Puolustusvoimat ohjeistaa, mitä varusteita reserviläisten kannattaa hankkia. Mutta onko suurimmalla osalla suomalaisista varaa hankkia näitä
Kalliita kun ovat.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/15b432dd-50b6-4e6d-8a71-98316bfaf418
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a159daac-bd96-4fc2-8a2f-31777a57f43f
Kommentit (246)
Mä toivon että eka pommi osuu muhun. Ei oo motivaatiota pelastautua tai "selvitä" kun ei meinaa selvitä enää omasta arjestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sodassa Suomen puolustaminen on kansalaisvelvollisuus.
Haluaisin nähdä nykyiset lihoneet suomalaiset yrittämässä sotia talvimetsässä.
Käyppä aluetoimistossa ilmoittamassa halukkuutesi kh- harjoitukseen, jos olet vahvuuksissa ja saat kutsun, selviää hyvin nopeasti yksiköksi perustamisvaiheessa kanssataistelijoiden lihavuus!
Tuokin koskee taas vain miehiä. Miehiä on enemmistö työttöminä, eivät saa armeijasta palkkaa ja nyt pitäisi varusteetkin ostaa itse. Tätä on feminismi. Huomaa että naiset on suomessa etuoikeutettuja.
Lapsemme ovat juuri käyneet armeijan ja ostivat jo sinne noita tarvikkeita. Jokaisella varusmiehellä on luullakseni nykyään mm. omat lämpökertastot, momitoimityökaluveitset, omat otsalamput, oma armeijakello, omat lämpösukat ja -sormikkaat, pohjalliset jne jne. Eikö ennenvanhaan hankittu niitä itse? Nykyään hankitaan, ja tuskin se lämpökerrasto mihinkään kaapista häviää varusmiesajan jälkeen, vaan on siellä yhä tallella reservissäkin.
Lisäksi vartijoina toimivat nuoret joutuvat nykyään hankkimaan varusteitaan itse. Saavat kyllä jotain huonoja perustarvikkeita firmalta, mutta moni hankkii itselleen omat. Siellä on monilla nuorilla miehillä tosiaan jo luotiliivitkin hankittuna, mitä ei ihan heti tule ajatelleeksikaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapsemme ovat juuri käyneet armeijan ja ostivat jo sinne noita tarvikkeita. Jokaisella varusmiehellä on luullakseni nykyään mm. omat lämpökertastot, momitoimityökaluveitset, omat otsalamput, oma armeijakello, omat lämpösukat ja -sormikkaat, pohjalliset jne jne. Eikö ennenvanhaan hankittu niitä itse? Nykyään hankitaan, ja tuskin se lämpökerrasto mihinkään kaapista häviää varusmiesajan jälkeen, vaan on siellä yhä tallella reservissäkin.
Lisäksi vartijoina toimivat nuoret joutuvat nykyään hankkimaan varusteitaan itse. Saavat kyllä jotain huonoja perustarvikkeita firmalta, mutta moni hankkii itselleen omat. Siellä on monilla nuorilla miehillä tosiaan jo luotiliivitkin hankittuna, mitä ei ihan heti tule ajatelleeksikaan.
Näinhän se menee. Miehet jotka tekee palkatonta työtä saa ostaa varusteetkin vielä itse. Samalla naisjärjestöt lobbaa naisilla ilmaiset edut ja lällättää päälle miten miehet on "etuoikeutettuja".
Ei niitä veteraaneja kunnioiteta vieläkään, on vain helpompi teeskennellä kun veteraanien määrä on pieni Ja kognitiiviset kyvytkin heikkenevät vuosi vuodelta