajamittaisesti.

https://www.verkkouutiset.fi/a/puolustusmenot-jopa-35-prosenttia-tallai…

Vierailija
89/146 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

korillinen viinaa. suomi-neuvostoliitto sanakirja. leviksen farkkuja. dollari valuuttaa. kauppamiehen asenne.

Vierailija
90/146 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. En tajua tällaista uutisointia. Muutama vuosi sitten naureskeltiin Venäjältä tulleille uutisille, kun siellä rintamalle lähetettäviä reserviläisiä kehotettiin pyytämään vaimoilta ja tyttöystäviltä tamponit haavansitomistarvikkeiksi. Eipä ole häävi meno Suomessakaan.

Vierailija
91/146 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyttysverkko vihreä.  Hyttyskarkote . Känsälaastari.  Kiristys side. Sideharsorulla. Ripuli lääke. Rokotukset. 

Vierailija
92/146 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan tulis hintaa jos tilais täyspakkauksen Temusta?

Vierailija
93/146 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolustusmenot jopa 35 prosenttia tällainen olisi sota Suomessa

Mahdollisuudet selviytyä erilaisista sotavaihtoehdoista riippuvat varautumisesta.

Osa väestöstä voi joutua olemaan hyvinkin kurjissa oloissa, ja tietyn pisteen jälkeen sisäiset jännitteet voivat kasvaa huomattavastikin. Isoissa kaupungeissa sisäinen turvallisuus voi heikentyä, ja velkaantuminen on erittäin voimakasta. Monen perushyödykkeen kuten energian, ruuan ja lääkkeiden riittävyys voi olla uhattuna. Perusoikeuksia joudutaan rajoittamaan eikä kaikista voida pitää huolta.

Tähän voidaan varautua kasvattamalla valuuttavarantoa ja turvaamalla maksuliikennettä kriisitilanteissa. Varavalmiuksien maksamiseen ja minimitoimeentuloon tulee kehittää esimerkiksi prepaid-korteilla ja minimirahoitusjärjestelmillä, jotka kohdistuvat elintärkeisiin toimintoihin. Varmuusvarastointia kriittisillä aloilla kuten lääkkeissä, polttoaineissa ja elintarvikkeissa

Luuleko kukaan oikeasti, että suomalaiset kestäisivät sitä, mitä edeltävät sukupolvet kestivät vuosina 1939-1945 tai mitä ukrainalaiset kestävät parhaillaan? Kevyet koronarajoituksetkin veivät monet psykoosin partaalle.

Vierailija
94/146 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. En tajua tällaista uutisointia. Muutama vuosi sitten naureskeltiin Venäjältä tulleille uutisille, kun siellä rintamalle lähetettäviä reserviläisiä kehotettiin pyytämään vaimoilta ja tyttöystäviltä tamponit haavansitomistarvikkeiksi. Eipä ole häävi meno Suomessakaan.

Trumpin muurille naurettiin ja nyt me rakennetaan itse muuria itärajalle.

Vierailija
95/146 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolustusvoimat ei ohjeista, vaan tuo tyyppi on joku harrastelija joka leikkii "kovaa jermua". Kyllä se "kruunu" pojistaan huolen pitää 

Varastoissa on ikivanhoja, kuluneita maastopukuja ja kiinalaisia rynnäkkökivääreitä ja varmasti löytyy jotain DDR:n jäämistöäkin vielä.

Vierailija
96/146 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako biseksuaalin uhoilla Venälle jos ei ole muuta jakaa kuin kokardi ja sohlo kivääri.

Vierailija
97/146 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylihintaista paskaa. Ostin Varustelekasta kalliit "pakkashanskat", niin näpit on silti v*tun jäässä -12 pakkasilla.

Kannattaa varmaan lukea tuotekuvauksesta mitä ostaa? Eihän Varusteleka edes myy mitään yhden hanskan ratkaisua joiden luvataan pitää kylmää 100%, vaan suositellaan paksuja lapasia ja sitten kerrospukeutumisperiaatteella sinne alle teknisiä ja taktisia sormikkaita.

Jos taas olet ostanut jotain eteläisemmän euroopan ylijäämää ajatellen että sillä pärjää Suomen ilmastossa, niin vielä enemmän oma vika.

Vierailija
98/146 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan hyvä periaate, mutta sitten saat vain niin hyvää kuin heillä on antaa. Täytyy olla sujut senkin kanssa.

Ne jotka hankkii itse varmaan arvostaa omaa mukavuuttaan enemmän kuin rahaa, ja osaa ajatella että sillä pienellä mukavuudella on lopulta iso merkitys sodan epämukavuuden keskellä, ehkä jopa sen suhteen mikä mahdollisuus on palata kotiin elossa.

Vierailija
99/146 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotikoot itte aiheuttamansa soda

Vierailija
100/146 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

korillinen viinaa. suomi-neuvostoliitto sanakirja. leviksen farkkuja. dollari valuuttaa. kauppamiehen asenne.

Moi, Ano! Ootko jo rintamalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan