Kannattaako kertoa työhaastattelussa, ettei ole täysin työkykyinen?
Ja joutuu olemaan joka kuukausi useamman päivän saikulla. Onko valehtelua, jos ei kerro asiasta?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olet joutunut työhaastatteluun? Haastatteluun ei muuten tarvitse mennä, unohtaa vain ja perään kysyt sitten että saitko paikan.
Haastatteluun "joutuu", kun lähettää työhakemuksen.
Ap
Ai jaaha. Minä olen onnistunut lähettämään satakunta hakemusta oman alan työpaikkoihin enkä saanut yhtään kutsua haastatteluun tekniikan alan korkeakoulututkinnosta ja 30v kansainvälisestä työkokemuksesta huolimatta.
Olen edelleen utelias kuulemaan mitä ovat nämä myyttiset hommat joihin "mennään vaan töihin" käytännössä työkyvyttömänäkin sen kun kuin hakemuksen lähettää.
Mulla on sellaista osaamista, jota harvalla tässä maassa on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Saat karenssin jos kerrot ettet ole täysin työkykyinen ja tieto kulkeutuu työvoimaviranomaiselle
Entä jos työvoimaviranomainen sanoo että ei kannata kertoa eli käskee valehtelemaan. Minulle näin vihjaistiin. Suutuin ja todellakin kerroin työnantajalle että en voi luvata olevani työkuntoinen ensimmäisen työpäivän jälkeen, jos sitä yhtäkään jaksaisin tehdä. Olen työkyvytön, kipupotilas. Työnantajan ilme oli mielenkiintoinen. Sanoin vielä kuka viranomainen siihen kehotti. Sen koommin ei ole pakotettu työnhakuun. Paitsi tänä vuonnahan sekin muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olet joutunut työhaastatteluun? Haastatteluun ei muuten tarvitse mennä, unohtaa vain ja perään kysyt sitten että saitko paikan.
Haastatteluun "joutuu", kun lähettää työhakemuksen.
Ap
Ai jaaha. Minä olen onnistunut lähettämään satakunta hakemusta oman alan työpaikkoihin enkä saanut yhtään kutsua haastatteluun tekniikan alan korkeakoulututkinnosta ja 30v kansainvälisestä työkokemuksesta huolimatta.
Olen edelleen utelias kuulemaan mitä ovat nämä myyttiset hommat joihin "mennään vaan töihin" käytännössä työkyvyttömänäkin sen kun kuin hakemuksen lähettää.
Olen eri, mutta olen saanut haluamani työpaikat näin viisikymppisenä osatyökykyisenäkin, ja ala on sosiaali/kasvatusala. Tällä hetkellä toimin asiantuntijatehtävissä julkishallinnossa.
Monet naiset on pois töistä miesten takia jotka kiduttaa ja lyö silmät mustiksi. Kerrot sen .
Vierailija kirjoitti:
Saat karenssin jos kerrot ettet ole täysin työkykyinen ja tieto kulkeutuu työvoimaviranomaiselle
Yleensä työkykyasiat tulevat esille työterveystarkastuksessa.
Kimppuun voi käydä joku uskonto hullu fanaatikko vaikka työkkärissä. Jos olet eri uskontoa kuin hän.
Työpaikalla voi olla jonkun uskonnon heimon klikki ajavat pois .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös keski-ikäiset miehet kokevat kuukautis- tai vaihdevuosioireita, erityisesti jos he ovat laihoja ja aliravittuja. Pienen lapsen sairaus ei välttämättä vaadi sairauslomaa. Jos sinun on kuitenkin siirrettävä omaisuutta maiden välillä perhesyistä, kuten avioeron kaltaisista syistä, tai autettava vaimoasi oikeudellisten asiakirjojen ja kuulemisten kanssa, sairausloman pitäminen on välttämätöntä.
Matkalaukun kantaminen rajan yli piilottaakseen olemassa olevat omaisuutensa vaimolta on paljon arvokkaampaa kuin tuntipalkka niistä muutamista työtunneista, puhumattakaan siitä, että saat palkkaa sairauslomasta.
Onko hän oikeasti sairas vai teeskenteleekö hän sitä?
Lääkärintodistus, työterveystarkastus
Vierailija kirjoitti:
Myös keski-ikäiset miehet kokevat kuukautis- tai vaihdevuosioireita, erityisesti jos he ovat laihoja ja aliravittuja. Pienen lapsen sairaus ei välttämättä vaadi sairauslomaa. Jos sinun on kuitenkin siirrettävä omaisuutta maiden välillä perhesyistä, kuten avioeron kaltaisista syistä, tai autettava vaimoasi oikeudellisten asiakirjojen ja kuulemisten kanssa, sairausloman pitäminen on välttämätöntä.
Onko parempi pitää kiinni jo ansaitsemistasi rahoista vai pyrkiä kohti niitä rahoja, jotka olet ansaitsemassa? Matematiikkatehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kertonut, koska se selittää kaikki aukot CV:ssäni. Olen siis yli 50v ja olen elämäni aikana ollut enemmän sairauslomilla, kuin töissä.
Ja olen siis rehellisyydestäni huolimatta, tai sen ansiosta, saanut haluamani työpaikat.
Minäkin olen kertonut, ja olen saanut työpaikan, vaikka jouduin aloittamaan työsuhteen olemalla ensimmäisen viikon saikulla. Olin yli 10 vuotta siinä työpaikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatiiko kyseinen työpaikka työterveystarkastuksen? Siinähän sinä sitten narahdat.
Ei vaadi.
Ap
Harmi että ei vaadita.
En ole ikinä saanut työtä jossa on haettu avoimesti työntekijää. Kolme työtä olen saanut niin että olen hakenut paikkaan ilman että heillä on ollut avointa hakua päällä.