Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolustusvoimat ohjeistaa, mitä varusteita reserviläisten kannattaa hankkia. Mutta onko suurimmalla osalla suomalaisista varaa hankkia näitä

Kommentit (246)

Vierailija
241/246 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolustusvoimat ei ohjeista, vaan tuo tyyppi on joku harrastelija joka leikkii "kovaa jermua". Kyllä se "kruunu" pojistaan huolen pitää 

Ai pitää vai? Kysyppäs viimesotien veteraaneilta että miten on pojista pidetty huolta. Joka vuosi on veteraaneille rahaa kerätty kun ei "kruunulta" irtoa ja nämä kerätytkin varat tuntuvat häviävän lähinnä varoja keräävien järjestöjen pohjattomiin taskuihin. 

Vasta ihan viime vuosina, kun veteraaneja on jäljellä enää kourallinen, heitä on alettu kunnioittaa. Siihen asti moni sotainvalidikin sai taistella byrokratin kanssa, että pääsi edes joskus kuntoutukseen. Sillä tavalla isänmaa arvosti puolustajiaan.

Ei niitä veteraaneja kunnioiteta vieläkään, on vain helpompi teeskennellä kun veteraanien määrä on pieni Ja kognitiiviset kyvytkin heikkenevät vuosi vuodelta 

Vierailija
242/246 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivon että eka pommi osuu muhun. Ei oo motivaatiota pelastautua tai "selvitä" kun ei meinaa selvitä enää omasta arjestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/246 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sodassa Suomen puolustaminen on kansalaisvelvollisuus.

Haluaisin nähdä nykyiset lihoneet suomalaiset yrittämässä sotia talvimetsässä. 

Käyppä aluetoimistossa ilmoittamassa halukkuutesi kh- harjoitukseen, jos olet vahvuuksissa ja saat kutsun, selviää hyvin nopeasti yksiköksi perustamisvaiheessa kanssataistelijoiden lihavuus!

Vierailija
244/246 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin koskee taas vain miehiä. Miehiä on enemmistö työttöminä, eivät saa armeijasta palkkaa ja nyt pitäisi varusteetkin ostaa itse. Tätä on feminismi. Huomaa että naiset on suomessa etuoikeutettuja.

Vierailija
245/246 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsemme ovat juuri käyneet armeijan ja ostivat jo sinne noita tarvikkeita. Jokaisella varusmiehellä on luullakseni nykyään mm. omat lämpökertastot, momitoimityökaluveitset, omat otsalamput, oma armeijakello, omat lämpösukat ja -sormikkaat, pohjalliset jne jne. Eikö ennenvanhaan hankittu niitä itse? Nykyään hankitaan, ja tuskin se lämpökerrasto mihinkään kaapista häviää varusmiesajan jälkeen, vaan on siellä yhä tallella reservissäkin.

Lisäksi vartijoina toimivat nuoret joutuvat nykyään hankkimaan varusteitaan itse. Saavat kyllä jotain huonoja perustarvikkeita firmalta, mutta moni hankkii itselleen omat. Siellä on monilla nuorilla miehillä tosiaan jo luotiliivitkin hankittuna, mitä ei ihan heti tule ajatelleeksikaan.

Vierailija
246/246 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsemme ovat juuri käyneet armeijan ja ostivat jo sinne noita tarvikkeita. Jokaisella varusmiehellä on luullakseni nykyään mm. omat lämpökertastot, momitoimityökaluveitset, omat otsalamput, oma armeijakello, omat lämpösukat ja -sormikkaat, pohjalliset jne jne. Eikö ennenvanhaan hankittu niitä itse? Nykyään hankitaan, ja tuskin se lämpökerrasto mihinkään kaapista häviää varusmiesajan jälkeen, vaan on siellä yhä tallella reservissäkin.

Lisäksi vartijoina toimivat nuoret joutuvat nykyään hankkimaan varusteitaan itse. Saavat kyllä jotain huonoja perustarvikkeita firmalta, mutta moni hankkii itselleen omat. Siellä on monilla nuorilla miehillä tosiaan jo luotiliivitkin hankittuna, mitä ei ihan heti tule ajatelleeksikaan.

Näinhän se menee. Miehet jotka tekee palkatonta työtä saa ostaa varusteetkin vielä itse. Samalla naisjärjestöt lobbaa naisilla ilmaiset edut ja lällättää päälle miten miehet on "etuoikeutettuja".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän