Puolustusvoimat ohjeistaa, mitä varusteita reserviläisten kannattaa hankkia. Mutta onko suurimmalla osalla suomalaisista varaa hankkia näitä
Kalliita kun ovat.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/15b432dd-50b6-4e6d-8a71-98316bfaf418
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a159daac-bd96-4fc2-8a2f-31777a57f43f
Kommentit (164)
Nyt siis pitäisi käydä saastaisen eliitin sotia omalla kustannuksella, hmmm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä lähden sotaan niin armeijan pitää hankkia ne minulle.
Minä en hanki yhtään mitään tai en tule sotimaan.
Samaa mieltä. En tajua tällaista uutisointia. Muutama vuosi sitten naureskeltiin Venäjältä tulleille uutisille, kun siellä rintamalle lähetettäviä reserviläisiä kehotettiin pyytämään vaimoilta ja tyttöystäviltä tamponit haavansitomistarvikkeiksi. Eipä ole häävi meno Suomessakaan.
Naureskelu johtui siitä ettei Venäjällä ymmärretä edes tamponien funktiota ja ettei se sovellu ampumahaavojen tukkimiseen kuten hemostaattiside/jauhe, vaan se päinvastoin IMEE verta itseensä ja täyttyessään turpoaa (siinä haavan sisällä, auts) ja alkaa vuotamaan yli.
Eli ei oo ihan rysymeininki kuitenkaan täällä. Monilla on kuitenkin mahdollisuus hankkia niiden ilmaisten ok varusteiden sijaan omat tosi hyvät varusteet.
Olisi Suomelle sota kyllä pirullinen asia. Jo senkin takia, että Suomessa työpaikka- ja koulukiusaaminen on kärkeä maailmassa niin kuinkahan paljon rintamalla kiusattaisiin, öykkäröitäisiin ym. niille, jotka ei nyt suoriudu samalla tavalla reservin maanpuolustusleireille päteneen res. kersantin tahdissa. Ei helvetti, onneksi ikää on niin paljon ettei tarvi lähteä. Toisaalta haluaisin, mutta noita vähä-älyisiä innokkaita käskijöitä en kyllä katselisi kauan.
Anteeksi, mutta minä luulin että valtio kustantaisi tämän maanpuolustustouhun koska maksetaanhan tässä verojakin. Nyt siis pitäisi asevelvollisen kustantaa itse maan puolustuskin vielä lisäksi.
Näkis vaan kebabbinuorison toiminnassa.
Onneksi olen hullu ja kun sanon lekureille ja kapiaisille että ampuisin omia sarjalla selkään ei luultavasti tarvitsisi mihinkään lähteä.
Vierailija kirjoitti:
C-babers
Sivari
Vierailija kirjoitti:
Näkis vaan kebabbinuorison toiminnassa.
Se on hyvä papparaisen uhota kun penkistä ei nouse enää edes oma perse, eikä nouse mikään muukaan. 😆
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta minä luulin että valtio kustantaisi tämän maanpuolustustouhun koska maksetaanhan tässä verojakin. Nyt siis pitäisi asevelvollisen kustantaa itse maan puolustuskin vielä lisäksi.
Omien varusteiden hankkiminen on 100% vapaaehtoista. Ero on se että itse hankkimalla saa priimaa. Ethän sinäkään voi lampsia vuokravaateliikkeeseen olettaen että heiltä löytyy juuri sinun muodoillesi tehty täydellinen asu vuokrattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Sivarina nauran kun suostutte kuolemaan maahanmuutolla tuhotun Suomen puolesta. 🤣
Sivari ei sodalta säästy. Kaikki kansalaiset ovat velvollisia auttamaan kykynsä mukaan. Myös naiset.
Vierailija kirjoitti:
Olisi Suomelle sota kyllä pirullinen asia. Jo senkin takia, että Suomessa työpaikka- ja koulukiusaaminen on kärkeä maailmassa niin kuinkahan paljon rintamalla kiusattaisiin, öykkäröitäisiin ym. niille, jotka ei nyt suoriudu samalla tavalla reservin maanpuolustusleireille päteneen res. kersantin tahdissa. Ei helvetti, onneksi ikää on niin paljon ettei tarvi lähteä. Toisaalta haluaisin, mutta noita vähä-älyisiä innokkaita käskijöitä en kyllä katselisi kauan.
Kannattaa käydä terapioimassa omat koulukiusaamistraumat jos se rajoittaa elämää siksi että pelkää kiusaamista olevan kaikkialla vielä aikuisenakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omien varusteiden hankkiminen on 100% vapaaehtoista. Ero on se että itse hankkimalla saa priimaa. Ethän sinäkään voi lampsia vuokravaateliikkeeseen olettaen että heiltä löytyy juuri sinun muodoillesi tehty täydellinen asu vuokrattavaksi.
Jännä juttu että sinne palvelukseen voi vaikka minkälaisena ryysyläisenä mennä omissa varusteissa eikä ole niin tarkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivarina nauran kun suostutte kuolemaan maahanmuutolla tuhotun Suomen puolesta. 🤣
Sivari ei sodalta säästy. Kaikki kansalaiset ovat velvollisia auttamaan kykynsä mukaan. Myös naiset.
Ja me joita kutsutaan ulkomaalaisiksi pilkallisesti, vaikka olemme täällä syntyneet ja suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu että sinne palvelukseen voi vaikka minkälaisena ryysyläisenä mennä omissa varusteissa eikä ole niin tarkkaa.
Joo, ei käy kukaan kessu tarkistamassa onko sulla vaatteiden alla intin bokserit vaiko omat merinovillabokserit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä terapioimassa omat koulukiusaamistraumat jos se rajoittaa elämää siksi että pelkää kiusaamista olevan kaikkialla vielä aikuisenakin.Katsoppa, kun siviilielämässä on työpaikoissa ja kouluissa säännöt kiusaamiselle ja voi itse valita esim. olla pois sen takia paikalta. Siinä vaiheessa esim. mainehaitan takia asioihin alkaa tulla vauhtia.
Armeijassa ja sotatilanteessa kiusaamisesta ei voi valittaa. Tosin, kiusattava voi antaa kuulan selkään ja se ratkaisee asian.
Vierailija kirjoitti:
No ei pidä mutta ei siitä haittaakaan ole. Valtion resurssit ovat niukat joten tavaraa on nipin napin tarjolla ja ehkä monen tasoista niin, että tärkeimmät joukot saavat parasta ja takalinjan apujoukot vanhempaa ja kulahtaneempaa. Jos itse haluaa parempaa parasta niin sitten on mahdollista hankkia omaa tavaraa. Varsinkin jos ei ole ns. kärkijoukoissa voi varautua siihen että jostan naftaliinin alta kaivetaan 70-luvun kuuskekkoset ja peltikypärät. Niissä kyllä takalinja taistelee, mutta ei ne ehkä mukavimpia ole. Ja jos haluaa vaikka suojaliivit niin itse on hankittava, koska niitä ei kaikille ehdottomastikaan ole. Se on siis ihan vapaavalintaista sen mukaan, miten arvostaa omaa henkeään ja ottaako riskin siitä että selustahommissakin voi joutua tykistökeskitykseen, jolloin suojavarusteet maksavat hintansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja me joita kutsutaan ulkomaalaisiksi pilkallisesti, vaikka olemme täällä syntyneet ja suomalaisia.
No sinun on turha marista, kun taistelematta tämän maan saatte (DNA-suomalaiset eivät enää lisäänny).
Se kuuskakkonen on kyllä kulahtaneenakin käyvä peli. PerustarkaSTETTU KUN PISTETTIIN NAFTALIINIIN.
4 Suomi avoimessa kulutussodassa
Euroopassa on käynnissä isojako. Nato on lamaantunut, EU käytännössä hajonnut. Venäjä on miehittänyt osan Itä-Suomesta. Yhdysvaltojen toiminta on aggressiivista, samoin Kiinan. Eurooppaa pyritään jakamaan etupiireihin. Sotatilanteessa Ruotsi, Norja ja Britannia tukevat Suomea.
Sotatalous on muuttanut Suomen elinkeinorakennetta radikaalisti, kun 35 % valmiiksi huomattavasti supistuneesta BKT:stä kohdistuu puolustukseen. Tuotanto on suunnattu ensisijaisesti sotilaallisiin tarpeisiin, ja joitain kriittisiä toimintoja ohjataan valtion toimesta. Kun muu kansainvälinen kauppa on romahtanut, ovat kauppasuhteet rajautuneet pääosin lähialueelle. Itämeren osittainen suojaaminen mahdollistaa rajoitetun, mutta kalliin meriyhteyksien ylläpidon. Tuontiriippuvuus on dramaattisesti vähentynyt. Väestön väheneminen ja mobilisaatio on johtanut vakavaan työvoimapulaan. Puolustusmenojen rahoittamiseksi on otettu käyttöön pakkolainoja ja omaisuuden konfiskointia, mikä on johtanut korkeaan inflaatioon. Eläkevaroja on käytetty huomattavasti puolustusmenoihin ja talouskasvu putoaa 20 prosenttia. Puolustusmenot ovat 35% bruttokansantuotteesta.